Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 3161 Bekeken

Heb nu al 7x gebeld met de klantendienst proximus Op eens zag ik dat mijn bundel 96 euro buiten bundel was Dusvik bellen konden geen antwoord geven Dan terug gebeld antwoord ja Mevrouw we gaan een klachtendossier open want u bent vandaag niet de enige die ineens rekeningen gekregen heeft van een 09 nummer Nu vandaag 1 maand verder niks meer gehoord dus bel terug vinden niks van klacht Word je afgewimpeld een klacht moet online Nergens te vinden waar je een klacht schriftelijk kan indienen Hang nu weeral 1u30 aan de lijn in wacht 

Nu als ze dit probleem niet gaan oplossen sta ik maandag bij een andere provider die wel luisteren ipv maar mijn factuur te verhogen zonder te kunnen zeggen vanwaar en hoe 
Dit mag stoppen die wanpraktijken   


91 reacties

Bedankt voor uw reactie. De contract dat ik heb getekend (En ik nog een kopie gelezen) spreekt nergens van korting van 12 maand. De prijs vermeld in de contract en zelfs in de samenvatting mails is duidelijk: 19, 9 euro per maand per Gsm. Nu het is het 27 euro. Er staat nergens "12 maanden vermeld". Ik kan altijd een kopie hier publiceren. Bedankt dus om het te herzien .

Voor de 2de vraag , ik kan niet begrijpen dat jullie in staat zijn om zelfs te checken om te zien dat ik nooit dit fameuse"gameshub" heb gebruikt of gespeeld. Het is duidelijk een" arnaque" . Een sms versturen en mij vragen om te antwoorden als ik mijn abonnement met "gameshub" willen stoppen is niet fair. Ik kan nooit reageren op zo'n sms gezien dat ik de gameshub niet kent en nooit iets van hun heb gevraagd en besteld. En jullie facturen voor iets dat ik nooit gevraagd heb is gewoon schandelijk.  Vooral omdat ik heb geklacht in September en gevraagd zo'n dienst te stoppen.  Ik vind jullie reactie meer als medeplichtig aan deze oplichting. Ik kan het niet ander noemen Bedankt dus om het te bekijken en vooral de procedure.

Beste,

Ik kan niet begrijpen dat proximus tot nu toe  niets gedaan heeft om de problemen met gamehub op te lossen. En gewoon zeggen dat "dienst van derde" is een teken van medeplichtigheid aan deze oplichting. Mensen aanrekenen voor een niet aangevraagde dienst is een oplichting. Als ik alleen was om aanrekening van hubgame, demon game of co te krijgen had ik aan een fout kunnen denken. Als ik zie dat vele mensen dezelfde problemen hebben en proximus doet STRUCTUREEL niets, heb ik een probleem over de eerlijkheid van proximus. Ik heb via deze link ontdek dat ik niet de enige was.Meer sinds maanden en jaren ben ik verrast dat proximus niets heeft gedaan om deze oplichting te stoppen. Ik heb al sinds september op mijn faktuur wekelijkse bedrag te betalen voor een nooit aangevraad en nooit besteld hubgame.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/check-uw-telefoonrekening-wordt-u-ook-plots-wekelijks-3-99-euro/

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf Zie Mobilus M info op de link:https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html   Daar krijgt men nu Mobilus M 6 maanden aan 21,99EUR ipv 26,99EUR.Bij u was dat 7EUR voor 12maanden 19,99EUR ipv 26,99EUR.

Als men een SMS binnenkrijgt van zulke operators dan kan je best een SMS met STOP terugsturen. Dan kan men niets aanrekenen wat u bewust of onbewust heeft aangeklikt en/of aanvaard hebt tijdens het surfen.Wat u doet me uw gsm of waar u naartoe surft daar mag Proximus niets van zien of bijhouden(wet privacy)Groetjes,joel

Zoals jullie kunnen zien hier. Ik heb mijn contract niet online getekend maar jullie medewerker is zelfs op mijn kantoor gekomen. Dus u kan niet refereren op een link of website. Mijn referenties is mijn contract met jullie. En het 19,9 euro per maand per gsm en geen 27 zoals jullie hebben aangerekend. En er staat niets in mijn contract over 12 maanden. Het was een contract van onbepaalde duur....niets te maken met uw link of jullie website.

2de leuk: Hoe kunnen wij een verschil maken tussen een normaal sms en een sms van oplichter. Ik denk dat het is aan jullie aan ons te vragen als wij de games (demons, hubgame),  wij moeten reageren als wij dat willen. Niet aan ons vragen om te reageren om dat niet willen. Het process moet omgekeerd zijn, reageren enkel als men die games willen. Dit lijkt voor mij de commun sens...Als er geen verborgen intentie van proximus in de process zit. En bovendien er zijn verschillende klachten van verschillende klanten, proximus had al iets kunnen doen.. STRUCTUREEL. Het is toch sinds jaren. De vorig minister van consumentzaken, de vrt...en co heeft de problemen sinds jaren aangekaart.  Dus bedankt om te zorgen voor een oplossing. Wij krijgen een indruk van de medeplichtigheid van proximus aan een oplichting. De imago schade kan belangrijk zijn voor onze " lieve proximus."...

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf De link die ik had gestuurd was gewoon om aan te tonen wat de normale prijs is (26,99EUR)zonder promo.Op uw brief staat ook promo vermeld 19,99EUR.En die promo was 12 maanden geldig in uw geval.

Wat u op uw gsm doet of klikt daarvoor bent u zelf verantwoordelijk.Als zulke bedrijven zaken doen die niet wettelijk zijn en men kan dit aantonen dan zullen er ook direct stappen ondernomen worden.

Groetjes,Joel

 

Het was wel op mijn contract  promo maar wel voor onbepaalde duur...niet voor 12 maanden als u beweert.

VOOR de 2de leuk, herhaal ik, wanneer gaat proximus iets doen om deze oplichting stop te zetten. Jullie hebben meer dan 100 klachten voor dezelfde problemen, de vrt en de minister van consument + Test-Aankoop  zelfs hebben dat aangekaart. Is dit helemaal niets voor jullie? Is er niets aan de hand volgens jullie?

 

Beste,

Ik heb tot nu toe geen definitieve reactie. Ik heb mijn contract naar jullie opgestuurd. Jullie hebben gezien dat mijn promo niet voir 12 maanden was. Ik zou graag dus een correctie van jullie krijgen.

De 2de leuk van mijn vraag ivm met het feit dat jullie medeplichtig waren met de oplichting van de firma HUB games. Jullie hebben tot nu toe niets gedaan om de oplichting te stoppen. Wat gaan jullie doen om de oplichting van HUB games of van andere online games te stoppen? Mvg

FYI: heb je deze zelf gecontacteerd ook, om klacht in te dienen en geld terug te krijgen, want als zij niet reageren kan Prox een klachtendossier tegen hen aanmaken, enfin morgen komen de prox forummedewerkers terug langs.

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf Ik heb het contract toegevoegd aan dossier 47061909 dat hiervoor in behandeling is. De dossierbeheerder houdt je hierover verder op de hoogte. Groetjes, Antonella

Mijn moeder heeft sinds november al twee aanrekeningen gekregen van 19.96 euro van Rouge Play en dit gebeurt via M-pay. Zij heeft zich echter nergens voor aangemeld of een account aangemaakt. Haar nummer is 0498/******. Hoe kan dit stopgezet worden en kan ze het onterechte aangerekende bedrag terugkrijgen? Alvast bedankt.

FYI: best al hen zelf contacteren/zeker ook klacht neer te leggen bij de betrokken firma.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce#

 

rougeplay id 399 Content Trend Platform S.L. be.support@content-trend.com +32 800 11 739

 

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden hoe kun je een bedrag betwisten| Proximus

Soms ontvangt u ook een sms van hen waarop u dat kan stopzetten.

Als van hen geen reactie of oplossing komt kan Proximus van zijn kant eveneens een klachtendossier opstarten.

NB: iemand van het Proximus forumteam komt hier pas maandag terug langs op het forum.

Niet direct iets met je probleem te maken, maar het is altijd veiliger van geen privégegevens te posten op een openbaar forum, maar in je forumprofiel, zoveel mogelijk in de passende tekstvakken gemerkt met  privé en andere bijkomende informatie in het “Ticket” privé tekstvak. 
hier → profielgegevens invullen/aanvullen

 

Ok, bedankt voor de info.

Reputatie 7
Badge +3

@fc444257 Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over derde diensten en het gsm-nummer onleesbaar gemaakt voor jouw privacy. Groetjes, Antonella

@fc444257 Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over derde diensten en het gsm-nummer onleesbaar gemaakt voor jouw privacy. Groetjes, Antonella

Dank je wel, ik heb al een klacht gestuurd naar de betreffende derde dienst. En de mobiele betalingen afgezet. Kan er verder nog iets gedaan worden?

Reputatie 7
Badge +3

@fc444257  Via Proximus werd dossier 47148576 opgemaakt om een onderzoek op te starten naar de aanrekeningen van deze derde dienst. Je zal hiervan door een dossierbeheerder op de hoogte worden gehouden. De blokkeringen voor derde diensten staan alvast actief op het gsm-nummer. Groetjes, Antonella

@fc444257  Via Proximus werd dossier 47148576 opgemaakt om een onderzoek op te starten naar de aanrekeningen van deze derde dienst. Je zal hiervan door een dossierbeheerder op de hoogte worden gehouden. De blokkeringen voor derde diensten staan alvast actief op het gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Vriendelijk bedankt

Ik heb net gemerkt dat er wekelijks 's zaterdags 4,99 eu op mijn rekening wordt gefactureerd. Van SpeelGames. Dat is meer dan 20 eu!! Ik heb hier absoluut niets mee te maken. Ik wil dat dit stopt. Dit is frauduleus en ik heb dus recht op een terugbetaling. Kan hier asap een oplossing voor gevonden worden aub?!

Ter info: Zoals hier zo dikwijls gemeld op het forum heb je het probleem voor door diensten door derden.

Klopt. Ook via google veel van die klachten. Maar wat kan of moet ik er tegen doen?

voor andere voorbeelden en wat je ondertussen kunt ondernemen zie → Zoeken | Proximus Forum

Best al klacht indienen tegen hen 

als er geen gevolg geven wordt kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

PS: Maandag komen de proximus forumleden terug langs

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus

NB: ik heb een paar links hierboven er nog bijgezet

Er wordt info gevraagd over diegene die mij al al die tijd die bedragen factureert. Maar ik heb geen weet van hoe of wie dat bedrag aanrekent, dat is het probleem. En je vindt wel soortgelijke zaken op internet, maar geen concrete oplossing of kans op terugbetaling.

Hallo, een vriendin van mij kreag afgelopen weekend een sms van 8782 met de tekst in het Frans "gratuit de contenttrend platform . Vous êtes abonnee a Proximus rouge play week a 4,99EUR.  hoe kan ze dit stopzetten.  Door STOP te smsen lukt dit niet.  Ze heeft dit weekend opnieuw 4,99EUR aangerekend gekregen.

Ter info: Zoals hier zo dikwijls gemeld op het forum heb je het probleem ivm door diensten door derden.

voor andere voorbeelden en wat je ondertussen kunt ondernemen zie → Zoeken | Proximus Forum

Best al klacht indienen tegen hen 

rougeplay id 399 Content Trend Platform S.L. be.support@content-trend.com +32 800 11 739

 

zie ook eens hier → Rougeplay | Proximus Forum

als er geen gevolg geven wordt kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus

PS: Maandag komen de proximus forumleden terug langs

Reageer