Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 2425 Bekeken

Heb nu al 7x gebeld met de klantendienst proximus Op eens zag ik dat mijn bundel 96 euro buiten bundel was Dusvik bellen konden geen antwoord geven Dan terug gebeld antwoord ja Mevrouw we gaan een klachtendossier open want u bent vandaag niet de enige die ineens rekeningen gekregen heeft van een 09 nummer Nu vandaag 1 maand verder niks meer gehoord dus bel terug vinden niks van klacht Word je afgewimpeld een klacht moet online Nergens te vinden waar je een klacht schriftelijk kan indienen Hang nu weeral 1u30 aan de lijn in wacht 

Nu als ze dit probleem niet gaan oplossen sta ik maandag bij een andere provider die wel luisteren ipv maar mijn factuur te verhogen zonder te kunnen zeggen vanwaar en hoe 
Dit mag stoppen die wanpraktijken   


91 reacties

Eindelijk is mijn dossier vandaag afgehandeld na 3 maanden frustratie Mijn dank ervoor al hoewel zoiets toch wel klantvriendelijker mag verwerkt worden

Reputatie 7
Badge +2

@sisi 20396 Er is hiervoor een dossier 46834732 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij zullen het nakijken en dan ook zelf terug contact opnemen.Groetjes,Joel

voor andere voorbeelden en wat je ondertussen kunt ondernemen zie → Zoeken | Proximus Forum

Best al klacht indienen tegen hen 

als er geen gevolg geven wordt kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

PS: Maandag komen de proximus forumleden terug langs

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus

@fc444257  Via Proximus werd dossier 47148576 opgemaakt om een onderzoek op te starten naar de aanrekeningen van deze derde dienst. Je zal hiervan door een dossierbeheerder op de hoogte worden gehouden. De blokkeringen voor derde diensten staan alvast actief op het gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Vriendelijk bedankt

Mijn klantgegevens: u kan die gegevens toch zelf vinden, als ik mij niet vergis, als u op die ponjaard klikt. Soit, de gebrekkige communicatie in dit dossier heeft mij enorm gestoord. Dit gaat over geld, en dat ligt mij zeer gevoelig. We betalen al voldoende aan deze diensten. Ik begrijp niet dat er geen filter op fraude bestaat. Maar ook dat afschepen aan de telefoon, totaal gebrek aan respect. Ge kunt wel 100 x het woordje derden gebruiken: ze staan op Uw factuur, ik betaal op Uw rekeningnr., en het is binnengeslopen via Uw diensten. Als ge met Uw wagen een inbreker voor mijn deur afzet, en na de diefstal hem een lift naar huis geeft, bent U ook verantwoordelijk, hoor. Ik trek mijn conclusies. 

Ik heb zoals honderden andere klanten dezelfde problemen gehad. Ik heb het  aangekaartmaar  heb tot nu toe geen concrete antwoord gekrehen op de 2de leeuk van mijn vraag. De 2de leuk van mijn vraag ivm met het feit dat jullie medeplichtig waren met de oplichting van de firma HUB games. Jullie hebben tot nu toe niets gedaan om de oplichting te stoppen. Wat gaan jullie doen om de oplichting van HUB games of van andere online games te stoppen? Mvg

Reputatie 7
Badge +2

@annvly13 Uw vraag/probleem gaat onderzocht worden via dossier 46198469.De dossierbeheerder gaat na het onderzoek zelf terug contact met u opnemen om alles te overlopen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Dan kan er door de proximus forummedewerkers een dossier opgesteld worden als ze hier langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13  Dit betreft de aanrekening van diensten geleverd door derden van €53,63  op je factuur van 18/09/2020? Ik zie namelijk dat hiervoor gisteren een correctie is aangemaakt door de derde dienst via een creditnota. Je zal hiervan een terugbetaling ontvangen. Dit staat in de loop van volgende week op je rekening. Groetjes, Antonella

@sisi 20396 u kunt ook het betrokken telefoonnr en klantnr van uw vader invullen in uw forum login profiel bv. in een rij veld “ticket” (aldaar enkel zichtbaar voor proximus)

ik vermoed dat proximus-medewerkers evenwel pas morgen terug zullen aanwezig zijn op dit forum

Ok, merci. Zal morgen eens kijken, want nu op mijn werk

Reputatie 7
Badge +2

@Brigitte Lacroix zie info van @Martin . Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

U kunt wachten op een reactie van proximus-medewerkers op dit publieke forum

blijkbaar is het (voorlopig) niet mogelijk schriftelijk (elektronisch formulier) klacht neerleggen m.b.t. factuur op onderstaande wijze

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html

ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijnfactuur - klacht indienen of andere vraag

 

Proximus-medewerkers moeten evenwel op uw vraag een gedetailleerde factuur ter controle kunnen overmaken indien de betrokken gedetailleerde info bv. ook niet terug te vinden is in MyProximus - mijn facturen - detail csv

Reputatie 7
Badge +2

@vdp De facturen waar het oude gsm-nummer op vermeld staat, daar staan de aanrekeningen op vermeld en gefactureerd.Normaal onder Derde Diensten.Zo kan de operator zien wat zij uw dochter telkens aangerekend hebben.U kan deze gegevens ook bekijken op MyProximus.Groetjes,Joel

@Ponjaard De vraag die ik mij ook dikwijls stel hoe het bij andere operatoren aan toe gaat,  bvb bij Telenet, je zou kunnen zeggen goed ik stap over naar hen,  maar zij zullen volgens mij ook diensten door derden aanbieden en daar kan het probleem evengoed voorvallen toch, aangezien het niet de operatoren zelf zijn die misbruik maken van het systeem. Maar natuurlijk zouden die operatoren zeker ook moeten klacht indienen tegen deze dienst door derden als dit misbruik vastgesteld wordt, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (gelukkig maar zou ik zeggen) maar het is gewoon iets dat ik mij afvraag!

Vandaag overgestapt op Telenet. Druppel was het feit dat ik als oplossing van Proximus kreeg aangeboden om mijn GSMnr te wijzigen. Zo kon die dienst mij niets meer aanrekenen... Moest ik daarvoor betalen, begrijpen wie kan!!! Ik ben dan zelf maar veranderd van GSMnr - via Telenet en ik moest hiervoor niet betalen, ik kreeg er een TV bij. Heb ook gemerkt dat communicatie daar soepeler verloopt. Ik ben iemand die graag in dialoog gaat, maar dit werd mij onmogelijk gemaakt.

 

--trouwens: een dialoog is niet telkens opnieuw verwijzen naar een website--

@sisi 20396  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over derde diensten.
Op je prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens vind ik dergelijke aanrekeningen niet terug. Dit gaat over een ander gsm-nummer? Vul je deze even aan in jouw profielgegevens samen met jouw klantennummer? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

P.S.: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Dit is niet op mijn factuur, maar van mijn vader

ik heb de gegevens aangepast

Ter info: Zoals hier zo dikwijls gemeld op het forum heb je het probleem voor door diensten door derden.

Klopt. Ook via google veel van die klachten. Maar wat kan of moet ik er tegen doen?

Reputatie 7
Badge +2

@Tim Buyssens 

Beste,

kan je in je profiel het betrokken gsm nummer invullen ?

alsook je klantgegevens ? 

je kan zeker al contact opnemen met de betrokken derde diensten, om dit te laten stopzetten.

indien nodig maken wij een dossier aan voor verdere betwisting.

groeten,

Tina

Forum profiel :

(inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan en ons verwittigen...)

NB: ik heb een paar links hierboven er nog bijgezet

Er wordt info gevraagd over diegene die mij al al die tijd die bedragen factureert. Maar ik heb geen weet van hoe of wie dat bedrag aanrekent, dat is het probleem. En je vindt wel soortgelijke zaken op internet, maar geen concrete oplossing of kans op terugbetaling.

Ter info: Zoals hier zo dikwijls gemeld op het forum heb je het probleem ivm door diensten door derden.

voor andere voorbeelden en wat je ondertussen kunt ondernemen zie → Zoeken | Proximus Forum

Best al klacht indienen tegen hen 

rougeplay id 399 Content Trend Platform S.L. be.support@content-trend.com +32 800 11 739

 

zie ook eens hier → Rougeplay | Proximus Forum

als er geen gevolg geven wordt kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus

PS: Maandag komen de proximus forumleden terug langs

Reputatie 7
Badge +3

@Ponjaard  Mijn excuses dat je verkeerd bent geïnformeerd. Een roepnummerwijziging voor een gsm-nummer is namelijk gratis (tenzij je zelf een speciaal of gemakkelijk nummer kiest), alsook de blokkeringen voor derde diensten. Groetjes, Antonella

Beste, ik heb tot nu toe _/+19.9 euro betaald voor mijn gsm abonnement. En dit is zoals duidelijk vermeldt in de contract met jullie getekend. Maar ik ben verrast om in december een faktuur te ontvangen niet van 115 euro zoals gewoonlijk maar meer dan 175 euro. Ik vindt dat niet fair play. Bovendien hebben jullie een games aangerekend . Ik heb nooit een game gespeeld . Ik heb geen flauw idee van wat dat kan betekenen. Vreemd dat een firma mij verplicht om een sms op te sturen voor een spel dat ik nooit besteld heb. Bedankt dus om jullie procedure te bekijken. En dit met jullie medewerking (of door jullie zelfs) . Het is niet normaal. Bedankt dus om een oplossing te vinden op mijn 2 klachten. Mvg

Tel 02 376 99 12

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf  Aangezien het extra verbruik derde diensten betreft heb ik je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Hiervoor werd door Proximus reeds een klacht ingediend bij de derde dienst via dossier 46883524. De klacht werd door Gameshub afgewezen. Hierover ben je op 15/12 reeds gecontacteerd door de dossierbeheerder.
De korting van €7/maand liep gedurende 12 maanden. Deze is nu afgelopen.
Bijkomend heb je hierover een e-mail gestuurd naar Proximus dat nu in behandeling is via dossier 47061909.

Groetjes,
Antonella

Heb al zelf wat onderzoek gedaan En blijkt dat ik zou gebeld hebben naar een spirituele lijn in Frankrijk Dit is wel degelijk een fraudedossier en wil dat jullie dit als fraude behandelen Ik ben nooit met spirituele dingen bezig geweest en zeker niet naar Frankrijk gebeld!

Reageer