@cordon Dit is een aanrekening van 08/12/2020 voor een aankoop in de Google Play Store. Sindsdien is er niets meer aangerekend. Het bedrag van € 17,99 staat nog open om te betalen. Groetjes, Antonella
Dan kan er door de proximus forummedewerkers een dossier opgesteld worden als ze hier langskomen.
al gedaan maar toch blijven aanrekenen
Ondertussen best ze ook direct zelf contacteren en klacht indienen ...
op mijn laatste factuur word 17.99 aangerekend door derde diensten
zou graag deze stopzetten
heb dat al gedaan via playgoogle dan mijn visa kaart geblokkeerd en nu via proximus word die 17.99 aangerekend op mijn laatste factuur
ik zal deze nog betalen maar eis wel dat geld terug van die derde dienst
i
@Ponjaard Mijn excuses dat je verkeerd bent geïnformeerd. Een roepnummerwijziging voor een gsm-nummer is namelijk gratis (tenzij je zelf een speciaal of gemakkelijk nummer kiest), alsook de blokkeringen voor derde diensten. Groetjes, Antonella
@Ponjaard De vraag die ik mij ook dikwijls stel hoe het bij andere operatoren aan toe gaat, bvb bij Telenet, je zou kunnen zeggen goed ik stap over naar hen, maar zij zullen volgens mij ook diensten door derden aanbieden en daar kan het probleem evengoed voorvallen toch, aangezien het niet de operatoren zelf zijn die misbruik maken van het systeem. Maar natuurlijk zouden die operatoren zeker ook moeten klacht indienen tegen deze dienst door derden als dit misbruik vastgesteld wordt, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (gelukkig maar zou ik zeggen) maar het is gewoon iets dat ik mij afvraag!
Vandaag overgestapt op Telenet. Druppel was het feit dat ik als oplossing van Proximus kreeg aangeboden om mijn GSMnr te wijzigen. Zo kon die dienst mij niets meer aanrekenen... Moest ik daarvoor betalen, begrijpen wie kan!!! Ik ben dan zelf maar veranderd van GSMnr - via Telenet en ik moest hiervoor niet betalen, ik kreeg er een TV bij. Heb ook gemerkt dat communicatie daar soepeler verloopt. Ik ben iemand die graag in dialoog gaat, maar dit werd mij onmogelijk gemaakt.
--trouwens: een dialoog is niet telkens opnieuw verwijzen naar een website--
@Celestinhuguesf Je kan de GOF-richtlijnen voor sms/mms-diensten(PDF, 142Kb) hierover raadplegen in de ‘Gedragscodes’ dat je kan vinden onderaan deze pagina:
Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus
Groetjes,
Antonella
@Ponjaard De vraag die ik mij ook dikwijls stel hoe het bij andere operatoren aan toe gaat, bvb bij Telenet, je zou kunnen zeggen goed ik stap over naar hen, maar zij zullen volgens mij ook diensten door derden aanbieden en daar kan het probleem evengoed voorvallen toch, aangezien het niet de operatoren zelf zijn die misbruik maken van het systeem. Maar natuurlijk zouden die operatoren zeker ook moeten klacht indienen tegen deze dienst door derden als dit misbruik vastgesteld wordt, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (gelukkig maar zou ik zeggen) maar het is gewoon iets dat ik mij afvraag!
Ik heb zoals honderden andere klanten dezelfde problemen gehad. Ik heb het aangekaartmaar heb tot nu toe geen concrete antwoord gekrehen op de 2de leeuk van mijn vraag. De 2de leuk van mijn vraag ivm met het feit dat jullie medeplichtig waren met de oplichting van de firma HUB games. Jullie hebben tot nu toe niets gedaan om de oplichting te stoppen. Wat gaan jullie doen om de oplichting van HUB games of van andere online games te stoppen? Mvg
@Vebo Jouw vraag werd verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Groetjes, Antonella
@Ponjaard Meer informatie over derde diensten en hoe deze te blokkeren kan je vinden via onderstaande link
Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus
Groetjes,
Antonella
Mijn klantgegevens: u kan die gegevens toch zelf vinden, als ik mij niet vergis, als u op die ponjaard klikt. Soit, de gebrekkige communicatie in dit dossier heeft mij enorm gestoord. Dit gaat over geld, en dat ligt mij zeer gevoelig. We betalen al voldoende aan deze diensten. Ik begrijp niet dat er geen filter op fraude bestaat. Maar ook dat afschepen aan de telefoon, totaal gebrek aan respect. Ge kunt wel 100 x het woordje derden gebruiken: ze staan op Uw factuur, ik betaal op Uw rekeningnr., en het is binnengeslopen via Uw diensten. Als ge met Uw wagen een inbreker voor mijn deur afzet, en na de diefstal hem een lift naar huis geeft, bent U ook verantwoordelijk, hoor. Ik trek mijn conclusies.
Dag @Ponjaard ik heb je bericht herhangen naar een bestaand topic over derde diensten. Vul je je klantgegevens in op het klantprofiel? Groetjes, Heidi
gewwoon wachten op de reactie van de proximus forummedewerkers dat zij het even kunnen natrekken
Net gebeld met klantendienst: zo’n gedoe voor dit te blokkeren. Alles kan tegenwoordig, behalve een telefoonnummer blokkeren? Ik krijg geen gegevens van firma die dit bedrag van mij rekening plundert? Begrijpe wie kan. Moet ik een hele administratieve molen bij de overheid, Testaankoop, Telenet in gang zetten omdat het zogenaamd niet op een simpele manier kan opgelost worden… Wat me vooral stoort: ik ben niet de enige, verre van, dus men mag dan toch als betalend klant verwachten dat er uit geleerd is. Er moet toch al een vorm van diefstal-, want dat is het,bescherming bestaan. En hoe kan ik mijn geld recupereren als ik het bedrijf niet ken?
Ter info: Zoals hier zo dikwijls gemeld op het forum heb je het probleem ivm door diensten door derden.
voor andere voorbeelden en wat je ondertussen kunt ondernemen zie → Zoeken | Proximus Forum
Best al klacht indienen tegen hen
zie ook eens hier → Rougeplay | Proximus Forum
als er geen gevolg geven wordt kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.
Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus
Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus
PS: Maandag komen de proximus forumleden terug langs
Hallo, een vriendin van mij kreag afgelopen weekend een sms van 8782 met de tekst in het Frans "gratuit de contenttrend platform . Vous êtes abonnee a Proximus rouge play week a 4,99EUR. hoe kan ze dit stopzetten. Door STOP te smsen lukt dit niet. Ze heeft dit weekend opnieuw 4,99EUR aangerekend gekregen.
Er wordt info gevraagd over diegene die mij al al die tijd die bedragen factureert. Maar ik heb geen weet van hoe of wie dat bedrag aanrekent, dat is het probleem. En je vindt wel soortgelijke zaken op internet, maar geen concrete oplossing of kans op terugbetaling.
NB: ik heb een paar links hierboven er nog bijgezet
voor andere voorbeelden en wat je ondertussen kunt ondernemen zie → Zoeken | Proximus Forum
Best al klacht indienen tegen hen
als er geen gevolg geven wordt kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.
PS: Maandag komen de proximus forumleden terug langs
Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus
Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus
Klopt. Ook via google veel van die klachten. Maar wat kan of moet ik er tegen doen?
Ter info: Zoals hier zo dikwijls gemeld op het forum heb je het probleem voor door diensten door derden.
Ik heb net gemerkt dat er wekelijks 's zaterdags 4,99 eu op mijn rekening wordt gefactureerd. Van SpeelGames. Dat is meer dan 20 eu!! Ik heb hier absoluut niets mee te maken. Ik wil dat dit stopt. Dit is frauduleus en ik heb dus recht op een terugbetaling. Kan hier asap een oplossing voor gevonden worden aub?!
@fc444257 Via Proximus werd dossier 47148576 opgemaakt om een onderzoek op te starten naar de aanrekeningen van deze derde dienst. Je zal hiervan door een dossierbeheerder op de hoogte worden gehouden. De blokkeringen voor derde diensten staan alvast actief op het gsm-nummer. Groetjes, Antonella
Vriendelijk bedankt