Ofwel kan ik verder gaan en een certificaat kiezen van mijn id kaart, maar krijg dan een fout dat Proximus er geen blijf mee weet.
Ofwel krijg ik een ssl error nog voor ik mijn pin code moet ingeven.
Ondertussen blijft Proximus maar emails en sms’en sturen dat ik me moet identificeren en riskeer ik mijn nummer te verliezen (en credits).
Dit is zo triest (en amateuristisch).
Graag een oplossing
Waarvoor dank,
Peter
Bladzijde 2 / 2
@pgpcoppens
In afwachting van een recatie van een Proximus mederator:
Een nummer dat niet tijdig (opnieuw) geïdentificeerd werd, wordt conform de huidige wetgeving prepaidkaarten (van dhr A De Croo) geblokkeerd
Dus zoals eerder hierboven aangestipt best via e-id laten identificeren in een Proximus center (om het nummer en bijhorende krediet opnieuw te kunnen gebruiken), tenzij de geldigheidsperiode van het betrokken krediet ook zou verlopen zijn en het nummer dan ook (definitief) onbruikbaar zou worden
tenzij de geldigheidsperiode van het betrokken krediet ook zou verlopen zijn en het nummer dan ook (definitief) onbruikbaar zou worden
Ik dacht toch op het forum ergens gelezen te hebben (wel al jaren geleden) dat na het verval van de geldigheidsperiode, het nog mogelijk was om binnen de 7 dagen dit in orde te brengen. En tijdens die week kon je ook contact opnemen met 0800 22 800 om te weten te komen in welke fase je zit en dus nog mogelijk is om bij te laden zonder verval van je nummer.
En dan vraag ik mij ook af als een nummer dat niet tijdig (opnieuw) geïdentificeerd wordt, hoeveel tijd je hebt om dit nog te doen voor je nummer vervalt?
Het is lastig om beleefd te blijven vrees ik. 30 dagen ben ik bezig om via eID, de toch zo aangeraden methode, het nr te registreren. Minstens 10 poging ondernomen op verschillende momenten op Mac en Windows met Safari, Chrome, Edge en Firefox. Het gaat altijd fout...zie hierboven. Er is zelfs iemand ( @tina.b ) die voor zover ik kan afleiden uit de reacties, interne informatie heeft, bevestigde dat het allemaal inorde was.
Ik zal dus maar eens in de rij gaan staan in de Proximus winkel en hopen dat daar iemand aanwezig is die me geen abonnement wil aansmeren maar de zaak nog kan rechttrekken
Wat een gedoe….
@pgpcoppens Inderdaad iemand van het PX forumteam moderators zoals bv @tina.b kunnen dit natrekken als de registratie in orde is.
Maar als je via myproximus kijkt van het betrokken P&G nummer zie je daar eventueel iets over de identificatie ?
Ondertussen ben ik langs een winkel gepasseerd. 20 minuten wachten, 3 minuten actie van de man. Er was me een sms beloofd (na 30min) om te zeggen dat het in orde zou zijn. Die 30 min zijn verstreken, maar voorwaar, het toestel is terug bruikbaar!
Aan de toevallige lezer - verspil geen tijd aan de online tools van Proximus. Stap maar naar die winkel (hoe spijtig dat ook is)
Aan Proximus - het zou helpen indien jullie een online tool aanraden, die ook werkt (de Proximus medewerker in de winkel haalde begrijpend maar diplomatisch zijn schouders op bij het vermelden dat het online niet lukte)
Dan heeft iemand van PX heel kort op de bal gespeeld want voor ik dit bericht gepost heb had ik eerst getest of het formulier nog open ging en dat ging inderdaad (daarstraks) nog open, zeg dan nog dat ze bij PX niet rap zijn :-))
@tina.b Suggestie : Waarom geen identificatie via itsme gebruiken voor registratie van een prepaidkaart mogelijk maken?
Want het probleem via EID is nu toch al meer dan een jaar bezig bij Proximus.
Word door Proximus toch al gebruikt voor identificatie bij een online bestelling of inloggen op MyProximus.
Dat is inderdaad een heel goede suggestie en werd ook zoals u door anderen al gesuggereerd, ik snap ook niet waarom ze deze eenvoudige methode niet gebruiken!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.