Skip to main content

Hallo,

 

Het lukt me niet om via https://www.proximus.be/identificeer en mijn eID reader/id kaart te identificeren.

Ofwel kan ik verder gaan en een certificaat kiezen van mijn id kaart, maar krijg dan een fout dat Proximus er geen blijf mee weet. 

Ofwel krijg ik een ssl error nog voor ik mijn pin code moet ingeven.

Ondertussen blijft Proximus maar emails en sms’en sturen dat ik me moet identificeren en riskeer ik mijn nummer te verliezen (en credits).

Dit is zo triest (en amateuristisch).

Graag een oplossing

Waarvoor dank,

Peter

 

FYI: Best ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier morgen de draad terug opnemen.  


@pgpcoppens 

zoals Martin aangeeft: graag zo veel mogelijk info in je profiel ! anders kunnen we niets doen..; sorry

moest je ondertussen naar een shop kunnen gaan? zij kunnen je wel al verderhelpen…

soms helpt het om alle cookies te wissen en/of andere browser te kiezen?

Laat maar weten of we nog verder kunnen helpen

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

vriendelijke groeten

Tina 

 


Hallo,

Dat heb ik gedaan. 

Peter


@pgpcoppens 

heb je een printscreen van de fout melding?

dat zal ons al verderhelpen

bedankt om je gsm nr in te vullen

groeten

tina


 

Ik krijg nu dit alvorens de eid pin te moeten ingeven. Het is me ook al eens gelukt iets verder te geraken en dan vraagt de webpagina een certificaat van mijn eid kaart te kiezen (er staan er 2 op). Beiden mislukken dan met een onbruikbare foutmelding. Daar kan ik nu geen screenshot van maken omdat ik zover niet geraak

 

Peter


@pgpcoppens Ik heb het doorgegeven aan de bevoegde dienst.Van zodra wij feedback krijgen gaan we u dat mededelen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel


@Joel M bedankt om het door te geven. Ik hoop dan maar dat er deze een oplossing komt of het nummer en het resterende krediet zijn verloren.

 

Peter


Hallo,

Geen nieuws? Ondertussen heb ik nog eens geprobeerd en raak soms net iets verder, maar dan na ingeven pin code en selecteren van certificaat gaat het weer fout.

Zie hieronder. Het certificaat is nochtans ok. Het gaat op dezelfde wijze fout indien ik het andere certificaat selecteer

 

Ondertussen zijn er nog maar 2 weken over om het nummer en resterende krediet te verzekeren.

 

Graag een oplossing!

 

Peter

 


 

 


Hallo

Hoe moet het nu verder? Krijg ik deze email….Het is heel eenvoudig volgens die email maar dat is het duidelijk niet :(

Help!!!

Peter
 

 


@pgpcoppens 

je nummer staat nochtans geïdentificeerd:

ik vraag verder na waar de doorstroming mank loopt.

groeten

Tina


Hallo @tina.b 

De doorstroming lijkt nog steeds verstopt. Is er ook een telefoon nr waar ik mss iemand (een echt persoon , geen bot) kan contacteren. Of gaat Proximus en telefoneren niet zo goed samen 🙂 ?

Alvast bedankt!

Peter


op het gratis nummer 0800 22 800 (tot 22u) krijg je daar dan geen persoon te horen?


Ik vrees dat tot nog toe mij geduld niet volstond om voorbij de voice menus en de wachtrij te geraken.


Hallo,

Dus probeerde ik de 0800 22 800….

Het is echt om met de mensen te lachen denk ik soms. Na een menu of 6...zijn het altijd uitzonderlijke omstandigheden , en de wachttijd is altijd wat langer dan normaal. Bv 10 minuten. Alleen gebeurt er ook na 20  minuten ook nog niets buiten een liftmuziekje. Intriest is het.



 


@pgpcoppens

voor onze admin is je p&g geïdentificeerd - zie bovenstaande bevestiging

wat wil je verder nog weten?

krijg je nog steeds meldingen dat je moet identificeren?

groeten

Tina


Oh...wat vreemd. Eind vorige week kwam er nog een sms om 3u30 (‘s nachts dus 😞 ) dat begin december het nummer en krediet zou vervallen vanwege missende identificatie.

Ik zal maar hopen dat de sms fout was.

Bedankt om nog even te reageren

 

Peter
 


@pgpcoppens 

k heb je melding nog even doorgestuurd naar mobile collega’s voor dubbele check

groeten

Tina


Deze vandaag ontvangen @tina.b 

Het gaat echt niet goed komen vrees ik 😔

Hier lijkt het niet te lukken. Telefoon helplijn is een ramp. Miss moet ik naar een Proximus winkel? Of doen ze daar enkel verkoop en geen ondersteuning?

 

Andere tips?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 


Het lijkt mij aangewezen dat u veiligheidshalve de betrokken Pay&Go kaart (tijdig) in een Proximus center op basis van uw e-id laat registreren 

Proximus moderatoren zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

 


Best naar een proximus winkel gaan


@Martin @M_016 bedankt voor jullie reactie. Er zal niets anders opzitten zeker…. Morgen vervalt de zaak. Al 30 dagen aan het proberen dat in orde te krijgen Ik ben benieuwd wat ik in de winkel ga treffen. De laatste keer was dat ook geen succes...we zien wel.

(terwijl Proximus willens nillens fiber forceert, lukt het identificeren van een pay & go kaartje niet...men zou er voorwaar gebrek aan service bereidwilligheid uit kunnen afleiden...het zal wel met winstmarges en aandeelhouders te maken hebben zeker...echt blij word ik daar toch niet van)

 


@pgpcoppens 

Je kan ook dit doen

In plaats van je Pay&Go-kaart te identificeren kan je ook gewoon overschakelen op Mobilus Full Control. Dit zijn alle voordelen van een abonnement aan een voordelig gelimiteerd vast bedrag, zonder je budget te overschrijden. En je bent gelijk ook geïdentificeerd!

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html daar kies je het goedkoopste abonnement Mobilus S.   € 15,99 /maand . (Normaal word er niets aangerekend omdat je gebruik maakt van het herroepingsrecht . Als u een contract afsluit op afstand of buiten de lokalen van Proximus of deze van haar erkende commerciële agenten en u bent een consument aanvaardt u de volgende clausules: - U heeft het recht van het contract af te zien, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief, binnen 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed. Vermits je van abonnement naar Pay&GO switch moet je geen opzeggingsformulier opsturen naar Proximus) Consumenteninfo (proximus.be)

Als je GSM nummer met Mobilus S  actief komt te staan  dan deze stap ondernemen :

Je kan gratis overstappen naar Pay&Go+ via MyProximus of door te bellen naar 1911 (kies optie 2). Ik heb al een abonnement.

 

Werd in het verleden al gedaan door een medewerker van de Proximus klantendienst hier vroeger actief op het forum om deze fout met identificatie te omzeilen zie hier Link naar reactie (proximus.be)

Is maar een suggestie daar je een melding kreeg om de identificatie uitte voeren voor 5 December 2022.


@Pat52  Ik wil niet overschakelen. Als ik overschakel is het niet naar Proximus. Naast belastingen moeten betalen, dood gaan, is nooit meer Proximus een derde zekerheid.

Ik zou zo graag hebben dat ik zonder gedoe mijn nr en krediet kan behouden. Dat lijkt eenvoudig...toch?

 


@Pat52  Ik wil niet overschakelen. Als ik overschakel is het niet naar Proximus. Naast belastingen moeten betalen, dood gaan, is nooit meer Proximus een derde zekerheid.

Ik zou zo graag hebben dat ik zonder gedoe mijn nr en krediet kan behouden. Dat lijkt eenvoudig...toch?

 

@pgpcoppens Mijn excuses ik dacht dat je een nieuw nummer wilde registreren. Had niet gelezen dat het reeds een bestaand nummer is met krediet erop.


@tina.b Ondertussen is het nummer niet meer bruikbaar.

Wel wat raar hoor gezien uw eerdere berichten 🤔.

 

Wat nu? Waar kan ik terecht om het nummer en krediet terug beschikbaar te maken?

 

Alvast bedankt,

Peter


Reageer