Vraag

Heridentificeer je Pay&Go-kaart - eID identificatie werkt niet

  • 6 November 2022
  • 39 reacties
  • 898 Bekeken

Hallo,

 

Het lukt me niet om via https://www.proximus.be/identificeer en mijn eID reader/id kaart te identificeren.

Ofwel kan ik verder gaan en een certificaat kiezen van mijn id kaart, maar krijg dan een fout dat Proximus er geen blijf mee weet. 

Ofwel krijg ik een ssl error nog voor ik mijn pin code moet ingeven.

Ondertussen blijft Proximus maar emails en sms’en sturen dat ik me moet identificeren en riskeer ik mijn nummer te verliezen (en credits).

Dit is zo triest (en amateuristisch).

Graag een oplossing

Waarvoor dank,

Peter

 


39 reacties

 ter info: zie → prepaid kunnen activeren | Proximus Forum

Het is weer zo ver 

eid.proximus.be didn’t accept your login certificate, or one may not have been provided.

Reputatie 7
Badge +3

@pgpcoppens 

oef, blij dat het terug werkt!

@Pat52 @Martin 

ik geef jullie suggestie ook zeker nog door

groeten

Tina

Dat is inderdaad een heel goede suggestie en werd ook zoals u door anderen al gesuggereerd, ik snap ook niet waarom ze deze eenvoudige methode niet gebruiken!

TBI: Activatie en gebruik van MyID.be (de nieuwe itsme) tijdelijk niet mogelijk: "Digitale sleutel bevat mogelijk nog kwetsbaarheden" | VRT NWS: nieuws

Reputatie 7
Badge +3

@tina.b  Suggestie :   Waarom geen identificatie via itsme gebruiken voor registratie van een prepaidkaart mogelijk maken?

 Want het probleem via EID is nu toch al meer dan een jaar bezig bij Proximus. 

Word door Proximus toch al gebruikt voor identificatie bij een online bestelling of inloggen op MyProximus.

@tina.b werkt die methode eigenlijk nog van identificeren via Online formulier 
Prepaid Identification - Identification | Proximus

 

Dan heeft iemand van PX heel kort op de bal gespeeld want voor ik dit bericht gepost heb had ik eerst getest of het formulier nog open ging en dat ging inderdaad (daarstraks) nog open, zeg dan nog dat ze bij PX niet rap zijn :-))

Ondertussen ben ik langs een winkel gepasseerd. 20 minuten wachten, 3 minuten actie van de man. Er was me een sms beloofd (na 30min) om te zeggen dat het in orde zou zijn. Die 30 min zijn verstreken, maar voorwaar, het toestel is terug bruikbaar!

Aan de toevallige lezer - verspil geen tijd aan de online tools van Proximus. Stap maar naar die winkel (hoe spijtig dat ook is)

Aan Proximus - het zou helpen indien jullie een online tool aanraden, die ook werkt (de Proximus medewerker in de winkel haalde begrijpend maar diplomatisch zijn schouders op bij het vermelden dat het online niet lukte)

Reputatie 7
Badge +3

@tina.b werkt die methode eigenlijk nog van identificeren via Online formulier 
Prepaid Identification - Identification | Proximus

 

@tina.b werkt die methode eigenlijk nog van identificeren via Online formulier 
Prepaid Identification - Identification | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@pgpcoppens 

ai, dat is idd heel vervelend

we contacteren de collega’s voor nieuwe hulp

groeten

Tina

@pgpcoppens Inderdaad iemand van het PX forumteam moderators zoals bv @tina.b kunnen dit natrekken als de registratie in orde is.

Maar als je via myproximus kijkt van het betrokken P&G nummer zie je daar eventueel iets over de identificatie ? 

Wat krijg je hier als resultaat te zien: Prepaid Identification controleren | Proximus

Het is lastig om beleefd te blijven vrees ik. 30 dagen ben ik bezig om via eID, de toch zo aangeraden methode, het nr te registreren. Minstens 10 poging ondernomen op verschillende momenten op Mac en Windows met Safari, Chrome, Edge en Firefox. Het gaat altijd fout...zie hierboven. Er is zelfs iemand ( @tina.b ) die voor zover ik kan afleiden uit de reacties, interne informatie heeft, bevestigde dat het allemaal inorde was.

Ik zal dus maar eens in de rij gaan staan in de Proximus winkel en hopen dat daar iemand aanwezig is die me geen abonnement wil aansmeren maar de zaak nog kan rechttrekken

Wat een gedoe….

tenzij de geldigheidsperiode van het betrokken krediet ook zou verlopen zijn en het nummer dan ook (definitief) onbruikbaar zou worden

Ik dacht toch op het forum ergens gelezen te hebben (wel al jaren geleden) dat na het verval van de geldigheidsperiode, het nog mogelijk was om binnen de 7 dagen dit in orde te brengen. 
En tijdens die week kon je ook contact opnemen met 0800 22 800 om te weten te komen in welke fase je zit en dus nog mogelijk is om bij te laden zonder verval van je nummer.

En dan vraag ik mij ook af als een nummer dat niet tijdig (opnieuw) geïdentificeerd wordt, hoeveel tijd je hebt om dit nog te doen voor je nummer vervalt?

Reputatie 7
Badge +4

@pgpcoppens 

In afwachting van een recatie van een Proximus mederator:

Een nummer dat niet tijdig (opnieuw) geïdentificeerd werd, wordt conform de huidige wetgeving prepaidkaarten (van dhr A De Croo) geblokkeerd

Dus zoals eerder hierboven aangestipt best via e-id laten identificeren in een Proximus center (om het nummer en bijhorende krediet opnieuw te kunnen gebruiken), tenzij de geldigheidsperiode van het betrokken krediet ook zou verlopen zijn en het nummer dan ook (definitief) onbruikbaar zou worden

@tina.b Ondertussen is het nummer niet meer bruikbaar.

Wel wat raar hoor gezien uw eerdere berichten 🤔.

 

Wat nu? Waar kan ik terecht om het nummer en krediet terug beschikbaar te maken?

 

Alvast bedankt,

Peter

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52  Ik wil niet overschakelen. Als ik overschakel is het niet naar Proximus. Naast belastingen moeten betalen, dood gaan, is nooit meer Proximus een derde zekerheid.

Ik zou zo graag hebben dat ik zonder gedoe mijn nr en krediet kan behouden. Dat lijkt eenvoudig...toch?

 

@pgpcoppens Mijn excuses ik dacht dat je een nieuw nummer wilde registreren. Had niet gelezen dat het reeds een bestaand nummer is met krediet erop.

@Pat52  Ik wil niet overschakelen. Als ik overschakel is het niet naar Proximus. Naast belastingen moeten betalen, dood gaan, is nooit meer Proximus een derde zekerheid.

Ik zou zo graag hebben dat ik zonder gedoe mijn nr en krediet kan behouden. Dat lijkt eenvoudig...toch?

 

Reputatie 7
Badge +3

@pgpcoppens 

Je kan ook dit doen

In plaats van je Pay&Go-kaart te identificeren kan je ook gewoon overschakelen op Mobilus Full Control. Dit zijn alle voordelen van een abonnement aan een voordelig gelimiteerd vast bedrag, zonder je budget te overschrijden. En je bent gelijk ook geïdentificeerd!

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html daar kies je het goedkoopste abonnement Mobilus S.   € 15,99 /maand . (Normaal word er niets aangerekend omdat je gebruik maakt van het herroepingsrecht . Als u een contract afsluit op afstand of buiten de lokalen van Proximus of deze van haar erkende commerciële agenten en u bent een consument aanvaardt u de volgende clausules: - U heeft het recht van het contract af te zien, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief, binnen 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed. Vermits je van abonnement naar Pay&GO switch moet je geen opzeggingsformulier opsturen naar Proximus) Consumenteninfo (proximus.be)

Als je GSM nummer met Mobilus S  actief komt te staan  dan deze stap ondernemen :

Je kan gratis overstappen naar Pay&Go+ via MyProximus of door te bellen naar 1911 (kies optie 2). Ik heb al een abonnement.

 

Werd in het verleden al gedaan door een medewerker van de Proximus klantendienst hier vroeger actief op het forum om deze fout met identificatie te omzeilen zie hier Link naar reactie (proximus.be)

Is maar een suggestie daar je een melding kreeg om de identificatie uitte voeren voor 5 December 2022.

@Martin @M_016 bedankt voor jullie reactie. Er zal niets anders opzitten zeker…. Morgen vervalt de zaak. Al 30 dagen aan het proberen dat in orde te krijgen Ik ben benieuwd wat ik in de winkel ga treffen. De laatste keer was dat ook geen succes...we zien wel.

(terwijl Proximus willens nillens fiber forceert, lukt het identificeren van een pay & go kaartje niet...men zou er voorwaar gebrek aan service bereidwilligheid uit kunnen afleiden...het zal wel met winstmarges en aandeelhouders te maken hebben zeker...echt blij word ik daar toch niet van)

 

Best naar een proximus winkel gaan

Reputatie 7
Badge +4

Het lijkt mij aangewezen dat u veiligheidshalve de betrokken Pay&Go kaart (tijdig) in een Proximus center op basis van uw e-id laat registreren 

Proximus moderatoren zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

 

Deze vandaag ontvangen @tina.b 

Het gaat echt niet goed komen vrees ik 😔

Hier lijkt het niet te lukken. Telefoon helplijn is een ramp. Miss moet ik naar een Proximus winkel? Of doen ze daar enkel verkoop en geen ondersteuning?

 

Andere tips?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@pgpcoppens 

k heb je melding nog even doorgestuurd naar mobile collega’s voor dubbele check

groeten

Tina

Oh...wat vreemd. Eind vorige week kwam er nog een sms om 3u30 (‘s nachts dus :( ) dat begin december het nummer en krediet zou vervallen vanwege missende identificatie.

Ik zal maar hopen dat de sms fout was.

Bedankt om nog even te reageren

 

Peter
 

Reputatie 7
Badge +3

@pgpcoppens

voor onze admin is je p&g geïdentificeerd - zie bovenstaande bevestiging

wat wil je verder nog weten?

krijg je nog steeds meldingen dat je moet identificeren?

groeten

Tina

Reageer