Skip to main content
Vraag

Heridentificeer je Pay&Go-kaart - eID identificatie werkt niet


Toon eerste bericht

39 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4394 reacties
  • 5 december 2022

@pgpcoppens 

In afwachting van een recatie van een Proximus mederator:

Een nummer dat niet tijdig (opnieuw) geïdentificeerd werd, wordt conform de huidige wetgeving prepaidkaarten (van dhr A De Croo) geblokkeerd

Dus zoals eerder hierboven aangestipt best via e-id laten identificeren in een Proximus center (om het nummer en bijhorende krediet opnieuw te kunnen gebruiken), tenzij de geldigheidsperiode van het betrokken krediet ook zou verlopen zijn en het nummer dan ook (definitief) onbruikbaar zou worden


Martin
  • 33357 reacties
  • 5 december 2022
M_016 schreef:

tenzij de geldigheidsperiode van het betrokken krediet ook zou verlopen zijn en het nummer dan ook (definitief) onbruikbaar zou worden

Ik dacht toch op het forum ergens gelezen te hebben (wel al jaren geleden) dat na het verval van de geldigheidsperiode, het nog mogelijk was om binnen de 7 dagen dit in orde te brengen. 
En tijdens die week kon je ook contact opnemen met 0800 22 800 om te weten te komen in welke fase je zit en dus nog mogelijk is om bij te laden zonder verval van je nummer.

En dan vraag ik mij ook af als een nummer dat niet tijdig (opnieuw) geïdentificeerd wordt, hoeveel tijd je hebt om dit nog te doen voor je nummer vervalt?


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 5 december 2022

Het is lastig om beleefd te blijven vrees ik. 30 dagen ben ik bezig om via eID, de toch zo aangeraden methode, het nr te registreren. Minstens 10 poging ondernomen op verschillende momenten op Mac en Windows met Safari, Chrome, Edge en Firefox. Het gaat altijd fout...zie hierboven. Er is zelfs iemand ( @tina.b ) die voor zover ik kan afleiden uit de reacties, interne informatie heeft, bevestigde dat het allemaal inorde was.

Ik zal dus maar eens in de rij gaan staan in de Proximus winkel en hopen dat daar iemand aanwezig is die me geen abonnement wil aansmeren maar de zaak nog kan rechttrekken

Wat een gedoe….


Martin
  • 33357 reacties
  • 5 december 2022

@pgpcoppens Inderdaad iemand van het PX forumteam moderators zoals bv @tina.b kunnen dit natrekken als de registratie in orde is.

Maar als je via myproximus kijkt van het betrokken P&G nummer zie je daar eventueel iets over de identificatie ? 

Wat krijg je hier als resultaat te zien: Prepaid Identification controleren | Proximus


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3229 reacties
  • 5 december 2022

@pgpcoppens 

ai, dat is idd heel vervelend

we contacteren de collega’s voor nieuwe hulp

groeten

Tina


Martin
  • 33357 reacties
  • 5 december 2022

@tina.b werkt die methode eigenlijk nog van identificeren via Online formulier 
Prepaid Identification - Identification | Proximus


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 5 december 2022
Martin schreef:

@tina.b werkt die methode eigenlijk nog van identificeren via Online formulier 
Prepaid Identification - Identification | Proximus

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 5 december 2022

Ondertussen ben ik langs een winkel gepasseerd. 20 minuten wachten, 3 minuten actie van de man. Er was me een sms beloofd (na 30min) om te zeggen dat het in orde zou zijn. Die 30 min zijn verstreken, maar voorwaar, het toestel is terug bruikbaar!

Aan de toevallige lezer - verspil geen tijd aan de online tools van Proximus. Stap maar naar die winkel (hoe spijtig dat ook is)

Aan Proximus - het zou helpen indien jullie een online tool aanraden, die ook werkt (de Proximus medewerker in de winkel haalde begrijpend maar diplomatisch zijn schouders op bij het vermelden dat het online niet lukte)


Martin
  • 33357 reacties
  • 5 december 2022
Pat52 schreef:
Martin schreef:

@tina.b werkt die methode eigenlijk nog van identificeren via Online formulier 
Prepaid Identification - Identification | Proximus

 

Dan heeft iemand van PX heel kort op de bal gespeeld want voor ik dit bericht gepost heb had ik eerst getest of het formulier nog open ging en dat ging inderdaad (daarstraks) nog open, zeg dan nog dat ze bij PX niet rap zijn :-))


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 5 december 2022

@tina.b  Suggestie :   Waarom geen identificatie via itsme gebruiken voor registratie van een prepaidkaart mogelijk maken?

 Want het probleem via EID is nu toch al meer dan een jaar bezig bij Proximus. 

Word door Proximus toch al gebruikt voor identificatie bij een online bestelling of inloggen op MyProximus.


Martin
  • 33357 reacties
  • 5 december 2022

Dat is inderdaad een heel goede suggestie en werd ook zoals u door anderen al gesuggereerd, ik snap ook niet waarom ze deze eenvoudige methode niet gebruiken!

TBI: Activatie en gebruik van MyID.be (de nieuwe itsme) tijdelijk niet mogelijk: "Digitale sleutel bevat mogelijk nog kwetsbaarheden" | VRT NWS: nieuws


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3229 reacties
  • 5 december 2022

@pgpcoppens 

oef, blij dat het terug werkt!

@Pat52 @Martin 

ik geef jullie suggestie ook zeker nog door

groeten

Tina


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 17 augustus 2023

Het is weer zo ver 

eid.proximus.be didn’t accept your login certificate, or one may not have been provided.


Martin
  • 33357 reacties
  • 17 augustus 2023

Reageer