Beantwoord

fuzeforge

  • 9 December 2019
  • 53 reacties
  • 12134 Bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

best dat je zelf al rechtstreeks klacht indient tegen hen 

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

fuzeforge DIGITAL VIRGO support@be-dgp.zendesk.com +32 4 277 99 90
Reputatie 7
Badge +3

@DaisyRogghe  Ik zie dat je de blokkeringen zelf al hebt kunnen activeren via MyProximus. Voor de betwisting van de aanrekeningen heb ik dossier 47063929 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder houdt je hierover verder op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyRogghe  Beste, ik zie dat er een dossier 47063929 is aangemaakt . De dossierbeheerder zal u hieromtrent contacteren. Deze heeft reeds de blokkeringen geactiveerd. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyRogghe Er is hiervoor een dossier 47063929 aangemaakt.De dossierbeheerder gaat het nodige doen en erna contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyRogghe 

Er is een dossier opgemaakt voor derde diensten.  De dossierbeheerder zal contact met je opnemen .

Je kan deze diensten blokkeren: alle info via deze link :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

ik vind deze info : 

fuzeforge DIGITAL VIRGO support@be-dgp.zendesk.com +32 4 277 99 90

Mijn vrouw heeft vandaag ook te maken gekregen met dit scambedrijf, zij zou volgens hen om 8u59 op 4-3-2021 een abonnement aangegaan zijn maar zij heeft toen haar gsm in haar locker op het werk gehouden (mogen geen gsm op de werkvloer hebben). We hebben zelf al een klachtenmail gestuurd maar daarvan zeiden ze dat zij 3x op akkoord moest gedrukt hebben. Welk dus niet mogelijk geweest is. 

Ter info: proximus forummedewerkers komen pas maandag terug op het forum langs.

Reputatie 7
Badge +3

@Frank D.C.  Je klachtenmail heeft een positief effect gehad want ik zie dat de aanrekening van 05/03 op 06/03 reeds werd terugbetaald door Fuzeforge. Dit zal een nuloperatie vormen op je volgende factuur op de bijlage van  derde diensten. Groetjes, Antonella

Badge +4

Beste,

Mijn 12 jarige dochter heeft nu ook  een aanrekening van dit bedrijf, ze weet totaal niet hoe het gebeurt is, ik zag in de app waar ik beheerder ben dan er een extra kost is op haar telefoon nr :(

Het is mij niet echt duidelijk wat ik kan doen.

Grt

hen contacteren en klacht indienen en verder als zij daarop niet reageren kan van Prox uit een klachtendossier opgesteld worden tegen hen

Badge +4

Kheb net een mail gestuurd naar fuzeforge, nu nog es kijken hoe we die diensten kunnen blokkeren ?

 

beperken / Blokkeren → Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden | Proximus

Hoe kun je dit beperken of blokkeren?

Als je in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken,
kun je mobiele betalingen limiteren 
of betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.

Meer informatie?

Je kunt onze handleiding raadplegen over diensten door derden.

Reputatie 7
Badge +3

@RedsFan  Ik zie zowel een aanrekening als een terugbetaling klaarstaan van Fuze Forge. Dit lijkt me dus opgelost voor jou. Groetjes, Antonella

Badge +4

Ja idd , er is een paar keer heen en weer gemaild geweest maar ze hebben toch gezegd dat ze het niet gingen aanrekenen… ook gisteren gezien op de PX app. :) 

Bedankt.

Beste, vorige factuur (april) is er 3 x 4,99€ met melding Fuze forge help 0427/799990 ema 3 oproepen en die zijn nergens niet terug te vinden in de oproep historiek.

Laatste factuur (mei) 4 x 4,99€ er af gegaan met zelfde vermelding en nr.

Proximus klantendienst gebeld en die hebben mij Norton 360 doen instaleren.

Is dit een oplossing, of hebben ze mij weer een abonnement aan gesmeerd?

Hoe kan ik mijn 35€ recupereren en deze oplichting stop zetten?

Reputatie 7
Badge +4

@S.Tina 

Zie berichten van Martin, tina.b en Antonella hierboven (bv. van 5 maand geleden)

Proximus medewerkers zijn niet aanwezig op dit publieke forum in de weekends 

Tenzij vergissing mijnentwege vrees ik evenwel dat Norton 360 niet direct een oplossing zal bieden voor het bovenstaande (het op één of andere wijze onvrijwillig onderschrijven van de abo op diensten door derden)

Hoe zou Norton dit kunnen tegenhouden, want het komt er eigenlijk, in het kort uitgelegd, op neer dat je een aankoop doet zonder dat je het weet  of van verwittigd wordt! 

Reputatie 7
Badge +3

@S.Tina  Norton is een antivirusprogramma en zal niet helpen tegen aanrekeningen van derde diensten: Norton Security – Internet Computer antivirus | Proximus

Je hebt op 12/06 de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd, waarbij de aanrekeningen vanaf deze datum ook zullen stoppen. Om de reeds aangerekende en de nog te factureren kosten van Fuzeforge te betwisten heb ik dossier 48417506 opgemaakt. De bevoegde dienst houdt je hierover verder op de hoogte.

Groetjes,
Antonella

Ik heb het zelfde probleem als de rest maar il het toch even melden om druk te zetten op Proximus. Dit is niet oke!! 
4x 4.99 gedebieteerd. Dit zie ik natuurlijk pas aan het einde van de maand op de factuur.

Ter bijkomende info: sommige diensten van derden kun je ook stopzetten door STOP te sms’en naar hen. 

Reputatie 7
Badge +3

Beste @LucC65 dossier 48704630 is in behandeling. De juiste dienst zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Heb juist op mijn factuur ontdekt dat ze van fudge force elke week € 4.99 afhouden. Zou niet weten voor wat dit dient en heb hiervoor zeker nooit mijn toestemming gekregen.

Iemand met dezelfde ervaring en wat heb jij gedaan?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Main kun je in het klantprofiel hier klantgegevens toevoegen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Main Ik heb een klachtendossier 50450320 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het onderzoeken en nadien ook terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Main Ik heb een onderzoek opgestart voor jou. Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van de derde dienstaanbieder werden de sms’en van Fuzeforge in het Frans verstuurd, terwijl jij Nederlandstalig bent. Om deze reden heb ik de derde dienstaanbieder verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als de aanrekeningen, via een apart statement op je Proximus factuur. De terugbetaling zal op de Proximus factuur waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend en kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren. Voor jou wil dit zeggen dat de terugbetaling zal gebeuren op de factuur van eind april 2022.

Voorts kunnen wij nog melden dat er 4 soorten blokkeringen bestaan:

  1. Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
  2. Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
  3. Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
  4. Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden

Vandaag activeerde ik voor jou blokkeringen 1, 3 en 4. Op deze manier kan je wel nog gebruik maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing via het openbaar vervoer, maar kan je je niet meer inschrijven op andere betalende abonnementsdiensten.

Groetjes,
Antonella

Reageer