geachte ik krijg ieder week een rekening van fuzeforge en ik heb niets getekend ik zou willen dat jullie dit ga blokkeren
best dat je zelf al rechtstreeks klacht indient tegen hen
Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden | Proximus
Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus
fuzeforge | DIGITAL VIRGO | support@be-dgp.zendesk.com | +32 4 277 99 90 |
Er is een dossier opgemaakt voor derde diensten. De dossierbeheerder zal contact met je opnemen .
Je kan deze diensten blokkeren: alle info via deze link :
ik vind deze info :
fuzeforge | DIGITAL VIRGO | support@be-dgp.zendesk.com | +32 4 277 99 90 |
Mijn vrouw heeft vandaag ook te maken gekregen met dit scambedrijf, zij zou volgens hen om 8u59 op 4-3-2021 een abonnement aangegaan zijn maar zij heeft toen haar gsm in haar locker op het werk gehouden (mogen geen gsm op de werkvloer hebben). We hebben zelf al een klachtenmail gestuurd maar daarvan zeiden ze dat zij 3x op akkoord moest gedrukt hebben. Welk dus niet mogelijk geweest is.
Ter info: proximus forummedewerkers komen pas maandag terug op het forum langs.
Beste,
Mijn 12 jarige dochter heeft nu ook een aanrekening van dit bedrijf, ze weet totaal niet hoe het gebeurt is, ik zag in de app waar ik beheerder ben dan er een extra kost is op haar telefoon nr :(
Het is mij niet echt duidelijk wat ik kan doen.
Grt
hen contacteren en klacht indienen en verder als zij daarop niet reageren kan van Prox uit een klachtendossier opgesteld worden tegen hen
Kheb net een mail gestuurd naar fuzeforge, nu nog es kijken hoe we die diensten kunnen blokkeren ?
beperken / Blokkeren → Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden | Proximus
Hoe kun je dit beperken of blokkeren?
Als je in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken,
kun je mobiele betalingen limiteren
of betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.
Meer informatie?
Je kunt onze handleiding raadplegen over diensten door derden.
Ja idd , er is een paar keer heen en weer gemaild geweest maar ze hebben toch gezegd dat ze het niet gingen aanrekenen… ook gisteren gezien op de PX app. :)
Bedankt.
Beste, vorige factuur (april) is er 3 x 4,99€ met melding Fuze forge help 0427/799990 ema 3 oproepen en die zijn nergens niet terug te vinden in de oproep historiek.
Laatste factuur (mei) 4 x 4,99€ er af gegaan met zelfde vermelding en nr.
Proximus klantendienst gebeld en die hebben mij Norton 360 doen instaleren.
Is dit een oplossing, of hebben ze mij weer een abonnement aan gesmeerd?
Hoe kan ik mijn 35€ recupereren en deze oplichting stop zetten?
Zie berichten van Martin, tina.b en Antonella hierboven (bv. van 5 maand geleden)
Proximus medewerkers zijn niet aanwezig op dit publieke forum in de weekends
Tenzij vergissing mijnentwege vrees ik evenwel dat Norton 360 niet direct een oplossing zal bieden voor het bovenstaande (het op één of andere wijze onvrijwillig onderschrijven van de abo op diensten door derden)
Hoe zou Norton dit kunnen tegenhouden, want het komt er eigenlijk, in het kort uitgelegd, op neer dat je een aankoop doet zonder dat je het weet of van verwittigd wordt!
Je hebt op 12/06 de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd, waarbij de aanrekeningen vanaf deze datum ook zullen stoppen. Om de reeds aangerekende en de nog te factureren kosten van Fuzeforge te betwisten heb ik dossier 48417506 opgemaakt. De bevoegde dienst houdt je hierover verder op de hoogte.
Groetjes,
Antonella
Ik heb het zelfde probleem als de rest maar il het toch even melden om druk te zetten op Proximus. Dit is niet oke!!
4x 4.99 gedebieteerd. Dit zie ik natuurlijk pas aan het einde van de maand op de factuur.
Ter bijkomende info: sommige diensten van derden kun je ook stopzetten door STOP te sms’en naar hen.
Beste
Heb juist op mijn factuur ontdekt dat ze van fudge force elke week € 4.99 afhouden. Zou niet weten voor wat dit dient en heb hiervoor zeker nooit mijn toestemming gekregen.
Iemand met dezelfde ervaring en wat heb jij gedaan?
Dag
De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als de aanrekeningen, via een apart statement op je Proximus factuur. De terugbetaling zal op de Proximus factuur waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend en kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren. Voor jou wil dit zeggen dat de terugbetaling zal gebeuren op de factuur van eind april 2022.
Voorts kunnen wij nog melden dat er 4 soorten blokkeringen bestaan:
- Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
- Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
- Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
- Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden
Vandaag activeerde ik voor jou blokkeringen 1, 3 en 4. Op deze manier kan je wel nog gebruik maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing via het openbaar vervoer, maar kan je je niet meer inschrijven op andere betalende abonnementsdiensten.
Groetjes,
Antonella
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.