Beantwoord

fuzeforge

  • 9 december 2019
  • 22 reacties
  • 2379 Bekeken

geachte ik krijg ieder week een rekening van fuzeforge en ik heb niets getekend ik zou willen dat jullie dit ga blokkeren

icon

Beste antwoord door Martin 9 december 2019, 17:05

Best mailen en/ of bellen naar

fuzeforge  Digital Virgo Entertainment  customer@digitalgp.com 0800 73 025  

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Het allerbelangrijkste is dat je deze dienst eerst zelf stopzet door deze handelingen uit te voeren: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/sms-en-mms-en/sms-en/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html 

Best mailen en/ of bellen naar

fuzeforge  Digital Virgo Entertainment  customer@digitalgp.com 0800 73 025  

heeft er nog iemand het nummer naar waar je kunt sms-en om dit stop te zetten? We hebben dit al gewist en nu wordt er wekelijks 5 euro aangerekend.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u het advies van @Martin hierboven dient te volgen = e-mail sturen of bellen (geen sms nr voorhanden voor “fuzeforge”) 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce#

Mocht het bedrijf evenwel geen gevolg geven aan uw vraag, kunt u in elke geval bij uw operator (Proximus) terecht voor tussenkomst (=het bedrijf aanmanen op uw vraag in te gaan)

 

Ik heb een mail gestuurd , ondertussen is er al 12 euro aangerekend.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit geblokkeerd wordt indien er niet op de mail wordt gereageerd?

 

Reputatie 7
Badge +4

Px-medewerkers komen op dit publieke forum pas terug langs vanaf maandag en Px dient conform de wetgeving u bijstand te verlenen in uw vraag aan het betrokken bedrijf de dienstverlening te stoppen (zelfs retroactief)

Indien “u in de kou zou blijven staan” :

kunt u beroep doen op de ombudsdienst telecom

desgevallend de facturatie betwisten en deze tijdelijk laten schorsen

https://www.ibpt.be/en/operators/telecommunication/legislation/national-framework/royal-decree-of-12-december-2018-determining-the-applicable-obligations-relating-to-the-provision-of-premium-rate-services-referred-to-in-article-116-1-2-of-the-act-of-13-june-2005-on-electronic-communications-belgian-official-journal-of-16-januari-2019

 

P.S.

Indien u zou ingetekend hebben via een SMS en/of een SMS-nr op uw aanrekening is vermeld kunt u nagaan of een SMS naar het betrokken nr met als tekst STOP een oplossing biedt (ik vermoed evenwel dat er geen dergelijke SMS ontvangen werd correct?)

er is inderdaad geen sms verstuurd geweest om in te tekenen, en er wordt ook geen sms vermeld op de aanrekening, enkel de naam ‘Fuze Forge’ , zelfs het email adres dat erbij staat is anders dan het email adres dat de klantendienst ons doorgegeven heeft.


Bedankt voor de tips! We volgen dit zeker op.

De mobiele betalingen zijn ondertussen al geblokkeerd, volgende week kan er niet opnieuw 4.99 euro aangerekend worden.

wat het blokkeren betreft daar heeft proximus onlangs nog dat gemeld:

Indien je dit wenst, kan je via “MyProximus” gratis derde diensten blokkeren.
Dit is een algemene blokkering voor alle betalende diensten.

louter nog wat bijkomende info

Een mogelijke oorzaak kan in een  app liggen, die toegang heeft tot berichten = SMS’sen versturen
en je zo kan inschrijven op andere diensten zoals deze die je hier venoemd werd , met als enige bedoeling van de maker van die app
inkomsten te generen voor elke “nieuwe klant “ die ingeschreven wordt op op deze vernoemde.
Soms kan het gewoon door in een gratis app te klikken op een reclamebanner en
je zo ongewild ingeschreven werd op andere diensten.
Het is altijd aangewezen om enkel apps te installeren van de officiële app stores:
Google Play Store of de App Store van Apple.
Je kan altijd je apps controleren of er geen kwaadaardige app zit die ongewild inschrijft op betalende diensten
met Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/ios/ of
voor Android: https://www.malwarebytes.com/android/ 

NB: Het is niet noodzakelijk dat de hoger vernoemde dienst er zelf voor verantwoordelijk is.
zoals sommige vermelden op hun site :als je één of ander van onze promotionele pagina's bezocht
en op een subscription knop klikte zal dit gepaard gaan met een confirmatation sms naar je telefoon.

Je kan de facturatie betwisten zie > klik hier

daar vind je ook delink om de pdf te downloaden > klik hier

klacht indienen aan de ombudsdienst van telecom kun je ook altijd. > http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Beste Proximus,

Ik heb dit ook voor op het abonnement van mijn zoon. Ik heb de stappen zoals uitgelegd gevolgd, maar dan zijn uiteraard alle betalende diensten geblokkeerd, wat ook weer niet handig is. Wat Fuzeforge betreft is dit een gekende oplichting/fraude. Proximus MOET dit bedrijf blokkeren, zoniet bent u medeplichtig aan fraude (vermits het alom gekend is). Doe het nodige, zo moeilijk kan dat niet zijn.

Met vriendelijke groeten,

Dirk.

Reputatie 6
Badge +3

Volgens Fuzeforge moet je eerst op een advertentie geklikt hebben en vervolgens moest je 2 keer bevestigen dat je een abonnement wou afsluiten, nadien nog de voorgegeven PIN code ingetypt en op confirm geklikt te hebben. Zie hier: https://store.fuzeforge.co.uk/faq?remident_process=ident&remident=1&error_code=80&error_desc=Enrichment+failed#area-10874359 (Punt Can you please explain why I got subscribed). Voor 1 november 2019 was het enkel noodzakelijk om op een advertentie te klikken en op confirm.

Ja zij zullen wel een uitleg hebben maar moeten ze dan ook niet kunnen bewijzen dat je dit ook daadwerkelijk gebeurd is !

Reputatie 6
Badge +3

Fuzeforge zend het GSM nummer via 3G,4G door wanneer op confirm gedrukt is geweest nadat eerst de PIN code werd ingevoerd, een bevestingings SMS wordt ook verstuurd zie het punt bij How did you add this to my phone bill? Enkel wanneer die bevestingssms er niet is gekomen kan je spreken over fraude.Je kan altijd jouw gegevens laten wissen volgens de AVG (GDPR) regelgeving dit wordt besproken in hun algemene voorwaarden en door een e-mail te versturen naar: service-rgpd@digitalvirgo.com Er is ook zogenaamde gratis trial periode, dat kan het ook geweest zijn dat deze automatisch is overgegaan naar een betalend abonnement.

ja dan begrijp ik  niet dat er dan zijn die uit de lucht vallen en niet weten hoe ze ineens gefactureerd worden, dat is toch al niet gewoon meer per abuse op een link klikken hé 

Plus dat als ik afga wat ik van anderen op verschillende media/socials lees wat die allemaal meegemaakt hebben dat het stopzetten veel miserie/(geen gevolg aan wordt gegeven) meebrengt, dan vindt ik als ze dan toch zo eerlijk zijn als ze zich uitgeven door de uitleg op hun site, ze dan ook op dit gebied zich correct moeten gedragen

Reputatie 6
Badge +3

Ik ga ook niet beweren dat er geen schimmige bedrijven bestaan die zich niet aan de regels houden voor terugbetaling.Dat wou ik ook duidelijk maken dat het niet altijd gewoon op een link klikken is om een abonnement te starten. Het kan nog altijd gebeuren. Het hangt ook af waar het bedrijf zijn hoofdzetel heeft.

Het is inderdaad zo als je de vele klachten hoort van diensten door derden, dan zal er toch wel iets van waar zijn dat er onregelmatigheden gebeuren en die zouden toch op den duur beter op één of andere manier ergens op een zwarte lijst terechtkomen,  al moet je het natuurlijk nog eerst kunnen bewijzen dat er onregelmatigheden gebeuren, natuurlijk als iedereen zijn klachten richt tot een ombudsdienst dan zal het toch meer aan het licht komen dat bepaalde bedrijven te frequent in de fout gaan! 

Reputatie 5
Badge +1

Dit is wat ik lees over die fuzeforge: (ik trachtte wel een NL-versie te krijgen, maar helaas)

 

This is a scam company set up with the intention to trick children into subscribing to a nothing service (i.e.: paying a weekly subscription for Fortnite, a free to play game).

 

Ik begrijp echt niet dat Proximus met zulke dubieuze firma wil samenwerken en betalingen aanvaardt! 

Reputatie 6
Badge +3

Je kan bij Proxmus ook de betalende diensten blokkeren: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/sms-en-mms-en/sms-en/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html Maar dat geld dan ook voor vervoerstickets,parkeertickets die ook worden geblokkeerd. Digital Virgo is een Frans bedrijf dat betaalsystemen ontwikkelt voor applicaties,games voor de mobiele markt en is volkomen legitiem: https://www.digitalvirgo.com/expertise/monetization/  Er zijn sommige bedrijven die in games misbruik maken van de technologie van Digital Virgo om geld binnen te rijven. Je kan best de apps scannen met malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/ios/ en voor Android toestellen: https://www.malwarebytes.com/android/

Ja die oplossing om alles te blokkeren zal al voor velen geen oplossing zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Een andere oplossing is ouderlijk toezicht activeren voor aankopen via Playstore: https://support.google.com/googleplay/answer/1075738?hl=nl of hier voor Apple Store: https://support.apple.com/nl-be/HT201304 Een andere tip zijn de gebruiskvoorwaarden van een app lezen of er geen in-app aankopen mogelijk zijn om onaangename verrassingen op de eindfactuur te voorkomen. Laat ook nooit toe om automatisch jouw kredietkaartgegevens te gebruiken voor betalingen. Natuurlijk kan het ook nog aangerekend worden via GSM factuur.

Het probleem is ook dat een doorsnee gebruiker dit natuurlijk allemaal niet weet en als hij het wilt weten er heel veel tijd en energie moet insteken bv door uren lang (of meer)  te googelen / forums raadplegen ezn...om iets  doeltreffends te vinden...

Reputatie 6
Badge +3

Dat klopt inderdaad wat je zegt.

En eerlijk gezegd ik doe dit ook allemaal niet zelf al zoek ik ook deze raad op via google om anderen te helpen/info te geven :blush:

Reageer