Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex


Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachte,

Ik ontving vandaag uw schrijven, met de melding dat ik voortaan van een FLEX pack geniet.
Deze wordt geactiveerd 1 maand na dit schrijven (zonder datum) !!

  1. Krijg ik nog een melding van deze activering ?
  2. Er is op jullie website, nog geen sprake van een gratis Wifibooster !
  3. In dit Flex-pack, is er sprake van een “aantrekkelijk” mobiel tariefplan, mag ik er vanuit gaan dat, een tariefplan van 5 GB (9.00 €) gratis is met FLEX-pack ? 
  4. ​​​​Zoniet, verduidelijk eens deze paragraaf, die mij zeer onduidelijk lijkt !!

118 reacties

Om het kort uit te leggen er zijn er altijd die zowel problemen ondervinden met de wifi bridge en ook met de wifibooster en anderen ondervinden met beiden geen problemen !!

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

nog eens nagevraagd bij verschillende collega’s : niet iedereen heeft voor de goede werking een wifibooster nodig

dus wordt hij inderdaad niet automatisch toegevoegd, enkel op vraag van de klant…

dit is duidelijker :-)

gr,

Tina

 

Reputatie 7
Badge +3

@Rensjm Ik geef het zo door aan mijn collega van de technische dienst. Groetjes, Antonella

dat is inderdaad het enige dat uitsluitsel kan geven of het al dan niet goed zal werken, in theorie is er geen reden dat het niet zou werken, maar theorie en praktijk kunnen soms wat verschillen :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

Geachten,

Allen bedankt voor jullie respons.
In de mij aangeboden mogelijke tarieven in jullie link (zonder mobiel), vind ik geen enkel item die overeenstemt met het voorgestelde pack FLEX aan  73.49 €  - behalve Family Essentials die in de buurt komt met  70.99 €.

IK zie wel welk abonnement ze me zullen toepassen.

Ik doe inmiddels verder met mijn “Prepaid card” voor mijn mobiel.

In elk geval is de nieuwsbrief niet duidelijk, moet men tenminste 3 à 4 maal lezen om de nieuwigheden te begrijpen, en dan nog.

Gegroet.
Roland Moens.

Reputatie 3
Badge +1

Beste Luc,

Voorlopig niet, bedankt. Ik ben in afwachting van een visa-kaart (komt allicht nog wel van pas), en ik probeer het opnieuw online aan te passen nadat die is toegekomen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Chris_077  Nieuwe modem en decoder worden begin volgende week geleverd. Je krijgt hiervan bevestiging via e-mail. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

dus simpel gezegd er veranderd niks behalve denaam van het pack. Dat men dat dan ook niet vermeld in de brief aub en een soort reclame voert. Resultaat; alles hetzelfde.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust 

De brief is gepersonaliseerd en prijzen zijn berekend op producten die je nu hebt en ook behouden blijven bij omzetting flexpack, bijv internationaal bellen in daluren…

vandaar dat de prijs wat kan afwijken van de standaard prijzen op de website, waar je wel nog rekening moet houden met extra opties;

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 Je krijgt vandaag nog een bevestiging per e-mail. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@AntonellaD

Alvast bedankt.  Als ik het goed gezien heb heeft u zelf het nodige gedaan voor de verzending.  Thx 👍

Mvg

Roland

 

Reputatie 7
Badge +3

Heel graag gedaan! :wink:  Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

@reynkust ik ben geen Proximus medewerker enkel zoals u een lid van dit forum

Concreet staat in de bovenvermelde brief dat u TV, internet en telephony hebt dus moet het nieuwe abonnement een Flex met vaste lijn zijn en kan het geen Flex “de basics” zijn 

Gezien de prijszetting vermoed ik dat uw huidig abo vervangen wordt door een Flex “family essentials” waarbij één of meer bijkomende opties in rekening gebracht zijn om de prijs van 76,99 versus de basisprijs van 70,99 €/maand te verklaren

Bellen naar het buitenland maakt geen deel uit van het betrokken Flex-pack: free calls international is een optie met bijkomende kost van 2,5 euro/maand (is dit een deel van de verklaring voor het verschil 70,99 versus 76,99?)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_payingos/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/betalende-opties.html

Met de optie Free Calls International (max 2000 minuten/maand) bel je zonder bijkomende kosten vanaf je vaste lijn na 17u., in het weekend en op feestdagen naar vaste lijnen en mobiele nummers in de meeste Europese landen, de Verenigde Staten en Canada, en naar vaste lijnen in Marokko en Turkije.

Optie in Flex-pack

Een mobiel abo kan eventueel ook aan het pack toegevoegd worden

 

 het lijkt mij opportuun dat een Proximus-medewerker u al dan niet op dit forum uitlegt welk pack u aangeboden wordt en indien het effectief Flex “de basics” uitlegt waar het prijsverschil 70,99 versus 76,99 euro/maand van komt en door wat onbeperkt bellen naar het buitenland ‘s avonds en in de weekends vervangen wordt en al dan niet in het aanbod à rato van 76,99 €/maand begrepen is 

 

voor mij ook maar hangt er natuurlijk van af hoe je uw pack samenstelt en welke opties je kiest enz….

Reputatie 7
Badge +3

@Rensjm Dit betreft de brief in verband met de automatische verandering naar Flex dat je hebt ontvangen. Daarom heb ik je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover.
Jouw huidig Pack Internet Start + TV (€ 54/maand) zal veranderen naar Flex S (€ 59,99/maand). Dit betekent een prijsstijging van € 5,99/maand.
Voordelen zijn dat het internet van start naar maxi gaat en hierdoor de snelheid omhoog gaat en het surfvolume van 150 GB/maand naar onbeperkt. Verder ga je ook gebruik kunnen maken van de Pickx app dat inbegrepen is in het Flex S pack.
En zoals Tina zei kan er altijd gekeken worden om een tijdelijke korting te activeren voor bestaande en trouwe klanten.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge

Wifi booster is voor mij toch maar binnen een maand beschikbaar.  Dus we hebben nog even tijd

Reputatie 2
Badge

@Joel M 

Ik heb de wifi booster een kleine week geleden ontvangen en mijn pack is eveneens reeds omgezet naar een flex pack, zonder extra kosten.

 

Reputatie 7
Badge +3

@n.and.p  Dag case 53870764 is hiervoor aangemaakt. Het grote prijsverschil zit in het boeket..vroeger inbegrepen en nu betalend.  Men neemt contact met u op.

Reputatie 2
Badge

@Tine.   Volgens de brief eigenlijk wachten tot uw abonnement verandert is.  Veronderstel dat in my proximus dan de optie zal verschijnen dat de wifi booster dan gratis te bestellen is.

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust Dag,  ik kan op alle vragen Ja antwoorden. Groetjes Luc

Reputatie 2
Badge

Zou prima zijn. Hoe sneller hoe beter.

Reputatie 2
Badge

Beste Antonella,

Bedankt voor uw respons.

Zoals reeds gemeld aan uw collega’s, hou ik het bij  jullie voorgestelde FLEX pack (INT+TV+VASTE LIJN).

Ik zie wel later, of ik een mobiel abonnement erbij neem of niet.
In de meeste buitenlandse hotel, krijgt men Wi-Fi gratis, of ontvangt men de sleutel en wachtwoord.

Alvast bedankt.

Roland.

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust 

klopt, alle oude packs worden omgezet naar vernieuwde packs.

In het Flex pack met vaste lijn zit de optie onbeperkt bellen overdag inderdaad standaard vervat.

Internet comfort wordt geüpdate naar internet maxi.

info gegeven hierboven door @Martin  en @M_016 zijn correct.

groeten

Tina

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Evy_01  Dag Evy, kan ik iets voor je doen? Groetjes Luc

Reputatie 3
Badge +1

Dag Tina,

Ja hoor, de site is redelijk duidelijk over de packs.

Wacht ik dan beter tot ik de brief krijg, of kan ik nu al ergens doorgeven om te wijzigen? Ik zou dus Flex basics nemen, met mobiel (met behoud van mijn huidig gsm nummer). En geen vaste lijn meer.

Reageer