Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex


Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachte,

Ik ontving vandaag uw schrijven, met de melding dat ik voortaan van een FLEX pack geniet.
Deze wordt geactiveerd 1 maand na dit schrijven (zonder datum) !!

  1. Krijg ik nog een melding van deze activering ?
  2. Er is op jullie website, nog geen sprake van een gratis Wifibooster !
  3. In dit Flex-pack, is er sprake van een “aantrekkelijk” mobiel tariefplan, mag ik er vanuit gaan dat, een tariefplan van 5 GB (9.00 €) gratis is met FLEX-pack ? 
  4. ​​​​Zoniet, verduidelijk eens deze paragraaf, die mij zeer onduidelijk lijkt !!

118 reacties

Inderdaad bij flex wordt er geen 8€ in mindering gebracht indien je zelf een aangekochte decoder hebt.
Heb je al eens zelf geprobeerd om zelf een flex pack samen te stellen, om te zien aan hoeveel je uitkomt 

→ http://proximus.be/flex → https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_pack/particulieren/cr-all-flex-packs/flex-configurator.html?mobile=CBIQG 

Heb ik net gedaan. Heb momenteel vaste lijn, als ik die nog wil dan kom ik ook op 70.99€ zoals vermeld in hun brief. Maar wifi-booster en die family app heb ik ni nodig. Er is geen sprake van een nieuwe bbox en die decoder moet ik ni hebben als ik alle problemen die daarmee zijn, zo lees. Het goedkoopste pack is echter zonder vaste lijn…Begin al te denken om die vaste te annuleren.

Maar na wat zoekwerk kan ik dan precies beter naar Edpnet overstappen (heb hier geen kabel) en voor tv iptv bij TVVL. Aangezien ik toch enkel de vlaamse zenders bekijk op Proximus ben ik met die combinatie 16€ goedkoper uit.

Ter bijkomende info: Heb je nog een oude bbox mss, want normaal maakt Proximus daar geen probleem van om die om te ruilen voor een nieuwe.

Ik vind dat eigenlijk straf dat klanten moeten overstappen naar flex, met de kans dat ze er ook verliezen, ik redeneer mss verkeerd, maar dat wil toch zeggen dat ze blijkbaar niet genoeg verdienen aan deze klanten met een oud pack en dat het daarom ook voor hen geen echt drama is als ze daardoor een klant verliezen, ook temeer dat ze ook weten dat niet iedereen om deze reden gaat overstappen naar een ander provider!?

Reputatie 7
Badge +3

@Rensjm 

Beste,

jammer dat je problemen ondervindt met TV : ik vraag onze technische collega’s om dit na te kijken en je te contacteren

je wordt inderdaad omgezet naar een meer up to date pack met sneller en meer internet :

er wordt een promo bijgegeven zodat het verschil tussen oud en nieuw niet zo groot is

vriendelijke groeten

Tina

 

Reputatie 4
Badge +2

is verschil van persoon naar persoon . voor mij is proximus goedkoper .

voor mij ook maar hangt er natuurlijk van af hoe je uw pack samenstelt en welke opties je kiest enz….

Reputatie 7
Badge +3

@Chris_077  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic in verband met dit onderwerp.
Het equivalent met jouw huidig pack is inderdaad Flex aan € 70,99/maand. Hierin is de huur van de 1ste decoder inbegrepen. Er gaat geen € 8/maand vanaf als je een aangekochte decoder hebt. De optie ‘voordeelpack slimme diensten’ dat actief staat op de vaste lijn blijft aangerekend worden aan dezelfde prijs: € 4,99/maand.
Mocht je de vaste lijn niet meer wensen en enkel internet en tv willen overhouden dat wordt je pack Flex S aan € 59,99/maand.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Rensjm Dit betreft de brief in verband met de automatische verandering naar Flex dat je hebt ontvangen. Daarom heb ik je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover.
Jouw huidig Pack Internet Start + TV (€ 54/maand) zal veranderen naar Flex S (€ 59,99/maand). Dit betekent een prijsstijging van € 5,99/maand.
Voordelen zijn dat het internet van start naar maxi gaat en hierdoor de snelheid omhoog gaat en het surfvolume van 150 GB/maand naar onbeperkt. Verder ga je ook gebruik kunnen maken van de Pickx app dat inbegrepen is in het Flex S pack.
En zoals Tina zei kan er altijd gekeken worden om een tijdelijke korting te activeren voor bestaande en trouwe klanten.
Groetjes,
Antonella

@AntonellaD 

 

Heb deze week contact opgenomen met de klantendienst (chat) en daar werd me verzekerd dat die 8€ er af ging. Als het effectief niet zo is, krijg ik dan een nieuwe modem+decoder ?

En de €4.99 comfort dienst, komt die dan ook nog eens bovenop die €70.99 ?

mvg

Chris

 

Reputatie 7
Badge +3

@Chris_077  De info dat je kreeg van klantendienst (chat) in verband met de € 8 klopt helaas niet.
Nieuwe apparatuur wordt niet automatisch opgestuurd, maar kan je via deze weg aanvragen. Wij zullen dan heel graag het nodige hiervoor doen.
De € 4,99/maand van de slimme diensten komt inderdaad bovenop de prijs van het Flex pack, zoals nu ook het geval is met je huidig pack.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Mijn tv en internet abonnement was al duur, maar nu krijg ik plots een brief dat het abonnement ineens met €8,57 omhoog gaat. Een prijsstijging van 17%.

Proximus moet zich kapot schamen. Helemaal omdat het TV kijken alles behalve vlekkeloos verloopt. Het wordt elk jaar slechter ipv beter. De prijs zou dus eigenlijk elk jaar moeten zakken voor de geleverde service. 

Ik heb daar al een topic voor geopend, resetten is tot nu toe de enige "oplossing" gebleken.

U zult begrijpen dat die prijsverhoging dus echt niet vind kunnen.

Maarja, met een monopoly positie kun je als bedrijf alles doen wat je leuk vindt natuurlijk. Gewoon, omdat het kan.

De regering doet hier toch niets tegen.

Misschien testaankoop maar eens om raad vragen. Da's de enige partij in België die nog opkomt voor de consument. 

@Rensjm  De technische dienst heeft verschillende malen geprobeerd om contact met jou op te nemen met betrekking tot de problemen dat je ondervindt met het tv kijken. Helaas zonder succes, en ook het inspreken van een voicemail was niet mogelijk. Mocht je nog problemen ondervinden kan je deze best melden via het gratis nummer 0800 22 800. Groetjes, Antonella

Ik ben wel gebeld door een telefoonnummer vorige week (eindigt op 4000). Ik heb opgenomen, maar er werd 20 seconde lang niets gezegd. Toen heb ik het nummer geblokkeerd, omdat ik het verdacht vond.

Als dat de technische dienst is geweest, sorry. Dan lukt het inderdaad niet om contact te krijgen. Ik even kijken om het weer vrij te geven.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Rensjm Ik geef het zo door aan mijn collega van de technische dienst. Groetjes, Antonella

@AntonellaD :

Heb de eerste factuur gekregen met het Flex-pack. Inderdaad, de huur wordt niet in mindering gebracht.

Dus aangezien ik nu recht heb op nieuwe apparatuur (inbegrepen in pack, toch?) wil ik die wel ontvangen. Maar gaat het dan enkel over de decoder? Want m’n BBox3 z’n wifi valt meer uit dan dat ie werkt. Dus die mag ook wel eens vernieuwd worden….

Graag een reactie.

Chris.

bij flex heb je recht op een v7 decoder (op voorwaarde dat je lijnsnelheid minstens 30Mbps is)

Bij Flex met vaste lijn inbegrepen,  heb je recht op een wifi booster 

zie http://proximus.be/flex 

en Flex: veelgestelde vragen | Proximus

Ik veronderstel dat je al de bbox eens gereset hebt en ook al One SSID eens uitgeschakeld hebt om zeker te zijn dat wifi uitval daar eventueel een verband mee heeft 

Reputatie 7
Badge +3

@Chris_077  Nieuwe modem en decoder worden begin volgende week geleverd. Je krijgt hiervan bevestiging via e-mail. Groetjes, Antonella

(Klantnr en vast nr staat in profiel)

 

Ik heb in oktober 2023 ook een brief gekregen dat mijn oude pack omgezet ging worden.

De oude pack bevatte een vaste lijn, 2 gsm nummers, digitale tv met All sports en internet maxi voor 105,52 euro

 

En heb ik dus nu een nieuwe pack Flex voor 135,99. Een stijging van 29%

 

Weinig respectvol van PROXIMUS voor een klant sinds 25 jaar .

En dat terwijl de brief aankondigde dat de prijs 6,53 euro lager ging uitvallen.  

Graag een antwoord van PROXIMUS. 

Reputatie 7
Badge +3

@n.and.p  Dag case 53870764 is hiervoor aangemaakt. Het grote prijsverschil zit in het boeket..vroeger inbegrepen en nu betalend.  Men neemt contact met u op.

Reageer