Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Tine_1984 Ik kan u een V7 decoder bezorgen.Welke decoder wilt u omruilen.De V5 compact of de V6 decoder.Dan doe ik het nodige voor u.Voor de storing kan u best eens bellen naar het gratis nummer 0800 22800 en dit vanaf het ogenblik de storing zich voordoet.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

Ik heb verleden vrijdag een brief van proximus in de bus gekregen dat mijn comfort pack verandert naar een “internet everywhere + tv + tel”.

Dit gaat me een halve euro meer kosten.

Echter er wordt vermeld dat een wifi booster gratis beschikbaar is in dit pack maar op aanvraag.
Betekent dit dat er eveneens geen maandelijkse huur dient betaald te worden ?

 

Mvg
Roland

 

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik hoor van velen (ook bv van mijn moeder) dat ze automatisch overgeschakeld worden naar een Flex abonnement. Ik heb niet zo’n melding gekregen, maar ik overweeg het wel.

Weet er toevallig iemand (of een proximus medewerker) of je ook in aanmerking komt voor de cadeau (tv, laptop, tablet) indien je wel al een ouder pack hebt met tv, internet, vaste lijn (maar zonder mobiel), en je zou upgraden naar een Flex met mobiel? 

En kan je dit ook online bestellen (zijnde vervangen ze je oude pack dan door die nieuwe)? Ik zie wel de optie om dit te bestellen, maar ik zou niet met een nieuw abonnement willen opgescheept zitten bovenop mijn huidige (maar ik neem aan dat ze dat -hopelijk- wel zullen zien bij Proximus)? 

En als je dit online besteld, zetten ze dan ook je huidige mobiel nummer (proximus herlaadkaart) om naar dit mobiel abonnement (dat ze mij dus geen nieuw gsm nummer geven)? Of kan je dat ergens ingeven?

Reputatie 2
Badge

Beste M_16,

Na uw antwoord gelezen te hebben, waarvoor dank, blijf ik bij jullie voorstel van Flex Family.
De aangeboden nieuwigheden op de vaste lijn klinken zeer gunstig, en dus zal ik ervan genieten.

Ik vermoed dat deze nieuwe formule (Flex) volgende maand vanaf 1 dec. e.k. zal starten.
Voor een eventuele toevoeging van een mobiel abonnement zie ik wel later.

Nog eens van harte bedankt, en misschien tot de volgende keer.

Gegroet.
Roland.

Beste,  

Deze week kreeg ik een brief aan van jullie met de titel “Onze packs zijn vernieuwd. Ontdek wat er voor jou verandert”.  

Daarin staat geschreven dat wij automatisch worden overgezet naar een nieuw, gelijkwaardig pack dat 0,49€ goedkoper is. 

Op het einde van de brief wordt vermeld dat ik niets hoef te doen, omdat het pack automatisch wordt geactiveerd.

Er staat bijkomend in vermeld dat wij een gratis wifi-booster krijgen, die we eenvoudig kunnen bestellen.

Nu is dat eenvoudig bestellen niet zo eenvoudig, want ik moet een nieuw pack activeren en hier beginnen de problemen.  Als ik mijn huidige samenstelling overzet, verlies ik een dienst omdat ik deze niet meer kan activeren (die zat wel niet in de vergelijkende prijs).  Bijkomend als ik mijn bestaande opties activeer en mijn bestaande TV Packs (waarvan er 1 vervangen wordt), komt de totale prijs 0,49€ hoger uit per maand.

 

Als ik hiervoor bel naar de klantendienst en hierover uitleg vraag, wordt mij gemeld dat er geen brief verstuurd is en dat zij mij alleen kunnen helpen met het nieuwe pack te activeren om de wifi-booster te krijgen en proberen ze mij nog packs bij te voegen waar ik niet om vraag.

 

Ik ben akkoord om mijn huidige pack te laten omzetten naar het nieuwe, met behoud van al mijn opties aan de vermelde prijs in de brief en met het verkrijgen van de gratis WIFI-Booster.  Ik vind dat jullie communicatie hierover heel onduidelijk is en blijkbaar niet bekend is bij jullie eigen klantendienst.

 

mvg,

 

Bart

 

Reputatie 2
Badge

Beste M_016,

IK  ontving vandaag om 10:29 h. (waarschijnlijk) van u een antwoord op mijn schrijven van hierboven:

 

Sorry, ik drukte per ongeluk op het verkeerde knopje "hier", daardoor verwijderde ik het antwoord op mijn
bericht van M_016.  Het bericht hieronder.

Gelieve mij zijn antwoord van 28/11/2020 om 10:29 terug toe te sturen a.u.b.

Nogmaals sorry !!

Gegroet.
Roland.

Reputatie 2
Badge +1

@reynkust

klopt, alle oude packs worden omgezet naar vernieuwde packs.

In het Flex pack met vaste lijn zit de optie onbeperkt bellen overdag inderdaad standaard vervat.

Internet comfort wordt geüpdate naar internet maxi.

info gegeven hierboven door @Martin  en @M_016 zijn correct.

groeten

Tina

 

 

Dus dit klopt dus niet??

Raar, kan er niet meer aan uit nu

Is toch standaard vervat, dus inbegrepen volgens mij??

@RMO Ter info: Zowel M_016 als ik zelf zijn gewone forumleden zoals u en vele anderen.

Proximus forumleden hebben een proximus symbool “⌘” naast hun forumroepnaam staan.

NB; De medewerkers komen hier op het forum trouwens in het weekend en op feestdagen niet langs. Maar maandag gaan die u wel verder helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Voor alle duidelijkheid alle packs Flex met uitzondering van “de basics” omvatten onbeperkt bellen vanaf vaste lijn in België

= nationaal verkeer vanaf vaste lijn met uitzondering van verkeer naar betaalnummers zoals 070- en 090x-nummers en uiteraard ook geen verkeer naar het buitenland

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html?v1=paidsearch&v3=google&v4=brand&v5=&v6=proximus%20flex&v7=res-packs-flex&gclid=EAIaIQobChMIpcGLyrXu7AIVmeR3Ch1mxwjgEAAYASAAEgIbsPD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

De reactie van @Joel M kan inderdaad voor verwarring zorgen

Reputatie 2
Badge +1

hierbij mijn ontvangen brief?

Is dit nu een basic of niet.

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb een internet comfort abonnement gedurende 10jaar reeds, ter info

 

Hallo,

Ik heb een brief van Proximus gekregen waarin staat dat mijn huidig pack door hen wordt omgezet in een Flex pack. Dat is een prijsverhoging van 8.50€ ! = Probleem 1.

Probleem 2 is eigenlijk een vraag. Zijn bij de wijziging naar Flex ook een nieuwe decoder en modem inbegrepen ? ik heb momenteel een V3 modem een een V4 decoder.

Bedankt

Chris

Reputatie 7
Badge +3

@Chris_077  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic in verband met dit onderwerp.
Het equivalent met jouw huidig pack is inderdaad Flex aan € 70,99/maand. Hierin is de huur van de 1ste decoder inbegrepen. Er gaat geen € 8/maand vanaf als je een aangekochte decoder hebt. De optie ‘voordeelpack slimme diensten’ dat actief staat op de vaste lijn blijft aangerekend worden aan dezelfde prijs: € 4,99/maand.
Mocht je de vaste lijn niet meer wensen en enkel internet en tv willen overhouden dat wordt je pack Flex S aan € 59,99/maand.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 3
Badge +1

Het systeem om online te bestellen is toch ook niet alles… Ik doorloop de hele procedure , om dan als allerlaatste stap gevraagd te worden om 1 euro te betalen met visa of mastercard om identiteitsfraude tegen te gaan. Ik heb helemaal geen visa of mastercard. Dat mag je dan ook vermelden bij het begin van de procedure, om mensen niet nodeloos bezig te houden.

Reputatie 4
Badge +2

is verschil van persoon naar persoon . voor mij is proximus goedkoper .

Reputatie 7
Badge +3

@Rensjm 

Beste,

jammer dat je problemen ondervindt met TV : ik vraag onze technische collega’s om dit na te kijken en je te contacteren

je wordt inderdaad omgezet naar een meer up to date pack met sneller en meer internet :

er wordt een promo bijgegeven zodat het verschil tussen oud en nieuw niet zo groot is

vriendelijke groeten

Tina

 

wat wordt er dan juist €8,57 duurder of is het door een overgang van oud abo naar een nieuw flex abo misschien ?

Mijn tv en internet abonnement was al duur, maar nu krijg ik plots een brief dat het abonnement ineens met €8,57 omhoog gaat. Een prijsstijging van 17%.

Proximus moet zich kapot schamen. Helemaal omdat het TV kijken alles behalve vlekkeloos verloopt. Het wordt elk jaar slechter ipv beter. De prijs zou dus eigenlijk elk jaar moeten zakken voor de geleverde service. 

Ik heb daar al een topic voor geopend, resetten is tot nu toe de enige "oplossing" gebleken.

U zult begrijpen dat die prijsverhoging dus echt niet vind kunnen.

Maarja, met een monopoly positie kun je als bedrijf alles doen wat je leuk vindt natuurlijk. Gewoon, omdat het kan.

De regering doet hier toch niets tegen.

Misschien testaankoop maar eens om raad vragen. Da's de enige partij in België die nog opkomt voor de consument. 

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn geen Proximus-medewerkers op dit publieke forum aanwezig in weekends (en op feestdagen)

Concreet zijn er blijkbaar inderdaad brieven met betrekking tot de vervanging van (sommige) oude(re) packs/abonnementen verstuurd, waarbij ter vervanging een voorstel van een nieuw pack/abo geformuleerd wordt, dat na 1 maand automatisch van toepassing komt, maar waarbij de klant ook de wettelijk voorziene mogelijkheid geboden wordt zijn contract met Proximus op te zeggen

bv.

 https://nl.forum.proximus.be/vaste-lijn-45/automatische-vervanging-abo-comfort-abo-door-flex-abo-brief-op-1-december-2020-51816

 

Een gratis booster is voorzien in alle Flex-packs met vaste lijn maar dient blijkbaar wel op één of andere manier expliciett aangevraagd te worden

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

Proximus-medewerkers op dit publieke forum kunnen normalerwijze wel licht in de duisternis scheppen vanaf maandag (en desgevallend de omvorming indien gewenst voor u uitvoeren op een door u gevraagde datum)

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn geen Proximus medewerkers aanwezig op dit publieke forum tijdens weekends en op feestdagen

 

Ik vermoed dat u bedoelt dat uw abo omgeschakeld wordt naar een Flex-pakket (internet+TV+telefoon)

Flex-pakketten met telefoon bevatten een gratis booster bv. Family Essentials = er wordt geen supplementaire kost buiten het betrokken abonnement aangerekend 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Ik heb hier nochtans jaren terug gelezen dat de klanten met oude packs niet zouden verplicht worden om over ts stappen van hun oud pack naar recentere nieuwe packs !

@Roland_012 inderdaad als booster inbegrepen is in je pack dan wil dit zeggen dat deze in de packprijszelf vervat zit.

Ik dacht dat het alleen “Flex S” is waar geen gratis booster inbegrepen zit en waar je dan wel huur voor moet betalen indien je in flax S er ene zou willen..

Reputatie 2
Badge

Inderdaad wordt flex maar mijn pack heeft nog steeds de naam "comfort pack" niet wat er op het schrijven van PX staat.  Hoop dat het geen fake news is.

 

Reputatie 7
Badge +4

Neen dit is geen fake news en is van toepassing vanaf volgende maand tenzij u dir niet wenst en uw contract met Proximus stopzet

→ Flex à rato van 70,99 euro/maand = Flex family Essentials (zonder mobiel)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

 

Reputatie 2
Badge

Ok bedankt.  Ga zeker gebruik maken van de wifi booster.

Enkel nog eens checken hoe te verkrijgen, zeker nu met corona.

 

Reageer