Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex



Toon eerste bericht

118 reacties

Heb ik net gedaan. Heb momenteel vaste lijn, als ik die nog wil dan kom ik ook op 70.99€ zoals vermeld in hun brief. Maar wifi-booster en die family app heb ik ni nodig. Er is geen sprake van een nieuwe bbox en die decoder moet ik ni hebben als ik alle problemen die daarmee zijn, zo lees. Het goedkoopste pack is echter zonder vaste lijn…Begin al te denken om die vaste te annuleren.

Maar na wat zoekwerk kan ik dan precies beter naar Edpnet overstappen (heb hier geen kabel) en voor tv iptv bij TVVL. Aangezien ik toch enkel de vlaamse zenders bekijk op Proximus ben ik met die combinatie 16€ goedkoper uit.

Reputatie 7
Badge +4

Opdat @HeidiE u verder zou kunnen helpen dient u bv. uw klantnr te vermelden in uw forum login profiel (enkel zichtbaar voor Proximus)

Bovenstaande aanpassing lijkt mij vreemd indien u niets gevraagd hebt 

een gratis WiFi booster is er enkel in een pack GFlex met vaste lijn 

in een pack Flex met mobiel is een GSM-abo met 5 GB data inbegrepen (geen supplement)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

bv. Flex met mobiel - De all-in

 

 

Ter bijkomende info: Heb je nog een oude bbox mss, want normaal maakt Proximus daar geen probleem van om die om te ruilen voor een nieuwe.

Ik vind dat eigenlijk straf dat klanten moeten overstappen naar flex, met de kans dat ze er ook verliezen, ik redeneer mss verkeerd, maar dat wil toch zeggen dat ze blijkbaar niet genoeg verdienen aan deze klanten met een oud pack en dat het daarom ook voor hen geen echt drama is als ze daardoor een klant verliezen, ook temeer dat ze ook weten dat niet iedereen om deze reden gaat overstappen naar een ander provider!?

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Web Promo: geldig van 02/11/2020 t.e.m. 31/01/2021, voor elke nieuwe internetabonnee die voor Flex kiest. Maandelijkse korting van maximaal € 36/maand gedurende de eerste 3 maanden, afhankelijk van de samenstelling van het pack door de klant. Nadien betaal je de gewone prijs. Niet compatibel met andere promoties, met uitzondering van het gezamenlijke aanbod van een smartphone met een gsm-abonnement en de DataPhone-optie.

&

Voor elke nieuwe internetabonnee die voor Flex met mobiel kiest

 

Ik vrees dat u op basis van bovenstaande niet in aanmerking komt, evenwel best de reactie van een Proximus-medewerker (moderator) afwachten

Deze kunnen een migratie naar Flex (met abo eventueel) voor u uitvoeren (waarschijnlijk zijn zij evenwel vandaag niet meer aanwezig op dit publieke forum, dus in principe ten vroegste vanaf morgen indien door u gewenst op uit te voeren)

Reputatie 2
Badge

Beste HeidiE,

Zie de ontvangen nieuwsbrief betreffende ons nieuwe pack FLEX, met zijn nieuwigheden:

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers zullen normalerwijze pas morgen terug aanwezig zijn op dit publieke forum

 

Ik begrijp uit bovenstaande dat Proximus uw huidig pakket “internet everywhere + TV+ telefonie” uit dienst neemt (= niet langer commerciliseerd) en u naar een Flex pack “internet+TV+telefonie”  overschakeld waarbij u de wettelijk voorziene keuze gelaten wordt om uw contract met Proximus binnen een termijn van 1 maand op te zeggen (en eventueel over te stappen naar een andere operator)

Concreet is er in dit Flex pakket een gratis booster voorzien maar dient u contact op te nemen via www.proximus.be/booster om hem te bekomen

Er is het betrokken Flex pakket geen mibiel abo voorzien (maar u kunt dit desgevallend laten aanpassen naar Flex met mobiel (met meerkost)

Het is mij niet direct duidelijk welk Flex pakket u aangeboden wordt: Flex Family Essentials = 70,99 euro/maand ↔ 73,49 euro/maand → verschil +2,5 euro/maand één of andere optie vaste lijn of toch onterecht de huurkosten van een booster?

 

bv.

Flex Family essentials zonder mobiel = 70,99 euro/maand

vergelijkbaar

Flex De All-in met mobiel (1 abo met 5GB data inbegrepen) = 95,99 euro/maand

maar met ook 1TV optie zoals movies & series

 

FYI: Wi-Fi Booster: de klant heeft recht op een gratis Wi-Fi Booster in zijn Flex-pack met vaste lijn, op aanvraag of op initiatief van de technieker.

http://proximus.be/wifibooster 

zie de flex packs met of zonder mobiel 

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

zie ook → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/automatische-verandering-van-pack-51803

 

Reputatie 2
Badge

Geachten,

IK ben een LEEK, vandaar deze vraag.

Mijn normaal abonnement (sinds jaren terug)  Pack, zie bijlage hieronder:

 

 

wordt nu vervangen door FLEX !!

Ik bezit tevens een Iphone,  bij deze gebruik ik nu een “Prepaidkaart Pay en Go”.
Gezien ik niet overal WI-FI heb, heb ik ook niet overal Internet verbinding, en dat stoort mij een beetje.

Zoveel bellen en surfen doen we niet - gezien onze leeftijd en gewoontes .

Wat zou het mij supplementair kosten, om het goedkoopste mobiel abonnement aan mijn FLEX
toe te voegen, zonder veel te bellen noch te surfen.

Graag een seintje a.u.b.

Roland.

Reputatie 7
Badge +3

@RMO Heb je vraag verplaatst naar het oorspronkelijke topic.  Mobile Flex van 5GB is het kleinste abonnement dat je kan toevoegen in een Flex pack. 
Flex (INT + TV + TEL) = €70,99 + Mobile Flex = €15,00 = €85,99/maand
https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +4

& Fyi

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/automatische-verandering-van-pack-51803

Reputatie 4
Badge +2

@AntonellaD 

@Joel M 

Ik heb zopas een brief ontvangen met de melding dat mijn pack in april wordt omgezet naar een Flex pack 70,99 EUR / maand.

2 vragen:

Zit het voordeelpack Slimme diensten in het nieuwe pack ?

Krijg ik een nieuwe decoder (inbegrepen in het pack) ?

Mijn huidige decoder is een aangekochte V5.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Jan  Het voordeelpack slimme diensten zit hier niet bij inbegrepen en kan als extra optie worden geactiveerd op de vaste lijn voor € 4,99/maand. De nieuwe decoder zal je niet automatisch opgestuurd krijgen, maar kan je na de aanpassing van je pack zeker aanvragen via ons. De nieuwe Android TV decoder (V7) kan niet worden aangekocht. Deze is in huur en wel inbegrepen in de prijs van het Flex pack aan € 70,99/maand. Groetjes, Antonella

Ik zat met dezelfde vraag want heb ook zo’n brief ontvangen dat de wifi-booster vanaf volgende maand gratis bij mijn nieuw abonnement zou horen :-) Ik heb ook via link in de brief geprobeerd om de gratis wifi-booster aan te vragen, maar de pagina die geopend wordt lijkt alleen volledige abonnementen aan te bieden (waarover ik dus al beschik ;-) of het bestellen van een betalend abonnement op de aparte wifi-booster. Vandaar de vraag: hoe kan ik de gratis wifi-booster aanvragen zonder een nieuw abonnement te moeten bestellen? 

Ik zat met dezelfde vraag want heb ook zo’n brief ontvangen dat de wifi-booster vanaf volgende maand gratis bij mijn nieuw abonnement zou horen :-) Ik heb ook via link in de brief geprobeerd om de gratis wifi-booster aan te vragen, maar de pagina die geopend wordt lijkt alleen volledige abonnementen aan te bieden (waarover ik dus al beschik ;-) of het bestellen van een betalend abonnement op de aparte wifi-booster. Vandaar de vraag: hoe kan ik de gratis wifi-booster aanvragen zonder een nieuw abonnement te moeten bestellen? 

gewoon afwachten tot iemand van het proximus forumteam hier de draad opneemt om dit voor u verder in orde te brengen

PS: ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

@RMO Via de link kan u de verschillende Flex packs zien met en zonder mobile en met gratis Wi -Fi Booster en zonder.   https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html     Groetjes,Joel

of gewoon door iemand van het proximus forumteam dit verder laten afhandelen als ze hier de draad opnemen

Reputatie 2
Badge +1

Dus die wifi booster zal binnenkort te verkrijgen (volgende maand) zin.

Ik werk momenteel met een wifi bridge om mijn tv te koppelen.

Is een wifi booster beter , dan een wifi bridge???

Principe lijkt mij hetzelfde??

Kan dan wel wifi verbeteren op andere plaatsen als het geen verschil maakt tov van een wifi bridge.

Reputatie 7
Badge +3

@Evy_01 

De omzetting van oude packs naar Flex gebeurt geleidelijk aan, niet iedereen gelijk.. maar ik vermoed dat je dan ook nog aan de beurt zal komen.

De aanbieding van eindejaarscadeau’s is voor heel nieuwe klanten die nog niks bij ons hebben. 

Een flex pack biedt voor de meeste klanten wel meer voordelen dan de andere packs.

je hebt  alle info over de inhoud van de packs kunnen vinden ? 

vriendelijke groeten

Tina

 

Reageer