Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex


Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachte,

Ik ontving vandaag uw schrijven, met de melding dat ik voortaan van een FLEX pack geniet.
Deze wordt geactiveerd 1 maand na dit schrijven (zonder datum) !!

  1. Krijg ik nog een melding van deze activering ?
  2. Er is op jullie website, nog geen sprake van een gratis Wifibooster !
  3. In dit Flex-pack, is er sprake van een “aantrekkelijk” mobiel tariefplan, mag ik er vanuit gaan dat, een tariefplan van 5 GB (9.00 €) gratis is met FLEX-pack ? 
  4. ​​​​Zoniet, verduidelijk eens deze paragraaf, die mij zeer onduidelijk lijkt !!

118 reacties

Beste,  

Deze week kreeg ik een brief aan van jullie met de titel “Onze packs zijn vernieuwd. Ontdek wat er voor jou verandert”.  

Daarin staat geschreven dat wij automatisch worden overgezet naar een nieuw, gelijkwaardig pack dat 0,49€ goedkoper is. 

Op het einde van de brief wordt vermeld dat ik niets hoef te doen, omdat het pack automatisch wordt geactiveerd.

Er staat bijkomend in vermeld dat wij een gratis wifi-booster krijgen, die we eenvoudig kunnen bestellen.

Nu is dat eenvoudig bestellen niet zo eenvoudig, want ik moet een nieuw pack activeren en hier beginnen de problemen.  Als ik mijn huidige samenstelling overzet, verlies ik een dienst omdat ik deze niet meer kan activeren (die zat wel niet in de vergelijkende prijs).  Bijkomend als ik mijn bestaande opties activeer en mijn bestaande TV Packs (waarvan er 1 vervangen wordt), komt de totale prijs 0,49€ hoger uit per maand.

 

Als ik hiervoor bel naar de klantendienst en hierover uitleg vraag, wordt mij gemeld dat er geen brief verstuurd is en dat zij mij alleen kunnen helpen met het nieuwe pack te activeren om de wifi-booster te krijgen en proberen ze mij nog packs bij te voegen waar ik niet om vraag.

 

Ik ben akkoord om mijn huidige pack te laten omzetten naar het nieuwe, met behoud van al mijn opties aan de vermelde prijs in de brief en met het verkrijgen van de gratis WIFI-Booster.  Ik vind dat jullie communicatie hierover heel onduidelijk is en blijkbaar niet bekend is bij jullie eigen klantendienst.

 

mvg,

 

Bart

 

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn geen Proximus-medewerkers op dit publieke forum aanwezig in weekends (en op feestdagen)

Concreet zijn er blijkbaar inderdaad brieven met betrekking tot de vervanging van (sommige) oude(re) packs/abonnementen verstuurd, waarbij ter vervanging een voorstel van een nieuw pack/abo geformuleerd wordt, dat na 1 maand automatisch van toepassing komt, maar waarbij de klant ook de wettelijk voorziene mogelijkheid geboden wordt zijn contract met Proximus op te zeggen

bv.

 https://nl.forum.proximus.be/vaste-lijn-45/automatische-vervanging-abo-comfort-abo-door-flex-abo-brief-op-1-december-2020-51816

 

Een gratis booster is voorzien in alle Flex-packs met vaste lijn maar dient blijkbaar wel op één of andere manier expliciett aangevraagd te worden

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

Proximus-medewerkers op dit publieke forum kunnen normalerwijze wel licht in de duisternis scheppen vanaf maandag (en desgevallend de omvorming indien gewenst voor u uitvoeren op een door u gevraagde datum)

Ik heb hier nochtans jaren terug gelezen dat de klanten met oude packs niet zouden verplicht worden om over ts stappen van hun oud pack naar recentere nieuwe packs !

Reputatie 7
Badge +3

Dag @bartvermeersch ik heb dossier 46729820 opgemaakt voor nazicht. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge

@Tine.   Volgens de brief eigenlijk wachten tot uw abonnement verandert is.  Veronderstel dat in my proximus dan de optie zal verschijnen dat de wifi booster dan gratis te bestellen is.

Dankjewel! Ik wacht nog even af dan ;-) Hopelijk staat de optie om aan te vragen er dan inderdaad tussen!

Groetjes!

 

Ik ga dus hetzelfde doen, want dit kan het thuiswerk vergemakkelijken.  We hebben namelijk zeer slechte ontvangst op eerste verdiep van het huis.

Met het programma van PX de test gedaan waar je best de booster plaatst.  Het signaal neemt zienderogen af per meter dat je verder van de modem gaat.

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 Wens je te wachten dat de aanpassing automatisch gebeurt of zal ik het onmiddellijk voor jou in orde maken? Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@AntonellaD 

Als ik dan wat vroeger van de gratis booster kan gebruik maken mag u dat zeker eerder in orde brengen.

Mvg. Roland

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 Je krijgt vandaag nog een bevestiging per e-mail. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@AntonellaD

Alvast bedankt.  Als ik het goed gezien heb heeft u zelf het nodige gedaan voor de verzending.  Thx 👍

Mvg

Roland

 

Reputatie 7
Badge +3

Heel graag gedaan! :wink:  Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge +1

Het systeem om online te bestellen is toch ook niet alles… Ik doorloop de hele procedure , om dan als allerlaatste stap gevraagd te worden om 1 euro te betalen met visa of mastercard om identiteitsfraude tegen te gaan. Ik heb helemaal geen visa of mastercard. Dat mag je dan ook vermelden bij het begin van de procedure, om mensen niet nodeloos bezig te houden.

Reputatie 7
Badge +3

@Evy_01  Dag Evy, kan ik iets voor je doen? Groetjes Luc

Reputatie 3
Badge +1

Beste Luc,

Voorlopig niet, bedankt. Ik ben in afwachting van een visa-kaart (komt allicht nog wel van pas), en ik probeer het opnieuw online aan te passen nadat die is toegekomen. 

Reputatie 2
Badge +1

Na al de reacties gelezen te hebben, begrijp ik nog altijd niet waarover de brief juist gaat en wat de voordelen voor mij zijn

Ik heb een intenet+tv+vaste lijn , nl een comfort abonnement (en niet wat in de brief vermeld staat)

  1. Is dit hetzelfde als vermeld in de brief???
  2. Kan ik onbeperkt bellen met dit nieuwe abo flex ??
  3. Krijg ik een wifi booster gratis???                                                                                                     Dit zijn 3 simpele vragen, met een simpel antwoord denk ik. De verschillende soorten  abo’s intereseren mij niet. Enkel een simpel antwoordje op mijn vraag, liefst door een medewerker van proximus die weet waarover het gaat. Want dat rond de pot draaien en gissen dat verdienen klanten met 40 jaar op de teller bij proximus niet.

     

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust Dag,  ik kan op alle vragen Ja antwoorden. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust 

De brief is gepersonaliseerd en prijzen zijn berekend op producten die je nu hebt en ook behouden blijven bij omzetting flexpack, bijv internationaal bellen in daluren…

vandaar dat de prijs wat kan afwijken van de standaard prijzen op de website, waar je wel nog rekening moet houden met extra opties;

vriendelijke groeten

Tina

Hey proximus,

 

hartelijk dank voor jullie brief met de boodschap en felicitaties dat ik met het nieuwe pack ga besparen bij jullie.

Vroeger betaalde ik 70,50€. Nu mag ik slechts 70,99€ ophoesten elke maand. Met het nieuwe pack ga ik ga ik heel duidelijk besparen!

 

Bedankt om met een meer dan 35 jaar vaste klant te spotten!

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 @Tine_1984 De WiFibooster kan men pas aanvragen vanaf het ogenblik u op het juiste pack bent omgeschakeld.Best wachten tot na de aanpassing.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

@Joel M 

Ik heb de wifi booster een kleine week geleden ontvangen en mijn pack is eveneens reeds omgezet naar een flex pack, zonder extra kosten.

 

Reputatie 7
Badge +3

@MarkDV Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. De prijzen in de brief kloppen. Er is een fout getreden in de tekst van sommige brieven waarbij er wordt vermeld dat dit gaat om goed nieuws terwijl er een prijsstijging mee gepaard gaat. Dit is zeer verwarrdend. Hiervoor bieden we onze excuses aan. Toch zal de wijziging naar Flex voor jou wel een positief effect hebben op de factuur. Het verbruik op de vaste lijn waarvoor je nu maandelijks een extra kost hebt op je factuur zal met Flex inbegrepen zijn aangezien je onbeperkt gaat kunnen bellen met de vaste lijn naar vaste nummers en 1000 minuten naar alle gsm-nummers (in België en 24/7). Hierdoor zal je uiteindelijk wel merken dat je factuur naar beneden zal gaan. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Geachten,

IK ben een LEEK, vandaar deze vraag.

Mijn normaal abonnement (sinds jaren terug)  Pack, zie bijlage hieronder:

 

 

wordt nu vervangen door FLEX !!

Ik bezit tevens een Iphone,  bij deze gebruik ik nu een “Prepaidkaart Pay en Go”.
Gezien ik niet overal WI-FI heb, heb ik ook niet overal Internet verbinding, en dat stoort mij een beetje.

Zoveel bellen en surfen doen we niet - gezien onze leeftijd en gewoontes .

Wat zou het mij supplementair kosten, om het goedkoopste mobiel abonnement aan mijn FLEX
toe te voegen, zonder veel te bellen noch te surfen.

Graag een seintje a.u.b.

Roland.

Ik denk dat proximus niet veel keuze meer laat aan klanten met een oud pak het is overstappen of als je niet akkoord gaat moet je maar opzeggen, vindt ik ook erg hoor maar ik heb ook niets te piepen als klant :worried:

Maar we zullen zien wat de mensen van proximus zelf je kunnen aanbieden...

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus

→ de all in 95,99 euro/maand (met onbeperkt bellen naar nationale vaste nummers en 1000 minutens  naar nationale GSM-nummers vanaf vaste ijn en daarnaast 1 GSM abo met onbeperkt bellen en sms’en nationaal en 5GB data)

&

U kunt desgevallend ook indien u slechts weinig mobiel gebruik hebt bv. opteren voor een Flex zonder mobiel

→ Family essentials met vaste lijn (70,99 euro/maand en onbeperkt bellen met vaste lijn naar nationale vaste nummers & 1000 minuten van vaste lijn naar nationale GSM) 

&

met daarnaast een apart abo Mobilus S à rato van 15,99 euro/maand (120 minuten nationaal, onbeperkt sms’en nationaal & 2 GB data)

Gsm-abonnementen zonder verplichtingen | Proximus

 

flex zal in veel gevallen voor iemand met oud pack niet goedkoper uitvallen waarom zouden ze anders met nieuwe packs uitkomen denk je :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

@RMO zie info @M_016 Groetjes,Joel

Reageer