Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Allen

de wifibooster hoort o.a. bij het Flex pack… normaal wordt die automatisch bij omzetting bijgevoegd.

Een wifibooster kan eventueel wel al apart gehuurd worden als je een recenter pack hebt (bijv familus): dus niet bij de oudere die jullie nog hebben..

 inderdaad : nog even wachten 

groeten

Tina

 

@tina.b  je zegt : normaal wordt die wifibooster automatisch bij omzetting bijgevoegd, 

Waar bedoel je dan juist dat die automatisch bijgevoegd wordt ? want op de site staat dat je die zelf moet aanvragen?

@Tine_1984 De wifi booster komt er zo spoedig mogelijk aan. Bevestiging via e-mail volgt. Groetjes, Antonella

Dankjewel! De wifi booster is prima aangekomen! Helaas lijkt het ons probleem nog niet opgelost (signaal blijkt overal te zwak) Maar toch bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +3

Mijn tv en internet abonnement was al duur, maar nu krijg ik plots een brief dat het abonnement ineens met €8,57 omhoog gaat. Een prijsstijging van 17%.

Proximus moet zich kapot schamen. Helemaal omdat het TV kijken alles behalve vlekkeloos verloopt. Het wordt elk jaar slechter ipv beter. De prijs zou dus eigenlijk elk jaar moeten zakken voor de geleverde service. 

Ik heb daar al een topic voor geopend, resetten is tot nu toe de enige "oplossing" gebleken.

U zult begrijpen dat die prijsverhoging dus echt niet vind kunnen.

Maarja, met een monopoly positie kun je als bedrijf alles doen wat je leuk vindt natuurlijk. Gewoon, omdat het kan.

De regering doet hier toch niets tegen.

Misschien testaankoop maar eens om raad vragen. Da's de enige partij in België die nog opkomt voor de consument. 

@Rensjm  De technische dienst heeft verschillende malen geprobeerd om contact met jou op te nemen met betrekking tot de problemen dat je ondervindt met het tv kijken. Helaas zonder succes, en ook het inspreken van een voicemail was niet mogelijk. Mocht je nog problemen ondervinden kan je deze best melden via het gratis nummer 0800 22 800. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

Dus zal het moeten proberen dan.

Ik ben wel gebeld door een telefoonnummer vorige week (eindigt op 4000). Ik heb opgenomen, maar er werd 20 seconde lang niets gezegd. Toen heb ik het nummer geblokkeerd, omdat ik het verdacht vond.

Als dat de technische dienst is geweest, sorry. Dan lukt het inderdaad niet om contact te krijgen. Ik even kijken om het weer vrij te geven.

 

Wat ik wel lees is dat men de ganse dag kan bellen naar alle vaste lijnen ((zonder enige beperking???) en tot  1000 min naar mobiele nummers??

 

Opgepast hoor er zit wel een verschil op tussen zogenaamd “free calls nationaal” en “calls nationaal” naar andere netwerken.

Ook al bel je naar twee verschillende “vaste” nummers, dan nog kan het zijn dat je de ene wél moet betalen en de andere niet.

Blijkbaar, voor zover ik weet, is het zo dat het alleen maar gratis is als dat “vast” nummer, waar je naartoe belt,  ook bij proximus zit.

Ik heb dat gewoon zelf gedaan, op de website het nieuwe pack 'besteld’, waardoor ik daarna wordt opgebeld door een Proximus medewerker om mijn oud pack om te schakelen naar Flex

@AntonellaD :

Heb de eerste factuur gekregen met het Flex-pack. Inderdaad, de huur wordt niet in mindering gebracht.

Dus aangezien ik nu recht heb op nieuwe apparatuur (inbegrepen in pack, toch?) wil ik die wel ontvangen. Maar gaat het dan enkel over de decoder? Want m’n BBox3 z’n wifi valt meer uit dan dat ie werkt. Dus die mag ook wel eens vernieuwd worden….

Graag een reactie.

Chris.

@Tine.   Volgens de brief eigenlijk wachten tot uw abonnement verandert is.  Veronderstel dat in my proximus dan de optie zal verschijnen dat de wifi booster dan gratis te bestellen is.

Dankjewel! Ik wacht nog even af dan ;-) Hopelijk staat de optie om aan te vragen er dan inderdaad tussen!

Groetjes!

bij flex heb je recht op een v7 decoder (op voorwaarde dat je lijnsnelheid minstens 30Mbps is)

Bij Flex met vaste lijn inbegrepen,  heb je recht op een wifi booster 

zie http://proximus.be/flex 

en Flex: veelgestelde vragen | Proximus

Ik veronderstel dat je al de bbox eens gereset hebt en ook al One SSID eens uitgeschakeld hebt om zeker te zijn dat wifi uitval daar eventueel een verband mee heeft 

Reputatie 2
Badge +1

Hoe kan iemand dat nu weten??

Is dus nutteloos, en staat er zo ook niet in de brief 

raar

Ik denk dat proximus niet veel keuze meer laat aan klanten met een oud pak het is overstappen of als je niet akkoord gaat moet je maar opzeggen, vindt ik ook erg hoor maar ik heb ook niets te piepen als klant :worried:

Maar we zullen zien wat de mensen van proximus zelf je kunnen aanbieden...

Reputatie 7
Badge +3

@ElzaD @reynkust 

 

Tarieven buiten het abonnement

Phone Line met Free Calls National: gratis bellen 's avonds, in het weekend en op feestdagen

Dankzij Phone Line met Free Calls National bel je helemaal gratis 's avonds, in het weekend en op feestdagen.

Nationale tarieven

Bellen naar een vaste lijn of naar een gsm-nummer in België

Weekdagen, in het weekend en op feestdagen

Weekdagen na 17 u, in het weekend en op feestdagen 24/24

Naar een vaste lijn in België

Gratis

Naar een gsm-nummer in België

Gratis2

Weekdagen

Van 8 tot 17 u

Naar een vaste lijn in België

€ 0,82 /oproep

Naar een gsm-nummer in België

€ 0,82 /oproep

Ook meer info op :

Ook meer info op https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn.html

Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

@Tine.   Volgens de brief eigenlijk wachten tot uw abonnement verandert is.  Veronderstel dat in my proximus dan de optie zal verschijnen dat de wifi booster dan gratis te bestellen is.

Dankjewel! Ik wacht nog even af dan ;-) Hopelijk staat de optie om aan te vragen er dan inderdaad tussen!

Groetjes!

 

Ik ga dus hetzelfde doen, want dit kan het thuiswerk vergemakkelijken.  We hebben namelijk zeer slechte ontvangst op eerste verdiep van het huis.

Met het programma van PX de test gedaan waar je best de booster plaatst.  Het signaal neemt zienderogen af per meter dat je verder van de modem gaat.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus

→ de all in 95,99 euro/maand (met onbeperkt bellen naar nationale vaste nummers en 1000 minutens  naar nationale GSM-nummers vanaf vaste ijn en daarnaast 1 GSM abo met onbeperkt bellen en sms’en nationaal en 5GB data)

&

U kunt desgevallend ook indien u slechts weinig mobiel gebruik hebt bv. opteren voor een Flex zonder mobiel

→ Family essentials met vaste lijn (70,99 euro/maand en onbeperkt bellen met vaste lijn naar nationale vaste nummers & 1000 minuten van vaste lijn naar nationale GSM) 

&

met daarnaast een apart abo Mobilus S à rato van 15,99 euro/maand (120 minuten nationaal, onbeperkt sms’en nationaal & 2 GB data)

Gsm-abonnementen zonder verplichtingen | Proximus

 

flex zal in veel gevallen voor iemand met oud pack niet goedkoper uitvallen waarom zouden ze anders met nieuwe packs uitkomen denk je :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

@RMO zie info @M_016 Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 Wens je te wachten dat de aanpassing automatisch gebeurt of zal ik het onmiddellijk voor jou in orde maken? Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@AntonellaD 

Als ik dan wat vroeger van de gratis booster kan gebruik maken mag u dat zeker eerder in orde brengen.

Mvg. Roland

@Roland_012 @Tine_1984 De WiFibooster kan men pas aanvragen vanaf het ogenblik u op het juiste pack bent omgeschakeld.Best wachten tot na de aanpassing.Groetjes,Joel

Hallo, 

Ik denk dat ik ondertussen overgeschakeld ben, aangezien er op mijn factuur een onderdeel “flex” staat, maar vind nergens bij mijn producten op myproximus waar ik de gratis wifi booster kan aanvragen?

De link die hierboven meermaals gegeven wordt is enkel een handleiding die je kan gebruiken als je de wifi-booster al hébt, als ik goed begrijp dus is het mogelijk om de wifi-booster aan op deze manier aan te vragen? Of hoe werkt dit precies?

Wij hebben bovendien een probleem met 1 van onze tv’s (de ene werkt prima en krijgen we maar héél af en toe storing, maar op de tv in de garage krijgen we steeds vaker gestoord beeld - vb beeld dat kort blijft stilstaan, maar ook soms uren aan een stuk gestoord beeld en geluid (blokjes, haperend geluid), terwijl we nog niet lang een nieuwe decoder voor beide tv’s en nieuwe modem hebben. Zou dit aan het wifi-bereik kunnen liggen of zou dit eerder een andere oorzaak kunnen hebben? 

Groetjes,

 

Tine

Reputatie 2
Badge +1

Heden een brief ontvangen waarin melding wordt gemaakt van de automatisch omzetting (iendien men niet opzeg) van mijn abo internet everywhere (welke ik niet ken) naar flex. Ik heb momenteel een comfort abo (misschien bestaat dat niet meer) volgens de factuur..

Dus neem aan dat men dit bedoeld en het zal omzetten naar een flex abo. 

Alles blijft hetzelfde behalve het bellen naar het buitenland s’avonds (wat ik niet doe);

Wat ik wel lees is dat men de ganse dag kan bellen naar alle vaste lijnen ((zonder enige beperking???) en tot  1000 min naar mobiele nummers??

En dat voordezelfde prijs??

Is dit juist gelezen of zijn er toch beperkingen???

Bovendien kan men een wifi booster verkrijgen (gratis???)

Dus in principe veranderd er niks aan de vorige instellingen (snelheid……..) en kan men gratis bellen met de vaste lijn ???

Is dit correct of is dit een valse brief van een oplichter???

graag een antwoordje ,

dank bij voorbaat 

Reputatie 2
Badge

Beste M_016,

Bedankt voor uw vlugge respons.

Uw uitleg is klaar, doch graag een recapitulatie, in hoe ik het versta en begrijp:

Klikkende op uw (eerste) link - Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus
en ik kies voor “ DE BASICS” , daar zie ik daarnaast een kleine afbeelding van een mobieltje,
met de vermelding eronder:  5 GB + onbeperkt bellen en SMS - voor de totaal prijs van 74.99/mnd.
Dit is ongeveer dezelfde prijs aan mijn door jullie aangeboden FLEX (73.49 €/mnd.)

 

In bovenvermelde brief staat nergens dat ik  5 GB ontvang voor mobiel te werken (bellen en surfen).

Enkel bellen komt ter sprake op vaste lijnen en GSM’s.

 

Indien  uw stelling juist is, moet ik dan bij Proximus een aanvraag doen om van FLEX, mij een FLEX “DE BASICS”  te laten inschrijven, en hoe doe ik dat ??

Graag een antwoordje op mijn vragen a.u.b.

Roland.
 

 

FYI: als de prox forummedewerkers hier morgen terug langskomen kunnen die nagaan of je recht hebt op een booster (flex pack met vaste telefonie) en kunnen dit verder voor je regelen 

NB: ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk
je → profielgegevens invullen/aanvullen 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +4

@RMO

Flex the basics heeft geen vaste lijn dus indien u deze wenst te behouden komt deze mogelijkheid niet in aanmerking

Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen u vanaf maandag verder helpen met de door u gewenste omvorming/aanpassing

Op basis van uw info hierboven vermoed ik dat Proximus uw abonnement eerstdaags gaat omvormen in een Flex family essentials (met vaste lijn maar zonder mobiel)

Het verschil tussen de betrokken 73, 49 en 70,99 euro/maand kosten kan enkel Proximus u toelichten (= één of andere actieve optie van 3,50 euro/maand cfr uw afrekeningen)

 

Reageer