Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex


Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachte,

Ik ontving vandaag uw schrijven, met de melding dat ik voortaan van een FLEX pack geniet.
Deze wordt geactiveerd 1 maand na dit schrijven (zonder datum) !!

  1. Krijg ik nog een melding van deze activering ?
  2. Er is op jullie website, nog geen sprake van een gratis Wifibooster !
  3. In dit Flex-pack, is er sprake van een “aantrekkelijk” mobiel tariefplan, mag ik er vanuit gaan dat, een tariefplan van 5 GB (9.00 €) gratis is met FLEX-pack ? 
  4. ​​​​Zoniet, verduidelijk eens deze paragraaf, die mij zeer onduidelijk lijkt !!

118 reacties

Reputatie 2
Badge

Beste M_016,

Bedankt voor uw vlugge respons.

Uw uitleg is klaar, doch graag een recapitulatie, in hoe ik het versta en begrijp:

Klikkende op uw (eerste) link - Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus
en ik kies voor “ DE BASICS” , daar zie ik daarnaast een kleine afbeelding van een mobieltje,
met de vermelding eronder:  5 GB + onbeperkt bellen en SMS - voor de totaal prijs van 74.99/mnd.
Dit is ongeveer dezelfde prijs aan mijn door jullie aangeboden FLEX (73.49 €/mnd.)

 

In bovenvermelde brief staat nergens dat ik  5 GB ontvang voor mobiel te werken (bellen en surfen).

Enkel bellen komt ter sprake op vaste lijnen en GSM’s.

 

Indien  uw stelling juist is, moet ik dan bij Proximus een aanvraag doen om van FLEX, mij een FLEX “DE BASICS”  te laten inschrijven, en hoe doe ik dat ??

Graag een antwoordje op mijn vragen a.u.b.

Roland.
 

 

Reputatie 7
Badge +4

@RMO

Flex the basics heeft geen vaste lijn dus indien u deze wenst te behouden komt deze mogelijkheid niet in aanmerking

Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen u vanaf maandag verder helpen met de door u gewenste omvorming/aanpassing

Op basis van uw info hierboven vermoed ik dat Proximus uw abonnement eerstdaags gaat omvormen in een Flex family essentials (met vaste lijn maar zonder mobiel)

Het verschil tussen de betrokken 73, 49 en 70,99 euro/maand kosten kan enkel Proximus u toelichten (= één of andere actieve optie van 3,50 euro/maand cfr uw afrekeningen)

 

Reputatie 2
Badge

Beste M_16,

Na uw antwoord gelezen te hebben, waarvoor dank, blijf ik bij jullie voorstel van Flex Family.
De aangeboden nieuwigheden op de vaste lijn klinken zeer gunstig, en dus zal ik ervan genieten.

Ik vermoed dat deze nieuwe formule (Flex) volgende maand vanaf 1 dec. e.k. zal starten.
Voor een eventuele toevoeging van een mobiel abonnement zie ik wel later.

Nog eens van harte bedankt, en misschien tot de volgende keer.

Gegroet.
Roland.

Reputatie 2
Badge

Beste M_016,

IK  ontving vandaag om 10:29 h. (waarschijnlijk) van u een antwoord op mijn schrijven van hierboven:

 

Sorry, ik drukte per ongeluk op het verkeerde knopje "hier", daardoor verwijderde ik het antwoord op mijn
bericht van M_016.  Het bericht hieronder.

Gelieve mij zijn antwoord van 28/11/2020 om 10:29 terug toe te sturen a.u.b.

Nogmaals sorry !!

Gegroet.
Roland.

@RMO Ter info: Zowel M_016 als ik zelf zijn gewone forumleden zoals u en vele anderen.

Proximus forumleden hebben een proximus symbool “⌘” naast hun forumroepnaam staan.

NB; De medewerkers komen hier op het forum trouwens in het weekend en op feestdagen niet langs. Maar maandag gaan die u wel verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@RMO Heb je vraag verplaatst naar het oorspronkelijke topic.  Mobile Flex van 5GB is het kleinste abonnement dat je kan toevoegen in een Flex pack. 
Flex (INT + TV + TEL) = €70,99 + Mobile Flex = €15,00 = €85,99/maand
https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge

Beste Antonella,

Bedankt voor uw respons.

Zoals reeds gemeld aan uw collega’s, hou ik het bij  jullie voorgestelde FLEX pack (INT+TV+VASTE LIJN).

Ik zie wel later, of ik een mobiel abonnement erbij neem of niet.
In de meeste buitenlandse hotel, krijgt men Wi-Fi gratis, of ontvangt men de sleutel en wachtwoord.

Alvast bedankt.

Roland.

@Roland_012 @Tine_1984 De WiFibooster kan men pas aanvragen vanaf het ogenblik u op het juiste pack bent omgeschakeld.Best wachten tot na de aanpassing.Groetjes,Joel

Hallo, 

Ik denk dat ik ondertussen overgeschakeld ben, aangezien er op mijn factuur een onderdeel “flex” staat, maar vind nergens bij mijn producten op myproximus waar ik de gratis wifi booster kan aanvragen?

De link die hierboven meermaals gegeven wordt is enkel een handleiding die je kan gebruiken als je de wifi-booster al hébt, als ik goed begrijp dus is het mogelijk om de wifi-booster aan op deze manier aan te vragen? Of hoe werkt dit precies?

Wij hebben bovendien een probleem met 1 van onze tv’s (de ene werkt prima en krijgen we maar héél af en toe storing, maar op de tv in de garage krijgen we steeds vaker gestoord beeld - vb beeld dat kort blijft stilstaan, maar ook soms uren aan een stuk gestoord beeld en geluid (blokjes, haperend geluid), terwijl we nog niet lang een nieuwe decoder voor beide tv’s en nieuwe modem hebben. Zou dit aan het wifi-bereik kunnen liggen of zou dit eerder een andere oorzaak kunnen hebben? 

Groetjes,

 

Tine

FYI: als de prox forummedewerkers hier morgen terug langskomen kunnen die nagaan of je recht hebt op een booster (flex pack met vaste telefonie) en kunnen dit verder voor je regelen 

NB: ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk
je → profielgegevens invullen/aanvullen 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

@Tine_1984 Ik kan u een V7 decoder bezorgen.Welke decoder wilt u omruilen.De V5 compact of de V6 decoder.Dan doe ik het nodige voor u.Voor de storing kan u best eens bellen naar het gratis nummer 0800 22800 en dit vanaf het ogenblik de storing zich voordoet.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Tine_1984 De wifi booster komt er zo spoedig mogelijk aan. Bevestiging via e-mail volgt. Groetjes, Antonella

@Tine_1984 De wifi booster komt er zo spoedig mogelijk aan. Bevestiging via e-mail volgt. Groetjes, Antonella

Dankjewel! De wifi booster is prima aangekomen! Helaas lijkt het ons probleem nog niet opgelost (signaal blijkt overal te zwak) Maar toch bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +3

@Tine_1984 Werd deze correct ingesteld? Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 4
Badge +2

@AntonellaD 

@Joel M 

Ik heb zopas een brief ontvangen met de melding dat mijn pack in april wordt omgezet naar een Flex pack 70,99 EUR / maand.

2 vragen:

Zit het voordeelpack Slimme diensten in het nieuwe pack ?

Krijg ik een nieuwe decoder (inbegrepen in het pack) ?

Mijn huidige decoder is een aangekochte V5.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Jan  Het voordeelpack slimme diensten zit hier niet bij inbegrepen en kan als extra optie worden geactiveerd op de vaste lijn voor € 4,99/maand. De nieuwe decoder zal je niet automatisch opgestuurd krijgen, maar kan je na de aanpassing van je pack zeker aanvragen via ons. De nieuwe Android TV decoder (V7) kan niet worden aangekocht. Deze is in huur en wel inbegrepen in de prijs van het Flex pack aan € 70,99/maand. Groetjes, Antonella

Mijn tv en internet abonnement was al duur, maar nu krijg ik plots een brief dat het abonnement ineens met €8,57 omhoog gaat. Een prijsstijging van 17%.

Proximus moet zich kapot schamen. Helemaal omdat het TV kijken alles behalve vlekkeloos verloopt. Het wordt elk jaar slechter ipv beter. De prijs zou dus eigenlijk elk jaar moeten zakken voor de geleverde service. 

Ik heb daar al een topic voor geopend, resetten is tot nu toe de enige "oplossing" gebleken.

U zult begrijpen dat die prijsverhoging dus echt niet vind kunnen.

Maarja, met een monopoly positie kun je als bedrijf alles doen wat je leuk vindt natuurlijk. Gewoon, omdat het kan.

De regering doet hier toch niets tegen.

Misschien testaankoop maar eens om raad vragen. Da's de enige partij in België die nog opkomt voor de consument. 

wat wordt er dan juist €8,57 duurder of is het door een overgang van oud abo naar een nieuw flex abo misschien ?

Hallo,

Ik heb een brief van Proximus gekregen waarin staat dat mijn huidig pack door hen wordt omgezet in een Flex pack. Dat is een prijsverhoging van 8.50€ ! = Probleem 1.

Probleem 2 is eigenlijk een vraag. Zijn bij de wijziging naar Flex ook een nieuwe decoder en modem inbegrepen ? ik heb momenteel een V3 modem een een V4 decoder.

Bedankt

Chris

Reputatie 4
Badge +1

Proximus, heeft zomaar niet uw pakket te wijzigen,zonder uw toestemming ....!!!

De brief die we gekregen hebben was de waarschuwing dat in april het nieuwe pack begon.

Ben er niet blij mee, nee. Keuze is nu: Flex aanvaarden of alles opzeggen. Maar verander nu maar eens van internet provider nu dat iedereen thuis werkt en studeert.

Reputatie 4
Badge +1

Beste, 

 

Gaat vlug , ben op 1 februari overgegaan naar Telenet , is momenteel promotie !! Je laat uw pack bij Proximus doorlopen, tot je weet wanneer een andere provider internet en de rest aansluit , als uw internet bij andere provider ok is , zeg je onmiddelijk proximus op, zo heb je geen problemen …

Ik heb mij dit nog geen minuut beklaagt !!! Integendeel, betaal nu minder, en eindelijk deftig beeld op tv en snel internet ..😉

 

 

@Chris_077 de bbox3V+ is de recentste bbox en is in bruikleen, dus daar betaal je niks voor in je pack

bij flex kan je inderdaad de oude decoder bvb inruilen voor een V7, de huur decoder = 8€/maand zit in je flex packprijs inbegrepen.

De V7 heeft wel nog hier en daar wat mankementen zie → 

@Danny64  moest het voor mij bij TN goedkoper zijn dan zou ik ook kunnen overwegen om over te stappen, maar aangezien ik daarnaast ook heel sporadisch tot geen problemen heb met mijn prox apparatuur is dit zeker de moeite nog niet, maar de situatie is voor iedereen anders uiteraard en moet ieder voor zich uitvissen waar het voor hem het beste is.

Reputatie 4
Badge +1

Beste 

 

De problemen beginnen met de V7 decoder ..

Lees maar op forum...

waarom denk je dat ik die link anders meegestuurd heb naar V7 stand van zaken :slight_smile:

Je bent natuurlijk ook niet verplicht om nu al voor de V7 te kiezen, ik blijf zolang ook nog bij mijn V5compact die nog altijd probleemloos draait, maar weeral ieder moet dit voor zijn eigen uitmaken!

Trouwens er zijn er die met de v7 kunnen leven en anderen die er vanaf willen...

Zal morgen wel eens naar hen bellen, want blijkbaar kan je geen email meer sturen en hun chat werkt bij mij ook niet. Dat pack is me veel te duur, er zitten dingen in die ik niet nodig heb en ik heb de apparatuur ooit nog kunnenkopen, dus als ik geen nieuwe krijg betaal ik daar zogezegd ook nog eens teveel voor...

Reageer