@BjornFN @Igor-Alberic
Ik ben dit ondertussen ook verder aan het laten onderzoeken door een acherliggende dienst. Ik heb een beetje extra info nodig ... specifieke info van de geimpacteerde toestellen (imei, carrier bundle die actief is, OS versie). Indien jullie dit niet graag openbaar geven, mogen deze gegevens genoteerd worden in ht veldje ‘Ticket’ in de profielgegevens op het forum.
Settings > General > About en daar zie je naast Carrier het nummer (je kunt erop klikken)
Groetjes, Antonella
PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd
Info opgeslagen op ‘Ticket’.
Beste dank voor de opvolging!
Ingegeven in ticket veld van mijn profiel
@Igor-Alberic @BjornFN Dank je wel. Ik heb het doorgegeven ter onderzoek. Als ik feedback ontvang, weten jullien het ook. Groetjes, Antonella
@BjornFN @Igor-Alberic Dankzij het onderzoek ben ik via mijn collega (expert) deze belangrijke informatie te weten gekomen:
VoLTE switch is not available anymore on iPhone 12 and 13 and won’t be there for any 5G iPhone. Basically VoLTE is default ON when 5G is configured.
Dit betekent dat er voor de 5G iPhones géén schuiver meer is om VoLTE aan of uit te zetten, het staat altijd gewoon aan.
Apple heeft dit nergens in hun handleidingen of FAQ's staan, maar wij mogen deze informatie zeker doorgeven. VoLTE wordt beschouwd als een basis functionaliteit. De info komt van de Apple technical spoc. Het is nu gewoon het design voor 5G iPhones, dus wereldwijd hetzelfde als 5G geconfigureerd is. Er is bijvoorbeeld ook geen mogelijkheid meer om enkel 2G & 3G te selecteren.
Groetjes,
Antonella
Top, bedankt voor de info. Hoj blijft inderdaad verbonden met 4G tijdens gesprekken!!
@AntonellaD Dank voor deze super informatie! Inderdaad, 4G blijft gewoon aan wanneer ik bel. Misschien zou het toch handig zijn indien meer mensen, ook bij Proximus en bij Apple, dit zouden weten, al was het maar om klanten die zich het hoofd breken hoe ze VOLTE kunnen inschakelen, vlot verder te helpen.
Een bijkomend vraagje: bestaan er handboeken of (on line) cursussen om al die technische zaken over GSM-verkeer te kunnen leren? Ik ben geen ingenieur of zo, maar probeer er toch méér van te kennen dan de doorsnee-klant...
FYI: Meer dan hetgeen op de Proximus site te vinden is, is er niet.
Maar met googel zoeken , daarmee kun je ook veel uitleg vinden.
@Igor-Alberic Ik weet dat er vroeger gratis workshops werden gegeven door Proximus voor opleidingen in verband met onder andere smartphones (Proximus SmartCafé). Ik ga navraag doen als dit tegenwoordig nog het geval is. Zodra ik antwoord heb, kom ik hierop terug. Groetjes, Antonella
Dank je wel voor de info @Martin !
@Igor-Alberic Ik heb ondertussen ook deze feedback mogen ontvangen:
Deze sessies waren inderdaad smart cafés, die gegeven werden door een specialist in de shop.
Sinds covid doen we deze niet meer (niet meer mogelijk) we zijn overgeschakeld naar online webinars met andere topics. Online Webinars | Proximus
We bekijken of we opnieuw die smart cafés kunnen opstarten, maar ik vrees dat nog steeds door covid dit voorlopig niet aan de orde is.
Groetjes,
Antonella