Beantwoord

Activatie VoLTE iPhone 13 mini

  • 9 November 2021
  • 36 reacties
  • 407 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik weet niet hoe dat zit met de iphone maar op een android phone komt er in de statusbalksymbolen ook een “VoLTE” aanduiding bij dan.

Bij de iPhone ook.

Reputatie 3
Badge

Als je op de Proximus-site kijkt naar toestellen die compatible zijn met VOLTE, staat de iPhone 13-reeks daar nog NIET tussen. Dit is - hoop ik - maar een kwestie van tijd. Misschien dat het bij de volgende software-update (iOS 15.1.1 of 15.2) wel zal werken?

Ik heb nog een oude iPhone X liggen, en daar kan ik VOLTE inderdaad op activeren zoals enkele anderen het hierboven uitlegden en/of lieten zien. Op mijn 13 pro krijg ik echter niets over Volte op de plaats waar het in het instelmenu zou moeten komen te staan. 

Reputatie 7
Badge +3

Over LTE-opties op een iPhone

De opties voor mobiele data op een iPhone kunnen verschillen naargelang het netwerk van de aanbieder.

Gesprekken en data

 

Als uw aanbieder VoLTE ondersteunt

Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' en tik op 'Schakel LTE in' of 'Instellingen' > 'Mobiele Data' en tik op 'Schakel LTE in'. Als de aanbieder Voice over LTE (VoLTE) ondersteunt, ziet u deze opties:

  • Uit: hiermee schakelt u LTE uit.
  • Gesprekken en data: hiermee stelt u in dat gesprekken en het gebruik van mobiele data via LTE toegestaan zijn. 
  • Alleen data: hiermee stelt u in dat het gebruik van mobiele data via LTE wel toegestaan is, maar gesprekken niet.

Ik weet niet hoe dat zit met de iphone maar op een android phone komt er in de statusbalksymbolen ook een “VoLTE” aanduiding bij dan.

Reputatie 1

Beste,

 

ik heb net mijn toestel gereboot en heb even enkel met 4g verbonden aangezien ik thuis was en verbonden met wifi. Maar nog steeds geen mogelijkheid of slider om dit aan te passen. Raar!

Reputatie 7
Badge +3

@BjornFN  Ik heb dit laten nakijken door onze technische dienst en deze feedback mocht ik ontvangen:

De instelling om VoLTE mogelijk te maken staat bij ons actief op het gsm-nummer van de klant. Dit is verder geen optie dat wij verder kunnen configureren of aanpassen.
De klant dient zijn toestel te rebooten. Hierna zal de klant op de Iphone VoLTE kunnen aktiveren: Instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > VoLTE inschakelen.

Probeer je dit even?

Groetjes,
Antonella
 

 

Reputatie 1

ok bedankt

Reputatie 7
Badge +3

 @BjornFN Ik zie in eerste instantie alles correct staan in onze technische instellingen. Ik laat dit verder nakijken en jou contacteren door de technische dienst. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Ja, alles geüpdatet en de tool gebruikt van de site om alles na te kijken. Dit staat allemaal als beschreven.

Reputatie 7
Badge +3

@BjornFN  Is de software van jouw toestel up to date? Groetjes, Antonella

Bellen via 4G | Proximus

FYI: staat hier → Bellen via 4G | Proximus nog niet tussen de compatibele toestellen

Reageer