Beantwoord

Activatie VoLTE iPhone 13 mini

  • 9 November 2021
  • 36 reacties
  • 331 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

ik heb  vorige week een overdracht van telefoonnummer uitgevoerd met aankoop van een nieuwe iPhone 13 mini. Nu heb ik alles aan de praat gekregen behalve de VoLTE. Deze optie verschijnt niet in de instellingen heb ook al software update uitgevoerd en toestel meermaals herstart. helaas geeft dit geen oplossing. Kunnen jullie eens even kijken of alles geactiveerd staat aan jullie kant? Of is de iPhone 13 mini nog niet gecertificeerd voor VoLTE?

 

Mvg

Bjorn

icon

Beste antwoord door Martin 9 November 2021, 08:47

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@BjornFN  @Igor-Alberic Dankzij het onderzoek ben ik via mijn collega (expert) deze belangrijke informatie te weten gekomen:

VoLTE switch is not available anymore on iPhone 12 and 13 and won’t be there for any 5G iPhone. Basically VoLTE is default ON when 5G is configured.

Dit betekent dat er voor de 5G iPhones géén schuiver meer is om VoLTE aan of uit te zetten, het staat altijd gewoon aan.

Apple heeft dit nergens in hun handleidingen of FAQ's staan, maar wij mogen deze informatie zeker doorgeven. VoLTE wordt beschouwd als een basis functionaliteit. De info komt van de Apple technical spoc. Het is nu gewoon het design voor 5G iPhones, dus wereldwijd hetzelfde als 5G geconfigureerd is. Er is bijvoorbeeld ook geen mogelijkheid meer om enkel 2G & 3G te selecteren.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 3

@BjornFN  @Igor-Alberic

Ik ben dit ondertussen ook verder aan het laten onderzoeken door een acherliggende dienst. Ik heb een beetje extra info nodig ... specifieke info van de geimpacteerde toestellen (imei, carrier bundle die actief is, OS versie). Indien jullie dit niet graag openbaar geven, mogen deze gegevens genoteerd worden in ht veldje ‘Ticket’ in de profielgegevens op het forum.
Settings > General > About en daar zie je naast Carrier het nummer (je kunt erop klikken)

Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Info opgeslagen op ‘Ticket’.

 

Beste dank voor de opvolging!

Reputatie 1

Ingegeven in ticket veld van mijn profiel

Reputatie 7
Badge +3

@Igor-Alberic Ik weet dat er vroeger gratis workshops werden gegeven door Proximus voor opleidingen in verband met onder andere smartphones (Proximus SmartCafé). Ik ga navraag doen als dit tegenwoordig nog het geval is. Zodra ik antwoord heb, kom ik hierop terug. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel voor de info @Martin ! 

@Igor-Alberic  Ik heb ondertussen ook deze feedback mogen ontvangen:

Deze sessies waren inderdaad smart cafés, die gegeven werden door een specialist in de shop.
Sinds covid doen we deze niet meer (niet meer mogelijk) we zijn overgeschakeld naar online webinars met andere topics. 
Online Webinars | Proximus
We bekijken of we opnieuw die smart cafés kunnen opstarten, maar ik vrees dat nog steeds door covid dit voorlopig niet aan de orde is.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Igor-Alberic  @BjornFN  Dank je wel. Ik heb het doorgegeven ter onderzoek. Als ik feedback ontvang, weten jullien het ook. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Toppie

Reputatie 3

Volgens mij ligt inderdaad daar en daar alleen de oorzaak! En dit wordt verholpen met een update van de software die we via Apple moeten binnenkrijgen. Ik heb ergens gezien dat er eerstdaags een versie 15.1.1 zou gestuurd worden…. Wachten dus!

Reputatie 1

Als hij tijdens bellen niet overschakelt naar 3G is get actief en werkt het. 

Reputatie 1

Top, bedankt voor de info. Hoj blijft inderdaad verbonden met 4G tijdens gesprekken!!

FYI: staat hier → Bellen via 4G | Proximus nog niet tussen de compatibele toestellen

Reputatie 1

ok bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@BjornFN  @Igor-Alberic

Ik ben dit ondertussen ook verder aan het laten onderzoeken door een acherliggende dienst. Ik heb een beetje extra info nodig ... specifieke info van de geimpacteerde toestellen (imei, carrier bundle die actief is, OS versie). Indien jullie dit niet graag openbaar geven, mogen deze gegevens genoteerd worden in ht veldje ‘Ticket’ in de profielgegevens op het forum.
Settings > General > About en daar zie je naast Carrier het nummer (je kunt erop klikken)

Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Bv. : News techtips | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@BjornFN  Ik heb dit laten nakijken door onze technische dienst en deze feedback mocht ik ontvangen:

De instelling om VoLTE mogelijk te maken staat bij ons actief op het gsm-nummer van de klant. Dit is verder geen optie dat wij verder kunnen configureren of aanpassen.
De klant dient zijn toestel te rebooten. Hierna zal de klant op de Iphone VoLTE kunnen aktiveren: Instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > VoLTE inschakelen.

Probeer je dit even?

Groetjes,
Antonella
 

 

Reputatie 1

Beste,

 

ik heb net mijn toestel gereboot en heb even enkel met 4g verbonden aangezien ik thuis was en verbonden met wifi. Maar nog steeds geen mogelijkheid of slider om dit aan te passen. Raar!

Ik weet niet hoe dat zit met de iphone maar op een android phone komt er in de statusbalksymbolen ook een “VoLTE” aanduiding bij dan.

Reputatie 6
Badge +2

Over LTE-opties op een iPhone

De opties voor mobiele data op een iPhone kunnen verschillen naargelang het netwerk van de aanbieder.

Gesprekken en data

 

Als uw aanbieder VoLTE ondersteunt

Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' en tik op 'Schakel LTE in' of 'Instellingen' > 'Mobiele Data' en tik op 'Schakel LTE in'. Als de aanbieder Voice over LTE (VoLTE) ondersteunt, ziet u deze opties:

  • Uit: hiermee schakelt u LTE uit.
  • Gesprekken en data: hiermee stelt u in dat gesprekken en het gebruik van mobiele data via LTE toegestaan zijn. 
  • Alleen data: hiermee stelt u in dat het gebruik van mobiele data via LTE wel toegestaan is, maar gesprekken niet.
Reputatie 3

Als je op de Proximus-site kijkt naar toestellen die compatible zijn met VOLTE, staat de iPhone 13-reeks daar nog NIET tussen. Dit is - hoop ik - maar een kwestie van tijd. Misschien dat het bij de volgende software-update (iOS 15.1.1 of 15.2) wel zal werken?

Ik heb nog een oude iPhone X liggen, en daar kan ik VOLTE inderdaad op activeren zoals enkele anderen het hierboven uitlegden en/of lieten zien. Op mijn 13 pro krijg ik echter niets over Volte op de plaats waar het in het instelmenu zou moeten komen te staan. 

Reputatie 3

Ik weet niet hoe dat zit met de iphone maar op een android phone komt er in de statusbalksymbolen ook een “VoLTE” aanduiding bij dan.

Bij de iPhone ook.

Een gekeken bij een iphone XS en daar komt geen Volte symbool bij zoals dat welte voorschijn komt op mijn android galaxy phone 

TBI: instellingen voor Volte en Vowifi (en ook andere instellingen voor verschillende toestellen kun je ook vinden  op de Prox site → Online Support | Krijg hulp met je apparaat | Proximus

Reputatie 3

Heb net gekeken: apple, iphone 13 pro…. maar de mogelijkheid om VOLTE in te schakelen (stap 6 van hun handleiding) verschijnt NIET op de iPhone 13 pro. Waarschijnlijk ligt de handleiding enkele dagen voor op de werkelijkheid…..

Reputatie 3

Op de site van Proximus staat heel duidelijk:

 

Apple

Bellen via 4G (VoLTE) is standaard geactiveerd op deze toestellen:

iPhone 6, 6 plus, SE, 6s, 6s plus, 7, 7 plus, 8, 8 plus, X, Xs, Xs Max, Xr, 11, 11 Pro, 11 Pro Max, SE (2020), 12, 12 Mini, 12 Pro & 12 Pro Max.

 

Nog geen sprake dus van de 13-reeks.

Inderdaad ik zie het hier op die site niet vermeld staan → Bellen via 4G | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@BjornFN Nog even overlegd met mijn collega van de technische dienst. Kan je nog 1 keer proberen te rebooten? Groetjes, Antonella

Reageer