FYI: staat hier → Bellen via 4G | Proximus nog niet tussen de compatibele toestellen
@BjornFN Is de software van jouw toestel up to date? Groetjes, Antonella
Bellen via 4G | Proximus
Ja, alles geüpdatet en de tool gebruikt van de site om alles na te kijken. Dit staat allemaal als beschreven.
@BjornFN Ik zie in eerste instantie alles correct staan in onze technische instellingen. Ik laat dit verder nakijken en jou contacteren door de technische dienst. Groetjes, Antonella
@BjornFN Ik heb dit laten nakijken door onze technische dienst en deze feedback mocht ik ontvangen:
De instelling om VoLTE mogelijk te maken staat bij ons actief op het gsm-nummer van de klant. Dit is verder geen optie dat wij verder kunnen configureren of aanpassen.
De klant dient zijn toestel te rebooten. Hierna zal de klant op de Iphone VoLTE kunnen aktiveren: Instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > VoLTE inschakelen.
Probeer je dit even?
Groetjes,
Antonella
Beste,
ik heb net mijn toestel gereboot en heb even enkel met 4g verbonden aangezien ik thuis was en verbonden met wifi. Maar nog steeds geen mogelijkheid of slider om dit aan te passen. Raar!
Ik weet niet hoe dat zit met de iphone maar op een android phone komt er in de statusbalksymbolen ook een “VoLTE” aanduiding bij dan.
Over LTE-opties op een iPhone
De opties voor mobiele data op een iPhone kunnen verschillen naargelang het netwerk van de aanbieder.
Als uw aanbieder VoLTE ondersteunt
Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' en tik op 'Schakel LTE in' of 'Instellingen' > 'Mobiele Data' en tik op 'Schakel LTE in'. Als de aanbieder Voice over LTE (VoLTE) ondersteunt, ziet u deze opties:
- Uit: hiermee schakelt u LTE uit.
- Gesprekken en data: hiermee stelt u in dat gesprekken en het gebruik van mobiele data via LTE toegestaan zijn.
- Alleen data: hiermee stelt u in dat het gebruik van mobiele data via LTE wel toegestaan is, maar gesprekken niet.
Als je op de Proximus-site kijkt naar toestellen die compatible zijn met VOLTE, staat de iPhone 13-reeks daar nog NIET tussen. Dit is - hoop ik - maar een kwestie van tijd. Misschien dat het bij de volgende software-update (iOS 15.1.1 of 15.2) wel zal werken?
Ik heb nog een oude iPhone X liggen, en daar kan ik VOLTE inderdaad op activeren zoals enkele anderen het hierboven uitlegden en/of lieten zien. Op mijn 13 pro krijg ik echter niets over Volte op de plaats waar het in het instelmenu zou moeten komen te staan.
Ik weet niet hoe dat zit met de iphone maar op een android phone komt er in de statusbalksymbolen ook een “VoLTE” aanduiding bij dan.
Bij de iPhone ook.
Een gekeken bij een iphone XS en daar komt geen Volte symbool bij zoals dat welte voorschijn komt op mijn android galaxy phone
TBI: instellingen voor Volte en Vowifi (en ook andere instellingen voor verschillende toestellen kun je ook vinden op de Prox site → Online Support | Krijg hulp met je apparaat | Proximus
Heb net gekeken: apple, iphone 13 pro…. maar de mogelijkheid om VOLTE in te schakelen (stap 6 van hun handleiding) verschijnt NIET op de iPhone 13 pro. Waarschijnlijk ligt de handleiding enkele dagen voor op de werkelijkheid…..
Op de site van Proximus staat heel duidelijk:
Apple
Bellen via 4G (VoLTE) is standaard geactiveerd op deze toestellen:
iPhone 6, 6 plus, SE, 6s, 6s plus, 7, 7 plus, 8, 8 plus, X, Xs, Xs Max, Xr, 11, 11 Pro, 11 Pro Max, SE (2020), 12, 12 Mini, 12 Pro & 12 Pro Max.
Nog geen sprake dus van de 13-reeks.
Inderdaad ik zie het hier op die site niet vermeld staan → Bellen via 4G | Proximus
@BjornFN Nog even overlegd met mijn collega van de technische dienst. Kan je nog 1 keer proberen te rebooten? Groetjes, Antonella
Nee,sorry.
Geen oplossing, zou het inderdaad kunnen zijn zoals hierboven dat iPhone 13 nog niet geactiveerd is voor die functie?
Volgens mij ligt inderdaad daar en daar alleen de oorzaak! En dit wordt verholpen met een update van de software die we via Apple moeten binnenkrijgen. Ik heb ergens gezien dat er eerstdaags een versie 15.1.1 zou gestuurd worden…. Wachten dus!
Dan vraag ik mij af Volte bij mij dan voor mijn iPhone XS (met iOS15.1) wel echt actief staat, op de instellingen van deze phone staat alles goed maar ik zie geen symbool verschijnen in de statussymbolen balk?
Nochtans staat die wel bij de ondersteunde toestellen.
Als hij tijdens bellen niet overschakelt naar 3G is get actief en werkt het.
Eens geprobeerd op de iPhone XS maar tijdens het bellen waar zie ik dan juist dat ik over 4G of 3G aan het bellen ben?
Als ge niet verbonden bent met wifi zie het logo van 4G naar 3G gaan.
@BjornFN Misschien dat je voor de zekerheid nog eens kan informeren bij Apple Supoprt? https://support.apple.com/nl-be
Groetjes,
Antonella
Zonet heb ik naar de Apple support gebeld en het probleem uitgelegd. Zij bevestigen dat de toegang tot VOLTE enkel en alleen van de provider-instellingen afhangt. De dame zuchtte ook dat het, nu de iPhone 13-reeks haast twee maand op de markt is, wel tijd is dat Proximus het nodige ervoor doet !!!
@BjornFN @Igor-Alberic
Ik ben dit ondertussen ook verder aan het laten onderzoeken door een acherliggende dienst. Ik heb een beetje extra info nodig ... specifieke info van de geimpacteerde toestellen (imei, carrier bundle die actief is, OS versie). Indien jullie dit niet graag openbaar geven, mogen deze gegevens genoteerd worden in ht veldje ‘Ticket’ in de profielgegevens op het forum.
Settings > General > About en daar zie je naast Carrier het nummer (je kunt erop klikken)
Groetjes, Antonella
PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd