Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...
Ik kan een nieuwe afspraak voor je boeken, maar afhankelijk van wat de oorzaak is dat het niet meer werkt, kan dit misschien wel eeen betalende interventie worden. Vandaar dat ik eerst zou willen proberen of we het via deze weg op te lossen. Je kan ons eventueel ook bellen op 080022700 om het zo met wat meer begeleiding op te lossen. Hieronder alvast enkele links met info die je hierbij kunnen helpen.
Deze ochtend heb ik al minstens 4 keer geen wifi gehad, verschrikkelijk als je van thuis uit moet werken.






Het rode lichtje op de booster wijst erop dat hij niet op een goede manier kan communiceren met de B-box. Het kan vaak helpen om hem wat te verplaatsen. Je kan ook via onze home optimizer testen wat de beste plaats is om hem te installeren.
Weet je hoe je PC via Wifi verbindt ? Zit je in de buurt van je modem, of toch via PLC of booster ?
Op deze foto staat je decoder niet aan (rode lichtje). Als hij aan staat zouden er 2 witte lichtjes moeten branden. De foutmelding ivm HDMI wijst op een probleem in de verbinding tussen je TV en Android Box. Is de oorspronkelijke HDMI-kabel gebruikt om hem aan te sluiten ? Kan je de aansluiting nog eens nakijken in je Android Box en in je TV ? Kan je op je TV eventueel een andere HDMI-poort proberen?
Kan je iets met de tips die ik je hierboven al had doorgestuurd, of heb je toch liever een technieker ter plaatse ?
Ter info: De bbox is de voorlaatste foto
Ik denk dat ze met haar uitleg bedoelt dat het lichtje van wifi niet zichtbaar is op de foto maar in werkelijkheid wel brandt.
Ik heb een afspraak geboekt, maar heb geen plaats meer op vrijdag en zaterdag. Enkel morgen of volgende week. Vermits je aangaf morgen niet thuis te zijn, heb ik ze geboekt op maandagvoormiddag. Als dat niet past kan je het aanpassen via My Proximus of telefonisch melden via 080022700
mijn collega heeft de switch aangesloten, klopt het dat alles nu werkt?
Geert
Veel plezier met je wifi vanaf nu
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mijn booster niet dichterbij zetten... De router staat in de kamer recht onder de booster. Ik had een powerline gevraagd maar dat hebben ze niet meer zeiden ze....? Bij Telenet had ik gewoon powerline over het stopcontact zonder problemen. Misschien maar gewoon terug overschakelen
Proximus is al een tijd gestopt met powerlines.
Staat het lampje link quality rood en de booster herstarten helpt dat?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_led_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/tv-problemen/lampjes-op-je-proximus-toestellen.html
Of de booster resetten helpt dit ook niet?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-wi-fi-booster-resetten.html
Hier vind je ook meer tips om je wifi te verbeteren. Ook de tips van Martin zijn zeker handig om na te kijken.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.