Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 93 reacties
  • 9370 Bekeken


Toon eerste bericht

93 reacties

@DaisyS 

Ik zie dat er tot 2 boosters in mijn pack zitten. Waarom heeft de technieker die dan niet aangesloten (cascade zoals Martin beschreef)? De beloofde snelheid van fiber kan niet gehaald worden met PLC op een oude bekabeling. 

Vanavond zwart tv-scherm tijdens live uitzending, beeld staat ook soms enkele ogenblikken stil. Echt niet tevreden met die PLC. 

Reputatie 7
Badge +5

@lievedevosskynetbe Ik zal terug iemand ter plaatse sturen, wanneer past dit voor je? 

Het zou passen maandag tussen 12 en 16 uur.

Reputatie 7
Badge +5

@lievedevosskynetbe Er is een afspraak ingeboekt op maandag 17/07 tussen 12.30 en 17.00 met als nota dat het enkel kan voor 16.00.

ok bedankt.

PCL pinkt nu rood

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe Dit mag je ook altijd melden aan de technieker die vandaag langst komt.

Volgens de technieker moet ik maar een utp kabel laten leggen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die problemen heeft met de aansluiting, zo groot is het appartement nu ook niet. Hoeveel moet dat nog kosten? Proximus komt haar beloftes niet na. 

 

@moderator

De eerste technieker die de aansluiting gedaan heeft antwoordde op mijn opmerking over afstand modem / berging booster tv dat de uitrustingen van proximus dat aankunnen. 

De tweede (en vandaag zelfde derde) antwoordt dat de afstand te groot is (zo’n 11 m.). Cascade kan ook niet want zogezegd zelfde ruimte.

PLC pinkte rood door oude elektrische (maar gekeurde) bedrading. De booster werd weer aangesloten op de wifi modem en PLC nog enkel voor laptop.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe Een verbinding via kabel is nog steeds de beste verbinding voor de meeste toestellen. Dus we zullen bij mindere kwaliteit op wifi altijd aanraden zoveel mogelijk te verbinden met kabel.
Over plc’s ze zijn onder heven aan de schommelingen die de elektriciteit maakt. Dus zelfs bij nieuwe bedrading kan dit soms niet werken zoals het moet.

Mijn wifi-verbinding werkte behoorlijk, de problemen kwamen met de fiberaansluiting. Ik heb de eerste technieker gewezen op de afstand tussen de modem in de berging en de booster. Hij zag er geen graten in. Maar eenmaal geïnstalleerd heeft hij alle moeite gehad om de tv via de booster te laten werken. Waarom niet eerst testen vooraleer de bestaande aansluiting te verwijderen? Dan had ik tenminste nog de keuze. En zoals u zegt, de power line is een doekje voor het bloeden. Stelpt iets, maar niet voldoende.  Ik had misschien eerder dit forum moeten raadplegen: Fiber ervaringen na één maand

89 €/maand voor een service die niet doet wat werd beloofd, + 80 € voor PLC + UTP verbinding door elektricien: zo’n 75 € forfait verplaatsing en + 55 €/u werkuren, kabel cat7 30 m. minstens 35 €. 

Proximus verkoopt praatjes: 

Ultra stabiele verbinding

Fiber zal je omver blazen:

  • stabiliteit en bereik van wifi

Onze Internet Box is ontworpen om jouw fiberverbinding optimaal te benutten en de beste prestaties te garanderen. Hij is uitgerust met de nieuwste Wi-Fi 6-technologie waarmee meerdere gebruikers en/of apparaten tegelijk verbinding kunnen maken zonder de kwaliteit van de verbinding te beïnvloeden. En dankzij onze Wi-Fi Boosters, uitgerust met Mesh-technologie, kan je genieten van een betere verbinding in meer kamers.

  • stabiliteit van de verbinding

Proximus is de eerste Belgische operator die end-to-end fiber aanbiedt tot in het hart van jouw woning, wat het verschil maakt op het vlak van stabiliteit. Zo geniet je van een straffe verbinding voor het hele gezin, op al jouw toestellen, in alle kamers van jouw woning.stabiel netwerk

  • stabiel netwerk

Hoe ver de terminal ook verwijderd is, end-to-end fiber is niet gevoelig voor verbindingsafstand en is meer dan krachtig genoeg om meerdere personen en/of apparaten tegelijk op het netwerk aan te sluiten. Niets stoort het. De kwaliteit van de verbinding blijft onfeilbaar.

 

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe Het is inderdaad niet leuk als de basisinstallatie ergens anders hangt nu. Maar deze word altijd op de plaats gehangen die het best is voor het signaal binnen te krijgen. Binnenhuis moet er soms gezocht worden naar de beste combinatie om alles goed te laten werken. Dit is namelijk voor iedere klant anders.

Ik verwijt de technici niets (behalve misschien dat de modem te hoog hangt en mijn opmerking over de afstand werd genegeerd). Zij voeren de instructies uit - direct alles weghalen zonder eerst te testen.

Proximus liegt ons gewoon voor. “Wi-Fi Boosters, uitgerust met Mesh-technologie...genieten van een betere verbinding in meer kamers...in alle kamers van jouw woning...Hoe ver de terminal ook verwijderd is”. 

 

 

Gisteren iemand van proximus aan de lijn gehad ivm PLC - wat blijkbaar niet meer ondersteund wordt door proximus (maar aan mij wel werd verkocht). Volgens hem gebruik ik best 2 UTP kabels, één van de booster naar de modem en één van de tv-box naar de modem. De technieker die hier is geweest sprak van één kabel en de modem zou ik dan terug in de woonkamer kunnen plaatsen. Hoe zit het nu? 

De beste oplossing is hoe dan ook (zelf al kan je de modem/bbox in de woonkamer zetten) van zowel de decoder als de wifi booster met utp kabel te verbinden aan de modem/bbox.

Wordt opgevolgd 🙂.

Bedankt Martin, hopelijk heb ik je hier niet meer nodig, maar wel interessante lectuur. Dikke merci.

Reageer