Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...
Bedankt Martin, hopelijk heb ik je hier niet meer nodig, maar wel interessante lectuur. Dikke merci.
Wordt opgevolgd .
De beste oplossing is hoe dan ook (zelf al kan je de modem/bbox in de woonkamer zetten) van zowel de decoder als de wifi booster met utp kabel te verbinden aan de modem/bbox.
Gisteren iemand van proximus aan de lijn gehad ivm PLC - wat blijkbaar niet meer ondersteund wordt door proximus (maar aan mij wel werd verkocht). Volgens hem gebruik ik best 2 UTP kabels, één van de booster naar de modem en één van de tv-box naar de modem. De technieker die hier is geweest sprak van één kabel en de modem zou ik dan terug in de woonkamer kunnen plaatsen. Hoe zit het nu?
Ik verwijt de technici niets (behalve misschien dat de modem te hoog hangt en mijn opmerking over de afstand werd genegeerd). Zij voeren de instructies uit - direct alles weghalen zonder eerst te testen.
Proximus liegt ons gewoon voor. “Wi-Fi Boosters, uitgerust met Mesh-technologie...genieten van een betere verbinding in meer kamers...in alle kamers van jouw woning...Hoe ver de terminal ook verwijderd is”.
Mijn wifi-verbinding werkte behoorlijk, de problemen kwamen met de fiberaansluiting. Ik heb de eerste technieker gewezen op de afstand tussen de modem in de berging en de booster. Hij zag er geen graten in. Maar eenmaal geïnstalleerd heeft hij alle moeite gehad om de tv via de booster te laten werken. Waarom niet eerst testen vooraleer de bestaande aansluiting te verwijderen? Dan had ik tenminste nog de keuze. En zoals u zegt, de power line is een doekje voor het bloeden. Stelpt iets, maar niet voldoende. Ik had misschien eerder dit forum moeten raadplegen: Fiber ervaringen na één maand
89 €/maand voor een service die niet doet wat werd beloofd, + 80 € voor PLC + UTP verbinding door elektricien: zo’n 75 € forfait verplaatsing en + 55 €/u werkuren, kabel cat7 30 m. minstens 35 €.
Proximus verkoopt praatjes:
Ultra stabiele verbinding
Fiber zal je omver blazen:
- stabiliteit en bereik van wifi
Onze Internet Box is ontworpen om jouw fiberverbinding optimaal te benutten en de beste prestaties te garanderen. Hij is uitgerust met de nieuwste Wi-Fi 6-technologie waarmee meerdere gebruikers en/of apparaten tegelijk verbinding kunnen maken zonder de kwaliteit van de verbinding te beïnvloeden. En dankzij onze Wi-Fi Boosters, uitgerust met Mesh-technologie, kan je genieten van een betere verbinding in meer kamers.
- stabiliteit van de verbinding
Proximus is de eerste Belgische operator die end-to-end fiber aanbiedt tot in het hart van jouw woning, wat het verschil maakt op het vlak van stabiliteit. Zo geniet je van een straffe verbinding voor het hele gezin, op al jouw toestellen, in alle kamers van jouw woning.stabiel netwerk
- stabiel netwerk
Hoe ver de terminal ook verwijderd is, end-to-end fiber is niet gevoelig voor verbindingsafstand en is meer dan krachtig genoeg om meerdere personen en/of apparaten tegelijk op het netwerk aan te sluiten. Niets stoort het. De kwaliteit van de verbinding blijft onfeilbaar.
Over plc’s ze zijn onder heven aan de schommelingen die de elektriciteit maakt. Dus zelfs bij nieuwe bedrading kan dit soms niet werken zoals het moet.
@moderator
De eerste technieker die de aansluiting gedaan heeft antwoordde op mijn opmerking over afstand modem / berging booster tv dat de uitrustingen van proximus dat aankunnen.
De tweede (en vandaag zelfde derde) antwoordt dat de afstand te groot is (zo’n 11 m.). Cascade kan ook niet want zogezegd zelfde ruimte.
PLC pinkte rood door oude elektrische (maar gekeurde) bedrading. De booster werd weer aangesloten op de wifi modem en PLC nog enkel voor laptop.
Volgens de technieker moet ik maar een utp kabel laten leggen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die problemen heeft met de aansluiting, zo groot is het appartement nu ook niet. Hoeveel moet dat nog kosten? Proximus komt haar beloftes niet na.
PCL pinkt nu rood
ok bedankt.
Het zou passen maandag tussen 12 en 16 uur.
Vanavond zwart tv-scherm tijdens live uitzending, beeld staat ook soms enkele ogenblikken stil. Echt niet tevreden met die PLC.
Ik zie dat er tot 2 boosters in mijn pack zitten. Waarom heeft de technieker die dan niet aangesloten (cascade zoals Martin beschreef)? De beloofde snelheid van fiber kan niet gehaald worden met PLC op een oude bekabeling.
NB: je kan evenzeer pech hebben met een gewone vaste lijn dat ze juist niet werkt op het moment dat je dringende hulp nodig hebt. Akkoord de kans is klein, maar is wel bestaande!
Voice over IP, betekent dit dat ik geen analoge lijn meer heb want dat is toch de enige reden waarom ik die wou behouden (gisteren een nieuw toestel bij proximus besteld met luider belsignaal) en daarnet bericht van Bpost dat ik het morgen kan ophalen. Tijdens corona (thuiswerk) heb ik jullie met die analoge lijn kunnen contacteren omdat er geen netwerkverbinding meer was. Als het netwerk uitvalt hoe contacteer je nog de hulpdiensten? Graag een duidelijk antwoord, want dan hoef ik dat toestel niet en zeker niet die “vaste” lijn.
En vandaag weer enige vertraging op het tv-scherm.
Proximus is langs geweest en geen cascade verbinding met boosters maar 2 PLC adapters. Kost me bovenop het verhoogde fiber tarief nog zo’n 80 euro. Wat blijft er over van die supersnelle fiber belofte? Het is een oude elektrische installatie, stopcontact aan booster niet geaard. Samen met de technieker opnieuw blokjes op tv gezien maar die schreef het toe aan een configuratiefout van de lijn en hij zou de nodige mensen bij proximus zelf contacteren. Snelheid laptop wel weer zoals voor de fiber installatie. Contactdoos terug geplaatst maar modem hangt nog even hoog. Ook geen oplossing voor de vaste lijn.
Vandaag dan maar naar 0800 22 800 gebeld en daar een geduldige technische medewerker aan de lijn gehad. Hij heeft meerdere keren de lijn uitgetest maar omdat ik niet aan de wps knop van de modem kan en dus niet kon herstarten en uittesten heeft hij een afspraak geregeld voor maandagnamiddag. Inmiddels hulp gekregen voor wps knop in te drukken, link quality even in het groen maar opnieuw rood.
@Michael, de technieker van de fiber heeft de contactdoos uit de muur in mijn inkomhal gehaald omdat hij de aansluiting in het gebouw zocht. Pas daarna vroeg hij of er een gemeenschappelijke schacht was waar de kabels door konden. Die komt uit in de berging, waar de cv en de waterleiding liggen. De bekabeling in mijn appartement heeft hij verwijderd omdat die niet meer nodig zou zijn en de nieuwe installatie de afstand zonder problemen aankan...
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.