Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 41 reacties
  • 771 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

@DaisyS link quality blijft rood, 2.4 en 5 flikkeren. Ben momenteel wel aan het werk op de benedenverdieping omdat ik hier wel een goede internetverbinding heb

 

Reputatie 5
Badge +4

@Sonneville Ik heb een aanpassing gedaan aan je wifi. Merk je verschil?

@DaisyS ik heb het zonet aangevuld, hopelijk ok?

Reputatie 5
Badge +4

@Sonneville Kan je je forumprofiel vervolledigen? Dan kan ik verdere acties ondernemen.

 @Joel M of  @DaisyS 

kan je dit verder voor @Sonneville regelen a.u.b.

@Martin  toch een hele dikke merci voor je hulp, fijn weekend

Dit moet ik verder overlaten aan een Proximus forummedewerker, die je wel zal verder helpen van zodra hier de draad opgenomen wordt door iemand van hen.
NB: Waarschijnlijk zal dit  Joel M van proximus zijn aangezien die daarnet nog op het forum  gereageerd heeft.

@Martin Ik heb net, omwille van home office, een kamer als kantoor ingericht maar er werd niets veranderd zoals isolatie van muren of ander behang. Om een sterker signaal te hebben op de 1ste verdieping heb ik de booster aangeschaft maar het wil dus maar niet werken. Is het mogelijk om een technieker te laten langskomen aub? 

De vraag is natuurlijk ook of je dit ook vroeger voor had en indien niet is er iets in huis veranderd, zoals isolatie van muren of ander behang die wifi-frequenties op 5Ghz kunnen beïnvloeden enz….

@DaisyS , hi Daisy, ik kan de booster verplaatsen maar hoe kan ik dan twee kabels van de toestellen die met de tv zijn verbonden aansluiten?

Reputatie 5
Badge +4

@Sonneville Wat Martin zegt klopt. Als link quality rood blijft branden wilt dat zeggen dat je wifi booster niet optimaal geplaatst is. Door je wifi booster te verplaatsen kan je de juiste positie vinden voor het beste bereik.

maar als hij dicht staat bij de bbox krijg je geen link quality rood of heb je niet lang genoeg gewacht terwijl de booster bij de bbox staat.

wifi laptop zit op 2.4, booster op 5, ondertussen booster gereset maar probleem blijft bestaan, link quality blijft rood

 

Dan staat je booster waarschijnlijk wat te ver en is de wifi ontvangst op het randje mss de positie van je bbox en/of van je booster wat veranderen van positie

en anders toch eens proberen van de bbox te resetten, je weet maar nooit dat het iets helpt

@Martin alles in dezelfde ruimte geplaatst, link quality is dan groen

 

heb je de booster in de zelfde ruimte gezet als de bbox als je die booster gereset en gesynchroniseerd hebt met de bbox en komt de Link Quality dan ook rood terwijl die bij de bbox staat?

Je Wi-Fi Booster resetten & synchroniseren | Proximus

Indien wel dan de bbox ook eens resetten.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Na de bbox gereset te hebben kan het nodig zijn da je de booster terug reset en synchroniseerd om zeker te zijn.

Reageer