Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 93 reacties
  • 8927 Bekeken


Toon eerste bericht

93 reacties

Dat vraag ik mij al gans de tijd af, want uit wat @lievedevosskynetbe gezegd heeft “ De aansluiting werd van de woonkamer naar de berging verplaatst

Daaruit vermoed ik dat de koperlijn tot in de woonkamer kwam, dus begrijp ik ook totaal niet waarom deze buis waar het koper in loopt niet gebruikt werd om de apparaten in de woonkamer te kunnen laten staan?

Reputatie 7
Badge +4

@Michael V  of @ Proximus moderator zou het niet aangewezen zijn het probleem van @lievedevosskynetbe eventueel via een technieker ter plaatse te laten verhelpen

de telefoon in de berging….???

een installatie als ok achterlaten als “goed/ok” met een Booster link quality “rood” ???

indien het een fiberaansluiting (koper → glasvezel?) kan mogelijks het probleem uit de wereld geholpen worden door bv. enkel de fibermodem in de berging te laten en de internetbox (samen met de telefoon en de TVbox) elders te plaatsen ( woonruimte?)

 

mocht dit niet mogelijk zijn, lijkt het opportuun dat de auteur beroep doet op een (goede) elektricien  (plaatsing van ethernet/utpkabel)

 

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe  Is er een mogelijkheid om de booster met een kabel aan de modem te verbinden? Dit gaat er voor zorgen dat uw wifi kwaliteit en snelheid verbeterd en ook je tv gaat beter werken wegens deze met kabel verbonden is dan.

 

Ik heb mijn nieuwe factuur ontvangen en ik ben daar niet mee akkoord. De kwaliteit van zowel tv ontvangst als internet is danig naar beneden. De oude contactdoos werd uit de muur getrokken waardoor er een gat zit van zo’n 6x6 en 5 cm diep. Mijn vaste lijn werd naar de berging verhuisd waardoor ik de telefoon niet meer hoor. De modem werd hoog in de berging opgehangen waar ik zonder trap niet bij kan en ook niet aan de knoppen kan of ze zelfs met trap kan zien. Hallo proximus?

 

Ik bedoel dat ik mij gisteren opnieuw in de jaren 70 waande. Het beeld was met momenten niet genietbaar.

Blijkbaar heb je  het nu over analoge TV ontvangst via een draaibare antenne en niet meer over TV kijken via de Proximus Decoder of begrijp ik het verkeerd?

Of bedoel je dat je zowel via Antenne ontvangst alsook via de Proximus decoder blokjes krijgt?

Beste moderator,

Het regende en waaide deze avond en even dacht ik om de antenne op het dak te draaien want het beeld op tv was nog geen sneeuw maar toch kleurige blokjes en aarzelend startend bij veranderen van zender. 

 

 

Alvast bedankt Martin.

Dit is inderdaad te laag en was ook te verwachten, dus we zullen verder moet afwachten wat een Proximus moderator verder zal voorstellen…

Moest je die speedtest via de bbox kunnen doen dan zou dit veel hoger moeten zijn.

Dag Martin,

Download: 15,72

Upload: 11,91

Als je met je laptop op wifi werkt via de booster is dit normaal dat het zal trager zijn, aangezien die booster slecht link kwaliteit aangeeft (=rood oplicht), als je een http://speedtest.net uitvoert op je laptop welke resultaten krijg je dan.

Dag Geert,

Het staat nog steeds op rood. Het beeld op tv valt soms in blokjes weg of hapert, stopt, maar mijn grootste ergernis is de traagheid van mijn laptop bij het laden van nieuwe pagina’s en beelden. Allesbehalve wat fiber had beloofd. Het is terug in de tijd.

Reputatie 7
Badge +3

@lievedevosskynetbe

ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality? 

Normaal moet dat een groene kleur hebben.

 

Geert

 

@GeertC    8 dagen geleden   wifi booster link quality blijft rood | Proximus Forum

Vandaag heeft proximus de fibre-aansluiting thuis geïnstalleerd. De aansluiting werd van de woonkamer naar de berging verplaatst. Het signaal is merkbaar zwakker op mijn pc en bij de booster aan de tv staat de knop Quality link constant op rood. Het beeld vervalt soms in blokjes of hapert. De technieker heeft trouwens meerdere keren de verbinding proberen maken, na x aantal pas gelukt. Als het beeld vandaag nog uitvalt, mag ik hem morgen bellen, maar wat als het volgende week gebeurt?

 

Reputatie 7
Badge +3

@lievedevosskynetbe 

ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality? 

Normaal moet dat een groene kleur hebben.

 

Geert

Zaterdag verhoogt proximus haar tarieven maar ipv meer snelheid is mijn internetverbinding veel trager, krijg ik gekapte beelden op tv, synchronisatie met geluid is niet correct, beeld valt in blokjes,… Ik ben helemaal niet tevreden met die fiber installatie. Heb sms gekregen met vraag of alles ok was, maar verder niets meer. Hallo proximus?

Nog te vermelden dat ik qua internet zo’n 15 jaar of meer terug gekatapulteerd lijk: laden van nieuwe pagina’s, afbeeldingen... 

Mijn booster staat zo’n 10-11 meter van de box, met een “dubbele” muur (hoek) ertussen. Bedankt alvast voor de uitleg. Ik wacht dus best nog even op Michael.

Inderdaad er kan met twee boosters gewerkt worden in cascade. 

Staat je booster mss dan ver van de internet box (bbox) en/of komen er veel muren tussen.

Maar volgens Michael V komen ze dit in orde brengen als het niet in orde is.

@Pro⌘imus-Forummedewerkers

Kan er bij de bevoegde dienst eens aangekaart worden dat de beschrijving voor installatie van wifi boosters voor cascade- en sterschakeling niet meer beschreven wordt en niet meer te vinden is!

NB: zoals bv al beschreven op het forum voor wifi booster V1:

@Dirk_089  Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.

Cascade-verbinding.

  1. Modem heropstarten door knop  on-of 10 sec. uit te zetten.
  2. De 2 boosters resetten. Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus 
  3. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.Wi-Fi Booster reset
  4. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  5. Koppel je Wi-Fi Booster los.
  6. Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren .

  7.  Eén booster synchroniseren met modem.
  8. De 2 boosters met elkaar  synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte  waar geen signaal van de modem aanwezig is.
  9. De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
  10. De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie

 

Cascade-installatie

Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.

Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.

 

Bedankt Martin, maar ik heb geen utp kabel van zo’n 10 m. Ik heb de booster al zo dicht mogelijk gehouden maar die zit natuurlijk vast aan de tv-box die aan de tv hangt. Ik had iets gelezen van een tweede booster misschien?

Dat zou je direct zelf kunnen controleren indien je in het bezit zou zijn van een lange utp netwerkkabel zodat je de decoder hiermee direct aan de bbox kunt verbinden.

Het is juist omdat die te ver staat dat je af en toe kunt problemen krijgen, heb je geen mogelijkheid om de booster wat dichter te plaatsen richting bbox, om te zien of het rood verdwijnt?

Dag Michael,

Ik was vandaag overdag niet thuis dus kon ik hem niet bellen om langs te komen. Hij zei gisteren wel dat de knop op rood staat omdat de booster veraf staat, maar in principe geen kwaad kan. I

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe Onze techniekers doen altijd een opvolging. Als er dan nog iets mis is komen ze dit alsnog in orde brengen. 

@lievedevosskynetbe In afwachting van een reactie van een PX medewerker/moderator:

Als de Quality link constant rood staat dan is er sowieso iets niet in orde, dus zou ik hem zeker bellen want in die toestand ga je regelmatig blokjes of haperend beeld krijgen.

→ Betekenis Lampjes op je wifi booster | Proximus

 

Vandaag heeft proximus de fibre-aansluiting thuis geïnstalleerd. De aansluiting werd van de woonkamer naar de berging verplaatst. Het signaal is merkbaar zwakker op mijn pc en bij de booster aan de tv staat de knop Quality link constant op rood. Het beeld vervalt soms in blokjes of hapert. De technieker heeft trouwens meerdere keren de verbinding proberen maken, na x aantal pas gelukt. Als het beeld vandaag nog uitvalt, mag ik hem morgen bellen, maar wat als het volgende week gebeurt?

Reputatie 7
Badge +4

@Dave666 Het signaal op 2.4GHz is inderdaad niet optimaal. Ik heb van hieruit een wijziging gedaan op je modem. Kan je eens testen of het daarmee iets beter is ? 

Hier vind je ook meer tips om je wifi te verbeteren. Ook de tips van Martin zijn zeker handig om na te kijken. 

Reageer