Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...
wifi booster link quality blijft rood
De beste oplossing is hoe dan ook (zelf al kan je de modem/bbox in de woonkamer zetten) van zowel de decoder als de wifi booster met utp kabel te verbinden aan de modem/bbox.
Bedankt Martin, hopelijk heb ik je hier niet meer nodig, maar wel interessante lectuur. Dikke merci.
ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality?
Normaal moet dat een groene kleur hebben.
Geert
Ter info: De bbox is de voorlaatste foto
Ik denk dat ze met haar uitleg bedoelt dat het lichtje van wifi niet zichtbaar is op de foto maar in werkelijkheid wel brandt.
Ik bedoel dat ik mij gisteren opnieuw in de jaren 70 waande. Het beeld was met momenten niet genietbaar.
ok bedankt.
heb je de booster in de zelfde ruimte gezet als de bbox als je die booster gereset en gesynchroniseerd hebt met de bbox en komt de Link Quality dan ook rood terwijl die bij de bbox staat?
Je Wi-Fi Booster resetten & synchroniseren | Proximus
Indien wel dan de bbox ook eens resetten.
bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
Na de bbox gereset te hebben kan het nodig zijn da je de booster terug reset en synchroniseerd om zeker te zijn.
Dan staat je booster waarschijnlijk wat te ver en is de wifi ontvangst op het randje mss de positie van je bbox en/of van je booster wat veranderen van positie
en anders toch eens proberen van de bbox te resetten, je weet maar nooit dat het iets helpt
maar als hij dicht staat bij de bbox krijg je geen link quality rood of heb je niet lang genoeg gewacht terwijl de booster bij de bbox staat.
Volgens de technieker moet ik maar een utp kabel laten leggen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die problemen heeft met de aansluiting, zo groot is het appartement nu ook niet. Hoeveel moet dat nog kosten? Proximus komt haar beloftes niet na.
Wordt opgevolgd 🙂.
De vraag is natuurlijk ook of je dit ook vroeger voor had en indien niet is er iets in huis veranderd, zoals isolatie van muren of ander behang die wifi-frequenties op 5Ghz kunnen beïnvloeden enz….
Dit moet ik verder overlaten aan een Proximus forummedewerker, die je wel zal verder helpen van zodra hier de draad opgenomen wordt door iemand van hen.
NB: Waarschijnlijk zal dit Joel M van proximus zijn aangezien die daarnet nog op het forum gereageerd heeft.
@moderator
De eerste technieker die de aansluiting gedaan heeft antwoordde op mijn opmerking over afstand modem / berging booster tv dat de uitrustingen van proximus dat aankunnen.
De tweede (en vandaag zelfde derde) antwoordt dat de afstand te groot is (zo’n 11 m.). Cascade kan ook niet want zogezegd zelfde ruimte.
PLC pinkte rood door oude elektrische (maar gekeurde) bedrading. De booster werd weer aangesloten op de wifi modem en PLC nog enkel voor laptop.
Hier vind je ook meer tips om je wifi te verbeteren. Ook de tips van Martin zijn zeker handig om na te kijken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.