Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 93 reacties
  • 9062 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...


93 reacties

Reputatie 1

@GeertC Goedemorgen Geert, jullie hebben een technieker gestuurd die zijn vak kent (Jonas), dank hiervoor. Blijkbaar ontbrak er een kabel wat de vorige technieker niet eens heeft gemerkt, het blijft een vreemde situatie. Vandaag thuis aan het werk en momenteel loopt alles zeer vlotjes. Proficiat en een dikke merci aan Jonas, fijn weekend. Mvg Caroline

Reputatie 7
Badge +5

@lievedevosskynetbe Er is een afspraak ingeboekt op maandag 17/07 tussen 12.30 en 17.00 met als nota dat het enkel kan voor 16.00.

De beste oplossing is hoe dan ook (zelf al kan je de modem/bbox in de woonkamer zetten) van zowel de decoder als de wifi booster met utp kabel te verbinden aan de modem/bbox.

Bedankt Martin, hopelijk heb ik je hier niet meer nodig, maar wel interessante lectuur. Dikke merci.

Reputatie 7
Badge +3

@lievedevosskynetbe 

ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality? 

Normaal moet dat een groene kleur hebben.

 

Geert

Reputatie 1

@Martin  toch een hele dikke merci voor je hulp, fijn weekend

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Kan je je forumprofiel vervolledigen? Dan kan ik verdere acties ondernemen.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info: De bbox is de voorlaatste foto

Ik denk dat ze met haar uitleg bedoelt dat het lichtje van wifi niet zichtbaar is op de foto maar in werkelijkheid wel brandt. 

Ik bedoel dat ik mij gisteren opnieuw in de jaren 70 waande. Het beeld was met momenten niet genietbaar.

ok bedankt.

heb je de booster in de zelfde ruimte gezet als de bbox als je die booster gereset en gesynchroniseerd hebt met de bbox en komt de Link Quality dan ook rood terwijl die bij de bbox staat?

Je Wi-Fi Booster resetten & synchroniseren | Proximus

Indien wel dan de bbox ook eens resetten.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Na de bbox gereset te hebben kan het nodig zijn da je de booster terug reset en synchroniseerd om zeker te zijn.

Reputatie 1

@Martin alles in dezelfde ruimte geplaatst, link quality is dan groen

 

Dan staat je booster waarschijnlijk wat te ver en is de wifi ontvangst op het randje mss de positie van je bbox en/of van je booster wat veranderen van positie

en anders toch eens proberen van de bbox te resetten, je weet maar nooit dat het iets helpt

maar als hij dicht staat bij de bbox krijg je geen link quality rood of heb je niet lang genoeg gewacht terwijl de booster bij de bbox staat.

Reputatie 1

@HadewychT sms hiervoor ontvangen, past perfect voor mij. Hartelijk dank, hopelijk zal het probleem opgelost geraken.

Reputatie 5
Badge +2

@lievedevosskynetbe Onze techniekers doen altijd een opvolging. Als er dan nog iets mis is komen ze dit alsnog in orde brengen. 

Volgens de technieker moet ik maar een utp kabel laten leggen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die problemen heeft met de aansluiting, zo groot is het appartement nu ook niet. Hoeveel moet dat nog kosten? Proximus komt haar beloftes niet na. 

 

Reputatie 1

@HadewychT , hallo, Eldrick is langsgeweest en op zijn aanraden hebben we een ethernet switch aangekocht maar spijtig genoeg lukt het ons langs geen kanten om deze deftig aan te sluiten. Zou hij soms toevallig vandaag of morgen in de regio Oostkamp zijn? We hebben helemaal geen tv meer, internet gelukkig nog wel een beetje maar geen goede verbinding niettegenstaande we de wifi extender (80€) hebben aangekocht. Mvg Caroline

Wordt opgevolgd 🙂.

Reputatie 1

@DaisyS , hi Daisy, ik kan de booster verplaatsen maar hoe kan ik dan twee kabels van de toestellen die met de tv zijn verbonden aansluiten?

De vraag is natuurlijk ook of je dit ook vroeger voor had en indien niet is er iets in huis veranderd, zoals isolatie van muren of ander behang die wifi-frequenties op 5Ghz kunnen beïnvloeden enz….

Reputatie 1

@Martin Ik heb net, omwille van home office, een kamer als kantoor ingericht maar er werd niets veranderd zoals isolatie van muren of ander behang. Om een sterker signaal te hebben op de 1ste verdieping heb ik de booster aangeschaft maar het wil dus maar niet werken. Is het mogelijk om een technieker te laten langskomen aub? 

Dit moet ik verder overlaten aan een Proximus forummedewerker, die je wel zal verder helpen van zodra hier de draad opgenomen wordt door iemand van hen.
NB: Waarschijnlijk zal dit  Joel M van proximus zijn aangezien die daarnet nog op het forum  gereageerd heeft.

@moderator

De eerste technieker die de aansluiting gedaan heeft antwoordde op mijn opmerking over afstand modem / berging booster tv dat de uitrustingen van proximus dat aankunnen. 

De tweede (en vandaag zelfde derde) antwoordt dat de afstand te groot is (zo’n 11 m.). Cascade kan ook niet want zogezegd zelfde ruimte.

PLC pinkte rood door oude elektrische (maar gekeurde) bedrading. De booster werd weer aangesloten op de wifi modem en PLC nog enkel voor laptop.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Dave666 Het signaal op 2.4GHz is inderdaad niet optimaal. Ik heb van hieruit een wijziging gedaan op je modem. Kan je eens testen of het daarmee iets beter is ? 

Hier vind je ook meer tips om je wifi te verbeteren. Ook de tips van Martin zijn zeker handig om na te kijken. 

Reageer