Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...
Inderdaad er kan met twee boosters gewerkt worden in cascade.
Staat je booster mss dan ver van de internet box (bbox) en/of komen er veel muren tussen.
Maar volgens Michael V komen ze dit in orde brengen als het niet in orde is.
@Pro⌘imus-Forummedewerkers
Kan er bij de bevoegde dienst eens aangekaart worden dat de beschrijving voor installatie van wifi boosters voor cascade- en sterschakeling niet meer beschreven wordt en niet meer te vinden is!
NB: zoals bv al beschreven op het forum voor wifi booster V1:
Cascade-verbinding.
- Modem heropstarten door knop on-of 10 sec. uit te zetten.
- De 2 boosters resetten. Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus
- Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
- Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
- Koppel je Wi-Fi Booster los.
-
Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren .
- Eén booster synchroniseren met modem.
- De 2 boosters met elkaar synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte waar geen signaal van de modem aanwezig is.
- De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
- De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie
Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.
Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.
Mijn booster staat zo’n 10-11 meter van de box, met een “dubbele” muur (hoek) ertussen. Bedankt alvast voor de uitleg. Ik wacht dus best nog even op Michael.
Nog te vermelden dat ik qua internet zo’n 15 jaar of meer terug gekatapulteerd lijk: laden van nieuwe pagina’s, afbeeldingen...
Zaterdag verhoogt proximus haar tarieven maar ipv meer snelheid is mijn internetverbinding veel trager, krijg ik gekapte beelden op tv, synchronisatie met geluid is niet correct, beeld valt in blokjes,… Ik ben helemaal niet tevreden met die fiber installatie. Heb sms gekregen met vraag of alles ok was, maar verder niets meer. Hallo proximus?
ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality?
Normaal moet dat een groene kleur hebben.
Geert
ik heb je aansluiting eens uitgemeten en zie dat je decoder (toestel dat met de tv aangesloten is) verbonden is met een WiFi booster. Welke kleur heeft het lampje van link quality?
Normaal moet dat een groene kleur hebben.
Geert
Vandaag heeft proximus de fibre-aansluiting thuis geïnstalleerd. De aansluiting werd van de woonkamer naar de berging verplaatst. Het signaal is merkbaar zwakker op mijn pc en bij de booster aan de tv staat de knop Quality link constant op rood. Het beeld vervalt soms in blokjes of hapert. De technieker heeft trouwens meerdere keren de verbinding proberen maken, na x aantal pas gelukt. Als het beeld vandaag nog uitvalt, mag ik hem morgen bellen, maar wat als het volgende week gebeurt?
Dag Geert,
Het staat nog steeds op rood. Het beeld op tv valt soms in blokjes weg of hapert, stopt, maar mijn grootste ergernis is de traagheid van mijn laptop bij het laden van nieuwe pagina’s en beelden. Allesbehalve wat fiber had beloofd. Het is terug in de tijd.
Als je met je laptop op wifi werkt via de booster is dit normaal dat het zal trager zijn, aangezien die booster slecht link kwaliteit aangeeft (=rood oplicht), als je een http://speedtest.net uitvoert op je laptop welke resultaten krijg je dan.
Dag Martin,
Download: 15,72
Upload: 11,91
Dit is inderdaad te laag en was ook te verwachten, dus we zullen verder moet afwachten wat een Proximus moderator verder zal voorstellen…
Moest je die speedtest via de bbox kunnen doen dan zou dit veel hoger moeten zijn.
Alvast bedankt Martin.
Beste moderator,
Het regende en waaide deze avond en even dacht ik om de antenne op het dak te draaien want het beeld op tv was nog geen sneeuw maar toch kleurige blokjes en aarzelend startend bij veranderen van zender.
Blijkbaar heb je het nu over analoge TV ontvangst via een draaibare antenne en niet meer over TV kijken via de Proximus Decoder of begrijp ik het verkeerd?
Of bedoel je dat je zowel via Antenne ontvangst alsook via de Proximus decoder blokjes krijgt?
Ik bedoel dat ik mij gisteren opnieuw in de jaren 70 waande. Het beeld was met momenten niet genietbaar.
Ik heb mijn nieuwe factuur ontvangen en ik ben daar niet mee akkoord. De kwaliteit van zowel tv ontvangst als internet is danig naar beneden. De oude contactdoos werd uit de muur getrokken waardoor er een gat zit van zo’n 6x6 en 5 cm diep. Mijn vaste lijn werd naar de berging verhuisd waardoor ik de telefoon niet meer hoor. De modem werd hoog in de berging opgehangen waar ik zonder trap niet bij kan en ook niet aan de knoppen kan of ze zelfs met trap kan zien. Hallo proximus?
de telefoon in de berging….???
een installatie als ok achterlaten als “goed/ok” met een Booster link quality “rood” ???
indien het een fiberaansluiting (koper → glasvezel?) kan mogelijks het probleem uit de wereld geholpen worden door bv. enkel de fibermodem in de berging te laten en de internetbox (samen met de telefoon en de TVbox) elders te plaatsen ( woonruimte?)
mocht dit niet mogelijk zijn, lijkt het opportuun dat de auteur beroep doet op een (goede) elektricien (plaatsing van ethernet/utpkabel)
Dat vraag ik mij al gans de tijd af, want uit wat
Daaruit vermoed ik dat de koperlijn tot in de woonkamer kwam, dus begrijp ik ook totaal niet waarom deze buis waar het koper in loopt niet gebruikt werd om de apparaten in de woonkamer te kunnen laten staan?
Vandaag dan maar naar 0800 22 800 gebeld en daar een geduldige technische medewerker aan de lijn gehad. Hij heeft meerdere keren de lijn uitgetest maar omdat ik niet aan de wps knop van de modem kan en dus niet kon herstarten en uittesten heeft hij een afspraak geregeld voor maandagnamiddag. Inmiddels hulp gekregen voor wps knop in te drukken, link quality even in het groen maar opnieuw rood.
@Michael, de technieker van de fiber heeft de contactdoos uit de muur in mijn inkomhal gehaald omdat hij de aansluiting in het gebouw zocht. Pas daarna vroeg hij of er een gemeenschappelijke schacht was waar de kabels door konden. Die komt uit in de berging, waar de cv en de waterleiding liggen. De bekabeling in mijn appartement heeft hij verwijderd omdat die niet meer nodig zou zijn en de nieuwe installatie de afstand zonder problemen aankan...
Proximus is langs geweest en geen cascade verbinding met boosters maar 2 PLC adapters. Kost me bovenop het verhoogde fiber tarief nog zo’n 80 euro. Wat blijft er over van die supersnelle fiber belofte? Het is een oude elektrische installatie, stopcontact aan booster niet geaard. Samen met de technieker opnieuw blokjes op tv gezien maar die schreef het toe aan een configuratiefout van de lijn en hij zou de nodige mensen bij proximus zelf contacteren. Snelheid laptop wel weer zoals voor de fiber installatie. Contactdoos terug geplaatst maar modem hangt nog even hoog. Ook geen oplossing voor de vaste lijn.
Voice over IP, betekent dit dat ik geen analoge lijn meer heb want dat is toch de enige reden waarom ik die wou behouden (gisteren een nieuw toestel bij proximus besteld met luider belsignaal) en daarnet bericht van Bpost dat ik het morgen kan ophalen. Tijdens corona (thuiswerk) heb ik jullie met die analoge lijn kunnen contacteren omdat er geen netwerkverbinding meer was. Als het netwerk uitvalt hoe contacteer je nog de hulpdiensten? Graag een duidelijk antwoord, want dan hoef ik dat toestel niet en zeker niet die “vaste” lijn.
En vandaag weer enige vertraging op het tv-scherm.
NB: je kan evenzeer pech hebben met een gewone vaste lijn dat ze juist niet werkt op het moment dat je dringende hulp nodig hebt. Akkoord de kans is klein, maar is wel bestaande!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.