Ik heb meerdere keren geprobeerd alles opnieuw te installeren maar het lichtje link quality blijft op rood staan. Mijn laptop valt dagelijks wel enkele keren zonder internet, door de slechte werking van de booster is het onmogelijk om deftige conference calls te doen, beeld blokkeert, geluid stopt...
Ik kan een nieuwe afspraak voor je boeken, maar afhankelijk van wat de oorzaak is dat het niet meer werkt, kan dit misschien wel eeen betalende interventie worden. Vandaar dat ik eerst zou willen proberen of we het via deze weg op te lossen. Je kan ons eventueel ook bellen op 080022700 om het zo met wat meer begeleiding op te lossen. Hieronder alvast enkele links met info die je hierbij kunnen helpen.
Deze ochtend heb ik al minstens 4 keer geen wifi gehad, verschrikkelijk als je van thuis uit moet werken.
Ter info: De bbox is de voorlaatste foto
Het rode lichtje op de booster wijst erop dat hij niet op een goede manier kan communiceren met de B-box. Het kan vaak helpen om hem wat te verplaatsen. Je kan ook via onze home optimizer testen wat de beste plaats is om hem te installeren.
Weet je hoe je PC via Wifi verbindt ? Zit je in de buurt van je modem, of toch via PLC of booster ?
Op deze foto staat je decoder niet aan (rode lichtje). Als hij aan staat zouden er 2 witte lichtjes moeten branden. De foutmelding ivm HDMI wijst op een probleem in de verbinding tussen je TV en Android Box. Is de oorspronkelijke HDMI-kabel gebruikt om hem aan te sluiten ? Kan je de aansluiting nog eens nakijken in je Android Box en in je TV ? Kan je op je TV eventueel een andere HDMI-poort proberen?
Kan je iets met de tips die ik je hierboven al had doorgestuurd, of heb je toch liever een technieker ter plaatse ?
Ter info: De bbox is de voorlaatste foto
Ik denk dat ze met haar uitleg bedoelt dat het lichtje van wifi niet zichtbaar is op de foto maar in werkelijkheid wel brandt.
Ik heb een afspraak geboekt, maar heb geen plaats meer op vrijdag en zaterdag. Enkel morgen of volgende week. Vermits je aangaf morgen niet thuis te zijn, heb ik ze geboekt op maandagvoormiddag. Als dat niet past kan je het aanpassen via My Proximus of telefonisch melden via 080022700
mijn collega heeft de switch aangesloten, klopt het dat alles nu werkt?
Geert
Veel plezier met je wifi vanaf nu
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan mijn booster niet dichterbij zetten... De router staat in de kamer recht onder de booster. Ik had een powerline gevraagd maar dat hebben ze niet meer zeiden ze....? Bij Telenet had ik gewoon powerline over het stopcontact zonder problemen. Misschien maar gewoon terug overschakelen
Proximus is al een tijd gestopt met powerlines.
Staat het lampje link quality rood en de booster herstarten helpt dat?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_led_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/tv-problemen/lampjes-op-je-proximus-toestellen.html
Of de booster resetten helpt dit ook niet?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-wi-fi-booster-resetten.html
Hier vind je ook meer tips om je wifi te verbeteren. Ook de tips van Martin zijn zeker handig om na te kijken.
Vandaag heeft proximus de fibre-aansluiting thuis geïnstalleerd. De aansluiting werd van de woonkamer naar de berging verplaatst. Het signaal is merkbaar zwakker op mijn pc en bij de booster aan de tv staat de knop Quality link constant op rood. Het beeld vervalt soms in blokjes of hapert. De technieker heeft trouwens meerdere keren de verbinding proberen maken, na x aantal pas gelukt. Als het beeld vandaag nog uitvalt, mag ik hem morgen bellen, maar wat als het volgende week gebeurt?
Als de Quality link constant rood staat dan is er sowieso iets niet in orde, dus zou ik hem zeker bellen want in die toestand ga je regelmatig blokjes of haperend beeld krijgen.
→ Betekenis Lampjes op je wifi booster | Proximus
Dag Michael,
Ik was vandaag overdag niet thuis dus kon ik hem niet bellen om langs te komen. Hij zei gisteren wel dat de knop op rood staat omdat de booster veraf staat, maar in principe geen kwaad kan. I
Dat zou je direct zelf kunnen controleren indien je in het bezit zou zijn van een lange utp netwerkkabel zodat je de decoder hiermee direct aan de bbox kunt verbinden.
Het is juist omdat die te ver staat dat je af en toe kunt problemen krijgen, heb je geen mogelijkheid om de booster wat dichter te plaatsen richting bbox, om te zien of het rood verdwijnt?
Bedankt Martin, maar ik heb geen utp kabel van zo’n 10 m. Ik heb de booster al zo dicht mogelijk gehouden maar die zit natuurlijk vast aan de tv-box die aan de tv hangt. Ik had iets gelezen van een tweede booster misschien?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.