Vraag

wifi booster link quality blijft rood

  • 29 September 2021
  • 41 reacties
  • 358 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Ik zie dat de storing wel toegekend is aan een techieker. Ik heb hem gecontacteerd, maar kan hem niet bereiken. Volgens mijn gegevens zou hij u wel bij u ter plaatse moeten zijn. waarschijnlijk is één van zijn interventies in de voormiddag wat uitgelopen. 

@HadewychT , hallo, Eldrick is langsgeweest en op zijn aanraden hebben we een ethernet switch aangekocht maar spijtig genoeg lukt het ons langs geen kanten om deze deftig aan te sluiten. Zou hij soms toevallig vandaag of morgen in de regio Oostkamp zijn? We hebben helemaal geen tv meer, internet gelukkig nog wel een beetje maar geen goede verbinding niettegenstaande we de wifi extender (80€) hebben aangekocht. Mvg Caroline

@DaisyS hallo Daisy, kan de technieker nog eens langskomen aub, er blijft een probleem bestaan. Dit wordt nu echt wel heel dringend. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Ik zie dat de technieker je booster vervangen heeft door een PLC-systeem. Welke lichtjes branden daar nog op ? Welke melding krijg je op je TV ? Hoe heb je die switch proberen aan te sluiten ? 

Ik kan een nieuwe afspraak voor je boeken, maar afhankelijk van wat de oorzaak is dat het niet meer werkt, kan dit misschien wel eeen betalende interventie worden. Vandaar dat ik eerst zou willen proberen of we het via deze weg op te lossen. Je kan ons eventueel ook bellen op 080022700 om het zo met wat meer begeleiding op te lossen. Hieronder alvast enkele links met info die je hierbij kunnen helpen. 

Een probleem met PLC

Een probleem met TV

Privérouter aansluiten

@HadewychT Dank voor uw reactie. In bijlage enkele foto’s van de toestellen. Van de b-box (niet op de foto te zien) brandt het gans linkse lichtje, van de rij rechts flikkert het linkse lichtje. De tv werkt niet meer, HDMI onbekend. Ik heb de technieker gevraagd om een (proximus)switch te installeren maar hij had er geen bij zich en raadde me aan om die in eender welke winkel te kopen (???) De wifi booster heeft hij laten staan, is dit wel nodig? Hier betalen we toch ook voor?

Deze ochtend heb ik al minstens 4 keer geen wifi gehad, verschrikkelijk als je van thuis uit moet werken. 

 

Ter info: De bbox is de voorlaatste foto

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville De foto’s geven een duidelijk beeld van de lichtjes op de toestellen, maar het blijft moeilijk om zo een duidelijk beeld te vormen van je installatie.

Het rode lichtje op de booster wijst erop dat hij niet op een goede manier kan communiceren met de B-box. Het kan vaak helpen om hem wat te verplaatsen. Je kan ook via onze home optimizer testen wat de beste plaats is om hem te installeren. 

Weet je hoe je PC via Wifi verbindt ? Zit je in de buurt van je modem, of toch via PLC of booster ? 

Op deze foto staat je decoder niet op (rode lichtje). Als hij op staat zouden er 2 witte lichtjes moeten branden. De foutmelding ivm HDMI wijst op een probleem in de verbinding tussen je TV en Android Box. Is de oorspronkelijke HDMI-kabel gebruikt om hem aan te sluiten ? Kan je de aansluiting nog eens nakijken in je Android Box en in je TV ? Kan je op je TV eventueel een andere HDMI-poort proberen? 

Kan je iets met de tips die ik je hierboven al had doorgestuurd, of heb je toch liever  een technieker ter plaatse ? 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info: De bbox is de voorlaatste foto

Ik denk dat ze met haar uitleg bedoelt dat het lichtje van wifi niet zichtbaar is op de foto maar in werkelijkheid wel brandt. 

@HadewychT heel hartelijk dank voor al uw tips maar ik heb hier echt de tijd niet voor. Stuur maar een technieker, finaal kreeg die toch de opdracht om alles in orde te brengen wat dus niet is gelukt. Ik ga ervan uit dat ik hiervoor geen factuur voorgeschoteld daar de technieker de installatie niet tot een goed einde heeft kunnen brengen. Donderdag 14 oktober ben ik op kantoor in Gent, Vrijdag 15 oktober in de voormiddag lukt me wel. Graag bevestiging. Mvg Caroline

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb een afspraak geboekt, maar heb geen plaats meer op vrijdag en zaterdag. Enkel morgen of volgende week. Vermits je aangeaf morgen niet thuis te zijn, heb ik ze geboekt op maangavoormiddag. Als dat niet past kan je het aanpassen via My Proximus of telefonisch melden via 080022700

@HadewychT plaats aub op morgen er zal iemand aanwezig zijn. maandag en dinsdag ben ik niet thuis. Via telefoon kan ik niemand bereiken en in mijn app staat geen enkele afspraak gemeld? Graag bevestiging voor morgen, indien mogelijk bij voorkeur in de voormiddag. Hopelijk zal het probleem opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville ik heb het op morgen tussen 8 en 12 geboekt 

@HadewychT super, dank je wel. SMS hierover ondertussen ontvangen. Mocht de technieker vragen hebben ben ik wel op mijn gsm te bereiken. Fijne avond.

Reputatie 7
Badge +3

@Sonneville 

mijn collega heeft de switch aangesloten, klopt het dat alles nu werkt?

 

Geert

@GeertC Goedemorgen Geert, jullie hebben een technieker gestuurd die zijn vak kent (Jonas), dank hiervoor. Blijkbaar ontbrak er een kabel wat de vorige technieker niet eens heeft gemerkt, het blijft een vreemde situatie. Vandaag thuis aan het werk en momenteel loopt alles zeer vlotjes. Proficiat en een dikke merci aan Jonas, fijn weekend. Mvg Caroline

Reputatie 7
Badge +4

@Sonneville Fijn om die feedback te krijgen. Ik geef dit zeker door aan Jonas. 

Veel plezier met je wifi vanaf nu :slight_smile:

Reageer