We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?
we zijn ondertussen al bijna 2016 en nog steeds zitten wij op ADSL. Wanneer kunnen wij eindelijk omgeschakeld worden naar VDSL2? Het feit dat deze vraag de laatste jaren steeds minder opduikt op dit forum verontrust mij enorm gezien wij blijkbaar tot een marginale groep gebruikers gaan behoren waarvoor er geen VDSL2 wordt mogelijk gemaakt.
Jarenlang zie ik met lede ogen aan hoe bijna overal rondom VDSL2 wordt mogelijk gemaakt maar bij ons in de buurt blijft dat onmogelijk.
Ondertussen steken jullie wel onze ogen uit met de aangekondige 100/10 'snelheidsverhoging', Netflix en andere HD-content die voor ons gewoon ontoegankelijk blijkt..
Vandaag kunnen jullie ons 5,5Mbps download en 0,4Mbps aanbieden, dat betekent downloaden aan 700kb/sec en uploaden aan 40kb/sec. Wij kunnen 1 Tv aansluiten, HD kijken is niet mogelijk. Als wij Belgacom Tv kijken daalt de internetsnelheid naar het nulpunt.
Ik woon op 5 kilometer van centrum Ronse, je kan dat maar bezwaarlijk 'in the middle of nowhere' noemen. Er staan hier tientallen huizen in mijn straat.
Bovendien moeten wij evenveel betalen als klanten waarvoor jullie wel kiezen te investeren en VDSL2 beschikbaar te maken. Ik las net op www.proximus.be/tarieven dat het tarief voor mijn Comfort pack naar €63,95 wordt verhoogd maar geen paniek want daarvoor zou ik moeten terugkrijgen:
- Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
- Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden.
Wij kregen al het gevoel dat wij moeten betalen voor de investeringen bij een ander, dit wordt hierdoor alleen nog maar bevestigd. Wat zal onze snelheidswinst worden va 1 januari? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs of waar lees ik het verkeerd? Hoe kan je dat nu nog verklaren?
Een "kosten/baten" verdediging is allemaal wel mooi maar als je gewoon meer geld voor een 20x lagere snelheid begint te vragen gaat die vlieger ook niet meer op. Dan betalen zij met de lagere snelheden simpelweg voor de investeringen bij zij met de hogere snelheden, meer analyse is daar toch niet voor nodig. Zelfs tegenover jullie 'laagste' abonnement krijgen wij 10x lagere snelheden aangeboden!
Bovendien hebben wij hier geen enkele alternatieve internetoperator, dus aanraden om bij een ander te gaan is geen alternatief. We zijn al jarenlang klant maar toch blijkt dat ook van geen tel en worden de nodige investeringen niet gedaan. Ik ben een jonge vader met opgroeiende kinderen. Hoe moet ik hen gaan uitleggen dat we in 2016 in een modern West-Europees land bij de grootste operator die beweert een kwaliteitsvol netwerk te bezitten en voortdurend evolueert om ons de beste ervaring te kunnen bieden qua infrastructuur danig beperkt en in de steek gelaten worden?
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
Beste antwoord door TimWitt
Beste Proximus, Beste medewerkers en ‘long time’ bezoekers..
(
Met een bijna aan ongeloof grenzende blijdschap kan ik u melden dat wij, iets meer dan 7 jaar na het opstarten van dit topic, eindelijk beschikken over VDSL2 aan een meer dan behoorlijke snelheid.
Ondanks de voorafgaande jarenlange frustratie en periodes van boosheid, soms werkelijk tot treurnis toe, wil ik jullie daar toch nog uitdrukkelijk voor bedanken. Ik besef maar al te goed dat ons probleem geen eenvoudig op te lossen probleem betrof. Onderschat echter nooit de frustraties die een te langzame verbinding vandaag de dag opleveren, en dan spreek ik niet over de gevallen met ‘ik heb 374 Mbps en ik zou er 500 moeten hebben’. Als je sociaal en professioneel leven eronder beginnen te lijden, vormt dat weldegelijk een groot probleem. Dat was bij ons ook méér dan het geval.
Ik hoop dat jullie dit begrijpen en hier sommige reacties van mij persoonlijk ook vergeven. Mijn uiteindelijke doel was er enkel en alleen op gericht om een snellere verbinding te verkrijgen voor mijn gezin en buurt/regio. Want zij verdienen beter dan een ADSL verbinding, maakt niet uit of we 2015 of 2022 zijn.
Maar als het positief is, moet dat ook gezegd worden. De laatste weken ging het aardig vooruit en de technieker die nu laatst bij me thuis is geweest om ons naar 70 Mbps om te zetten was een vriendelijke en behulpzame man. Volgens hem kan de lijn in de nabije toekomst nog naar 100 Mpbs worden verhoogd, we worden stilaan verwend naar onze normen.. Finaal hebben we samen eens goed gelachen om de hele situatie.
Nogmaals dank, vooral aan één ieder die weet dat hij tot dit resultaat vandaag heeft bijgedragen. Jullie kunnen zich niet voorstellen hoe gelukkig wij hiermee zijn. En persoonlijk was dit voor mij een kopzorg die al veel te lang aansleepte maar die ik nu eindelijk ook los kan laten.
Dit topic mag dan ook worden afgesloten wegens ‘opgelost’, daar kan ik nu wel eerlijk in zijn. De kerstman is voor ons extra vroeg gekomen dit jaar, ik wens iedereen allerhartelijke feesten en een voorspoedig, succesvol en vooral gezond 2023!
Over en uit..
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.