Beantwoord

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht

113 reacties

Wij kunnen hier samen inderdaad heel veel tijd blijven insteken om alles uit te pluizen maar daar ben je bij manier van spreken vet mee als Proximus die het moet uitvoeren verstek laat.
Toch kan het zeker geen kwaad om bv bij de ombudsman en mss minister van telecom enz. om toch eens aan de boom te gaan schudden, je hebt er tenslotte niks bij te verliezen.
Reputatie 4
Badge
Martin, zoals ik bijna 4 jaar geleden hier al eens zei (in een van de eerste reacties op dit topic):
"Het lijkt hier wel alsof hoe ernstiger het probleem is dat beschreven wordt, hoe minder je echt geholpen wordt!"
De idioot die vindt dat hij de opgegeven 100Mbps niet haalt via zijn Wifi zal onmiddellijk gevat antwoord krijgen, maar iemand die - toch enigszins gegrond, ik denk dat we het daar ondertussen wel over eens kunnen zijn - over het gebrek aan infrastructuur begint te klagen, ho maar!! Daar hebben wij geen zicht op hoor, jongen! Dat blijkt een verre, bijna ontoegankelijke afdeling van Proximus te zijn en liefst zouden ze jou nog laten geloven dat de bevoegdheid daarvoor bij één of ander bedrijf in een land ver van hier ligt en "zij" daar niets over te zeggen hebben.. Ik stel hier vele duidelijke vragen die compleet onbeantwoord blijven als ik alles nog eens nalees:
- Waarom wordt er nu op de PROXIMUS-website vermeld dat "supersnel internet en HDTV" op mijn nummer niet zo lang meer zal duren?
=> Geen antwoord
- Jullie beweren jullie uiterste best te doen om ervoor te zorgen dat iedereen de hoogst mogelijke snelheid kan halen, maar dat 'helaas' niet alle factoren in jullie handen liggen: WELKE factoren liggen niet in jullie handen?
=> Geen antwoord
- Wanneer zal er bij ons verbeterde infrastructuur komen? (Dé uiteindelijke vraag waarmee dit topic 4 jaar geleden werd opgestart)
=> 4 jaar later nog geen antwoord
...
En ik kan zo nog even doorgaan, bij het opnieuw lezen van dit topic is het werkelijk degoutant hoeveel hier door Proximus-medewerkers telkens opnieuw naast de vraag wordt geantwoord.
Ja maar volgens mij krijgen de Proximus medewerkers geen exacte zoals je die wilt krijgen, want anders zouden ze die dan toch met heel veel plezier mededelen, nee?
Het probleem is dat je de vraag niet aan deze mensen rechtstreeks kunt stellen die er echt zelf mee bezig zijn en het kunnen weten.
Ik besef maar al te goed dat het frustrerend is om in al die tijd geen sluitende antwoorden te krijgen, maar je bent zeker niet alleen op het forum die met hun vragen op hun honger blijven zitten al is dat maar een povere troost!
Reputatie 4
Badge
Dan is het volgens mij de taak van een medewerker om ervoor te zorgen dat hij wel een exact antwoord krijgt op een duidelijke vraag. Ik denk eerder dat ze geen gemakkelijk antwoord krijgen of vinden en dat een beetje moeite dan gewoon te veel gevraagd is. Het is hun organisatie en niet de mijne, jij doet nu eveneens alsof "Proximus forum" en "Proximus infrastructuur" 2 verschillende bedrijven zijn en die 'schaapjes' die bij "Proximus forum" werken er nu eenmaal ook niet aan kunnen doen..
Erger is dan nog dat 'anderen' (Snor, M_016 en misschien jij ook) mij hierbij nog verder kunnen en willen helpen en gerichter kunnen antwoorden dan dat een Proximus medewerker dat wil en/of kan, begrijpen wie het kan..
Dat ik niet de enige ben die op zijn honger blijft zitten met zijn vraag dat kan best zijn, maar doen alsof iedereen hier belangrijke, fundamentele vragen of problemen heeft dat is er ook wel over. Problemen of vragen voor dummy's zal je mij inderdaad niet horen stellen want ik los zoveel als mogelijk zelf op en probeer mij eerst altijd zelf te informeren. Dit betreft echter een fundamenteel, ernstig en reeds lang aanslepend probleem dat ik nu eenmaal zelf spijtig genoeg niet kan oplossen. Ze zouden moeten staan springen, maar net op dit soort fundamentele vragen mag je blijkbaar geen antwoord verwachten dan?
ik kan mij moeilijk inbeelden dat er geen één van de Proximus medewerkers zou zijn die geen moeite wilt doen om verder meer details te kunnen geven op je vraag, (akkoord dat de ene medewerker de andere niet is en dit geldt uiteraard niet alleen voor Prox medewerkers alleen maar dit kom je overal tegen)
Ik weet zeker dat ze dit bij de bevoegde dienst opvragen maar ik weet natuurlijk niet welk antwoord ze dan terugkrijgen, in ieder geval niet hetgeen er altijd gevraagd en verwacht wordt, dit is wel heel duidelijk.
Enfin ik hoop dat je eender door wie uiteindelijk eens een doeltreffend antwoord op je vragen gaat krijgen.
Reputatie 4
Badge
Martin: 4 jaar, bijna 5000 keer bekeken en 105 reacties later dus heb ik alvast nog géén enkele medewerker gezien die echt de moeite deed om mij verder te helpen.. Hoeveel tientallen of honderden medewerkers zouden er ondertussen niet gepasseerd zijn? Laat dat even bezinken. Ook nu, bij het simpelweg navragen waarom er bij mijn Proximus-telefoonnummer op hun Proximus-site vermeld staat dat supersnel internet en HDTV niet lang meer zal duren, zijn al die volgens jou toch zó overijverige Proximus-medewerkers weer eens spoorloos verdwenen..?
Stop bovendien ook eens met te spreken van 'bevoegde diensten'. Dat is gewoon een woord dat als paraplu gebruikt wordt en werd uitgevonden door grote, logge en hoogst inefficiënte organisaties en overheden die zoals een kat in eigen nest hun jongen niet meer terugvinden maar dat hun klanten of burgers niet durven te vertellen om geen mal figuur te slaan.
Vergeef me, je bent wellicht een goede jongen maar ik vind bovenstaande reactie zeer naïef.
Reputatie 7
Badge +4
Tim, mijn excuses voor je lijdensweg om een duidelijk antwoord te krijgen. Ik heb nog eens aangedrongen op een antwoord op de mail van Samuel. Ik heb ook nog iemand anders hierover aangesproken. Hopelijk krijg ik snel een duidelijk antwoord. Ik hou je zeker op de hoogte.
Reputatie 4
Badge
@HadewychT: bedankt voor je reactie en ik blijf alvast hopen..!
En daarmee kan Hadewych ook bewijzen dat ik nog niet zo naief ben als je denkt 😉 en er toch nog altijd doorzetters bestaan zoals ik toch al zelf al dikwijls ervaren heb…..
ik ben even benieuwd als u wat voor antwoord hij zal krijgen van de specialisten ter zake.
Reputatie 7
Badge +4
@Tim, Ik heb antwoord, en een duidelijk... 🙂
Eind 2019 wordt er een ROP geplaatst. Begin 2020 zal je dus aan een deftige snelheid op VDSL2 kunnen surfen.
De melding dat het niet lang meer zal duren zal ook niet meer weergegeven worden vermits dat inderdaad enkel voor frustratie zorgt als het dan op zich laat wachten.
Je zegt ook dat de snelheid van je lijn nu zo hard schommelt. Dit zou ook niet mogen. Normaalgezien zou je met zo'n 4G-modem op ADSL toch wel ongeveer 20Mbps moeten halen. Als je wil kan ik eens een technieker sturen om na te kijken waar daar het probleem zit.
@Martin Het bewijs is geleverd (en het is 'zij' ipv 'hij') 😉
👍 Ik had het moeten weten dat de zij's het grootste doorzettingsvermogen hebben 😉 ☺
Reputatie 4
Badge
Hadewych, amai... dat maakt mijn weekend (en zelfs langer) goed! 🙂 Even bekomen..
Alvast SUPER bedankt voor het antwoord, dat inderdaad duidelijk is en zelfs onverhoopt veruit mijn verwachtingen overtreft!
Bij deze toch alvast mijn excuses aan jou, maar ik denk dat je de opgebouwde frustratie wel kan begrijpen.
Zeer tevreden nu, al moet ik nog altijd hopen dat de uitleg die je geeft zal kloppen maar daar ga ik toch van uit. Ik beloof je hierbij plechtig dat, vanaf als die ROP geplaatst is, ik eindelijk een Proximus-supporter word, wie had dat ooit durven dromen.. !?!

Ik weet van het vorige bezoek van de technieker dat de 4G ontvangst bij mij zeker niet optimaal is. Zoals ergens eerder vermeldt ligt mijn huis in een 'kom' en staan zowel BBox 3 als 4G modem op de benedenverdieping. Ik denk dat het daaraan zal liggen. Bij de eerste versie van de modem, waarop je externe antennes kon aansluiten, had ik die antennes naar buiten gebracht en was de ontvangst en stabiliteit uiteindelijk veel beter. Sinds die laatste versie (met inwendige antennes) is dat niet meer mogelijk of toch niet zo eenvoudig meer. Wat er ook van zij, met wat ik nu weet, kan ik er nog wel een jaar mee verder.

M E R C I! Je weet niet hoe blij je mij hebt gemaakt..
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan je frustratie inderdaad begrijpen. Heel fijn om je reactie te lezen. Die maakt ook mijn dag goed, daar doen we het voor, toch ? 🙂 Met dank ook aan de collega die me het antwoord bezorgde natuurlijk.
Ik duim met je mee dat er geen uitstel komt van het plaatsen van de rop. Nu kan het aftellen beginnen 😉

Reageer