Ik heb helemaal op random tijd plotseling geen internet voor 5 seconden. Ik vraag mij af of er een probleem is met het netwerk of dat het een ddos is. Ik heb geen kennis erover, gewoon mijn gedachten.
Ik heb dit probleem al 2 dagen en zou graag willen weten of ik zelf iets kan doen om het te verbeteren.
Wat ik ook raar vind is dat ik via Chrome niet kan inloggen op Proximus forum met MyProximus. Ik krijg dit met wit scherm: NET::ERR_SSL_OBSOLETE_VERSION
Mvg
Soort
Bladzijde 1 / 3
@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen.
@Soort Dat wijst dus inderdaad allemaal in de goeie richting maar, voor meer exacte datum van wanneer je kunt aangesloten worden, daarvoor zal je moeten wachten tot morgen als de proximus forummedewerkers u meer details kunnen verstrekken.
Ik zal beter wachten en eens horen of de forummedewerkers mij iets kunnen laten weten. Als dit niet mogelijk is zal ik wel gebruik maken van het webformulier. Dank u voor de uitgebreide informatie
@Soort woensdag 14/10 tussen 8-12u komt er iemand van ons langs.
@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen.
@HadewychT Beste, ik heb vanacht meerdere internet verbreking gehad en ik zag elke keer dat het dsl aan het knipperen was. Kan er een probleem zijn met de lijn? Deze keer waren het niet 5 second onderbreking maar langere.
Mvg
hi, ik zie sinds de 9de inderdaad iets meer verbrekingen en fouten op je lijn het lijkt me dus best om toch even iemand bij je langs te sturen hiervoor kan je me een aantal datums doorgeven waarop je beschikbaar bent ? dan doe ik het nodige
maandag komen de proximus forummedewerkers terug langs en kunnen dan bslissen of het nodig is van bvb een technicus langs te sturen.
@Martin Tot nu toe geen probleem gehad, het is al 3 dagen. Dus ik denk dat we dit kunnen afsluiten.
ik zit steeds op 5 GHz kanaal en op 4 meter van mijn modem die in het midden vd living staat op 1meter hoogte, verticaal zoals het ideaal hoort.
ik zal morgen eens testen via UTP kabel. Dat is idd nog enige optie die we moeten uittesten.
is die speedtest met een utp kabel verbonden gemeten
Ja het is met een utp kabel verbonden, getest via een pc. Is dit procedure dat u vraagt automatisch of word ik geholpen door een medewerker?
Edit: Sorry ik zag juist dat het automatisch is!
Het hangt ervan af hoe dit stopcontact is verbonden met het originele stopcontact van proximus. Het zou kunnen dat je daar enkel een telefoon op mag aansluiten en niet de modem, maar dat kunnen we niet uit de foto afleiden. Dit moet binnenin het stopcontact nagekeken worden. Ik denk dan ook dat we best eens iemand ter plaatse sturen voor nazicht.
@jonathandr
Dag Jonathan,
Ik ben deze 2 dagen niet beschikbaar: 13/10 en 20/10. Dus u kunt met gerust een dag kiezen.
@HadewychT
Hallo, 13/10 en 20/10 ben ik niet beschikbaar. Dus u kunt een dag uitkiezen.
FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:
Ikzelf niet, aangezien @HadewychT hier vanmorgen al postte dat er problemen waren met mijn lijn neem ik aan dat hij die test al voor mij heeft gedaan.
Zou je mij aanraden die test toch eens te doen?
Krijg je trouwens nadien de resultaten van die lijntest? Krijg je daarvan een verslagje per email ofzo? En kan die test een probleem ook fixen door na afloop iets automatisch te resetten?
Vermits er volg week toch een technieker langskomt wil ik er nu zelf niet onnodig aan prutsen :)
Heb je de automatische lijntest ook uitgevoerd
weet je ook wat je upload/download snelheid geeft bekabeld gemeten, die is dan goed waarschijnlijk.
Als je kunt ook altijd best wifi-5.0 gebruiken of heb je daar net de zelfde problemen mee.
ter info, dit is mijn resultaat met UTP kabel ipv wifi. Quasi identiek qua snelheid. Zal nu vandaag en morgen verder surfen via kabel om te zien of het internet nog steeds wegvalt.
ik heb die foto ook gezien maar mijn modem staat in een andere kamer dan de splitter dus die kan praktisch niet via die kabel verbonden worden.
volg week komt er een technieker. keep you posted.
beter een technieker laten komen want kan even goed in de ROP zitten wat ook wel af en toe het geval is.
je mag in ieder geval geen platte telefonie kabel hiervoor gebruiken zoals deze die ook gebruikt worden om een telefoon aan te sluiten.
Neen zeker niet heeft niets met die kabel te maken
Ik praat over de aansluitingskabel van het “2de stopcontact” met het “1e originele stopcontact nl. de NTP 2007 van Proximus zelf cfr uw 1e foto)
@Soort Glasvezel zal beschikbaar zijn vanaf juli 2021 op uw adres.
@M_016 je doet me twijfelen :)
Momenteel zit er een zwart kabeltje tussen de blauwe DSL poort in de modem en het stopcontact. Op die zwarte kabel staat geprint: ‘Besttel PVC cable RoHS compliant’.
Ik heb ook nog een andere kabeltje in de doos van mijn modem (nog nooit gebruikt) waarop ‘broad 26AWG 2W 60°C 150V 09.2017’ geprint staat.
Zie foto’s hieronder. Je gaat me toch niet vertellen dat al die jaren het foute kabeltje werd gebruikt? :)
Fyi
p.12 uw modem dient in principe verbonden te zijn op blauw contact “dsl” van NTP2007
@Soort Glasvezel zal beschikbaar zijn vanaf juli 2021 op uw adres.
Vrijdag 16/10 hebben ze buiten mijn straat een kabel getrokken. Heeft dit niets mee te maken met glasvezel (zwarte kabel)?
Je kunt altijd eens vragen aan de helpdesk op 080022800 om uw lijn na te kijken, zien of er onderbrekingen zijn. Eventueel kunnen ze vanuit helpdesk uw modem herstarten naar de begininstellingen. Eens alle stekkers bij u thuis goed aanduwen.
Waarom denk je aan een ddosaanval?
Ikzelf niet, aangezien @HadewychT hier vanmorgen al postte dat er problemen waren met mijn lijn neem ik aan dat hij die test al voor mij heeft gedaan.
Ik (zij, niet hij ) heb die test inderdaad al gedaan
De lijnsnelheid zal niet verhogen door die test vermits er fouten zitten op zijn lijn. De snelheid verhogen zou dan enkel voor een meer onstabiele verbinding zorgen.
@jvcb Je mag inderdaad wel proberen om het kabeltje met de blauwe aansluitingen te gebruiken tussen je B-box en het stopcontactje in de muur. Dit zou misschien al wel verbeteringen kunnen geven. Het zou kunnen dat de fouten veroorzaakt worden door een fout in het kabeltje dat je nu gebruikt. Als er geen verbetering is kijkt de technieker het volgende week sowieso verder na
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.