Vraag

Plotseling geen internet

  • 29 August 2020
  • 66 reacties
  • 1199 Bekeken

Beste,

Ik heb helemaal op random tijd plotseling geen internet voor 5 seconden. Ik vraag mij af of er een probleem is met het netwerk of dat het een ddos is. Ik heb geen kennis erover, gewoon mijn gedachten.

Ik heb dit probleem al 2 dagen en zou graag willen weten of ik zelf iets kan doen om het te verbeteren.

Wat ik ook raar vind is dat ik via Chrome niet kan inloggen op Proximus forum met MyProximus. Ik krijg dit met wit scherm: NET::ERR_SSL_OBSOLETE_VERSION

 

Mvg

Soort


66 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb niet onmiddellijk zicht op welke werken wanneer gebeuren. Dit kan zeker al een voorbereiding zijn op de uiteindelijke aansluiting van de glasvezel. De volledige aanleg voordat u kan aangesloten worden, duurt wel enkele maanden. Sowieso krijgt u nog informatie in de bus als u aangesloten kan worden op glasvezel. 

@Soort Glasvezel zal beschikbaar zijn vanaf juli 2021 op uw adres.

Vrijdag 16/10 hebben ze buiten mijn straat een kabel getrokken. Heeft dit niets mee te maken met glasvezel (zwarte kabel)?

Reputatie 7
Badge +4

@Soort Glasvezel zal beschikbaar zijn vanaf juli 2021 op uw adres.

@Soort Dat wijst dus inderdaad allemaal in de goeie richting maar, voor meer exacte datum van wanneer je kunt aangesloten worden, daarvoor zal je moeten wachten tot morgen als de proximus forummedewerkers u meer details kunnen verstrekken.

Ik zal beter wachten en eens horen of de forummedewerkers mij iets kunnen laten weten. Als dit niet mogelijk is zal ik wel gebruik maken van het webformulier. Dank u voor de uitgebreide informatie :grin:

@Soort Dat wijst dus inderdaad allemaal in de goeie richting maar, voor meer exacte datum van wanneer je kunt aangesloten worden, daarvoor zal je moeten wachten tot morgen als de proximus forummedewerkers u meer details kunnen verstrekken.

PS: als bijkomende info:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.

Er stond binnenkort ligt er fiber tot in je woning. 

En bij het 2 de link stond er dit: 

Geadverteerde snelheid
tot 350 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid
210 Mbps download - 23,7 Mbps upload

Dus is het eigenlijk al aangesloten?

FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.

@Charlotte.D Gisteren is de technieker langs gekomen maar heeft niets gevonden. Proximus is druk bezig met het aanleggen van fiber kabels bij mijn buurt. Er werd gezegd dat het door het werken storingen kan gebeuren. Groot waarschijnlijk heb ik binnen aantal dagen ook fiber.

@Charlotte.D Dank u, ik heb het genoteerd.

Reputatie 7
Badge +4

@Soort woensdag 14/10 tussen 8-12u komt er iemand van ons langs.

@jonathandr

Dag Jonathan,

Ik ben deze 2 dagen niet beschikbaar: 13/10 en 20/10. Dus u kunt met gerust een dag kiezen.

@HadewychT 

Hallo, 13/10 en 20/10 ben ik niet beschikbaar. Dus u kunt een dag uitkiezen.

Reputatie 7
Badge +4

@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen. 

@HadewychT Beste, ik heb vanacht meerdere internet verbreking gehad en ik zag elke keer dat het dsl aan het knipperen was. Kan er een probleem zijn met de lijn? Deze keer waren het niet 5 second onderbreking maar langere.

Mvg


hi, ik zie sinds de 9de inderdaad iets meer verbrekingen en fouten op je lijn
het lijkt me dus best om toch even iemand bij je langs te sturen hiervoor
kan je me een aantal datums doorgeven waarop je beschikbaar bent ?
dan doe ik het nodige

maandag komen de proximus forummedewerkers terug langs en kunnen dan bslissen of het nodig is van bvb een technicus langs te sturen.

@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen. 

@HadewychT Beste, ik heb vanacht meerdere internet verbreking gehad en ik zag elke keer dat het dsl aan het knipperen was. Kan er een probleem zijn met de lijn? Deze keer waren het niet 5 second onderbreking maar langere.

Mvg

Als je DSL lampje uitvalt dan gaat dit zowel effect hebben op je Internet / wifi alsook op je TV signaal  als die DSL uitdooft of knippert zal je Internet + wifi + TV (decoder) enkele minuten geen signaal meer hebben

De lijnsnelheid zal niet verhogen door die test vermits er fouten zitten op zijn lijn. De snelheid verhogen zou dan enkel voor een meer onstabiele verbinding zorgen. 

@HadewychT ik had gedacht dat het mss wel iest zou kunnen gedaan hebben aan de upload omdat ik meer verwacht had dat @jvcb dan op een repair profiel zou terecht gekomen zijn bij fouten op de lijn wat dus niet gebeurd is, dit ter info waarom ik dit voorgesteld had.

:relaxed: mijn excuses jongedame

Weet je wat het verschil is tussen beide kabeltjes? @Martin Ze zijn allebei rond met identieke connectoren (voor UTP poort).

Ondertussen surf ik al gans de dag via de UTP kabel en is de internetverbinding nog geen enkele keer weggevallen.

Zou het 1 à 2x per dag uitvallen van het DSL- en internetlampje op de modem veroorzaakt kunnen worden door het verkeerde kabeltje?

En tot slot, de storingen die je ziet op mijn lijn: hebben deze enkel invloed op mijn internet of ook op TV kijken? Ik kijk via Wifi bridge btw. Ik heb regelmatig ook problemen met haperend TV signaal (blokjes), zowel via de v6 als via de v7 decoder.

Reputatie 7
Badge +4

Ikzelf niet, aangezien @HadewychT hier vanmorgen al postte dat er problemen waren met mijn lijn neem ik aan dat hij die test al voor mij heeft gedaan.

 

Ik (zij, niet hij :wink: ) heb die test inderdaad al gedaan

De lijnsnelheid zal niet verhogen door die test vermits er fouten zitten op zijn lijn. De snelheid verhogen zou dan enkel voor een meer onstabiele verbinding zorgen. 

@jvcb Je mag inderdaad wel proberen om het kabeltje met de blauwe aansluitingen te gebruiken tussen je B-box en het stopcontactje in de muur. Dit zou misschien al wel verbeteringen kunnen geven. Het zou kunnen dat de fouten veroorzaakt worden door een fout in het kabeltje dat je nu gebruikt. Als er geen verbetering is kijkt de technieker het volgende week sowieso verder na

 

Die test kan eigenlijk geen kwaad want je profiel staat toch op een “basis verctorised vdsl profiel”  namelijk 70 Mbps die je kan zien via de uitslag het sagemtool en ook omdat je upload laag is 4Mbps zou het kunnen dat deze mss toch hierdoor hoger wordt en de DLM wordt ook getriggerd hierdoor, enfin ‘t is aan u natuurlijk, of je het wilt doen of als je liever wacht tot de technicus komt 

nee je krijgt daarvan geen verslag. Maar je zou dan eventueel kunnen het sagemtool terug raadplegen om te zien of er iets veranderd is, daarom niet altijd onmiddelijk.

Ikzelf niet, aangezien @HadewychT hier vanmorgen al postte dat er problemen waren met mijn lijn neem ik aan dat hij die test al voor mij heeft gedaan.

Zou je mij aanraden die test toch eens te doen?

Krijg je trouwens nadien de resultaten van die lijntest? Krijg je daarvan een verslagje per email ofzo? En kan die test een probleem ook fixen door na afloop iets automatisch te resetten?

Vermits er volg week toch een technieker langskomt wil ik er nu zelf niet onnodig aan prutsen :)

Heb je de automatische lijntest ook uitgevoerd

weet je ook wat je upload/download snelheid geeft bekabeld gemeten, die is dan goed waarschijnlijk.

Als je kunt ook altijd best wifi-5.0 gebruiken of heb je daar net de zelfde problemen mee.


ter info, dit is mijn resultaat met UTP kabel ipv wifi. Quasi identiek qua snelheid. Zal nu vandaag en morgen verder surfen via kabel om te zien of het internet nog steeds wegvalt.

 

ik heb die foto ook gezien maar mijn modem staat in een andere kamer dan de splitter dus die kan praktisch niet via die kabel verbonden worden.

 

volg week komt er een technieker. keep you posted.

beter een technieker laten komen want kan even goed in de ROP zitten wat ook wel af en toe het geval is.

je mag in ieder geval geen platte telefonie kabel hiervoor gebruiken zoals deze die ook gebruikt worden om een telefoon aan te sluiten.

Reageer