Vraag

Plotseling geen internet

  • 29 August 2020
  • 66 reacties
  • 1485 Bekeken

Beste,

Ik heb helemaal op random tijd plotseling geen internet voor 5 seconden. Ik vraag mij af of er een probleem is met het netwerk of dat het een ddos is. Ik heb geen kennis erover, gewoon mijn gedachten.

Ik heb dit probleem al 2 dagen en zou graag willen weten of ik zelf iets kan doen om het te verbeteren.

Wat ik ook raar vind is dat ik via Chrome niet kan inloggen op Proximus forum met MyProximus. Ik krijg dit met wit scherm: NET::ERR_SSL_OBSOLETE_VERSION

 

Mvg

Soort


66 reacties

Als je DSL lampje uitvalt dan gaat dit zowel effect hebben op je Internet / wifi alsook op je TV signaal  als die DSL uitdooft of knippert zal je Internet + wifi + TV (decoder) enkele minuten geen signaal meer hebben

@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen. 

@HadewychT Beste, ik heb vanacht meerdere internet verbreking gehad en ik zag elke keer dat het dsl aan het knipperen was. Kan er een probleem zijn met de lijn? Deze keer waren het niet 5 second onderbreking maar langere.

Mvg

maandag komen de proximus forummedewerkers terug langs en kunnen dan bslissen of het nodig is van bvb een technicus langs te sturen.

Reputatie 7
Badge +4

@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen. 

@HadewychT Beste, ik heb vanacht meerdere internet verbreking gehad en ik zag elke keer dat het dsl aan het knipperen was. Kan er een probleem zijn met de lijn? Deze keer waren het niet 5 second onderbreking maar langere.

Mvg


hi, ik zie sinds de 9de inderdaad iets meer verbrekingen en fouten op je lijn
het lijkt me dus best om toch even iemand bij je langs te sturen hiervoor
kan je me een aantal datums doorgeven waarop je beschikbaar bent ?
dan doe ik het nodige

@HadewychT 

Hallo, 13/10 en 20/10 ben ik niet beschikbaar. Dus u kunt een dag uitkiezen.

@jonathandr

Dag Jonathan,

Ik ben deze 2 dagen niet beschikbaar: 13/10 en 20/10. Dus u kunt met gerust een dag kiezen.

Reputatie 7
Badge +4

@Soort woensdag 14/10 tussen 8-12u komt er iemand van ons langs.

@Charlotte.D Dank u, ik heb het genoteerd.

@Charlotte.D Gisteren is de technieker langs gekomen maar heeft niets gevonden. Proximus is druk bezig met het aanleggen van fiber kabels bij mijn buurt. Er werd gezegd dat het door het werken storingen kan gebeuren. Groot waarschijnlijk heb ik binnen aantal dagen ook fiber.

FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.

FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.

Er stond binnenkort ligt er fiber tot in je woning. 

En bij het 2 de link stond er dit: 

Geadverteerde snelheid
tot 350 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid
210 Mbps download - 23,7 Mbps upload

Dus is het eigenlijk al aangesloten?

@Soort Dat wijst dus inderdaad allemaal in de goeie richting maar, voor meer exacte datum van wanneer je kunt aangesloten worden, daarvoor zal je moeten wachten tot morgen als de proximus forummedewerkers u meer details kunnen verstrekken.

PS: als bijkomende info:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

@Soort Dat wijst dus inderdaad allemaal in de goeie richting maar, voor meer exacte datum van wanneer je kunt aangesloten worden, daarvoor zal je moeten wachten tot morgen als de proximus forummedewerkers u meer details kunnen verstrekken.

Ik zal beter wachten en eens horen of de forummedewerkers mij iets kunnen laten weten. Als dit niet mogelijk is zal ik wel gebruik maken van het webformulier. Dank u voor de uitgebreide informatie :grin:

Reputatie 7
Badge +4

@Soort Glasvezel zal beschikbaar zijn vanaf juli 2021 op uw adres.

@Soort Glasvezel zal beschikbaar zijn vanaf juli 2021 op uw adres.

Vrijdag 16/10 hebben ze buiten mijn straat een kabel getrokken. Heeft dit niets mee te maken met glasvezel (zwarte kabel)?

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb niet onmiddellijk zicht op welke werken wanneer gebeuren. Dit kan zeker al een voorbereiding zijn op de uiteindelijke aansluiting van de glasvezel. De volledige aanleg voordat u kan aangesloten worden, duurt wel enkele maanden. Sowieso krijgt u nog informatie in de bus als u aangesloten kan worden op glasvezel. 

Reageer