Vraag

Plotseling geen internet

  • 29 August 2020
  • 66 reacties
  • 1485 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Oke ik zal paar dagen afwachten en zien of er iemand mij gaat contacteren, anders zal ik het wel doen.

Ik heb momenteel tv, tv decoder en mijn pc aangesloten op mijn bbox. Maar mijn tv decoder wordt amper gebruikt.

Ik denk dat je best afwacht tot morgen iemand van proximus zelf hier de draad op,eemt en je lijn eens test, want ik denk dat je via de helpdesk moeilijk zult binnen geraken , al kan je altijd eens proberen op 080022800

Als je surft naar 192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is kun je ook de tijd bekijken dat je verbinding had.

maar heb je ook een andere laptop of pc die verbonden is met de bbox ook die internet onderbreking of of heb je maar één toestel dat je gebruikt dat bekabeld is met de bbox.

Omdat het een onderbreking is van max 5 seconden is het moeilijk om vast te stellen of het zelfde probleem is voor wifi. Ik heb een decoder aangesloten maar word amper gebruikt.

Op welke nummer zou ik best proximus contacteren?

heb je dat met andere toestellen ook die verbonden zijn met een utp kabel aan de bbox 

en ook met toestellen die verbonden zijn via wifi met de bbox.

proximus zou ook eens moeten je lijn testen om te zien of er bvb onderbrekingen/fouten vast te stellen zijn.

 

Heb je op dat moment nog verbinding met je lokaal netwerk , kun je bvb op dat moment nog surfen naar 192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is 

@Martin Ik heb dus na 2 dagen weer het zelfde probleem gehad. Weer 5 seconden geen internet gehad en dit stond er bij netwerk instellingen.

 

@Soort moest je nog problemen krijgt van korte onderbrekingen dan zou je eens kunnen proberen om One SSID uit te zetten om zo vast te kunnen stelle of het zich dan al dan niet ook nog voor doet. 

@Martin Na het resetten had ik toch paar keer zelfde probleem gehad. Ik heb nu One SSID uitgezet, ik hou je up to date.
 

@Soort moest je nog problemen krijgt van korte onderbrekingen dan zou je eens kunnen proberen om One SSID uit te zetten om zo vast te kunnen stelle of het zich dan al dan niet ook nog voor doet. 

Reputatie 6
Badge +2

Als alles goed gaat is het goed, dat is mijn principe hé.

@Martin Ik heb juist mijn bbox gereset door 20 seconden lang ingedrukt te houden.

Ik krijg het error melding alleen bij chrome en door het link die u meedeelde is het weer goed en kan ik inloggen op Proximus forum met Chrome (en alleen bij Proximus forum login).

Zou ik One SSID ook nu doen of hoef dat niet?

Ja, dat lijkt dan op een beveiligingsproblemen.
Dus alle programma’s die iets met veiligheid te maken hebben eens updaten. Staat uw firewall aan? Wanneer het probleem zich voor doet was je misschien naar een onbeveiligde site zonder slotje aan het surfen.

@Cvanloon Mijn firewall staat aan en heb al 2 keer voor de zekerheid malware scan gedaan op mijn pc en is totaal clean. Toen was ik Fall Guys aan het spelen, met op mijn 2de scherm Twitch aan het kijken heb ik plotseling geen internet gehad (is 3 keer gebeurd in 15minuten en was 5-10seconden). Geen idee of het gelinkt is aan Fall Guys want een vriend van mij die met mij mee speelde heeft ook internet connectie verloren op zelfde manier als ik. Na het resetten was zijn internet weer goed, maar ik had het niet gereset. Nu is het wel gereset.

@Soort  krijg je ook deze melding als je een andere Browser gebruikt.

Reputatie 6
Badge +2

Ja, dat lijkt dan op een beveiligingsproblemen.
Dus alle programma’s die iets met veiligheid te maken hebben eens updaten. Staat uw firewall aan? Wanneer het probleem zich voor doet was je misschien naar een onbeveiligde site zonder slotje aan het surfen.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

NET::ERR_SSL_OBSOLETE_VERSION

https://support.google.com/chrome/thread/60199452?hl=en

@Soort in verband met : geen internet voor 5 seconden

indien het dan nog voorvalt ga dan eens kijken of “One SSID” actief staat op je bbox en als dit het geval is, deactiveer die dan eens om te zien of het dan opgelost is.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

NB: Als je het probleem echter niet op al je toestellen voor hebt en alleen bv op je laptop dan zal het eerder dan in die richting  te zoeken zijn 

@Soort in verband met : geen internet voor 5 seconden

je kunt om te beginnen eens je bbox resetten door 20 seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt te houden, tot je led lampjes vooraan ziet doven, uitgenomen de power led , en dan loslaten om dan de bbox volledig te laten opstarten.

 

Reputatie 6
Badge +2

Je kunt altijd eens vragen aan de helpdesk op 080022800 om uw lijn na te kijken, zien of er onderbrekingen zijn. Eventueel kunnen ze vanuit helpdesk uw modem herstarten naar de begininstellingen. 
Eens alle stekkers bij u thuis goed aanduwen.

Waarom denk je aan een ddosaanval? 

 

Reageer