Vraag

Plotseling geen internet

  • 29 August 2020
  • 66 reacties
  • 1485 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Als je DSL lampje uitvalt dan gaat dit zowel effect hebben op je Internet / wifi alsook op je TV signaal  als die DSL uitdooft of knippert zal je Internet + wifi + TV (decoder) enkele minuten geen signaal meer hebben

@Soort moest je nog problemen krijgt van korte onderbrekingen dan zou je eens kunnen proberen om One SSID uit te zetten om zo vast te kunnen stelle of het zich dan al dan niet ook nog voor doet. 

@Martin Na het resetten had ik toch paar keer zelfde probleem gehad. Ik heb nu One SSID uitgezet, ik hou je up to date.
 

@Charlotte.D Gisteren is de technieker langs gekomen maar heeft niets gevonden. Proximus is druk bezig met het aanleggen van fiber kabels bij mijn buurt. Er werd gezegd dat het door het werken storingen kan gebeuren. Groot waarschijnlijk heb ik binnen aantal dagen ook fiber.

FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.

FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.

Er stond binnenkort ligt er fiber tot in je woning. 

En bij het 2 de link stond er dit: 

Geadverteerde snelheid
tot 350 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid
210 Mbps download - 23,7 Mbps upload

Dus is het eigenlijk al aangesloten?

@Soort Dat wijst dus inderdaad allemaal in de goeie richting maar, voor meer exacte datum van wanneer je kunt aangesloten worden, daarvoor zal je moeten wachten tot morgen als de proximus forummedewerkers u meer details kunnen verstrekken.

PS: als bijkomende info:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

@Martin Ik heb dus na 2 dagen weer het zelfde probleem gehad. Weer 5 seconden geen internet gehad en dit stond er bij netwerk instellingen.

 

heb je dat met andere toestellen ook die verbonden zijn met een utp kabel aan de bbox 

en ook met toestellen die verbonden zijn via wifi met de bbox.

proximus zou ook eens moeten je lijn testen om te zien of er bvb onderbrekingen/fouten vast te stellen zijn.

 

Heb je op dat moment nog verbinding met je lokaal netwerk , kun je bvb op dat moment nog surfen naar 192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is 

Omdat het een onderbreking is van max 5 seconden is het moeilijk om vast te stellen of het zelfde probleem is voor wifi. Ik heb een decoder aangesloten maar word amper gebruikt.

Op welke nummer zou ik best proximus contacteren?

Ik denk dat je best afwacht tot morgen iemand van proximus zelf hier de draad op,eemt en je lijn eens test, want ik denk dat je via de helpdesk moeilijk zult binnen geraken , al kan je altijd eens proberen op 080022800

Als je surft naar 192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is kun je ook de tijd bekijken dat je verbinding had.

maar heb je ook een andere laptop of pc die verbonden is met de bbox ook die internet onderbreking of of heb je maar één toestel dat je gebruikt dat bekabeld is met de bbox.

beste Soort & proximus-medewerkers, wat was nu uiteindelijk de oplossing voor dit probleem? Heb je ergens iets gewijzigd of duikt het probleem tijdelijk even niet meer op?

 

Ik heb namelijk hetzelfde fenomeen al sinds ik 2 jaar geleden klant ben geworden. Zowel op laptop als iPhone valt wifi af en toe een 5 à 10-tal seconden uit.

 

Zoals Martin al opmerkte melden andere klanten op het forum hetzelfde probleem (mogelijk gelinkt aan de invoering van Smart Wifi) maar ik ondervind dit al 2 jaar lang dus daar heeft het niets mee te maken.

 

Ik heb Bbox al x keer gereset/stekker uit het stopcontact getrokken, zit op 5GHz, als enige op een kanaal zonder interferentie van buren, OneSSid uitgeschakeld. Ik heb geen problemen tijdens het TV kijken (via WiFi bridge), enkel bij surfen/gamen.

 

Het enige dat ik nog niet getest heb is of het probleem zich ook voordoet met een UTP kabel. Soms kan ik namelijk uren surfen zonder onderbreking, andere dagen duikt het probleem wel 10x per uur op.

 

Qua snelheid heb ik geen klachten. Net gemeten:

 

Alles wijst richting BBox als je ‘t mij vraagt …

 

alvast bedankt

@HadewychT 

Hallo, 13/10 en 20/10 ben ik niet beschikbaar. Dus u kunt een dag uitkiezen.

Hallo @jvcb 

Na het resetten en dan One SSID uit te zetten had ik nogsteeds het zelfde probleem. Maar het is inneens gestopt en ik heb geen idee hoe, dus ik denk dat mijn oplossing niet gelinkt is aan het resetten of One SSID uitschakelen.

Wat ik ook als probleem heb is dat mijn internet van 80mbps download naar 55mbps is gezakt na deze probleem.

Ik heb gemerkt dat er binnen paar weken Fiber naar mijn huis toe komt en dat er in mijn wijk gewerkt wordt door de Proximus (fiber aansluitingen). Weeral geen idee of het daardoor kan zijn.

Wat ik wel kan zeggen is dat mijn WIFI ook zeer zwak verbinding heeft op plekken waar ik normaal gezien een goeie verbinding had. Ik maak gebruik van mijn mobile internet in mijn kamer sinds 2 weken.

@jonathandr

Dag Jonathan,

Ik ben deze 2 dagen niet beschikbaar: 13/10 en 20/10. Dus u kunt met gerust een dag kiezen.

Oke ik zal paar dagen afwachten en zien of er iemand mij gaat contacteren, anders zal ik het wel doen.

Ik heb momenteel tv, tv decoder en mijn pc aangesloten op mijn bbox. Maar mijn tv decoder wordt amper gebruikt.

@Charlotte.D Dank u, ik heb het genoteerd.

Reageer