Skip to main content

Beste,

Ik heb helemaal op random tijd plotseling geen internet voor 5 seconden. Ik vraag mij af of er een probleem is met het netwerk of dat het een ddos is. Ik heb geen kennis erover, gewoon mijn gedachten.

Ik heb dit probleem al 2 dagen en zou graag willen weten of ik zelf iets kan doen om het te verbeteren.

Wat ik ook raar vind is dat ik via Chrome niet kan inloggen op Proximus forum met MyProximus. Ik krijg dit met wit scherm: NET::ERR_SSL_OBSOLETE_VERSION

 

Mvg

Soort

De lijnsnelheid zal niet verhogen door die test vermits er fouten zitten op zijn lijn. De snelheid verhogen zou dan enkel voor een meer onstabiele verbinding zorgen. 

@HadewychT ik had gedacht dat het mss wel iest zou kunnen gedaan hebben aan de upload omdat ik meer verwacht had dat @jvcb dan op een repair profiel zou terecht gekomen zijn bij fouten op de lijn wat dus niet gebeurd is, dit ter info waarom ik dit voorgesteld had.


Als je DSL lampje uitvalt dan gaat dit zowel effect hebben op je Internet / wifi alsook op je TV signaal  als die DSL uitdooft of knippert zal je Internet + wifi + TV (decoder) enkele minuten geen signaal meer hebben


Ik heb niet onmiddellijk zicht op welke werken wanneer gebeuren. Dit kan zeker al een voorbereiding zijn op de uiteindelijke aansluiting van de glasvezel. De volledige aanleg voordat u kan aangesloten worden, duurt wel enkele maanden. Sowieso krijgt u nog informatie in de bus als u aangesloten kan worden op glasvezel. 


@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen. 

@HadewychT Beste, ik heb vanacht meerdere internet verbreking gehad en ik zag elke keer dat het dsl aan het knipperen was. Kan er een probleem zijn met de lijn? Deze keer waren het niet 5 second onderbreking maar langere.

Mvg


@Soort Dat wijst dus inderdaad allemaal in de goeie richting maar, voor meer exacte datum van wanneer je kunt aangesloten worden, daarvoor zal je moeten wachten tot morgen als de proximus forummedewerkers u meer details kunnen verstrekken.

PS: als bijkomende info:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.


FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.

Er stond binnenkort ligt er fiber tot in je woning. 

En bij het 2 de link stond er dit: 

Geadverteerde snelheid
tot 350 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid
210 Mbps download - 23,7 Mbps upload

Dus is het eigenlijk al aangesloten?


@HadewychT 

Hallo, 13/10 en 20/10 ben ik niet beschikbaar. Dus u kunt een dag uitkiezen.


@jonathandr

Dag Jonathan,

Ik ben deze 2 dagen niet beschikbaar: 13/10 en 20/10. Dus u kunt met gerust een dag kiezen.


FYI: Je kunt al eens kijken wat je als antwoord krijgt op volgende links:

of die in die richting wijzen, maar als de prox forummedewerkers morgen langskomen kunnen ze meer exacte gegevens opvragen bij de bevoegde dienst.


@Charlotte.D Dank u, ik heb het genoteerd.


beste Soort & proximus-medewerkers, wat was nu uiteindelijk de oplossing voor dit probleem? Heb je ergens iets gewijzigd of duikt het probleem tijdelijk even niet meer op?

 

Ik heb namelijk hetzelfde fenomeen al sinds ik 2 jaar geleden klant ben geworden. Zowel op laptop als iPhone valt wifi af en toe een 5 à 10-tal seconden uit.

 

Zoals Martin al opmerkte melden andere klanten op het forum hetzelfde probleem (mogelijk gelinkt aan de invoering van Smart Wifi) maar ik ondervind dit al 2 jaar lang dus daar heeft het niets mee te maken.

 

Ik heb Bbox al x keer gereset/stekker uit het stopcontact getrokken, zit op 5GHz, als enige op een kanaal zonder interferentie van buren, OneSSid uitgeschakeld. Ik heb geen problemen tijdens het TV kijken (via WiFi bridge), enkel bij surfen/gamen.

 

Het enige dat ik nog niet getest heb is of het probleem zich ook voordoet met een UTP kabel. Soms kan ik namelijk uren surfen zonder onderbreking, andere dagen duikt het probleem wel 10x per uur op.

 

Qua snelheid heb ik geen klachten. Net gemeten:

 

Alles wijst richting BBox als je ‘t mij vraagt …

 

alvast bedankt


@Soort in verband met : geen internet voor 5 seconden

je kunt om te beginnen eens je bbox resetten door 20 seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt te houden, tot je led lampjes vooraan ziet doven, uitgenomen de power led , en dan loslaten om dan de bbox volledig te laten opstarten.

 


@Soort in verband met : geen internet voor 5 seconden

indien het dan nog voorvalt ga dan eens kijken of “One SSID” actief staat op je bbox en als dit het geval is, deactiveer die dan eens om te zien of het dan opgelost is.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

NB: Als je het probleem echter niet op al je toestellen voor hebt en alleen bv op je laptop dan zal het eerder dan in die richting  te zoeken zijn 


Fyi

NET::ERR_SSL_OBSOLETE_VERSION

https://support.google.com/chrome/thread/60199452?hl=en


Ja, dat lijkt dan op een beveiligingsproblemen.
Dus alle programma’s die iets met veiligheid te maken hebben eens updaten. Staat uw firewall aan? Wanneer het probleem zich voor doet was je misschien naar een onbeveiligde site zonder slotje aan het surfen.


@Soort  krijg je ook deze melding als je een andere Browser gebruikt.


Ja, dat lijkt dan op een beveiligingsproblemen.
Dus alle programma’s die iets met veiligheid te maken hebben eens updaten. Staat uw firewall aan? Wanneer het probleem zich voor doet was je misschien naar een onbeveiligde site zonder slotje aan het surfen.

@Cvanloon Mijn firewall staat aan en heb al 2 keer voor de zekerheid malware scan gedaan op mijn pc en is totaal clean. Toen was ik Fall Guys aan het spelen, met op mijn 2de scherm Twitch aan het kijken heb ik plotseling geen internet gehad (is 3 keer gebeurd in 15minuten en was 5-10seconden). Geen idee of het gelinkt is aan Fall Guys want een vriend van mij die met mij mee speelde heeft ook internet connectie verloren op zelfde manier als ik. Na het resetten was zijn internet weer goed, maar ik had het niet gereset. Nu is het wel gereset.


@Martin Ik heb juist mijn bbox gereset door 20 seconden lang ingedrukt te houden.

Ik krijg het error melding alleen bij chrome en door het link die u meedeelde is het weer goed en kan ik inloggen op Proximus forum met Chrome (en alleen bij Proximus forum login).

Zou ik One SSID ook nu doen of hoef dat niet?


Als alles goed gaat is het goed, dat is mijn principe hé.


@Soort moest je nog problemen krijgt van korte onderbrekingen dan zou je eens kunnen proberen om One SSID uit te zetten om zo vast te kunnen stelle of het zich dan al dan niet ook nog voor doet. 


@Soort moest je nog problemen krijgt van korte onderbrekingen dan zou je eens kunnen proberen om One SSID uit te zetten om zo vast te kunnen stelle of het zich dan al dan niet ook nog voor doet. 

@Martin Na het resetten had ik toch paar keer zelfde probleem gehad. Ik heb nu One SSID uitgezet, ik hou je up to date.
 


@Martin Ik heb dus na 2 dagen weer het zelfde probleem gehad. Weer 5 seconden geen internet gehad en dit stond er bij netwerk instellingen.

 


heb je dat met andere toestellen ook die verbonden zijn met een utp kabel aan de bbox 

en ook met toestellen die verbonden zijn via wifi met de bbox.

proximus zou ook eens moeten je lijn testen om te zien of er bvb onderbrekingen/fouten vast te stellen zijn.

 

Heb je op dat moment nog verbinding met je lokaal netwerk , kun je bvb op dat moment nog surfen naar 192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is 


Omdat het een onderbreking is van max 5 seconden is het moeilijk om vast te stellen of het zelfde probleem is voor wifi. Ik heb een decoder aangesloten maar word amper gebruikt.

Op welke nummer zou ik best proximus contacteren?


Ik denk dat je best afwacht tot morgen iemand van proximus zelf hier de draad op,eemt en je lijn eens test, want ik denk dat je via de helpdesk moeilijk zult binnen geraken , al kan je altijd eens proberen op 080022800

Als je surft naar 192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat op een sticker van je bbox terug te vinden is kun je ook de tijd bekijken dat je verbinding had.

maar heb je ook een andere laptop of pc die verbonden is met de bbox ook die internet onderbreking of of heb je maar één toestel dat je gebruikt dat bekabeld is met de bbox.


Reageer