Vraag

Plotseling geen internet

  • 29 August 2020
  • 66 reacties
  • 1487 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Je kunt altijd eens vragen aan de helpdesk op 080022800 om uw lijn na te kijken, zien of er onderbrekingen zijn. Eventueel kunnen ze vanuit helpdesk uw modem herstarten naar de begininstellingen. 
Eens alle stekkers bij u thuis goed aanduwen.

Waarom denk je aan een ddosaanval? 

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

p.12 uw modem dient in principe verbonden te zijn op blauw contact “dsl” van NTP2007

www.govaerts.be/userfiles/userfiles/nieuws/bgc-21967_installation_manual_smarttube_nl.pdf

@Soort in verband met : geen internet voor 5 seconden

je kunt om te beginnen eens je bbox resetten door 20 seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt te houden, tot je led lampjes vooraan ziet doven, uitgenomen de power led , en dan loslaten om dan de bbox volledig te laten opstarten.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb niet onmiddellijk zicht op welke werken wanneer gebeuren. Dit kan zeker al een voorbereiding zijn op de uiteindelijke aansluiting van de glasvezel. De volledige aanleg voordat u kan aangesloten worden, duurt wel enkele maanden. Sowieso krijgt u nog informatie in de bus als u aangesloten kan worden op glasvezel. 

@Soort in verband met : geen internet voor 5 seconden

indien het dan nog voorvalt ga dan eens kijken of “One SSID” actief staat op je bbox en als dit het geval is, deactiveer die dan eens om te zien of het dan opgelost is.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

NB: Als je het probleem echter niet op al je toestellen voor hebt en alleen bv op je laptop dan zal het eerder dan in die richting  te zoeken zijn 

@M_016 je doet me twijfelen :)

Momenteel zit er een zwart kabeltje tussen de blauwe DSL poort in de modem en het stopcontact. Op die zwarte kabel staat geprint: ‘Besttel PVC cable RoHS compliant’.

Ik heb ook nog een andere kabeltje in de doos van mijn modem (nog nooit gebruikt) waarop ‘broad 26AWG 2W 60°C 150V 09.2017’ geprint staat.

Zie foto’s hieronder. Je gaat me toch niet vertellen dat al die jaren het foute kabeltje werd gebruikt? :)

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

NET::ERR_SSL_OBSOLETE_VERSION

https://support.google.com/chrome/thread/60199452?hl=en

Reputatie 6
Badge +2

Ja, dat lijkt dan op een beveiligingsproblemen.
Dus alle programma’s die iets met veiligheid te maken hebben eens updaten. Staat uw firewall aan? Wanneer het probleem zich voor doet was je misschien naar een onbeveiligde site zonder slotje aan het surfen.

Reputatie 7
Badge +4

Neen zeker niet heeft niets met die kabel te maken

Ik praat over de aansluitingskabel van het “2de stopcontact” met het “1e originele stopcontact nl. de NTP 2007 van Proximus zelf cfr uw 1e foto)

 

@Soort  krijg je ook deze melding als je een andere Browser gebruikt.

 

beter een technieker laten komen want kan even goed in de ROP zitten wat ook wel af en toe het geval is.

je mag in ieder geval geen platte telefonie kabel hiervoor gebruiken zoals deze die ook gebruikt worden om een telefoon aan te sluiten.

ik heb die foto ook gezien maar mijn modem staat in een andere kamer dan de splitter dus die kan praktisch niet via die kabel verbonden worden.

 

volg week komt er een technieker. keep you posted.

weet je ook wat je upload/download snelheid geeft bekabeld gemeten, die is dan goed waarschijnlijk.

Als je kunt ook altijd best wifi-5.0 gebruiken of heb je daar net de zelfde problemen mee.


ter info, dit is mijn resultaat met UTP kabel ipv wifi. Quasi identiek qua snelheid. Zal nu vandaag en morgen verder surfen via kabel om te zien of het internet nog steeds wegvalt.

 

Heb je de automatische lijntest ook uitgevoerd

Ja, dat lijkt dan op een beveiligingsproblemen.
Dus alle programma’s die iets met veiligheid te maken hebben eens updaten. Staat uw firewall aan? Wanneer het probleem zich voor doet was je misschien naar een onbeveiligde site zonder slotje aan het surfen.

@Cvanloon Mijn firewall staat aan en heb al 2 keer voor de zekerheid malware scan gedaan op mijn pc en is totaal clean. Toen was ik Fall Guys aan het spelen, met op mijn 2de scherm Twitch aan het kijken heb ik plotseling geen internet gehad (is 3 keer gebeurd in 15minuten en was 5-10seconden). Geen idee of het gelinkt is aan Fall Guys want een vriend van mij die met mij mee speelde heeft ook internet connectie verloren op zelfde manier als ik. Na het resetten was zijn internet weer goed, maar ik had het niet gereset. Nu is het wel gereset.

@Martin Ik heb juist mijn bbox gereset door 20 seconden lang ingedrukt te houden.

Ik krijg het error melding alleen bij chrome en door het link die u meedeelde is het weer goed en kan ik inloggen op Proximus forum met Chrome (en alleen bij Proximus forum login).

Zou ik One SSID ook nu doen of hoef dat niet?

Ikzelf niet, aangezien @HadewychT hier vanmorgen al postte dat er problemen waren met mijn lijn neem ik aan dat hij die test al voor mij heeft gedaan.

Zou je mij aanraden die test toch eens te doen?

Krijg je trouwens nadien de resultaten van die lijntest? Krijg je daarvan een verslagje per email ofzo? En kan die test een probleem ook fixen door na afloop iets automatisch te resetten?

Vermits er volg week toch een technieker langskomt wil ik er nu zelf niet onnodig aan prutsen :)

Reputatie 6
Badge +2

Als alles goed gaat is het goed, dat is mijn principe hé.

Die test kan eigenlijk geen kwaad want je profiel staat toch op een “basis verctorised vdsl profiel”  namelijk 70 Mbps die je kan zien via de uitslag het sagemtool en ook omdat je upload laag is 4Mbps zou het kunnen dat deze mss toch hierdoor hoger wordt en de DLM wordt ook getriggerd hierdoor, enfin ‘t is aan u natuurlijk, of je het wilt doen of als je liever wacht tot de technicus komt 

nee je krijgt daarvan geen verslag. Maar je zou dan eventueel kunnen het sagemtool terug raadplegen om te zien of er iets veranderd is, daarom niet altijd onmiddelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Ikzelf niet, aangezien @HadewychT hier vanmorgen al postte dat er problemen waren met mijn lijn neem ik aan dat hij die test al voor mij heeft gedaan.

 

Ik (zij, niet hij :wink: ) heb die test inderdaad al gedaan

De lijnsnelheid zal niet verhogen door die test vermits er fouten zitten op zijn lijn. De snelheid verhogen zou dan enkel voor een meer onstabiele verbinding zorgen. 

@jvcb Je mag inderdaad wel proberen om het kabeltje met de blauwe aansluitingen te gebruiken tussen je B-box en het stopcontactje in de muur. Dit zou misschien al wel verbeteringen kunnen geven. Het zou kunnen dat de fouten veroorzaakt worden door een fout in het kabeltje dat je nu gebruikt. Als er geen verbetering is kijkt de technieker het volgende week sowieso verder na

 

@Soort Ik heb je lijn ook eens getest en zie geen verbrekingen, wel af en toe enkele errors waar je normaalgezien geen last van zou mogen hebben. Hou ons zeker op de hoogte als het probleem zou terugkomen. 

@HadewychT Beste, ik heb vanacht meerdere internet verbreking gehad en ik zag elke keer dat het dsl aan het knipperen was. Kan er een probleem zijn met de lijn? Deze keer waren het niet 5 second onderbreking maar langere.

Mvg

@Soort moest je nog problemen krijgt van korte onderbrekingen dan zou je eens kunnen proberen om One SSID uit te zetten om zo vast te kunnen stelle of het zich dan al dan niet ook nog voor doet. 

:relaxed: mijn excuses jongedame

Weet je wat het verschil is tussen beide kabeltjes? @Martin Ze zijn allebei rond met identieke connectoren (voor UTP poort).

Ondertussen surf ik al gans de dag via de UTP kabel en is de internetverbinding nog geen enkele keer weggevallen.

Zou het 1 à 2x per dag uitvallen van het DSL- en internetlampje op de modem veroorzaakt kunnen worden door het verkeerde kabeltje?

En tot slot, de storingen die je ziet op mijn lijn: hebben deze enkel invloed op mijn internet of ook op TV kijken? Ik kijk via Wifi bridge btw. Ik heb regelmatig ook problemen met haperend TV signaal (blokjes), zowel via de v6 als via de v7 decoder.

De lijnsnelheid zal niet verhogen door die test vermits er fouten zitten op zijn lijn. De snelheid verhogen zou dan enkel voor een meer onstabiele verbinding zorgen. 

@HadewychT ik had gedacht dat het mss wel iest zou kunnen gedaan hebben aan de upload omdat ik meer verwacht had dat @jvcb dan op een repair profiel zou terecht gekomen zijn bij fouten op de lijn wat dus niet gebeurd is, dit ter info waarom ik dit voorgesteld had.

Reageer