Vraag

Onstabiele internet connectie wanneer TV aan

  • 7 November 2020
  • 81 reacties
  • 2139 Bekeken

Sinds één maand klant bij Proximus en sinds dan hetzelfde wederkerende probleem.

Van zodra de TV aan gaat (decoder v7 met pickx app via kabel aangesloten), is er packet loss/ping spikes/jitter toename op het internet.

 

Onderstaande logging toont duidelijk het probleem:

17u13 start logging

17u23 opstart TV

17u35 stopzetten TV

17u44 stop logging

 

In de periode tussen start en stop TV zie je duidelijk dat de variatie in ping plotseling sterk verhoogt. Dit is enorm storend voor streaming of gaming.

 

Graag verneem ik waarom dit zich voordoet? De helpdesk heeft een modemreset uitgevoerd maar dit bracht geen beterschap.

 

 


81 reacties

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?

 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 


Ik quote mezelf nog eens.
Iemand?

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Reputatie 2

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Thanks
Hou ons op de hoogte :)

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik heb nog eens de bevestiging gekregen dat het een gekend probleem is dat nog in onderzoek is. Er is op dit ogenblik nog geen oplossing. 

Reageer