Beantwoord

Onstabiele internet connectie wanneer TV aan

  • 7 November 2020
  • 85 reacties
  • 2719 Bekeken

Sinds één maand klant bij Proximus en sinds dan hetzelfde wederkerende probleem.

Van zodra de TV aan gaat (decoder v7 met pickx app via kabel aangesloten), is er packet loss/ping spikes/jitter toename op het internet.

 

Onderstaande logging toont duidelijk het probleem:

17u13 start logging

17u23 opstart TV

17u35 stopzetten TV

17u44 stop logging

 

In de periode tussen start en stop TV zie je duidelijk dat de variatie in ping plotseling sterk verhoogt. Dit is enorm storend voor streaming of gaming.

 

Graag verneem ik waarom dit zich voordoet? De helpdesk heeft een modemreset uitgevoerd maar dit bracht geen beterschap.

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 25 October 2023, 22:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

85 reacties

Dag Dave,

Blij te horen dat het zo in orde gekomen is..

Hoi Martin,

Ik heb net de reset gedaan van de Bbox en het lijkt te werken! 😍
Ik was echter zo overtuigd dat ik dit als eens geprobeerd had.  Het moet zijn dat ik destijds de decoder een reset heb gegeven met de balpen, maar de modem wellicht gewoon zonder power gezet.🙄
Zo stom dat ik dat niet eerder geprobeerd heb :-)

Hartelijk dank voor je oplossing ;-)

Dus voor iemand anders die dit zou voorhebben:  Vergeet niet alleen decoder, maar ook de modem te resetten.  En dus 20sec aanhouden zoals voorgeschreven.  PS: Bij mij was het zonder switch.


Met vriendelijke groeten,
Dave

heb je ergens een switch tussen staan dan eens proberen zonder switch als het kan.

bbox resetten* geeft ook geen soelaas dan veronderstel ik 

*(door 20 sec het restknopje ingedrukt te houden)

Hoi,

Ik ervaar net hetzelfde.  Echter heb ik nog een oude V5 decoder.
Het internet is hier zeker niet standaard snel.  Maar heb de V5 decoder al vele jaren en het begon pas een half jaar geleden.  Daarvoor steeds tevreden klant en kon ik combi VOD en gamen zonder issues.


Echter nu elke keer VOD wordt opgeroepen op TV, dan krijg ik spikes in games hoger dan 1000ms.
Patroon herhaald ook telkens op zelfde interval.  Van zodra decoder gewoon tv speelt zit ik mooi aan 23ms ongeveer.
 



Ik zal maar eens de heldesk contacteren.  Was wel eens benieuwd of er hier nog een update was.
Dacht zelf misschien eens de decoder te upgraden.  Maar als ik zo lees gaat dat niet perse de oplossing zijn…

Groeten,
Dave

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik heb nog eens de bevestiging gekregen dat het een gekend probleem is dat nog in onderzoek is. Er is op dit ogenblik nog geen oplossing. 

Reputatie 2

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Thanks
Hou ons op de hoogte :)

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 


Ik quote mezelf nog eens.
Iemand?

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?

 

Ik ondervind precies dezelfde problemen:
Decoder v7 met TV Replay/VOD resulteert in zeer hoge ping waarden (150-250, pieken tot 500).
Zeer vervelend sinds dit voor problemen zorgt met Skype/zoom en online gaming.


Ik zal de decoder v7 waarschijnlijk omwisselen met een oudere versie tot de problemen opgelost zijn.
Zeer spijtig, want ben wel fan van de decoder v7!

en via de smartphone / tablet / laptop en chromecasten als je die in huis hebt tenminste, is natuurlijk wel een omweg en niet zo elegant ….

Reputatie 1

M’n “smart” TV ondersteunt Disney+ helaas niet

mss via smart TV of apple tv als deze in huis hebt!

Reputatie 1

Ik heb mijn v5 compact nog niet geretourneerd… 

 

Ik zou deze misschien terug in gebruik kunnen nemen maar dan moet ik een oplossing zoeken om Disney+ te kunnen kijken.

 

Zucht…

Daarom ben ik ook niet overgeschakeld naar de v7 decoder en blijf ik in afwachting zolang bij mijn v5-compact

Reputatie 1

Ook ik ondervind dezelfde problemen als omschreven in dit forumbericht sinds de ingebruikname van de decoder v7:

 

  1. Wanneer tijdens het gamen opnames worden afgespeeld op de decoder v7 krijg ik lagstoten (ping >100ms) waardoor online gaming niet langer mogelijk is
  2. Opnames afspelen geeft soms/vaak schokkerig beeld

 

Verschrikkelijk frustrerend om nu te lezen dat dit een gekend probleem is maar dat hier gewoon (nog?) geen oplossing voor bestaat.

 

Denk twee keer na voor je overschakelt naar de nieuwe decoder (of naar Proximus :zipper_mouth: !)

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@MaxProx Dit is inderdaad een melding van Proximus voor de v7 decoder.

@Mars Het blijkt inderdaad iets te zijn waar meerdere klanten problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om hiervoor een oplossing te vinden. 

We hebben, in bepaalde gevallen, onderbrekingen opgemerkt tijdens online gaming of videoconferencing terwijl je TV Replay, je opnames of een VOD-film bekijkt.  We werken aan een oplossing om deze ervaring in de nabije toekomst te verbeteren.

Voor Shadow gaming raden wij een minimum lijncapaciteit van 30 mpbs aan om een goede gebruikerservaring te hebben. Je kan de lijncapaciteits instellingen controleren in de Shadow-applicatie. 

Proximus werkt ook hier aan een oplossing om deze ervaring te verbeteren.

Bedankt voor je begrip

@HadewychT  bedankt voor de update.

Bij mijn laatste opname te bekijken, kreeg ik de melding 'sending logcat to syslog server'. Kan ik aannemen dat dit onderzoek is van Proximus?

dat klopt 100% dat heb ik nooit voor met mijn v5-compact

Reputatie 2

Dag @HadewychT,

Inderdaad dit komt overeen met de bevindingen die ik ook had tot nu toe.

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 

Reputatie 2

@Mars Het blijkt inderdaad iets te zijn waar meerdere klanten problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om hiervoor een oplossing te vinden. 

We hebben, in bepaalde gevallen, onderbrekingen opgemerkt tijdens online gaming of videoconferencing terwijl je TV Replay, je opnames of een VOD-film bekijkt.  We werken aan een oplossing om deze ervaring in de nabije toekomst te verbeteren.

Voor Shadow gaming raden wij een minimum lijncapaciteit van 30 mpbs aan om een goede gebruikerservaring te hebben. Je kan de lijncapaciteits instellingen controleren in de Shadow-applicatie. 

Proximus werkt ook hier aan een oplossing om deze ervaring te verbeteren.

Bedankt voor je begrip

 

Dag @HadewychT, bedankt om dit even na te vragen en erkenning te geven dat er een probleem is. Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden.

Ik vraag me af of het probleem zich met alle decoder types, al dan niet in combinatie met een bepaald type modem/router voordoet. Zelf heb ik de problemen kunnen vaststellen na overschakeling naar een V7 decoder in combinatie met een BBox3V+

De lijncapaciteit van de verbinding hier thuis is wel oké, zit dacht ik op een 100/30 profile. Online gaming, video calling, streaming, shadow gaming e.d. werken allemaal vlot en goed, voor zover er dus geen TV Replay, een opname of een VOD film door iemand anders in huis bekeken wordt. Zou nog eens kunnen testen of als ze dit via de telefoon app zouden doen ipv de decoder het probeem zich ook voordoet. Netflix heeft in ieder geval een minder grote inpakt.

Ik kijk uit naar bijkomende updates! Hou ons op de hoogte, zou fijn zijn om te weten wanneer het opgelost is (of wanneer we een oplossing mogen verwachten)

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Het blijkt inderdaad iets te zijn waar meerdere klanten problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om hiervoor een oplossing te vinden. 

We hebben, in bepaalde gevallen, onderbrekingen opgemerkt tijdens online gaming of videoconferencing terwijl je TV Replay, je opnames of een VOD-film bekijkt.  We werken aan een oplossing om deze ervaring in de nabije toekomst te verbeteren.

Voor Shadow gaming raden wij een minimum lijncapaciteit van 30 mpbs aan om een goede gebruikerservaring te hebben. Je kan de lijncapaciteits instellingen controleren in de Shadow-applicatie. 

Proximus werkt ook hier aan een oplossing om deze ervaring te verbeteren.

Bedankt voor je begrip

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik dring nog eens bij onze specialisten.