Vraag

Onstabiele internet connectie wanneer TV aan

  • 7 November 2020
  • 81 reacties
  • 2381 Bekeken

Sinds één maand klant bij Proximus en sinds dan hetzelfde wederkerende probleem.

Van zodra de TV aan gaat (decoder v7 met pickx app via kabel aangesloten), is er packet loss/ping spikes/jitter toename op het internet.

 

Onderstaande logging toont duidelijk het probleem:

17u13 start logging

17u23 opstart TV

17u35 stopzetten TV

17u44 stop logging

 

In de periode tussen start en stop TV zie je duidelijk dat de variatie in ping plotseling sterk verhoogt. Dit is enorm storend voor streaming of gaming.

 

Graag verneem ik waarom dit zich voordoet? De helpdesk heeft een modemreset uitgevoerd maar dit bracht geen beterschap.

 

 


81 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik heb nog eens de bevestiging gekregen dat het een gekend probleem is dat nog in onderzoek is. Er is op dit ogenblik nog geen oplossing. 

Reputatie 2

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Thanks
Hou ons op de hoogte :)

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Sorry dat we je niet eerder geantwoord hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik heb hier geen nieuws meer over ontvangen en informeer nog eens opnieuw voor je. 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 


Ik quote mezelf nog eens.
Iemand?

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?
 

We zijn ongeveer een 2 tal maand later.
Is er al een update?

PS: Er kan ook gewoon met “Nee” geantwoord worden, is klantvriendelijker dan niet antwoorden ;-)
 

Reputatie 2

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 


En we zijn alweer een poosje verder.
Is er een update @HadewychT?

 

Ik ondervind precies dezelfde problemen:
Decoder v7 met TV Replay/VOD resulteert in zeer hoge ping waarden (150-250, pieken tot 500).
Zeer vervelend sinds dit voor problemen zorgt met Skype/zoom en online gaming.


Ik zal de decoder v7 waarschijnlijk omwisselen met een oudere versie tot de problemen opgelost zijn.
Zeer spijtig, want ben wel fan van de decoder v7!

en via de smartphone / tablet / laptop en chromecasten als je die in huis hebt tenminste, is natuurlijk wel een omweg en niet zo elegant ….

Reputatie 1

M’n “smart” TV ondersteunt Disney+ helaas niet

mss via smart TV of apple tv als deze in huis hebt!

Reputatie 1

Ik heb mijn v5 compact nog niet geretourneerd… 

 

Ik zou deze misschien terug in gebruik kunnen nemen maar dan moet ik een oplossing zoeken om Disney+ te kunnen kijken.

 

Zucht…

Daarom ben ik ook niet overgeschakeld naar de v7 decoder en blijf ik in afwachting zolang bij mijn v5-compact

Reputatie 1

Ook ik ondervind dezelfde problemen als omschreven in dit forumbericht sinds de ingebruikname van de decoder v7:

 

  1. Wanneer tijdens het gamen opnames worden afgespeeld op de decoder v7 krijg ik lagstoten (ping >100ms) waardoor online gaming niet langer mogelijk is
  2. Opnames afspelen geeft soms/vaak schokkerig beeld

 

Verschrikkelijk frustrerend om nu te lezen dat dit een gekend probleem is maar dat hier gewoon (nog?) geen oplossing voor bestaat.

 

Denk twee keer na voor je overschakelt naar de nieuwe decoder (of naar Proximus :zipper_mouth: !)

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@MaxProx Dit is inderdaad een melding van Proximus voor de v7 decoder.

@Mars Het blijkt inderdaad iets te zijn waar meerdere klanten problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om hiervoor een oplossing te vinden. 

We hebben, in bepaalde gevallen, onderbrekingen opgemerkt tijdens online gaming of videoconferencing terwijl je TV Replay, je opnames of een VOD-film bekijkt.  We werken aan een oplossing om deze ervaring in de nabije toekomst te verbeteren.

Voor Shadow gaming raden wij een minimum lijncapaciteit van 30 mpbs aan om een goede gebruikerservaring te hebben. Je kan de lijncapaciteits instellingen controleren in de Shadow-applicatie. 

Proximus werkt ook hier aan een oplossing om deze ervaring te verbeteren.

Bedankt voor je begrip

@HadewychT  bedankt voor de update.

Bij mijn laatste opname te bekijken, kreeg ik de melding 'sending logcat to syslog server'. Kan ik aannemen dat dit onderzoek is van Proximus?

dat klopt 100% dat heb ik nooit voor met mijn v5-compact

Reputatie 2

Dag @HadewychT,

Inderdaad dit komt overeen met de bevindingen die ik ook had tot nu toe.

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Het probleem doet zich enkel voor met de V7-decoder en enkel tijdens TV-Replay,… zoals hierboven uitgelegd. Tijdens live TV-kijken zou je geen hinder mogen ondervinden. 

Je mag zeker zoveel mogelijk feedback blijven posten als je wil. Dit kan enkel maar helpen bij het zoeken naar de oplossing. We houden je verder op de hoogte. 

Reputatie 2

@Mars Het blijkt inderdaad iets te zijn waar meerdere klanten problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om hiervoor een oplossing te vinden. 

We hebben, in bepaalde gevallen, onderbrekingen opgemerkt tijdens online gaming of videoconferencing terwijl je TV Replay, je opnames of een VOD-film bekijkt.  We werken aan een oplossing om deze ervaring in de nabije toekomst te verbeteren.

Voor Shadow gaming raden wij een minimum lijncapaciteit van 30 mpbs aan om een goede gebruikerservaring te hebben. Je kan de lijncapaciteits instellingen controleren in de Shadow-applicatie. 

Proximus werkt ook hier aan een oplossing om deze ervaring te verbeteren.

Bedankt voor je begrip

 

Dag @HadewychT, bedankt om dit even na te vragen en erkenning te geven dat er een probleem is. Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden.

Ik vraag me af of het probleem zich met alle decoder types, al dan niet in combinatie met een bepaald type modem/router voordoet. Zelf heb ik de problemen kunnen vaststellen na overschakeling naar een V7 decoder in combinatie met een BBox3V+

De lijncapaciteit van de verbinding hier thuis is wel oké, zit dacht ik op een 100/30 profile. Online gaming, video calling, streaming, shadow gaming e.d. werken allemaal vlot en goed, voor zover er dus geen TV Replay, een opname of een VOD film door iemand anders in huis bekeken wordt. Zou nog eens kunnen testen of als ze dit via de telefoon app zouden doen ipv de decoder het probeem zich ook voordoet. Netflix heeft in ieder geval een minder grote inpakt.

Ik kijk uit naar bijkomende updates! Hou ons op de hoogte, zou fijn zijn om te weten wanneer het opgelost is (of wanneer we een oplossing mogen verwachten)

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Het blijkt inderdaad iets te zijn waar meerdere klanten problemen mee ondervinden. We zijn volop bezig om hiervoor een oplossing te vinden. 

We hebben, in bepaalde gevallen, onderbrekingen opgemerkt tijdens online gaming of videoconferencing terwijl je TV Replay, je opnames of een VOD-film bekijkt.  We werken aan een oplossing om deze ervaring in de nabije toekomst te verbeteren.

Voor Shadow gaming raden wij een minimum lijncapaciteit van 30 mpbs aan om een goede gebruikerservaring te hebben. Je kan de lijncapaciteits instellingen controleren in de Shadow-applicatie. 

Proximus werkt ook hier aan een oplossing om deze ervaring te verbeteren.

Bedankt voor je begrip

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik dring nog eens bij onze specialisten. 

Het zou me heel erg verwonderen dat prox specialisten ter zake nog niet zouden weten waar het schoentje wringt maar ik denk veeleer dat het oplossen van het probleem blijkbaar een veel moeilijker zaak is voor hen...

Reputatie 2

@MaxProx

EvilLimiter ken ik niet, maar ziet er inderdaad naar uit dat het in staat is zich tussen de modem en de decoder te nestelen door netwerkverkeer om te leiden naar jou computer. Daar kan het dan het verkeer limiteren of volledig blokkeren.

Daar ik het programma niet geheel vertrouw, heb ik je test niet kunnen herhalen ter bevestiging. Maar ik geloof wel dat het het verkeer van de decoder bij uitgesteld tv kijken het probleem is die we ervaren. Ik kan niet achterhalen of het de combinatie decoder/modem is. Of gewoon de decoder.

@HadewychT 

Kunnen we nog een update van jullie verwachten mbt dit probleem en onze vaststellingen?

 dat kan ik niet meer checken aangezien ik geen V7 decoder meer heb, maar in de V5 kan dat wel.

3Mbit komt dus overeen met decoder op SD en lager kun je natuurlijk niet gaan

Is er bij decoder v7 een optie om die op SD in te stellen?

Reageer