Vraag

Mail inbox verspringt naar ongelezen

  • 11 December 2021
  • 83 reacties
  • 3718 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Ik heb hier hetzelfde probleem. Continu mails zonder afzender en zonder onderwerp en gelezen berichten die plots in bulk ongelezen worden aangegeven. Duidelijk geen recent probleem. 
graag een duidelijk antwoord hoe dit kan worden opgelost.

Dit zal afwachten worden tot de oplossing gevonden is er zijn algemene problemen met het mailsysteem.

Nu kan ik de mails die in mijn prullenbak zitten ook niet meer verwijderen (in Thunderbird). Als ik ze verwijder komen ze terug als ongelezen.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Fredje3 

Een andere klant vermeld dit ook op het forum, ik vermoed dat dit ook met de algemene problemen te maken heeft.

Dit is doorgegeven aan IT.

 

Groeten

Geert

Zelfs op de webmail van Proximus kan ik mails niet verwijderen. Dan krijg ik volgende fout:

 

 

@Lucieluc

Ik heb dit doorgegeven aan IT.

Er zijn de laatste maanden algemene problemen met de (web)mail.

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

 

Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

Dank om dit op te volgen. Met alle begrip dat iets IT-matig soms verkeerd kan lopen. Succes met de zoektocht naar een oplossing,

Er zijn verscheidene problemen gemeld met Proximus mail, maar de Proximus forummedewerkers komen pas maandag terug langs.

Reputatie 7
Badge +3

@Fredje3 

Het doet zich zowel voor op outlook als op de webmail.

 

Geert

Hallo Martin,

Dank voor je reactie. 

  • Die verscheidene problemen, is dat recent?
  • Enig idee hoe het komt dat de Proximus medewerker die ik vanmorgen belde niet op de hoogte was?

 

Dit is zeker niet recent, kun je zien aan het aantal berichten hier op het forum, het is sedert de nieuwe interface dat de problemen zich voordoen.

Op je tweede antwoord moet ik antwoorden dat er in die callcenters van verschillende soorten zitten :wink:

Normaal als je met een mail cliënt werkt ipv via webmail zijn er wel wat minder problemen normaal gezien.

ik heb een gelijkaardig probleem, sinds enkele dagen blijft outlook de email synchroniseren, dat duurt uren, in die mate dat mail tijdens die periode niet meer binnenkomt/buitengaat, en alle mails staan plots ongelezen. Als ik die als ongelezen markeer, dan is het even later weer van dat…

ik heb nog geen contact opgenomen met Proximus

Wel, ik werk nooit met webmail. Heb het nu wel gecheckt: in de webmail gaat alles wel goed… Het probleem doet zich voor in Apple Mail op Mac. En zoals gezegd, alleen voor de in-box van de skynet-mail. Mail die ik verhuis naar een andere, zelfgemaakte map (binnen skynet) heeft het probleem niet meer. Gmail-post in dezelfde inbox op Apple Mail heeft ook geen probleem. Probleem stelt zich ook op Iphone. Daarom ben ik geneigd dat het aan Skynet ligt en niet aan Apple. Maar een behoorlijk korte Proximus medewerker heeft me net niet naar de hel gestuurd: “als de webmail werkt is het niet ons probleem.” Al jaren zo geen slechte ervaring gehad met Proximus. Kan niet wachten op de tevredenheidsenquête...

Ook hier sinds gisteren op m’n iphone continue wisselen tussen +35 ongelezen (oude) mails en 0 mails

Mails van vandaag worden ook niet gesynced enkel tem gisteren.

toch een aanfluiting voor zo een bedrijf dat ze dit niet deftig kunnen. 

Persoonlijk heb ik ook geen probleem met webmail en gebruik dit ook minimaal, werk liever via met een client (bij mij dan met thunderbird) . Maar de meesten die hier problemen posten is wel in verband met webmail (met zijn vernieuwde interface) en zij (ook weer niet iedereen) hebben dan mindenr problemen via een mailclient.

Maar mss weten de Prox forummedewerkers meer i.v.m. met je probleem, en krijg je maandag meer verduidelijking, enfin we zien het dan wel...

sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn e-mails.

alle inkomende mails zie ik binnenkomen maar deze verdwijnen onmiddellijk.

ook staan al mijn oude mails terug ongelezen en als ik dit op gelezen zet staan ze kort erna terug ongelezen is echt heel vervelend want heb belangrijke mails gekregen maar kan ze niet lezen.

is hier een oplossing voor ?

 

  FYI: 

DaisyS schreef:

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Je mag in het “(privé) Ticket tekstveld” van je → ForumProfiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak!

Ik heb alvast in mijn privé ticket tekstveld een bericht nagelaten…. Hopelijk komt er snel een oplossing!

@Jack.dd

We hebben net bevestiging gekregen dat dit een algemeen probleem is.

Engineering werkt aan een oplossing.

Je mag je e-mailadres en klantnummer nog even toevoegen op je profiel dan geef ik dit al zeker door.

 

Onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

Waar kan je je E-mailadres invullen, ik vind niet terug bij mijn profiel

inderdaad, hebben de Prox forummedewerkers hier ook in verschillende berichten i.v.m. mailproblemen gemeld.

Momenteel draait ook Proximus Webmail in de soep : je kan bij momenten onmogelijk inloggen, dan weer heel moeilijk inloggen en eens ingelogd loopt alles verkeerd en staan mails ook daar ongelezen.   Het is dezer dagen echt onbegonnen werken met skynet mails of webmail van Proximus.   Het blijft wachten op een oplossing en ondertussen worden de problemen erger en daarbij ook de ergernis

Ik heb hier sinds gisteren ook last van. Is hier inmiddels al een oplossing voor? Telkens als ik mijn mails op gelezen zet verspringen ze terug naar ongelezen. Kan dit te maken hebben met een IOS update?

FYI:   

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Jullie mogen mij via een privebericht laten weten sinds wanneer je dit probleem hebt zodat ik dit ook per case nog eens apart kan doorsturen naar onze engineers. 

Alvast onze excuses!

 

Er zijn nog altijd problemen met Prox Mail ook buiten iOS, maar als de Prox forummedewerkers meer specifieke info hebben zullen ze dit hier wel melden, als ze hier langskomen.

Hier juist hetzelfde probleem sinds vorige week. Mails blijven steeds staan als ongelezen, mails verdwijnen sporadisch en oude verwijderde mails komen terug in postvak in.

Ook al enkele weken problemen met onze digicorder, moet regelmatig herstart worden omdat deze soms vastloopt. Niet leuk als men juist een favoriet programma aan het bekijken is.

Hopelijk wordt dit allemaal spoedig opgelost anders overwegen we sterk om van provider te wisselen.

Reageer