Vraag

Mail inbox verspringt naar ongelezen

  • 11 December 2021
  • 83 reacties
  • 3718 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Fredje3 

er lijkt iets fout te gaan met de synchronisatie tussen de webmail (server) van proximus en de mailprogramma’s.

zoals @Martin al aangaf zijn er de laatste periode meerdere problemen met de mail.

Er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt.

 

Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

 

Geert

Hier nog steeds geen reactie ontvangen van Proximus die het probleem sinds maandag kennen. En dit na reeds 35 jaren trouwe klant...Dit als zelfstandige die afhangt van e-mail communicatie met de klanten.

Reputatie 4
Badge +2

Nieuwe update: 

Map “Verzonden” “SentMail” is plots volledig leeg.

Wanneer komen mijn verzonden mails terug ?

Als die nog op de server staan zal dit nog kunnen maar als de bug ervoor gezorgd heeft dat die gewist worden dan zal het nooit zijn volgens mij, enfin laat ons hopen dat ze niet echt gewist werden op de mailserver.

Mails op “ongelezen”  : Heb hierover ook al een paar keer gecommuniceerd met Proximus.   Vandaag iemand gehad die mij gedurende meer dan een uur heeft proberen helpen om hiervan af te raken.    Moest uiteindelijk melden dat het een probleem was bij Proximus en niets te maken had met mijn Apple mail.  Zou ook met andere mailprogramma’s een probleem zijn.    “Er zijn momenteel problemen met de synchronisatie tussen de webmail (server) van Proximus en de mailprogramma's. IT werkt aan een oplossing. “   Ze kunnen echter onmogelijk zeggen wanneer het zal opgelost zijn.   Ik hoop alleen dat het heel snel is, want ik gebruik mijn mail voor zakelijke aangelegenheden en het is niet bepaald makkelijk om steeds weer je mails als ongelezen te krijgen, of gedelete items terug in je inbox en ook spam.   Ik werk ook liever op mijn Apple mail dan webmail omdat ik daar specifieke mappen heb en mijn gegevens kan saven.

Ik hoop dat de IT oplossing van Proximus er uitermate snel komt, maar als ik lees dat er mensen zijn die al een maand met dit probleem kampen ….

Reputatie 2
Badge

Het gaat van kwaad naar erger. Nu komt er op mijn outlook geen nieuwe mail meer binnen, er blijven enkel  in de 60 ongelezen staan, soms komt er sporadisch een nieuwe mail binnengesprongen om kort erna terug te verdwijnen. Intern tussen mijn accounts mails doorsturen lukt ook al niet.:triumph:

 

Dat is dan wonder dat de synchronisatie bij mij wel nog werkt tussen mijn mailclient Thunderbird en Prox Mail server.

Het blijft inderdaad maar aanmodderen.  Ik krijg mijn mails nu met twee dagen vertraging en ze blijven allemaal op ongelezen staan.    Ik begrijp  niet dat zo’ grote onderneming er niet in slaagt om die problemen op te lossen.   

Hier ook van het zelfde sinds daarnet. Bij de Apple Mail op de Mac is opeens alles ongelezen (zelfs na aanpassen en afsluiten terug ongelezen bij heropenen), terwijl bij de Apple Mail op de IPhone en IPad nog ok zijn … Vreemd … Nog nooit voorgehad ...

Gegokt op een verkeerd leverancier misschien, wie weet?

hier zelfde miserie

sinds eergisteren staan er constant een 30tal ‘ghost-mails’ die maar niet weg te krijgen zijn, en steeds meegaan met de klok per minuut, gevolg : er komen geen enkele email nog door !!  heb nu geprobeerd met mail te forwarden naar gmail en dit lijkt te lukken, maar toch wil ik mijn gewone skynet email terug kunnen lezen, trouwens zijn er zo’n 3-tal weken mails verdwenen, wreed bizar en ambetant, 

reeds gebeld naar kl.dienst, en er zijn reeds 2 tickets aangemaakt, maar nog steeds geen antwoord !! 

graag asap oplossen aub, 

ZONIET gaan we gewoonweg naar de concurrentie overstappen !!

Jack.dd 

 

 

 

indien vandaag geen reactie, dan stap ik gewoonweg over, slechte service !!!

Is nu al sinds dinsdag en nog steeds niets of niemand gehoord, gisterenavond nog eens gebeld,

had iemand aan de lijn die volgens mij stomdronken aande telefoon hing (telewerken …...)

en geen zinnig woord kon geven !!!! wat is me dat daar bij PXM zeg, ?????

Louter ter bijkomende info:
De proximus forummedewerkers hebben hier al in verschillende andere berichten gemeld  (gisteren nog), omtrent de gekende problemen met Prox Mail, dat er problemen zijn met hun mailsysteem en het afwachten is op de oplossing!

Bij mij is het ook nog niet opgelost. Het is erg vervelend als mails voortdurend verdwijnen uit de lijst, en als je meeval hebt later nog terug verschijnen.

En je bent altijd in onzekerheid of je niets gemist hebt, van mensen die jou dringend wouden bereiken.

Beste,

Heb blijkbaar gelijkaardig probleem.
Wanneer ik op mijn laptop de binnenkomende mails van … @skynet.be lees – ik gebruik Tunderbird - worden die na het lezen gemerkt als ongelezen. Tot daar alles normaal.
Wanneer ik nu echter op mijn smartphone (Samsung Galaxy J5) of tablet (Samsung Galaxy Tab2) deze mails bekijk blijven die als ongelezen staan.
Ik selecteer deze dan en markeer ze als gelezen. Na de kortste keren springen ze vanzelf terug als ongelezen.
Vroeger nooit dit probleem gehad.
Bij binnenkomende mails van ...@gmail.com heb ik dit probleem niet.
Iemand een oplossing?

Allen,

In mijn geval was het probleem blijkbaar gelinkt aan mijn domein, heb namelijk een eigen domein, gehost door Proximus/SKynet. Na hogergenoemd onaangenaam gesprek nog twee goede gesprekken gehad van mensen die meteen door hadden dat het wel aan Proximus lag. Twee uurtjes later was het probleem verdwenen (en hopelijk blijft dat zo). Bel 0800 23452 als je een eigen domeinnaam hebt.

Beste,

Bedankt voor je reactie.

Voor zover mijn kennis reikt heb ik nooit een domeinnaam aangemaakt.

Dus zal de oorzaak elders te zoeken zijn?

Als ik dat allemaal lees ben ik blij en niet blij dat ik niet de enige ben, 

Af en toe krijg ik de nieuwe mails toch door.

Dus ik ben ook wachtende op een oplossing

Het mail adres van mijn vrouw werkt normaal 

Het is zo dat niet iedereen ook de zelfde problemen ondervindt, je probleem die je beschrijft bv heb ik niet en ik gebruik ook thunderbird?

 

Martin,

Heb nergens instellingen veranderd en plots loopt het verkeerd op zowel smartphone als tablet?

Raar toch. Geen tips voor oplossing?

Spijtig genoeg niet nee, wat gebeurt er eigenlijk als je een nieuwe mail eerst opent via 

http://webmail.proximus.be blijft die dan staan als gelezen, wordt die terug gemarkeerd als ongelezen ?

Wanneer ik rechtstreeks ga lezen op webmail wordt het bericht na lezen gemarkeerd als gelezen.

Op smartphone en tablet wordt het bericht even als gelezen gemarkeerd en korte tijd nadien wordt het terug gemarkeerd als ongelezen. 

Bij mij werkt ook nog alles normaal!

blijkbaar wordt dit dan niet doorgegeven aan de prox mailserver ofwel verwerkt  de prox mailserver het niet zoals het moet en blijft het ongelezen aangeduid staan op de server en door het feit dat via IMAP alles gesynchroniseerd wordt tussen mail clients en mailserver.

Maar waar loopt het nu fout, ik zou toch denken aan kant van Prox want aangezien je dit met verschillende mail clients vaststelt (op je verschillende toestellen) kan het moeilijk aan een instelling van de client liggen want anders zou het wel via één mailclient goed werken.

Bedankt voor je antwoord.

Hoe moet het nu verder. Moet ik naar 080022800 bellen of zou er aan gewerkt worden bij Prox?

Reageer