Vraag

Mail inbox verspringt naar ongelezen

  • 11 December 2021
  • 83 reacties
  • 3713 Bekeken

Hallo sinds gisteren staan alle skynet-mails in mijn Mail for Mac inbox als “ongelezen”. Als ik ze in blok naar “gelezen” omzet, verspringen ze snel weer naar “ongelezen”. Mails die ik verplaats naar een map hebben het probleem niet meer. Mails die binnenkomen via andere service (bijv. google mail) hebben het probleem niet. Heb het probleem ook op Iphone. Apple en Proximus schuiven de schuld naar elkaar door. Wie kan me helpen?


83 reacties

joepi, mijn e-mails komen terug normaal door, 

 

Er zal heel zeker aan gewerkt worden, alleen is de vraag of zij (Proximus werkt met externe firma Cisco) dit op korte termijn allemaal zullen in orde krijgen.
Je kunt natuurlijk ook altijd eens naar 080022800 bellen of hier een reactie afwachten van een Proximus forummedewerker, of zij al mee details hebben hieromtrent?

Reputatie 7
Badge +3

@Jack.dd 

We hebben net bevestiging gekregen dat dit een algemeen probleem is.

Engineering werkt aan een oplossing.

Je mag je e-mailadres en klantnummer nog even toevoegen op je profiel dan geef ik dit al zeker door.

 

Onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Lucieluc 

Ik heb dit doorgegeven aan IT.

Er zijn de laatste maanden algemene problemen met de (web)mail.

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

 

Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden en In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zoals je mailadres enz.

Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op"

Reputatie 2
Badge

Heb dit probleem ook. Deze morgen contact gehad met medewerker en zou idd algemeen probleem zijn. Webmail, pc en smartphone doen alle hetzelfde. Zijn er mee bezig.

 

ik weet niet of je het webformulier al ingevuld hebt waarvan sprake is hier → over het e-mail probleem en de oplossing ervan

Schijnbaar zijn bij mij de problemen verdwenen sedert een vijftal dagen. (kort na mijn laatste melding op het forum). Mails op tablet en smartphone staan terug als gelezen en in webmail kan ik terug mails verwijderen.

Hopelijk blijft het zo...

Bozemieke,

Dat probleem is nog steeds niet opgelost! Alleen met mails ontvangen op skynet account heb ik dit probleem, niet met Gmail account.

Hier in huis zijn 2 identieke smartphones ( Android versie 9) met een verschillend account.

Op de ene is er dat probleem, op de andere niet. Mails worden gelezen via de Gmail app.

Beide Gmail apps hebben nochtans dezelfde versie.

Heb de Proximus  mail app eens geïnstalleerd. Dan heb ik dat probleem niet maar als ik een 2de account (Gmail) wil toevoegen zegt de app dat dit niet ondersteund wordt.

Dus dat is ook geen goede oplossing voor mij.

Dan heb ik in de Play Store een andere mail app gedownload. Dat werkt dan wel maar heeft het weer het nadeel dat wanneer ik scroll naar oudere mails er telkens een cirkeltje verschijnt dat het volgende blad moet geladen worden.

Ook met mijn Mobilus S abonnement heb ik een probleem dat sedert 1 november 2021 aansleept

(Proximus Public-Wifi  verificatiefout). Heb daar al vele malen voor gebeld en kon mijn probleem niet oplossen. Men ging me terugbellen. Als u iets gehoord heb, ik ook. Ik zou dus direct niet te veel hoop koesteren………..

Groetjes,

Reputatie 4
Badge +2

Nog wat info voor de Proximus medewerkers:

Op Webmail staat dit in de prullenbak, begrijpe wie kan:

 

Reputatie 4
Badge +2

Nieuwe update: 

Map “Verzonden” “SentMail” is plots volledig leeg.

 

Ik denk dat het best is om Proximus mail voorlopig niet meer te gebruiken en over te schakelen naar mijn Gmail account.

Probleem leek inderdaad opgelost te zijn (3-tal dagen geleden). Vandaag opnieuw inbox vol met ‘zogezegd’ ongelezen mails (m.a.w. oude mails worden opnieuw ongelezen)

Als je in windows mail een prox mail account aanmaakt dan zijn de skynet mailmappen leeg dus wordt er blijkbaar niet meer gesynkroniseerd tussen windows mail client en de mail server .

er zijn gisteren terug problemen geweest zie de bijkomende uitleg UPDATE : Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum

Het is vooral het synchronisatie probleem tussen mail clients en Prox mail servers die blijkbaar veel tijd vraagt om terug in orde te krijgen, en daarom hebben ze een webformulier ter beschikking gesteld om je probleem te melden Web formulier | Proximus (indien je dit nog niet ingevuld het, best doen)

Ik heb sedert gisteren hetzelfde probleem.   Mails springen van gelezen naar ongelezen en omgekeerd, dit zo om de vijf minuten als ik op mail bezig ben of als ik mail afsluit en terug opstart staat alles ongelezen maar dan binnen de kortste tijd weer gelezen.   Mails die ik delete worden ook terug opgehaald en ongelezen.    Onbegonnen werk zo.       Ik moet ze eerst in webmail deleten vooralleer ze echt weg zijn, maar het is bovenal ook ergerlijk dat de mails telkens op ongelezen komen.

Wanneer komt hier een oplossing voor ?
Dank

Sinds vorige week hebben wij ook problemen met onze inkomende mails.
Gelezen mails worden steeds weer ongelezen mails bij het openen van outlook.

Ik heb problemen sinds 10 januari. Ik heb ongeveer 15 000 mails in Postvak In. Die mails switchen voortdurend van gelezen naar ongelezen en terug. Nieuwe mails komen binnen, maar verdwijnen dan weer. Het lijkt allemaal te maken te hebben met communicatie time-outs. Ook in de webmail van Proximus zie ik niet altijd alle mails staan, en krijg ik meldingen van communicatie time-outs.

Daarnaast is ook de persoonlijke zone op Proximus.be, waar ik mijn eigen producten kan zien en configureren enorm traag. Ik kan bijvoorbeeld geen bijkomende alias meer maken voor een mailbox.

Help, Proximus !!!

Zelfde probleem hier sinds meer dan een week. Mails worden telkens opnieuw als ‘ongelezen’ weergegeven op alle apparaten (zowel Mail van Apple als Outlook). Als je ‘refresht’ dan wordt alles als ongelezen weergegeven.  

Reputatie 2
Badge

Is er hier iemand van Px die weet hoe ver het staat met het probleem van de mails?

Begint nu toch wat irritant te worden en is al enkele dagen:angry:

Hier inderdaad hetzelfde probleem.  Ik begrijp niet dat Proximus hierover niet meer communiceert   Ik krijg nu al dagen mijn mails met 2 dagen vertraging.  Niet echt klantvriendelijk

Nu ook op mijn PC (daar gebruik ik Thunderbird) alle mails in Prullenbak als ongelezen.????????

Louter ter info: Er wordt hier wel in verschillende berichten omtrent problemen met mail gemeld door proximus forummedewerkers dat er gekende algemene problemen zijn met (web) Mail en engineering met de zaak bezig zijn.

Ik denk naar mijn bescheiden mening dat ze veel liever zouden willen melden dat de oplossing in zicht is!

Reputatie 7
Badge +3

@JoNa123 

Onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak. 

Ik heb dit doorgestuurd naar IT dit wordt zo snel mogelijk in orde gebracht.

 

Geert

Gisteren schreef ik nog:

Schijnbaar zijn bij mij de problemen verdwenen sedert een vijftal dagen. (kort na mijn laatste melding op het forum). Mails op tablet en smartphone staan terug als gelezen en in webmail kan ik terug mails verwijderen.

Hopelijk blijft het zo…

Maar vandaag staan ineens alle de berichten in Concepten op ongelezen.

Wat voorbarig geweest!

Fredje3

het gaat inderdaad op en af in windows 11 Mail zie ik niks meer staan

Reageer