Vraag

Mail inbox verspringt naar ongelezen

  • 11 December 2021
  • 83 reacties
  • 3713 Bekeken

Hallo sinds gisteren staan alle skynet-mails in mijn Mail for Mac inbox als “ongelezen”. Als ik ze in blok naar “gelezen” omzet, verspringen ze snel weer naar “ongelezen”. Mails die ik verplaats naar een map hebben het probleem niet meer. Mails die binnenkomen via andere service (bijv. google mail) hebben het probleem niet. Heb het probleem ook op Iphone. Apple en Proximus schuiven de schuld naar elkaar door. Wie kan me helpen?


83 reacties

Er zijn verscheidene problemen gemeld met Proximus mail, maar de Proximus forummedewerkers komen pas maandag terug langs.

Hallo Martin,

Dank voor je reactie. 

  • Die verscheidene problemen, is dat recent?
  • Enig idee hoe het komt dat de Proximus medewerker die ik vanmorgen belde niet op de hoogte was?

 

Dit is zeker niet recent, kun je zien aan het aantal berichten hier op het forum, het is sedert de nieuwe interface dat de problemen zich voordoen.

Op je tweede antwoord moet ik antwoorden dat er in die callcenters van verschillende soorten zitten :wink:

Normaal als je met een mail cliënt werkt ipv via webmail zijn er wel wat minder problemen normaal gezien.

Wel, ik werk nooit met webmail. Heb het nu wel gecheckt: in de webmail gaat alles wel goed… Het probleem doet zich voor in Apple Mail op Mac. En zoals gezegd, alleen voor de in-box van de skynet-mail. Mail die ik verhuis naar een andere, zelfgemaakte map (binnen skynet) heeft het probleem niet meer. Gmail-post in dezelfde inbox op Apple Mail heeft ook geen probleem. Probleem stelt zich ook op Iphone. Daarom ben ik geneigd dat het aan Skynet ligt en niet aan Apple. Maar een behoorlijk korte Proximus medewerker heeft me net niet naar de hel gestuurd: “als de webmail werkt is het niet ons probleem.” Al jaren zo geen slechte ervaring gehad met Proximus. Kan niet wachten op de tevredenheidsenquête...

Persoonlijk heb ik ook geen probleem met webmail en gebruik dit ook minimaal, werk liever via met een client (bij mij dan met thunderbird) . Maar de meesten die hier problemen posten is wel in verband met webmail (met zijn vernieuwde interface) en zij (ook weer niet iedereen) hebben dan mindenr problemen via een mailclient.

Maar mss weten de Prox forummedewerkers meer i.v.m. met je probleem, en krijg je maandag meer verduidelijking, enfin we zien het dan wel...

Beste,

Heb blijkbaar gelijkaardig probleem.
Wanneer ik op mijn laptop de binnenkomende mails van … @skynet.be lees – ik gebruik Tunderbird - worden die na het lezen gemerkt als ongelezen. Tot daar alles normaal.
Wanneer ik nu echter op mijn smartphone (Samsung Galaxy J5) of tablet (Samsung Galaxy Tab2) deze mails bekijk blijven die als ongelezen staan.
Ik selecteer deze dan en markeer ze als gelezen. Na de kortste keren springen ze vanzelf terug als ongelezen.
Vroeger nooit dit probleem gehad.
Bij binnenkomende mails van ...@gmail.com heb ik dit probleem niet.
Iemand een oplossing?

Allen,

In mijn geval was het probleem blijkbaar gelinkt aan mijn domein, heb namelijk een eigen domein, gehost door Proximus/SKynet. Na hogergenoemd onaangenaam gesprek nog twee goede gesprekken gehad van mensen die meteen door hadden dat het wel aan Proximus lag. Twee uurtjes later was het probleem verdwenen (en hopelijk blijft dat zo). Bel 0800 23452 als je een eigen domeinnaam hebt.

Beste,

Bedankt voor je reactie.

Voor zover mijn kennis reikt heb ik nooit een domeinnaam aangemaakt.

Dus zal de oorzaak elders te zoeken zijn?

Het is zo dat niet iedereen ook de zelfde problemen ondervindt, je probleem die je beschrijft bv heb ik niet en ik gebruik ook thunderbird?

 

Martin,

Heb nergens instellingen veranderd en plots loopt het verkeerd op zowel smartphone als tablet?

Raar toch. Geen tips voor oplossing?

Spijtig genoeg niet nee, wat gebeurt er eigenlijk als je een nieuwe mail eerst opent via 

http://webmail.proximus.be blijft die dan staan als gelezen, wordt die terug gemarkeerd als ongelezen ?

Wanneer ik rechtstreeks ga lezen op webmail wordt het bericht na lezen gemarkeerd als gelezen.

Op smartphone en tablet wordt het bericht even als gelezen gemarkeerd en korte tijd nadien wordt het terug gemarkeerd als ongelezen. 

blijkbaar wordt dit dan niet doorgegeven aan de prox mailserver ofwel verwerkt  de prox mailserver het niet zoals het moet en blijft het ongelezen aangeduid staan op de server en door het feit dat via IMAP alles gesynchroniseerd wordt tussen mail clients en mailserver.

Maar waar loopt het nu fout, ik zou toch denken aan kant van Prox want aangezien je dit met verschillende mail clients vaststelt (op je verschillende toestellen) kan het moeilijk aan een instelling van de client liggen want anders zou het wel via één mailclient goed werken.

Bedankt voor je antwoord.

Hoe moet het nu verder. Moet ik naar 080022800 bellen of zou er aan gewerkt worden bij Prox?

Er zal heel zeker aan gewerkt worden, alleen is de vraag of zij (Proximus werkt met externe firma Cisco) dit op korte termijn allemaal zullen in orde krijgen.
Je kunt natuurlijk ook altijd eens naar 080022800 bellen of hier een reactie afwachten van een Proximus forummedewerker, of zij al mee details hebben hieromtrent?

Reputatie 7
Badge +3

@Fredje3 

er lijkt iets fout te gaan met de synchronisatie tussen de webmail (server) van proximus en de mailprogramma’s.

zoals @Martin al aangaf zijn er de laatste periode meerdere problemen met de mail.

Er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt.

 

Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

 

Geert

Ik heb hier sinds gisteren ook last van. Is hier inmiddels al een oplossing voor? Telkens als ik mijn mails op gelezen zet verspringen ze terug naar ongelezen. Kan dit te maken hebben met een IOS update?

Er zijn nog altijd problemen met Prox Mail ook buiten iOS, maar als de Prox forummedewerkers meer specifieke info hebben zullen ze dit hier wel melden, als ze hier langskomen.

Sinds herstelling van incident in St Denijs-Westrem-Kortrijksesteenweg op 09-01-2022 tot 11-01-2022 (geen internet)ook deze problemen met outlook.Steeds ongeveer 12000 ongelezen e-mails.Na alle e-mails als gelezen te activeren in outlook opnieuw synchroniseren (15 minuten) en opnieuw allemaal als ongelezen. Reeds meermaals voor gebeld maar deze morgen iemand aan de lijn had die er zijn werk van zou maken. Hoop doet leven...

Reputatie 4
Badge +2

Hier gelijkaardige problemen:

Alle "SentMail " berichten in Outlook zijn ongelezen. | Proximus Forum

 

Reputatie 4
Badge +2

Nog meer onbegrijpelijke voorvallen met mail:

In de Gmail app (account proximus) op mijn GSM zie ik sinds gisteren in de “verzonden” en “ongelezen” folder mails staan van 1/1/1970 als ik deze verwijder komen ze terug bij opnieuw openen van de app.

 

 

Bozemieke,

Dat probleem is nog steeds niet opgelost! Alleen met mails ontvangen op skynet account heb ik dit probleem, niet met Gmail account.

Hier in huis zijn 2 identieke smartphones ( Android versie 9) met een verschillend account.

Op de ene is er dat probleem, op de andere niet. Mails worden gelezen via de Gmail app.

Beide Gmail apps hebben nochtans dezelfde versie.

Heb de Proximus  mail app eens geïnstalleerd. Dan heb ik dat probleem niet maar als ik een 2de account (Gmail) wil toevoegen zegt de app dat dit niet ondersteund wordt.

Dus dat is ook geen goede oplossing voor mij.

Dan heb ik in de Play Store een andere mail app gedownload. Dat werkt dan wel maar heeft het weer het nadeel dat wanneer ik scroll naar oudere mails er telkens een cirkeltje verschijnt dat het volgende blad moet geladen worden.

Ook met mijn Mobilus S abonnement heb ik een probleem dat sedert 1 november 2021 aansleept

(Proximus Public-Wifi  verificatiefout). Heb daar al vele malen voor gebeld en kon mijn probleem niet oplossen. Men ging me terugbellen. Als u iets gehoord heb, ik ook. Ik zou dus direct niet te veel hoop koesteren………..

Groetjes,

Reputatie 4
Badge +2

Nog wat info voor de Proximus medewerkers:

Op Webmail staat dit in de prullenbak, begrijpe wie kan:

 

Reputatie 4
Badge +2

Nieuwe update: 

Map “Verzonden” “SentMail” is plots volledig leeg.

 

Ik denk dat het best is om Proximus mail voorlopig niet meer te gebruiken en over te schakelen naar mijn Gmail account.

Reageer