Vraag

Geen inkomende mail

  • 13 April 2023
  • 30 reacties
  • 1607 Bekeken

Geachte,

sedert een 2-tal dagen komen geen mails meer binnen via de pop.kbcmail.net (mail domein/server in beheer van Proximus). Webmail werkt wel.

Via mailprogramma (Outlook) krijg ik onderstaande fout :

rapporteert fout (0x80042108): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP 3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP)."


This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@CarinaS1960 

.. compacnet.be is een domeinaam die gehost wordt. 

Heb je ook al telefonisch contact opgenomen met de dns masters op het nummer: 0800 23 452 (optie 3)?

 

Geert

 

 

Ik heb alleen contact gehad via email support@dnsbelgium.be

 

Louter ter info: Het nummer dat @GeertC geeft is inderdaad voor de zelfde dienst bedoeld.

contact domeinnamen / Hosting):
Name: Belgacom DNS Masters
Phone: +32.80023452
Fax: +32.22403632
Email:dnsmaster@proximus.com

ik weet nu niet  of  dnsmaster@proximus.com mss vervangen werd door support@dnsbelgium.be ? of voor andere doeleinden gebruikt worden

Reputatie 7
Badge +4

@KorData @RA220165_01 Er zijn aanpassingen gebeurd op de POP-mailservers. Met verouderde instellingen is het inderdaad mogelijk dat je problemen ondervindt.

Het is dus belangrijk om bij je gebruikersnaam de “@skynet of @proximus” erbij te hebben staan en bij de uitgaande mailserver de beveiliging aan te zetten (SSL of TLS) zoals te zien is in de screenshots van Carina.

Krijg je specifieke foutmeldingen als deze instellingen niet helpen? 

Reputatie 1

Sinds vandaag alle problemen opgelost zonder iets te wijzigen.