sedert een 2-tal dagen komen geen mails meer binnen via de pop.kbcmail.net (mail domein/server in beheer van Proximus). Webmail werkt wel.
Via mailprogramma (Outlook) krijg ik onderstaande fout :
rapporteert fout (0x80042108): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP 3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP)."
Bladzijde 1 / 2
Bij mij identiek probleem dinsdag ll, laatste mail ontvangen
Nog altijd geen enkele reactie van Proximus, heb de klantendienst gebeld maar begrijpen totaal niet waarover dit gaat …, ze hebben het voortdurend over het GSM-nr, uiteraard heeft dat niets met GSM te maken !
Volgens mij hebben ze tijdens het Paasweekend wegens onderhoud bepaalde servers/services moeten stoppen/heropstarten en zijn de services voor onderstaande email domeinen niet meer opgestart !?
Grote probleem is dat er geen enkel kanaal is langs waar je hiervoor iemand kan bereiken …
Iemand suggesties en/of hulp …. ???
Dank bij voorbaat.
E-maildomein
Inkomende mailserver
Uitgaande mailserver
belgacom.net
pop.belgacom.net ou imap.belgacom.net
relay.belgacom.net
Proximus.be
pop.proximus.be ou imap.proximus.be
relay.proximus.be
busmail.net
pop.busmail.net
relay.busmail.net
compaqnet.be
pop.compaqnet.be
relay.compaqnet.be
dexiainvestor.net
pop.dexiainvestor.net
relay.dexiainvestor.net
freeciel.skynet.be
pop.freeciel.skynet.be
relay.freeciel.skynet.be
kbcmail.net
pop.kbcmail.net
relay.kbcmail.net
photohall.skynet.be
pop.photohall.skynet.be
relay.photohall.skynet.be
rsca.com
pop.rsca.com
relay.rsca.com
selexion.net
pop.selexion.net
relay.selexion.net
skybel.net
pop.skybel.net
relay.skybel.net
swing.be
pop.swing.be
relay.swing.be
@Bart VDP Kan je je mailadres toevoegen in je profiel zodat ik kan nakijken of je mailbox nog ok is ? Heb je ook al kunnen testen of je je mails wel ziet als je inlogt via webmail.proximus.be ?
Gevraagde privégegevensin je forumprofiel plaatsen doe jeterwijl je op het forum ingelogd bent, en zet jein één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op” ( in het vak “Ticket(Privé)” kun je bvb nogbijkomende informatie zetten als dit wilt).
@Luc Declerck Uw mailbox is in orde. Het feit dat u via de webmail wel aan uw mails kan, toont aan dat het een probleem op je PC is.
In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:
Onjuiste accountinstellingen
Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
Antivirussoftware
Een beschadigde modem
Outlook (Express) is van de PC verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd.
De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem.
Je kan dit testen door uw firewall/anti-virusprogramma eens even uit te schakelen Al het nu wel werkt, kan je deze best herinstalleren.
Je kan ook je mail-account eens verwijderen en opnieuw aanmaken in Outlook
Bij mij identiek probleem. Outlook account verwijderd en opnieuw toegevoegd en werkt nog altijd niet.
Heb dit op 3 accounts, identiek bij 3 vrienden die ook dit probleem hebben.
@RA220165_01 Zijn dit dan ook @kbcmail.net-mailboxen die dit probleem hebben ? Lukt het daar ook wel via webmail.proximus.be ?
@HadewychT Eerst en vooral dank voor uw reactie !
Ondertussen denk ik een andere (en betere) oplossing gevonden te hebben na heel veel proberen …
Ik heb namelijk de Proximus email domein instellingen gebruikt ipv het emaildomein van kbcmail.net.
Dus voor binnenkomende server imap.proximus.be en relay.proximus.be voor uitgaande server
Het voordeel is dat dit wellicht universeler en zelfs veiliger is doordat ik nu IMAP kan gebruiken ipv POP3. tevens de SSL/TLS encryptie en beveiligde poorten.
Hopelijk blijft dit nu stabiel werken.
@Bart VDP Kan je je mailadres toevoegen in je profiel zodat ik kan nakijken of je mailbox nog ok is ? Heb je ook al kunnen testen of je je mails wel ziet als je inlogt via webmail.proximus.be ?
DIT LUKT
Gevraagde privégegevensin je forumprofiel plaatsen doe jeterwijl je op het forum ingelogd bent, en zet jein één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
DONE
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op” ( in het vak “Ticket(Privé)” kun je bvb nogbijkomende informatie zetten als dit wilt).
@Luc Declerck Uw mailbox is in orde. Het feit dat u via de webmail wel aan uw mails kan, toont aan dat het een probleem op je PC is.
In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:
Onjuiste accountinstellingen
Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
Antivirussoftware
Een beschadigde modem
Outlook (Express) is van de PC verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd.
De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem.
Je kan dit testen door uw firewall/anti-virusprogramma eens even uit te schakelen Al het nu wel werkt, kan je deze best herinstalleren.
Je kan ook je mail-account eens verwijderen en opnieuw aanmaken in Outlook
@HadewychT Eerst en vooral dank voor uw reactie !
Ondertussen denk ik een andere (en betere) oplossing gevonden te hebben na heel veel proberen …
Ik heb namelijk de Proximus email domein instellingen gebruikt ipv het emaildomein van kbcmail.net.
Dus voor binnenkomende server imap.proximus.be en relay.proximus.be voor uitgaande server
Het voordeel is dat dit wellicht universeler en zelfs veiliger is doordat ik nu IMAP kan gebruiken ipv POP3. tevens de SSL/TLS encryptie en beveiligde poorten.
Hopelijk blijft dit nu stabiel werken.
luc, bij mij lukt dit precies niet (of nog niet) : je werkt in outlook ?
Hier zelfde probleem. Op 3 PC’s op verschillende locaties.
Met Outlook 2021. Heeft gewerkt tot ongeveer eind maart.
Kan echt niet aan de PC liggen, zo ineens op 3 PC’s !
@KorData Kan je ook eens proberen om je instellingen aan te passen naar de gegevens van proximus ipv kbcmail zoals Luc hierboven beschrijft ? Als het daarmee niet werkt maak ik een ticket aan om het te laten nakijken vermits er wel meerdere klanten plots komen klagen hier op het forum.
bij mij probleem op 4 verschillende PC's met skynet adressen. Webmail werkt wel.
@Bart VDP@HadewychT
Bart, ja ik gebruik outlook als mail programma.
Je moet er wel voor zorgen dat je alle parameter voor inkomende en uitgaande mailserver correct invult ! zie voor de juiste parameters op deze link ;
Sinds 11.04 na 17:OO komen er geen mails meer binnen van Compaqnet :
Voor het account compaqnet kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.
Serverfout: 0x800CCC90 Reactie van server: -ERR invalid user name or password. Server: 'pop.compaqnet.be' Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92 Protocol: POP3 Poort: 110 Beveiligd(SSL): Nee
Bedankt voor de info, maar waar moet ik dit aanpassen. Misschien moet ik toch externe hulp gaan zoeken.
Uiteindelijk terug contact opgenomen met de helpdesk via chat. En deze keer werd ik wel goed geholpen (heb hem wel zelf doorverwezen naar dit forum) heeft goed uitgelegd hoe ik alles kon aanpassen. Maar er kwam uiteindelijk meer bij kijken dan de hier opgegeven oplossingen.
@CarinaS1960
weet je soms ook wat er meer is komen bij kijken, want dit kan ook interessant zijn voor de forumleden die dit topic ook lezen of nog zullen lezen.
Mijn mails komen binnen via Windows Live Mail
Als Login had ik een CN-nummer en dit heb ik moeten wijzigen naar mijn e-mail-adres van compaqnet
Ga naar Eigenschappen van compaqnet, dan naar servers → Server voor inkomende mail -> E-mailgebruikersnaam. Het wachtwoord werd behouden van de CN-nummer.
Server voor uitgaande e-mail → voor deze server is verificatie vereist → Aanvinken
Waar pijltjes bij staan hebben we gewijzigd.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk
@CarinaS1960 bedankt voor je feedback.
Geen van de oplossingen werken momenteel voor mij. Ik gebruik outlook 2021.
Blijf Proximus lastig vallen zoals ik gedaan heb (via chat) Verwijs naar dit forum. Als ze mij geen oplossing hadden geboden had ik het geprobeerd via de inspecteur van Radio 2.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.