Vraag

Geen inkomende mail

  • 13 April 2023
  • 30 reacties
  • 1607 Bekeken

Geachte,

sedert een 2-tal dagen komen geen mails meer binnen via de pop.kbcmail.net (mail domein/server in beheer van Proximus). Webmail werkt wel.

Via mailprogramma (Outlook) krijg ik onderstaande fout :

rapporteert fout (0x80042108): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP 3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP)."


This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 1

Bij mij identiek probleem
dinsdag ll,  laatste mail ontvangen

Nog altijd geen enkele reactie van Proximus, heb de klantendienst gebeld maar begrijpen totaal niet waarover dit gaat …, ze hebben het voortdurend over het GSM-nr, uiteraard heeft dat niets met GSM te maken !

Volgens mij hebben ze tijdens het Paasweekend wegens onderhoud bepaalde servers/services moeten stoppen/heropstarten en zijn de services voor onderstaande email domeinen niet meer opgestart !?

Grote probleem is dat er geen enkel kanaal is langs waar je hiervoor iemand kan bereiken …

Iemand suggesties en/of hulp …. ???

Dank bij voorbaat.

 

E-maildomein

Inkomende mailserver

Uitgaande mailserver

belgacom.net

pop.belgacom.net ou imap.belgacom.net

relay.belgacom.net

Proximus.be

pop.proximus.be ou imap.proximus.be

relay.proximus.be

busmail.net

pop.busmail.net

relay.busmail.net

compaqnet.be

pop.compaqnet.be

relay.compaqnet.be

dexiainvestor.net

pop.dexiainvestor.net

relay.dexiainvestor.net

freeciel.skynet.be

pop.freeciel.skynet.be

relay.freeciel.skynet.be

kbcmail.net

pop.kbcmail.net

relay.kbcmail.net

photohall.skynet.be

pop.photohall.skynet.be

relay.photohall.skynet.be

rsca.com

pop.rsca.com

relay.rsca.com

selexion.net

pop.selexion.net

relay.selexion.net

skybel.net

pop.skybel.net

relay.skybel.net

swing.be

pop.swing.be

relay.swing.be

Reputatie 7
Badge +4

@Bart VDP  Kan je je mailadres toevoegen in je profiel zodat ik kan nakijken of je mailbox nog ok is ? Heb je ook al kunnen testen of je je mails wel ziet als je inlogt via webmail.proximus.be ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

 

@Luc Declerck Uw mailbox is in orde. Het feit dat u via de webmail wel aan uw mails kan, toont aan dat het een probleem op je PC is. 

 In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:

  • Onjuiste accountinstellingen
  • Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
  • Antivirussoftware
  • Een beschadigde modem
  • Outlook (Express) is van de PC verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
  • Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd.
  • De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem. 

Je kan dit testen door uw firewall/anti-virusprogramma eens even uit te schakelen Al het nu wel werkt, kan je deze best herinstalleren. 

Je kan ook je mail-account eens verwijderen en opnieuw aanmaken in Outlook

 

Reputatie 1

Bij mij identiek probleem. Outlook account verwijderd en opnieuw toegevoegd en werkt nog altijd niet.

Heb dit op 3 accounts, identiek bij 3 vrienden die ook dit probleem hebben.

Reputatie 7
Badge +4

@RA220165_01 Zijn dit dan ook @kbcmail.net-mailboxen die dit probleem hebben ? Lukt het daar ook wel via webmail.proximus.be ? 

@HadewychT  Eerst en vooral dank voor uw reactie !

Ondertussen denk ik een andere (en betere) oplossing gevonden te hebben na heel veel proberen …

Ik heb namelijk de Proximus email domein instellingen gebruikt ipv het emaildomein van kbcmail.net.

Dus voor binnenkomende server imap.proximus.be en relay.proximus.be voor uitgaande server

Het voordeel is dat dit wellicht universeler en zelfs veiliger is doordat ik nu IMAP kan gebruiken ipv POP3. tevens de SSL/TLS encryptie en beveiligde poorten.

Hopelijk blijft dit nu stabiel werken.

 

Reputatie 1

@Bart VDP  Kan je je mailadres toevoegen in je profiel zodat ik kan nakijken of je mailbox nog ok is ? Heb je ook al kunnen testen of je je mails wel ziet als je inlogt via webmail.proximus.be ? 

DIT LUKT

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

DONE

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

 

@Luc Declerck Uw mailbox is in orde. Het feit dat u via de webmail wel aan uw mails kan, toont aan dat het een probleem op je PC is. 

 In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:

  • Onjuiste accountinstellingen
  • Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
  • Antivirussoftware
  • Een beschadigde modem
  • Outlook (Express) is van de PC verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
  • Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd.
  • De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem. 

Je kan dit testen door uw firewall/anti-virusprogramma eens even uit te schakelen Al het nu wel werkt, kan je deze best herinstalleren. 

Je kan ook je mail-account eens verwijderen en opnieuw aanmaken in Outlook

 

 

Reputatie 1

@HadewychT  Eerst en vooral dank voor uw reactie !

Ondertussen denk ik een andere (en betere) oplossing gevonden te hebben na heel veel proberen …

Ik heb namelijk de Proximus email domein instellingen gebruikt ipv het emaildomein van kbcmail.net.

Dus voor binnenkomende server imap.proximus.be en relay.proximus.be voor uitgaande server

Het voordeel is dat dit wellicht universeler en zelfs veiliger is doordat ik nu IMAP kan gebruiken ipv POP3. tevens de SSL/TLS encryptie en beveiligde poorten.

Hopelijk blijft dit nu stabiel werken.

 

luc,  bij mij lukt dit precies niet  (of nog niet) :  je werkt  in outlook ?

Hier zelfde probleem. Op 3 PC’s op verschillende locaties.

Met Outlook 2021. Heeft gewerkt tot ongeveer eind maart.

Kan echt niet aan de PC liggen, zo ineens op 3 PC’s !

Reputatie 7
Badge +4

@KorData Kan je ook eens proberen om je instellingen aan te passen naar de gegevens van proximus ipv kbcmail zoals Luc hierboven beschrijft ? Als het daarmee niet werkt maak ik een ticket aan om het te laten nakijken vermits er wel meerdere klanten plots komen klagen hier op het forum. 

Reputatie 1

bij mij probleem op 4 verschillende PC's met skynet adressen. Webmail werkt wel. 

@Bart VDP @HadewychT 

Bart, ja ik gebruik outlook als mail programma.

Je moet er wel voor zorgen dat je alle parameter voor inkomende en uitgaande mailserver correct invult ! zie voor de juiste parameters op deze link ;

https://smtpimap.email/nl/proximus-be-smtp-imap-email-instellingen.html
 

Succes !

of via E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

 

 @HadewychT      Het gaat om skynet adressen dus de instellingen zijn die van Proximus.

Het is wel met het POP protocol, die gebruikers verkiezen POP boven IMAP.

Het vreemde is dat het altijd perfect heeft gewerkt.

Reputatie 1

@Bart VDP @HadewychT 

Bart, ja ik gebruik outlook als mail programma.

Je moet er wel voor zorgen dat je alle parameter voor inkomende en uitgaande mailserver correct invult ! zie voor de juiste parameters op deze link ;

https://smtpimap.email/nl/proximus-be-smtp-imap-email-instellingen.html
 

Succes !

Het is me gelukt voor mijn 2 kbcmail.net adressen,  waar nauwgezet alle instellingen opgezet - ik werk met outlook 2013 -  in  outlook heb ik nu een nieuwe map met betrokken account:  ik had deze niet direct opgemerkt, de  nieuwe account kon ik maar bewaren na een succesvolle test,  check zeker eens of de instellingen correct blijven staan, ik merkte op dat poort 587  na een verkeerde test terug initieel op 25 stond
deze pagina heeft me extra geholpen =
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html
DANK aan iedereen

Sinds 11.04 na 17:OO komen er geen mails meer binnen van Compaqnet :

Voor het account compaqnet kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.

Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR invalid user name or password.
Server: 'pop.compaqnet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee

Proximus kan mij niet helpen (heb 28 blz chat gegevens bewaard), sturen mij van het kastje naar de muur en sturen mij nu door naar : https://www.dnsbelgium.be/nl/whois/info/compaqnet.be/details,

deze sturen mij terug naar Proximus. 

Ik begrijp niet dat er bij Proximus helpdesk ook niemand op de hoogte is van deze problemen

Weet er iemand raad?

werkt het ook niet als je werkt met 

  • Inkomende mailserver:
    pop.proximus.be
    poort 995
    SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Bedankt voor de info, maar waar moet ik dit aanpassen. Misschien moet ik toch externe hulp gaan zoeken.

Uiteindelijk terug contact opgenomen met de helpdesk via chat. En deze keer werd ik wel goed geholpen (heb hem wel zelf doorverwezen naar dit forum) heeft goed uitgelegd hoe ik alles kon aanpassen. Maar er kwam uiteindelijk meer bij kijken dan de hier opgegeven oplossingen.

@CarinaS1960 

weet je soms ook wat er meer is komen bij kijken, want dit kan ook interessant zijn voor de forumleden die dit topic ook lezen of nog zullen lezen.

Mijn mails komen binnen via Windows Live Mail

Als Login had ik een CN-nummer en dit heb ik moeten wijzigen naar mijn e-mail-adres van compaqnet

Ga naar Eigenschappen van compaqnet, dan naar servers → Server voor inkomende mail -> E-mailgebruikersnaam. Het wachtwoord werd behouden van de CN-nummer.

Server voor uitgaande e-mail → voor deze server is verificatie vereist → Aanvinken

Waar pijltjes bij staan hebben we gewijzigd.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk

 

 

 

 

@CarinaS1960 bedankt voor je feedback.

Reputatie 1

Geen van de oplossingen werken momenteel voor mij. Ik gebruik outlook 2021.

Blijf Proximus lastig vallen zoals ik gedaan heb (via chat) Verwijs naar dit forum.  Als ze mij geen oplossing hadden geboden had ik het geprobeerd via de inspecteur van Radio 2.