Vraag

DLM niet actief op lijn



Toon eerste bericht

164 reacties

Het betreft het nummer 0800 22 424 (automatische lijntest)
Ja hoor dat mag zeker.
Geen probleem.

@Martin:

Sluit ik de bbox3 dan aan op ntp/tf2007 door middel van de vdsl splitter of rechtstreeks via de telefooningang bovenaan?


Martin, ik heb toch niet direct weet van dergelijke nummers. Ik vermoed dat deze dus al niet meer werken.

Wenzel, Kun je eventueel bij de betrokken specialisten eens navragen of het nummer 0800 22 424 nog kan gebruikt worden voor de automatisch lijntest = TBF + triggering van DLM.
Beste WenzelR,

Kom ik dan in eerste instantie terug op profiel 30/10 door de reset?
En erna terug verhoging na enige tijd.
Martin, ik heb het zelf even getest met die nummer en de TBF start inderdaad direct 😉
Zo verregaand heb ik deze reset niet gedaan. Je zal dus gewoon terug vanaf 70Mbps beginnen.
Beste WenzelR,

Mijn klantnummer: xxx.
Telefoonnummer: xxx

EDIT: Klantengegevens zijn nu verborgen voor het publieke oog.
Ok alvast bedankt.
Met deze nieuwe waardes lijkt mij toch wel een verhoging van het profiel haalbaar???
Ik heb de meting voor DLM nog eens opgestart. DLM stond alleszins wel gewoon actief, maar op een lagere snelheid wegens instabiliteit. Deze was niet al te impacterend dus zal een nieuwe TBF ronde dit mogelijks wel moeten oplossen (anders is je lijn echt niet geschikt voor een hogere snelheid).

Ik zie wel dat er al hopen TBFs zijn gestart op jouw lijn, JanBrugge. Heb jij deze laten starten dan?
Uit meerdere metingen zie ik dat de signaalsterkte enkele tientallen percenten heeft gewonnen. Fingers crossed dat DLM het nu wel hoger wilt zetten 😉
Ja dat kan dat ik zelf enkele malen heb getracht het bekende 0800 nummer te bellen om de DLM in gang te zetten.
Alvast bedankt.
Het te kort achtereen laten starten heeft zeker geen zin want als je dit te kort achtereen doet, zal je zeker nooit op een hoge DLM snelheid geraken.
ik denk da de DLM sowieso de strijd gaat winnen ☺️
Martin, ik heb het zelf even getest met die nummer en de TBF start inderdaad direct ;-)
Bedankt Wenzel om dit te willen checken voor mij, nu weet ik tenminste dat deze geruchten inderdaad maar geruchten waren ☺️
Martin,

Hopelijk
Beste WenzelR,

Hierbij heb ik de uitgelezen modem bijgevoegd.


Met een noise margin van 18,9dB zou een verhoging er toch nog moeten inzitten?
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Beste WenzelR,

Tot nu toe nog geen verhoging van profiel gekregen.
Zal dit nog gebeuren of zit dit er niet meer in?
Alvast bedankt.

je zou dit kunnen proberen op de TF stekker maar dan mag alleen de draad die toekomt van je stijglijn aangesloten zijn en je tf2007 filter mag er niet opsteken.

Het hele feedback proces van DLM kan wel tot een maand, soms langer, duren. Best nog eventjes afwachten dan.
Gisteren kreeg ik te horen aan de telefoon van de technische dienst dat een profiel van 85 Mbps downloadsnelheid niet meer bestaat.
Wat raar en klopt dit wel???
Het zou voor iedereen gelijk zijn ofwel een downloadsnelheid van 70 ofwel 100 Mbps maar niets meer tussenin.
Reputatie 7
Badge +4

Beste HadewychT,

Is het mogelijk aanstaande vrijdag 20 december een technieker langs te sturen?

De voormiddag of namiddag maakt niet uit.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Mvg,

Jan Strubbe


hi jan

ik maak een afspraak voor je voor morgen tussen 10-14.30

Is het eerste dat ik hier van hoor en op userbase.be/forum waar, enkele insiders en anderen die zich gespecialiseerd hebben op dit gebied, tussen zitten, dan zou er daar wel al over gesproken geweest zijn mijn gedacht ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
U hebt (op dit ogenblik) een basis/startprofiel LP040 = 70/30 down/up (wat op en neer kan herzien worden via DLM in functie van de kwaliteit van de verbinding = kwaliteit distributiekabels, bezetting distributiekabels om te voorkomen dat u anderen stoort en/of anderen u storen
Het profiel LP023 85/30 down/up is wel degelijk nog voorhanden (maar is geen start/basisprofiel)
De Px medewerker heeft zich (vermoedelijk) slecht uitgedrukt
Ik vermoed op basis van de cijfers dat u wel een hogere downsnelheid zou moeten kunnen halen na enige tijd (2 weken?)

Ref.:
https://www.proximus.be/wholesale/en/id_bitstream_xdsl/public/access/regulated-services/bitstream-xdsl.html
main body: p.37 & annex c: p.26

P.S. DLM = no
@ Martin ben jij daar zeker van, ik heb in andere posts nochtans gelezen dat DLM niet actief was en deze door de Px medewerker geactiveerd werd 🤔
Beste WenzelR,

Zijn er intussen al voldoende metingen binnengelopen om een oordeel te vellen of de lijn effectief zal verhoogd worden?
Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Mvg,
Jan Strubbe

Reageer