DLM niet actief op lijn
Als ik mijn modem uitlees met de Sagem tool zit ik reeds geruime tijd op een profiel van 70/30.
Echter de DLM staat NIET actief: DLM profile no.
Voordien stond dit wel actief en had ik steeds een profiel van 85/30.
Kan daar eens naar gekeken worden a.u.b..
Alvast bedankt.
> klik hier
aangesloten zijn die Wenzel wou weten.
Correctie: onderstaande gewist wegens verkeerde interpretatie van mij!
Dat riskeer ik maar niet zeker.
Goed op weg toch niet download op 70 gebleven en de upload gezakt van 30 naar 25
Beste Hadewycht,
Wel eigenaardig dat er nog steeds fouten op de lijn zitten ook na een volledige nieuwe binnenbekabeling te laten plaatsen. Ook zou dit een betere kabel moeten zijn dan die er oorspronkelijk lag.
Nochtans hebben de buren boven mij en de mensen op het gelijkvloers wel steeds 85 Mbps.
Mvg,
Jan Strubbe
Volgens mij is eerder de vraag van waar komen die fouten, je stijglijn kan in orde zijn maar er kunnen nog andere oorzaken zijn en deze zouden moeten kunnen gevonden worden.
Ik vraag mij zelf af moest de snelheid van boven en onderbuur op een lager snelheid gezet worden of het dan niet voor zou mogelijk zijn om een hogere snelheid te krijgen, maar dan zullen uw buren daar zo gelukkig niet mee zijn denk ik !
De vraag blijft natuurlijk of dit enige verandering zal teweeg brengen na meerdere pogingen?
Mijn profiel is nog steeds gelijk gebleven alhoewel er een ruime marge opzit.
Vroeger hebben ze eens mijn profiel handmatig verhoogd nochtans hoor je hier altijd dat ze dit niet kunnen.
Het kan dus wel.
Op 70Mbps maakt je lijn deze fouten niet. Het kan soms iets heel kleins zijn waardoor er op hogere snelheden wel fouten ontstaan. Zodra je lijn stabiel genoeg is zal de snelheid terug verhoogd worden, net zoals ze bij de buren eventueel terug kan zakken.
Die hogere snelheden worden niet gegarandeerd. Maar als u wil kan ik eventueel wel opnieuw iemand ter plaatse sturen om na te kijken of ze kunnen vinden van waar die fouten op de hogere snelheid komen. Ik kan dan niet garanderen dat dit een gratis interventie is vermits uw lijn wel stabiel draait op 70Mbps.
Er zijn tal van techniekers langsgekomen telkens was er iets anders die de problemen veroorzaakte. Ik heb zelf mijn stijglijn volledig laten vernieuwen op vraag van Proximus. Het kan toch niet zijn dat er dan dient betaald te worden voor een interventie als het probleem bij Proximus ligt.
Afgelopen nacht is een wijziging van de firmware gebeurt.
Deze is nu 8c.310A/7.3.8.
De Noise margin Down is nog wat gestegen naar 20,3 dB terwijl de up wat gezakt is naar 9,2 dB.
Echter het profiel is zelfde gebleven???
Ik ben even in de historiek gaan graven en ik zie dat de moment dat de nieuwe kabel is geinstalleerd, het aantal van deze fouten sterk is gedaald, echter nog niet naar de voldoende waardes. Ik ben ook even naar je buren gaan kijken en deze hun signaal is verglijkbaar maar iets beter.
Wat hieraan te doen? Meestal is het advies om je modem rechstreeks op je invoer aan te sluiten en deze hier enkele dagen te laten draaien om zo het invoersignaal te testen. Als je dit al hebt gedaan of je zit al rechstreeks op je invoer zie ik geen probleem om een technieker ter plaatsen te sturen, maar verwacht geen wonderen. Het is een beetje schrapen naar de laatste restjes in de hoop dat er nog net voldoende is.
Ter bijkomende info: Daar zit het hem juist als ze vaststellen dat het probleem bij hen zit wordt er niks aangerekend maar als het iets zou te maken hebben met de binnenhuis installatie dan kan er wel aangerekend worden!
Beste ThomasP,
Volgens mij is de moedem al rechtstreeks aangesloten op de invoer. Bedoelt u dan aansluiting via de DSL spitter of rechtreeks op de telefooningang?
Wat mij betreft is een technieker zeker welkom.
Mvg,
Jan Strubbe
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.