Beantwoord

Adsl en Lte 4G modem



Toon eerste bericht

127 reacties

Reputatie 1

toen ik de speedstest deed was niemand op het internet bezig en waren alle lampjes blauw maar ik denk dat hij alleen de kabel dan meet ik heb vroeger dat nogaleens gedaan en er kwam eens een keer op wordt ondersteunt met 4G 

 

HET  user paswoord waar kan ik dit vinden ?? heb al van alles geprobeerd 

 

 

Dit moet eerst door de bevoegde dienst uitgepluisd worden of dit wel mogelijk is.

Maar morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs en kunnen zij verder informeren bij deze dienst.

@adams Het User wachtwoord staat op een label van de bbox3v+ mss moet je eerst de voet lossen van de bbox door hem een kwartslag te verdraaien om de label goed te zien.

Nochtans zou de speedtest https://pxs.speedtestcustom.com/ 
moeten lukken want M_016 heeft deze test ook gedaan en dit was zijn resultaat:

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Het user password staat althans op mijn Bbox3 samen met de Wireless Key (WiFi paswoord)  op een witte stickerr met zwarte letters nabij de blauwe WAN poort van de Bbox waarop de 4G Sagem modem aangesloten is

Ik stel voor dat Proximus medewerkers uw  xdsl&4G Tessares aansluiting toch eens nader laten bekijken door een technische backend (de bekomen resultaten lijken mij “vrij abnormaal”) 

De speedtest geeft u het resultaat van de combinatie xdsl&4G, de Sagemtool geeft u info m.b.t. de snelheid gehaald door de Bbox3 alleen

 

Reputatie 6
Badge +3

Soms denk ik ook dat het kan helpen om de 4G modem met een lange UTP kabel te verbinden en te verplaatsen zodat er een beter signaal kan doorkomen van het mobiele data netwerk.

Reputatie 1
ben je hier iets mee 
grtj

 

Die test zou inderdaad het resultaat moeten geven van beide zowel (mobiele + vaste) verbinding. 

@adams hoeveel streepjes krijg je als aanduiding voor 4G ontvangst op je 4G-modem 

 

het resultaat van het sagemtool bevestigd wat we eigenlijk al weten :relaxed:

Reputatie 1

3 in totaal 6 blauw lampjes op 4G modem

ja dan is je 4G ontvangst niet slecht.

Reputatie 7
Badge +4

Is de speedtest 1.9/0.3 uitgevoerd met utp/ethernet-kabel tussen toestel X en Bbox3?

Vermits de Sagemtool zegt dat u een snelheid xdsl van +/- 2.2/0.3 Mbps hebt vermoed ik dat dit niet het geval was, correct?

Mijn advies de speedtest uit te voeren met kabel en indien de resultaten xdsl&4G niet beter zijn dan deze van xdsl alleen, Proximus de situatie nader te laten bekijken.

 

hij heeft toch aangegeven dat het met een kabel verbonden aan de bbox direct

die 2.2 ga je toch niet halen met de speedtest (zonder 4G assist) ik haal die ook niet zoals aangegeven in het sagemtool

@adams kan je video streamen zonder probleem bv youtube , vrtnu enz...

Reputatie 1

het zijn al de kabels die proximus erbij geleverd heeft die steken in 

 

maar ik denk dat hij de 4G niet meet 

 

het is inderdaad stukken beter dan vroeger buiten dat de 4G soms uitvalt 

maar dat nemen we er bij 

de kinderen studeren nu iets ontspannender 

grtj

Reputatie 6
Badge +3

Het allerbelangrijkste is om te weten hoeveel apparaten er momenteel aangesloten zijn net of er veel streaming bezig is. Als test zou er maar 1 apparaat mogen verbonden zijn. Je zou ook de Google snelheidtest kunnen proberen: https://support.google.com/websearch/answer/6283840?p=speedtest&visit_id=637281538315396022-3859817464&rd=1

Reputatie 1

nu kunnen we video film … gewoon zien 

maar niet met 3 tegelijk he soms met 2 maar niet altijd

Reputatie 1

er was maar 1 vaste computer aangesloten

Reputatie 1

 

Reputatie 1

volgens mij test hij nergens 4G

Reputatie 7
Badge +4

hij heeft toch aangegeven dat het met een kabel verbonden aan de bbox direct

die 2.2 ga je toch niet halen met de speedtest (zonder 4G assist) ik haal die ook niet zoals aangegeven in het sagemtool

Correct reeds aangeduid met kabel, maar ik kan alleen bevestigen dat de Sagemtool  enkel de xdsl-snelheid meet en dat ik deze zonder enig probleem haal met de speedtest (current bit rate)  waarbij de 4G modem ontkoppeld werd van de Bbox ...

Vandaar dat ik de bekomen resultaten niet direct begrijp en enkel kan suggeren Proximus ter hulp te roepen

 

P.S. ter info:

Proximus komt maandag mijn modem vervangen vermits mijn upload snelheid geen 4G ondersteuning  (meer) heeft (hopelijk komt het met enige vertraging/discussies nu tot een goed einde) 

je bekijkt een ouder bericht ik heb de vraag gesteld of het met laptop rechtstreeks bekabeld gemeten heeft en het antwoord werd bevestigd 

dus rechtstreeks op zijn bbox3v+

@adams  al je bvb op vrtnu naar programma’s kunt kijken wil dit zeker zeggen dat je toch zeker meer haalt dan wat de speedtest aangeeft dus krijg je wel 4G assist alleen is de vraag waarom dit via speedtest dit niet aangeeft !!! 

Reputatie 1

BIJ mij hebben ze mijn gewone modem vervangen door een b-box3V+ en dan de Lte 4g modem ook geplaatst 

 

je kan de resultaten aan de technieker eens laten zien hoe het zo laag blijft 

grtj

@adams Ja dan zal hier iemand van Proximus zelf dit eens moeten doorspelen aan de specialisten

Reputatie 1

vrt vtm netflix ...alleen vt4 dat gaat slecht maar daar heb ik andere mensen ook al over klagen

@ GeertC Klantnummer werd toegevoegd in profiel.  Bedankt!

Reageer