Beantwoord

Adsl en Lte 4G modem



Toon eerste bericht

127 reacties

Enkel XDSL kan opgeleverd worden: concreet betekent dit: enkel internet vermoed ik, of kan hier ook een digitaal tv signaal en internet worden onderschreven?  Bedankt voor de duiding.

Reputatie 7
Badge +4

FYI in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker

Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

Indien de xdsl snelheid te laag is, is enkel internet en geen TV via decoder beschikbaar op uw adres (uiteraard kunt uw wel “streamen” = internetverkeer)

 

Ik heb de link omtrent beschikbaarheid geprobeerd, ik krijg echter steeds een foutmelding dat er een probleem is:  

Hopelijk krijg ik reactie van een medewerker omtrent de mogelijkheden.

Ik denk gewoon dat het de lijst is die proximus bijhoud met adressen waar XDSl+4G  mogelijkis op adressen met nog een trage ADSL lijn.

wat zegt je minimum gegarandeerde snelheid die Proximus kan leveren :

→ http://proximus.be:internetsnelheid 

snelheid hangt gewoon af van de lengte van je lijn maar niet van je Pack.

Na invoeren van het adres krijg ik onderstaand resultaat:  

Lijkt me enkel voor internet? geen digitale tv. dank voor feedback.

Beste,

Ik zou graag vernemen of een 4G-modem met TV op een adres als ‘standalone’ oplossing kan worden aangevraagd bij Proximus voor een 2e verblijf.  Op het adres ligt wel een ADSL-kabel in de grond(niet tot in de woning binnengetrokken).  Indien mogelijk vraag ik me af of de ADSL-kabel moet worden binnengebracht als back-up oplossing(wat niet mijn voorkeur geniet gezien de trage snelheden).

Ik ben al Proximus klant met Flex Pack en zou zodoende gebruik willen maken van het Flex-Pack voor 2e verblijf.

Je zit dus nog op een trage  ADSL lijn !

We zullen moeten afwachten tot een Proximus forummedewerker terug langskomt, zodat zij kunnen navragen of een overschakeling naar VDSL mogelijk is voor uw adres 

Reputatie 6
Badge +3

Ik blijf het vreemd vinden dat zelf bij hun algemene voorwaarden er totaal geen informatie terug te vinden is over deze oplossing. Buiten die blogpost. Persoonlijk vermoed ik dat Proximus zich hoogstwaarschijnlijk baseert op de lijst van het BIPT en eigen metingen van het 4G signaal en dekkingsgraad. 

Reputatie 1

dit komt er op als ik de speedtest doe 

tot hier toe zijn wij nog steeds zeer dankbaar dat er een Lte 4G modem is tussen gezet 

we kunnen eindelijk eens een film of iets anders op het internet doen (les volgen de kids )

ik moet wel zeggen  dat soms de 4 G UITVALT maar na eenige tijd hersteld dit zich terug 

dus heb geduld en blijf aandringen voor zo een 4G modem het is een groot verschil tegen over vroeger ook al zie ik het niet op de speedtest

 

grtj

hoe heb je dit juist gemeten is dit als je op de bbox met je laptop aangesloten bent met netwerkkabel want die resultaten zijn slecht!

Reputatie 1

Met deze link https://pxs.speedtestcustom.com/ op de vaste computer die via een draad aan de modem hangt 

maar op de tablet via wifi en dan de app van proximus zie ik ook hetzelfde van cijfers 

maar de snelheid is veel beter dan vroeger de cijfers die ik zie hetzelfde 

 

grtj

welke snelheid had je vroeger dan want lijkt mij toch niet normaal dat die zo laag zijn.

Dat is toch met je actieve LTE modem aangesloten op de bbox3 dat je dit meet?

Reputatie 7
Badge +4

Via 4G kunt u niet met een Proximus decoder naar TV kijken, hiervoor dient er een dsl verbinding te worden gebruikt

In de Tessares dsl&4G oplossing wordt 4G enkel gebruikt om de internetsnelheid te verhogen, voor TV via decoder wordt enkel het deel dsl gebruikt (bv in het kader van een pack 2e verblijf)

U kunt wel bv. via 4g van uw mobiel met Pickx naar TV kijken (op basis van uw 1e huidige pack Flex)

Proximus Pickx - Apps op Google Play

bv. via chromecast op TV

GOOGLE Chromecast V3 (GA00439-AT) (mediamarkt.be)

Blijkbaar zou Pickx ook beschikbaar zijn op Apple TV zodat eventueel een eigen 4G router en Apple TV bv. ook een oplossing zou kunnen zijn)

Proximus Pickx in de App Store (apple.com)

TP-LINK Draadloze Dual-Band 4G+ Router AC1200 Gigabit (Archer MR600) (mediamarkt.be)

APPLE TV 4K - Mediaspeler 32 GB (MXGY2FD/A) (mediamarkt.be)

 

Hebt u nooit antwoord dienaangaande van Proximus bekomen op uw vraag van 6 maand geleden?

Reputatie 7
Badge +4

@adams

ik vrees dat met bovenstaande cijfers van 1.9 / 0.3 Mbps u geen 4G ondersteuning hebt, dit zijn mijns inziens de waarden die u via adsl alleen bekomt

voorstel:

gebruik de sagemtool indien u Bbox type sagem hebt als user met uw user paswoord voorhanden op uw bbox om de adsl snelheid te bepalen (current en maximum bit rare)

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/qUcKvYwEe7?shareUid=b8de9055940b439cbac398cfd8c53753

schakel uw Sagem Bbox en uw Sagem 4G modem uit; schakel de Sagem Bbow opnieuw in en wacht tot LEDs power, DSL en internet continu blauw oplichten; schakel daarna de Sagem 4G modem in en wacht tot op de Bbox de WAN LED continu blauw oplicht; pas dan is normaal alles ok (als tenminste ook de LEDS 4G, LAN, Power en signaalsterkte 1, 2 of 3 streepjes op de 4G modem ook blauw zijn)
Uiteraard doet u dit wanneer u tijd hebt en niemand hindert

Wanner bv. WAN LED op BBox niet oplicht of 4G LED op 4G modem rood is, is er geen 4G ondersteuning voor uw xdsl-lijn

Ter info: xdsl&4G op mijnlocatie +/- 900 m van 4G-antenne Proximus

 

Als hij zelf nu video kan streamen zou dit toch wel hoger moeten zijn dan de testen met speedtest 

mss is er tijdens het meten ander streaming bezig op laptop of ander toestel…

hij heeft een sagemcom bbox 

Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

@M_016  even tussendoor,

weet jij soms of pickx nu al kan gecast worden met de google “chromecast met google TV” hdmi dongle? 

GOOGLE Chromecast met Google TV 4K (mediamarkt.be)

En ja TV is mogelijk indien het xdsl-deel voldoende debiet heeft; mijns inziens is het zelfs met een onvoldoende xdsl-debiet TV mogelijk de ping en jitter zijn immers klein genoeg

Het streamen van video zou nog kunnen , maar ik bedoel via proximus decoder TV kijken.   

Reputatie 1
adams schreef:

bedankt voor de vele reaktie s de 4G is zeer goed van dekking heeft de technieker van Proximus ook bevestigd ;en de lijst bestaat echt heb verschillende keren gebeld met storingen en iedere keer hadden ze het over die lijst en als je niet op de lijst staat krijg je dat niet( LTE modem)

 

dat we af gelegen wonen op 3 meter van het straat? maar er staat langs deze kant van het straat maar 1 huis de andere huizen staan langs de andere kant van de straat 

maar wij betalen even goed elke maand ons factuur 

 

De enige mij bekende lijst waar misschien naar verwezen wordt in bovenstaande is de lijst van het BIPT m.b.t. de zgn. grijze en witte zones

https://bipt.be/operatoren/publication/de-lijst-van-de-sectoren-met-de-nis-code-de-naam-van-de-sector-de-gemeente-en-het-gewest

= xls-lijst met o.a. betrokken straten en gemeenten

Heb in deze lijst gekeken en en een buurman van een straat hier achter staat erwel in ?,?

zou die dan kunnen weten hoe hij erin is gekomen 

nogmaals bedankt al

ze zullen toch niet aan ieder huis field metingen doen

allemaal goed en wel die lijst en dekkingskaarten maar Proximus moet tenslotte uitvissen/beslissen of daar de mogelijkheid is om een XDSL&4G-gateway te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

weet jij soms of pickx nu al kan gecast worden met de google “chromecast met google TV” hdmi dongle? 

Geen idee maar vemits met een gewone/oude chromecast casting mogelijk is vanaf een smartphone/tablet (android/ios) vemoed ik dat dit casten voor de nieuwe chromecast met Google TV ook mogelijk zal zijn 

Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus

Voor zover mij bekend zit Pickx (nog steeds niet) als app niet op Android TV of Google TV

Beste,

 

Ik contacteerde Proximus in verband met de promo Flex Pack 2e verblijf.

Op de plaats van het 2e verblijf ligt enkel een oude ADSL kabel(die niet is binnengetrokken).  Ik stelde de vraag of ik in aanmerking kom hierdoor voor de plaatsing van een LTE modem en gebruik kan maken van dit pack.

Blijkbaar is dit een enorm probleem om deze vraag te beantwoorden.  Via de telefoon was de medewerker totaal niet bereid om dit verder na te vragen en via de chat bij de technische dienst werd de chat gewoon afgesloten volgens mij.  Ik heb 20 minuten gewacht op een antwoord.

 

Klantvriendelijk ervaar ik het dit niet op een simpele vraagstelling.

 

Wie kan me antwoord verschaffen op een (eenvoudige) vraag.

Reputatie 1

Ik moet mijn user paswoord vanavond eens zoeken want ik ken het niet 

ik weet wel dat deze resultaten voor de 4G hetzelfde waren als ik heb laten zien 

en alle lampjes branden blauw alleen soms dat van de 4G rood maar dan is het terug traag internet 

maar dat hersteld zich dus dan wachten we even we zijn al blij met dit

 

grtj

dan zal je juist de speedtest gedaan hebben terwijl 4G rood stond, anders kun je altijd je toestellen eens herstarten zoals reeds beschreven  werd

schakel uw bbox  en uw Sagem 4G modem uit.
schakel de Sagem bbox opnieuw in en wacht tot LEDs power, DSL en internet continu blauw oplichten.
schakel daarna de Sagem 4G modem in en wacht tot op de bbox de WAN LED continu blauw oplicht.
dan is alles ok
als tenminste ook de LEDS 4G, LAN, Power en signaalsterkte 1, 2 of 3 streepjes op de 4G modem ook blauw zijn.
Wanner bv. WAN LED op bbox niet oplicht of 4G LED op 4G modem rood is,
is er geen 4G ondersteuning voor uw xdsl-lijn

Inderdaad dat denk ik ook dat je best eerst het antwoord van Proximus zelf afwacht vooraleer we ze afschieten :wink:

Reageer