Beantwoord

Adsl en Lte 4G modem


Door zeer trage verbinding (te ver van kast) heeft Proximus vorige week een Lte modem bijgeplaatst zodat de snelheden tot een aanvaardbare 20 Mb oplopen. Sedert de installatie van de 4g modem ondervinden wij regelmatig problemen op bepaalde website zoals facebook, smartschool, ...

Foutmelding err_connection_refused. Deze site is niet bereikbaar

Heropstarten van systemen helpt niet. BBox werd gisteren vervangen maar probleem blijft aanhouden waardoor we verplicht waren om terug te schakelen naar de oude adsl verbinding zonder Lte 4G modem.

Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?
icon

Beste antwoord door Jean-PaulS 20 January 2018, 12:21

Bekijk origineel

127 reacties

hoe heb je dit juist gemeten is dit als je op de bbox met je laptop aangesloten bent met netwerkkabel want die resultaten zijn slecht!

Reputatie 1

Met deze link https://pxs.speedtestcustom.com/ op de vaste computer die via een draad aan de modem hangt 

maar op de tablet via wifi en dan de app van proximus zie ik ook hetzelfde van cijfers 

maar de snelheid is veel beter dan vroeger de cijfers die ik zie hetzelfde 

 

grtj

welke snelheid had je vroeger dan want lijkt mij toch niet normaal dat die zo laag zijn.

Dat is toch met je actieve LTE modem aangesloten op de bbox3 dat je dit meet?

Reputatie 7
Badge +4

@adams

ik vrees dat met bovenstaande cijfers van 1.9 / 0.3 Mbps u geen 4G ondersteuning hebt, dit zijn mijns inziens de waarden die u via adsl alleen bekomt

voorstel:

gebruik de sagemtool indien u Bbox type sagem hebt als user met uw user paswoord voorhanden op uw bbox om de adsl snelheid te bepalen (current en maximum bit rare)

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/qUcKvYwEe7?shareUid=b8de9055940b439cbac398cfd8c53753

schakel uw Sagem Bbox en uw Sagem 4G modem uit; schakel de Sagem Bbow opnieuw in en wacht tot LEDs power, DSL en internet continu blauw oplichten; schakel daarna de Sagem 4G modem in en wacht tot op de Bbox de WAN LED continu blauw oplicht; pas dan is normaal alles ok (als tenminste ook de LEDS 4G, LAN, Power en signaalsterkte 1, 2 of 3 streepjes op de 4G modem ook blauw zijn)
Uiteraard doet u dit wanneer u tijd hebt en niemand hindert

Wanner bv. WAN LED op BBox niet oplicht of 4G LED op 4G modem rood is, is er geen 4G ondersteuning voor uw xdsl-lijn

Ter info: xdsl&4G op mijnlocatie +/- 900 m van 4G-antenne Proximus

 

Als hij zelf nu video kan streamen zou dit toch wel hoger moeten zijn dan de testen met speedtest 

mss is er tijdens het meten ander streaming bezig op laptop of ander toestel…

hij heeft een sagemcom bbox 

Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

Reputatie 1

Ik moet mijn user paswoord vanavond eens zoeken want ik ken het niet 

ik weet wel dat deze resultaten voor de 4G hetzelfde waren als ik heb laten zien 

en alle lampjes branden blauw alleen soms dat van de 4G rood maar dan is het terug traag internet 

maar dat hersteld zich dus dan wachten we even we zijn al blij met dit

 

grtj

dan zal je juist de speedtest gedaan hebben terwijl 4G rood stond, anders kun je altijd je toestellen eens herstarten zoals reeds beschreven  werd

schakel uw bbox  en uw Sagem 4G modem uit.
schakel de Sagem bbox opnieuw in en wacht tot LEDs power, DSL en internet continu blauw oplichten.
schakel daarna de Sagem 4G modem in en wacht tot op de bbox de WAN LED continu blauw oplicht.
dan is alles ok
als tenminste ook de LEDS 4G, LAN, Power en signaalsterkte 1, 2 of 3 streepjes op de 4G modem ook blauw zijn.
Wanner bv. WAN LED op bbox niet oplicht of 4G LED op 4G modem rood is,
is er geen 4G ondersteuning voor uw xdsl-lijn

Reputatie 1

toen ik de speedstest deed was niemand op het internet bezig en waren alle lampjes blauw maar ik denk dat hij alleen de kabel dan meet ik heb vroeger dat nogaleens gedaan en er kwam eens een keer op wordt ondersteunt met 4G 

 

HET  user paswoord waar kan ik dit vinden ?? heb al van alles geprobeerd 

 

 

@adams Het User wachtwoord staat op een label van de bbox3v+ mss moet je eerst de voet lossen van de bbox door hem een kwartslag te verdraaien om de label goed te zien.

Nochtans zou de speedtest https://pxs.speedtestcustom.com/ 
moeten lukken want M_016 heeft deze test ook gedaan en dit was zijn resultaat:

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Het user password staat althans op mijn Bbox3 samen met de Wireless Key (WiFi paswoord)  op een witte stickerr met zwarte letters nabij de blauwe WAN poort van de Bbox waarop de 4G Sagem modem aangesloten is

Ik stel voor dat Proximus medewerkers uw  xdsl&4G Tessares aansluiting toch eens nader laten bekijken door een technische backend (de bekomen resultaten lijken mij “vrij abnormaal”) 

De speedtest geeft u het resultaat van de combinatie xdsl&4G, de Sagemtool geeft u info m.b.t. de snelheid gehaald door de Bbox3 alleen

 

Reputatie 6
Badge +3

Soms denk ik ook dat het kan helpen om de 4G modem met een lange UTP kabel te verbinden en te verplaatsen zodat er een beter signaal kan doorkomen van het mobiele data netwerk.

Reputatie 1
ben je hier iets mee 
grtj

 

Die test zou inderdaad het resultaat moeten geven van beide zowel (mobiele + vaste) verbinding. 

@adams hoeveel streepjes krijg je als aanduiding voor 4G ontvangst op je 4G-modem 

 

het resultaat van het sagemtool bevestigd wat we eigenlijk al weten :relaxed:

Reputatie 1

3 in totaal 6 blauw lampjes op 4G modem

ja dan is je 4G ontvangst niet slecht.

Reputatie 7
Badge +4

Is de speedtest 1.9/0.3 uitgevoerd met utp/ethernet-kabel tussen toestel X en Bbox3?

Vermits de Sagemtool zegt dat u een snelheid xdsl van +/- 2.2/0.3 Mbps hebt vermoed ik dat dit niet het geval was, correct?

Mijn advies de speedtest uit te voeren met kabel en indien de resultaten xdsl&4G niet beter zijn dan deze van xdsl alleen, Proximus de situatie nader te laten bekijken.

 

hij heeft toch aangegeven dat het met een kabel verbonden aan de bbox direct

die 2.2 ga je toch niet halen met de speedtest (zonder 4G assist) ik haal die ook niet zoals aangegeven in het sagemtool

@adams kan je video streamen zonder probleem bv youtube , vrtnu enz...

Reputatie 1

het zijn al de kabels die proximus erbij geleverd heeft die steken in 

 

maar ik denk dat hij de 4G niet meet 

 

het is inderdaad stukken beter dan vroeger buiten dat de 4G soms uitvalt 

maar dat nemen we er bij 

de kinderen studeren nu iets ontspannender 

grtj

Reputatie 6
Badge +3

Het allerbelangrijkste is om te weten hoeveel apparaten er momenteel aangesloten zijn net of er veel streaming bezig is. Als test zou er maar 1 apparaat mogen verbonden zijn. Je zou ook de Google snelheidtest kunnen proberen: https://support.google.com/websearch/answer/6283840?p=speedtest&visit_id=637281538315396022-3859817464&rd=1

Reputatie 1

nu kunnen we video film … gewoon zien 

maar niet met 3 tegelijk he soms met 2 maar niet altijd

Reputatie 1

er was maar 1 vaste computer aangesloten

Reputatie 1

 

Reputatie 1

volgens mij test hij nergens 4G

Reputatie 7
Badge +4

hij heeft toch aangegeven dat het met een kabel verbonden aan de bbox direct

die 2.2 ga je toch niet halen met de speedtest (zonder 4G assist) ik haal die ook niet zoals aangegeven in het sagemtool

Correct reeds aangeduid met kabel, maar ik kan alleen bevestigen dat de Sagemtool  enkel de xdsl-snelheid meet en dat ik deze zonder enig probleem haal met de speedtest (current bit rate)  waarbij de 4G modem ontkoppeld werd van de Bbox ...

Vandaar dat ik de bekomen resultaten niet direct begrijp en enkel kan suggeren Proximus ter hulp te roepen

 

P.S. ter info:

Proximus komt maandag mijn modem vervangen vermits mijn upload snelheid geen 4G ondersteuning  (meer) heeft (hopelijk komt het met enige vertraging/discussies nu tot een goed einde) 

Reageer