Vraag

Afbetalingsplan / uitstel van betaling



Toon eerste bericht

312 reacties

Reputatie 2
Badge +1
DUS: wat was het antwoord van de ombudsman?
Mja en Mickey Mouse is de woordvoerster van Walt Disney.

U heeft echter wel een punt, het heeft weinig zin om hier te argumenteren. Alhoewel, laatste maal dat BGC de vingers in de oren hield was het openbaar maken van hun manier van werken via fora ook de enige manier om een antwoord te krijgen.

Er is geen verplichting om een naam te vermelden maar als EVA de officiële woordvoerster is van BGC dan (zie screenshot vorige bericht) is het duidelijk dat zij al even goed haar woord nakomt als haar meester.

Noem mij anders ADAM en ADAM is zowat elke misnoegde klant van Belgacom die vindt dat EVA uiteindelijk maar één slang dient. Misschien was PINOKKIO een betere woordvoerder geweest.

Reputatie 2
Badge +1
Ik kan amper geloven dat er geen oplossing mogelijk is in dit dossier.
Vermoedelijk lezen we hier niet het hele verhaal om 1 of andere reden.
Wat heeft de ombudsdienst jou aangeraden... want daar horen we hier niks van!?


'Eva' heeft hier al zovelen geholpen en snap je uitval in die zin niet echt.
Heb verder geen weet van een verplichting om 'een naam' te vermelden van degene die je dossier in behandeling heeft.

Verder geeft BGC wel aan dat EVA een woordvoerster is van BGC.

Wat betreft het factureren voor niet geleverde diensten heb je uiteraard een punt.
Los dit op via BGC klantendienst en krijg je daar geen correct antwoord, dan kan de ombudsman een uitkomst bieden.
Hou er wel rekening mee dat de ombudsdienst ook BGC zijn kant van het verhaal zal aanhoren ;)





Hey Tania,


Bedankt. Staat echter nergen in hun voorwaarden dat dit zo moet.

Wij gaan nog een maand wachten en anders stap ik zelf naar de rechtbank met dit hele dossier. Wij hebben minstens 4 maal de ombudsdienst gecontacteerd + fora + continue van Belgacom uit "op internet" pesterijen ontvangen "enquëtes met de vraag of we geholpen waren...", "berichtje van een zekere EVA die LAAT ONS EERLIJK ZIJN gewoon een fictief personage is uitgevonden door BELGACOM", etc... het enige dat Goliath niet weet is dat wij voldoende tentakels hebben op ander sites, waarop fora staan waar EVA niet welkom is om anti-reclame te maken voor hun.

A: EVA van BELGACOM is een vorm van reclame die niet toegelaten is in België. Als je een klacht indient heb je steeds het recht om een naam te hebben van de persoon die het behandelt.Niet de naam van één of andere ficieve marketing-naam. M.a.w. door onder de naam van EVA te werken kan Belgacom zeggen wat ze willen.

B: BELGACOM mag niet tot in de oneindeigheid factureren. Hier staan ook regels op.

C: BELGACOM mag geen diensten aanrekenen die zij niet voorzien.

😨 BELGACOM maakt door al het bovenstaand gebruik van misleidende geclame. EVA zegt dat alles goed komt in naam van BELGACOM. BELGACOM blijft tot in het eindeloze facutereren tot zij vinden dat het goed is. DE KLANT heeft geen klote te zeggen. Of in plaats van het algemeen bekende "praat tegen de hand" is het "praat tegen EVA", elke klacht tegen haar slaagt toch op niets want who the F*CK IS EVA. EN hoe kan de belg zo dom zijn om nog te geloven dar en een zekere Eva op deze wereld is, die bij BELGACOM werkt, en het altijd voor hun zal opnemen. EVA is de BOB van BELGACOM. Volgens mij staat die afkorting trouwens voor "Echt er Van Af".
Huilen wat erg voor jullie.


Tip: niet gewoon aangetekend opsturen. Altijd met rode kaart voor ontvangstbewijs. En als dat niet lukt, gewoon op de brief zelf het adres schrijven en zonder omslag versturen aangetekend met ontvangstbewijs. Zou nog moeten kunnen, vroeger ging dat. Iedereen kan dan wel de brief lezen. Of laten bezorgen door een courierdienst zonder omslag.
Beste Belgacom,

De factuur is nu al tot meer dan 1.800 gegaan. Via dit fora en andere hebben we de melding gekregen dat dit zou doorgegeven worden aan de bevoegde instantie maar het enige wat we van jullie krijgen is een enquête in onze mailbox met de vraag of we goed zijn geholpen geweest in verband met onze klacht.

Het bericht dat dit zou doorgegeven worden staat niet langer op dit forum maar wel nog op de andere, zie screenshot.

Wij wensen graag over te gaan tot een afbetaling van de effectief gemaakte schulden én niet voor maanden die jullie aanrekenen zonder enige vorm van dienstverlening en/of customersupport. Er zijn verschillende websites die aantonen dat een telecombedrijf of elk ander bedrijf je niet zomaar kosten mag blijven aanrekenen tot zij vinden dat het genoeg is om er verdere stappen mee te ondernemen.

De regel is in principe heel simpel: achterstallige factuur, stopzetting, incassobureau, gedaan ermee...

Niet: achterstallige factuur, alles blokkeren, klant blijven factureren, geen reactie, blijven factureren tot het bedrag helemaal duizelingwekkend wordt, zeker niet wanneer deze klant probeert om tot een redelijke oplossing te komen.

Graag dus een stopzetting van onze account, een eindverrekening en een redelijk afbetalingsplan van het gross van de achterstallige facturen, desnoods via de hulp van een incassobureau.

Dit is de zoveelste poging van ons uit om tot een minnelijke schikking te komen in deze zaak.

Ons email adres is gekend bij jullie en in plaats van domme enquêtes op te sturen zouden we liever een oplossing krijgen.
/files/970a7e8e29/printscreen.JPG 910x869
Beste,

ik waardeer het online gebeuren wat betreft facturatie en dergelijke. Wel erger ik mij eraan dat de optie 'aanvragen betalingsplan' helemaal niet werkt. Ik krijg altijd een melding dat ik een telefoonnummer moet bellen, dat bereikbaar is tijdens de kantooruren. Ik kan helemaal niet bellen tijdens de kantooruren, aangezien ik moet werken tijdens de kantooruren. Ik zou dus graag horen of ik op een andere manier een afbetalingsplan kan vragen.

Mvg,

Lynne
Beste chantal 15544,

Aangezien het hier over een overlijden gaat en er ook geen verbruik meer is geweest op deze lijn, heb ik de nodige rechtzettingen gedaan ivm de facturatie. De opzeg wegens overlijden werd reeds uitgevoerd.

Er gaat niets meer betaald moeten worden.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Badge
beste

voor afbetalingsplan is het tf nummer 0800/22320. Maar u kan best de klantendienst contacteren op 0800/22800 zodat deze kunnen nagaan waarop deze faktuur betrekking heeft. Wellicht is dit de afsluitende faktuur na de opzegging v/d telefoonlijn. Er is nl steeds een opzegtermijn van een maand. Zie even na wanneer de lijn werd opgezegd.

muisje
Reputatie 2
Badge +1
0800 22 800 is het nummer je dient te bellen
Mevr VAN OPSTAL heeft een voorstel van afbetalingsplan ontvangen met mededeling 00405960148 op datum van 14.09.2011 betreffende een openstaande factuur 6121694745 van 17.07.2011 voor een bedrag van 36.85€

deze dame was mijn grootmoeder en is overleden sinds 22.02.2011 waarom dan nog deze factuur. Onmogelijk om jullie telefonisch te contacteren of via mail, reeds 2 dagen probeer ik opp de lijnen 1927 of 0800 22 320maar krijg nooit iemand aan de lijn en moet altijd een optie kiezen en dan bezettoon (en dit op om elk uur van de dag)

KLANTENSERVICE VER TE ZOEKEN

Reageer