Vraag

Afbetalingsplan / uitstel van betaling



Toon eerste bericht

312 reacties

Ik probeer al 4 weken een afbetaligsplan te verkrijgen (grote factuur door een fout van Proximus!). Elke keer is het 'in orde' maar volgt er geen bevestiging en als ik bel weten ze van niets. Vandaag reeds 3 mensen aan de lijn gehad omdat plots de lijnen geschorst zijn en dit zonder waarschuwing! Nu al sinds 12u 3 maal de belofte gehad dat AL onze producten terug opgestart worden maar nog steeds geen gsm of vaste lijn actief! Op koop toe zwanger en dus stress dat ik niemand kan bellen als er iets is. Ik ben het zo beu dat ik ook elke keer een ander voorstel krijg en andere uitleg. Het is altijd iemand anders zijn schuld en om een andere reden!
Reputatie 7
Badge +6
Bel daarvoor naar de klantendienst nr 0800 22 800.
Inderdaad, dat zal de vlugste manier zijn. Vanaf morgenvroeg zijn mijn collega's beschikbaar.
Of je stuurt een privébericht aan Het Proximus Team.
Groeten,
Wim
Reputatie 6
Badge +2
Bel daarvoor naar de klantendienst nr 0800 22 800.
geachte;

Factuurnummer 6623357315 word maandag 31.10.2016 betaald.

Factuurnummer 6652982852 graag zou ik hier uitstel van betaling of indien mogelijk afbetalingsplan voor aanvragen.

Mvg
Reputatie 7
Badge +6
Dat zal het beste zijn. Succes ermee.
Ik zou daarvoor dan toch zo vlug mogelijk contact opnemen met de facturatiedienst om herinneringskosten en dergelijke ook zoveel mogelijk te vermijden. Zij zijn het best geplaatst om u te helpen.
MVG
ok Dank u wel, Marleen. Het is eigenlijk voor de factuur van Maart 2016. Ik zal dan contact opneme,n met de facturatiedienst!!!
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou daarvoor dan toch zo vlug mogelijk contact opnemen met de facturatiedienst om herinneringskosten en dergelijke ook zoveel mogelijk te vermijden. Zij zijn het best geplaatst om u te helpen.
MVG
Is het nog mogelijk om een afbetalingsplan van een factuur te krijgen ? Vroeger wel, maar nu zie ik niks meer op my Proximus, om dit aan te vragen.
Inderdaad of anders een klacht indienen via ►contact_email kan je eventueel ook nog doen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat het beste voor jou is alles wat je aan papieren hebt eens te verzamelen en naar een Proximus center te gaan en daar alles door te nemen met een medewerker (hopelijk een goeie). Als je het telefonisch blijft doen, kom je telkens bij iemand anders terecht en die heeft niet altijd zicht op het totaalplaatje (hoewel die dat toch zou moeten hebben, maar tja) en zoals je hierboven kunt lezen zitten 'onze medewerkers' hier op het forum ook wat in de soep.


Succes!
best eens een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


maar het zou kunnen dat deze privé berichten op het forum nog niet toekomen bij de medewerkers wegens een bug in dit geval best een privé bericht sturen via Facebook als er geen reactie komt via het privé bericht op het forum
beste,


hierbij neem ik ten einde raad met u contact op in jullie ben ik op vakantie gegaan naar Turkije en had ik een hoge factuur die gekregen op 22 juli de som van 727,28


hierbij contact opgenomen met jullie dienst en een afbetalingsplan gekregen van 122 euro per maand


ondertussen nog een andere facturen gekregen een van 105,96 op 29 juli deze correct betaald ondertussen nog een factuur gekregen op28 augustus van 328,66 direct heb ik naar de dienst gebeld voor te vragen hoe het kwam dat deze zo hoog was het was een stuk nog van mijn factuur van juli die over het hoofd was gezien en ik nu kreeg ze stelden dan ook voor om het ook via afbetaling te doen ik heb gevraagd om dat in een afbetalingsplan te doen maar dat kon niet


de papieren thuis gekregen dat alles was goedgekeurd en dat het 55 euro per maand is


de eerste overschrijving thuis gekregen en correct die moest op 15 september betaald zijn maar nu begint het op 28 september sturen jullie mij een herinnering dat de factuur van 328,66 nog steeds niet betaald is direct gebeld naar de klantendienst en dat gemeld die mevrouw zei geen probleem alles is in order ok ik maar laat ondertussen wel weten dat ik mijn factuur voor mijn afbetlang nog niet gekregen heb en ik ze wel zal krijgen ik blij tot ik op 7oktober om 18u11 telefoon krijg dat mijn diensten gaan worden afgesloten de dag erna direct gebeld naar jullie klantendienst heel lang aan de telefoon geweest maar zogezegd is alles nu opgelost ik maak ondertussen ook de vermelding dat ik mijn facturen van mijn afbetalingsplan nog niet ontvangen heb en die mens heeft mij jullie rekening nr en referentie nr en zegt dat de eerst op 10 oktober en de andere op 15 oktober moet betaald zijn om in order ik heb deze dan ook betaald en op 15 oktober was ze bij jullie binnen op 9 oktober weer telefoon gekregen dat mijn diensten gingen stoppen nu op nu op 15 oktober gaat mijn telefoon niet meer ik direct gebeld naar de dienst en daar heel bod antwoord gekregen je moet maar geen schulden maken en dat was het op donderdag 16 oktober terug gebeld die mens zei alles is in order u dienst gaat vandaag nog aangesloten worden heel de dag gewacht niets nu deze morgen opnieuw gebeld en kreeg nu te horen dat ik geen twee afbetalingsplannen kan hebben maar heb wel de bewijzen dat ik ze heb gekregen nu verder gekeken moest die factuur van 55 euro op 13 oktober betaald zijn en niet op 15 oktober en dat daardoor mijn afbetalingsplan vervalt maar ik heb wel geen factuur gehad en die mens die ik aan de lijn had op 9 oktober zij dat het op 15 oktober moest betaald zijn nu ging de financiele dienst met mij contact opnemen voor alles eens te bekijken maar ik heb ze nog niet gehoord en ik denk ze ook niet te horen ik weet niet meer wat te doen en ik krijg nergens een deftig antwoord wat er nu moet gebeuren kan iemand mij helpen aub
Beste Emilia,
Zolang het openstaand bedrag niet betaald is, zal de blokkering actief blijven.
U kan geen uitgaande oproepen doen, maar u kan er wel ontvangen.
Het abonnementsgeld zal gewoon verder aangerekend worden.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Ik heb een afbetalingsplan aangevraagd en ik heb een brief met akkoord ontvangen. Mijn mobiele en vast phone diensten zijn nog steeds geblokkeerd. Zullen ze geblokkeerd blijven en ik moet normaal voor hem betalen, ook als ik kan niet gebruiken?
Beste Jan,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen, dan kijk ik het even voor u na.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste,





Is het binnenkort terug mogelijk om online uitstel van betaling aan te vragen, of afbetalingsplan, ... of moet men hiervoor naar de support blijven telefoneren? Of is er nog een andere reden waarom dit niet werkt?





Bedankt



Beste Kelly,

Ik heb uw privébericht ontvangen, maar kunt u mij ook via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste





Ik word nu al dagen van het kastje naar de muur gestuurd en begin stilaan wanhopig te worden..





Wij hebben een achterstand opgelopen en kunnen deze niet meteen rechtzetten, vrijdagnacht werden onze vijf lijnen geblokkeerd voor uitgaande oproepen, heel verstaanbaar.


Ik nam maandagmorgen ogenblikkelijk contact op om een afbetalingsplan aan te vragen, en verkreeg deze zonder problemen.


Nu, wij moeten ook kunnen bellen, gezien ik regelmatig naar patienten of dokter moet bellen, indien nodig tijdens mijn toeren.


Daar werd er eerst door talrijke operators gezegd dat ik mijn nummers eerst uit mijn pack moest laten halen om vervolgens om te zetten in herlaadkaarten tot de schuld vereffend is.


Dit moest in een verkoopcenter gebeuren, zodoende repte ik mij naar shopping center, helaas wisten die mensen niet hoe dit moest gebeuren en maakten zij een dossier op met een aanvraag. Er ontbrak blijkbaar een papier zodat het dossier werd afgesloten.


Ik nam meteen terug contact op met biz afdeling, en daar werd mij verzekerd dat ik niet alle moeite moest doen om deze om te zetten in herlaadkaarten want eens de 1ste schijf van de afbetaling binnen was, de schorsing zou worden weggehaald.


Ik heb deze betaling dan ook rechtstreeks via de post gedaan zodat deze vervroegd zou aankomen.


Ik belde vervolgens terug om te horen of deze reeds geboekt stond en toen werd er gezegd dat dit er niet zou worden opengezet zolang de afbetaling loopt, en wij dus best toch langs winkel gaan om deze uit het pack te nemen en zo proximus pay & go te gebruiken.


Het verhaal blijft duren, ik kreeg half uur later tel van biz afdeling dat de lijnen normaliter wel worden opengezet na eerste schijf en zolang wij ons er correct aan houden deze geen probleem meer zou geven.


Vervolgens werd er toch geadviseerd om over te schakelen naar herlaadkaarten, dan kon ook dit niet, moesten we andere nummers nemen, of toch niet, nummerbehoud was wel mogelijk als wij langs winkel gingen..


Ik besef dat wij uiteraard in fout zijn door onze laattijdige betaling, maar anderzijds willen wij dit simpelweg in orde maken en ondertussen onze praktijk niet onbereikbaar maken, duidelijkheid zou een fijn zijn





groetjes






Badge
Belgacom is op dit vlak zeer soepel in die zaken.Ik ben vroegtijdig opgestapt en moest iets meer dan 160€ betalen mocht het in 2x betalen.

Gewoon Eva contacteren zoals Elsa zecht en zei zal contact met brussel opnemen.Dit zal waarschijnlijk nagelang het bedrag zijn denk ik want anders gaat iedereen dit doen.Hou er wel rekening mee dat je bestaande rekeningen blijven doorlopen.

In ieder geval bij telenet moet je met zoiets niet afkomen te laat is te laat.Daarom heb ik nu een domiciliering genomen.Maar deze maand trek ik al 40€ terug dankzij dat king abonnement.
Ah Ok bedankt voor je reactie Elsa


Mvg,


Dieter

Misschien best ook eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC
en
eventueel de link naar je bovenstaande post meesturen: ( http://community.belgacom.be/posts/29c57b127d )












⚫ Een privé bericht
naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te
spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login,
e-mailadres, gsmnr.)

Groetjes, Elsa
Beste allen,


Ik heb een gigantische factuur binnengekregen. Ik heb blijkbaar vorige maand mijn beltegoed niet goed in het oog gehouden waardoor ik momenteel een factuur heb dat 3X zo duur is geworden dan normaal. Ik zou hiervoor graag een afbetalingsplan willen bekomen. Weet iemand of dit mogelijk is en welke extra kosten hieraan verbonden zijn.


Mvg,


Dieter
En nog meer, bekijk eens tot wanneer jullie abo loopt.

Via de ombudsdienst voor telecommunicatie hebben we toen aan Belgacom gevraagd om ons abonnement stop te zetten (juni 2011) en ons in contact te brengen met een incassobureau zodat we met hen een regeling konden treffen tot terugbetaling.

MET tekening van ontvangst natuurlijk, een kopie bij de ombudsdienst, en versturen.

En nogmaals, zet ALLE fakturen in dispute!

U krijgt daar een conifrmatie mail van, en zo bouwt u bewijzen op dat U hier niet de moedwillige bent.

Mvg
Ik persoonlijk zou asap beginnen met elke faktuur in dispute de zeeten nl. bedrag van faktuur aan de hand van de optie het volledige bedrag als klacht noteren.

Dan moeten ze wel beginnen nakijken.

Doe dit voor IEDERE faktuur die openstaat vanaf het moment dat u de afbetaling heeft aangevraagd EN contact heeft gehad met de ombudsdienst.

Mvg
Badge
Ze zouden best mee mogen werken. Als mensen in een financiële moeilijkheden en vooral in deze tijd.

Als je dit kan aantonen. En wil je er alles aandoen om alles te betalen. Vind ik niet dat ze telefoon moeten afsluiten. Dit hebben de mensen juist nodig om iemand te bereiken. Je kan slechts iedere keer bij de buren lastig vallen.

Hier zouden ze overal een mogen nakijken. Dat je altijd netjes bent geweest met betalen. En door een of andere omstandigheden. Moeten ze ook een oor hebben dat ze naar je luisteren. Maar dikwijls is het klanten binnen halen. En gebeurd er iets dan sta je alleen.

Dan zouden ze vriendelijk mogen zeggen. U kan bij ons op het kantoor een afspraak maken en wij gaan kijken hoe we dit op kunnen lossen.



Sterkte met alles

Groet frwi

Reageer